Én többnyire elöl ülök, a szélvédőm meg nem fóliás.
Vagyis biztosan nagy előny, hogy ha az autó pozíciója és a napállás is úgy alakul, akkor mondjuk az a tenyérnyi hely amit a nap megsüt az oldalablakon át , nem úgy melegszik, de én, ott elöl bizony k.rvára izzadok. Ha meg feltekerem a klímát, akkor az orrom meg a mellkasom lefagy, jól megfázok, de a hátam ugyan úgy izzad, meg a kezem is a kormányon...
De mondom, én nem vagyok a fólia ellen, csak én azt nem hiszem, hogy a meleg ellen valamit is érne...
Ez az én tapasztalatom. Ez is sötétkék, és iszonyúan felmelegszik. De az autó használata nálam nem abból áll, hogy beülök az álló autóba, és szaunázok benne. Akkor tényleg nem ér sokat a fólia, hiszen felmelegszik az autó..
Amikor elindulok, és jó idő múlva lehűti a klíma, akkor ér valamit, nem éget, ez a legjobb, ( a Skodánál sajna nem lehetett hivatalosan elől, szenvedtem is pl. egy három órás út alatt, úgy pirította a kezem az UV ).
Ráadásul az enyémben még lemezre van ráépítve a burkolat, és maga a műszerfal is sokára hűl le benne a légcsatornákkal.
Ezek a gyártó által megadott adatok, és lehet, hogy van bennük egy kis reklám miatti csúsztatás, de amikor a saját bőrömön éreztem a különbséget, azt nem kellett sem sem cáfolni, sem megerősíteni. Az is igaz, hogy nekem körbe volt fóliázva a gép, "A" oszloptól hátrafelé, "A" oszlopig, de annak már jó ideje, azóta sem a Nap, sem az autóüvegek, sem pedig a fóliák nem ugyanazok. :-D
Sajnálom, hogy eddafan01 car-társunkat egyre nehezebb helyzetbe hozzuk a döntését illetőleg. :-)
Ez szerintem a reklámszöveg, biztosan valami fólia csomagolásából idézted:-)
Én csak azt tudom, hogy a kocsimban ugyan úgy 100 fok van, hiába a fólia. És bizony a klíma nálam is az első 10 percben csak kavarja a levegőt, hiszen a levegő a 100 fokos műszerfal mögül jön, minden, csak nem hideg.....
Nekem fóliás az autóm, de nem hiszek benn, ez olyan mint a Spuri. Kipróbáltam azt is, de a kocsim ugyan olyan jó volt előtte is mint utána:-)
A hővédés kedvéért nem fóliáztatnák. Hogy egy autóban a napon 100 fok van vagy 99 szerintem mindegy....
A legtöbb hő a kocsin belül keletkezik, és mivel az oldalablakok ugye majdnem függőlegesek, ott jut be a legkevesebb fény. Ahol sok bejut, az a nagy szélvédő, ami ugye nem is lehet fóliás, így az én műszerfalam is 100 fokos, mint bármilyen más autóban is...
Meg szerintem a felhevült karosszéria is sugároz befelé hőt, ezen megint nem segít semmit sem a fóliázás.
Kíváncsi lennék, hogy egy fóliás és nem fóliás autó között mi lenne a különbség, ha mérnénk. Van ugyan egy olyan mint az enyém a cégnél egy kollégának, de az övé nem fekete, így nem lenne igazságos méregetni, de egy nem fóliás feketével összemérném szívesen. Én esküdnék, hogy az enyémben van melegebb....
Amit én rakattam, az is UV-t, és infravöröst is szűrt. Az infravöröst is olyan 60-70%-ban tartja vissza, mint írta, árnyalattól függetlenül. Ez a hőáteresztés. Az más kérdés, hogy, mint írják, a hő másik része a kívülről átmelegedett kasztnin keresztül képződik, de az üvegek a gyenge keresztmetszet, mert azokon keresztül közvetlenül melegszik a belső, nem közvetve.
Akkor az utolsó bekezdésed. Sajna pont fordítva működik a dolog, mint ahogyan gondolod.
A kasztni nem engedi át a közvetlen hőt, hanem elnyeli. Az üveg átengedi, tehát nem ő melegszik, hanem közvetlenül ami mögötte van, a levegő. Ami így nem jó, hanem pont, hogy rossz.
Persze ott az előbb leírt dolog, a hőátadás, de amíg melegszik a kasztni, addig lassabban melegszik bent a levegő. Tehát pont ezt tapasztaltad, hogy a fóliás üveg úgy viselkedik, mint a lemez, nem engedi át a hőt, hanem elnyeli. A fóliázatlan meg nem meleg, de ez nem előny, mert az az infravörös tartomány, ami átment rajta, az már hamarabb a benti levegőben van.
Azután, ha elindulunk, akkor a klímával hűtjük a benti levegőt, de lehűtés után kevesebbet kell később dolgoznia, ha nem kell a beáradó napfény hőjét is közvetlenül hűtenie, mert a lemezek, és a fóliás üvegek felfogják.
Meg az ember nem egy kalibrált műszer. Ugyebár nyáron is inkább árnyékba húzódunk, mert a hőérzetünket javítja, hogyha nem közvetlenül süt a nap minket, ami plussz hőfelvétellel jár, mint az árnyékban, amikor csak a levegő hője melegít. A fólia is ugyanezt teszi, lefogja a téged érő közvetlen infravörös sugarakat, ha olyan szögből süt.
Én má a második kocsin használom, és én úgy érzem, nekem használ. Ha meg olyan érzésem van, akkor nekem jó.
A nagyon vékony fólia valójában több rétegből áll. A 3M fóliái a rétegeknek köszönhetően képesek a kívülről érkező UV 99%-át visszaverni, 70-80% ragyogáscsökkentő, 60-65% hőkinntartó, illetve 70-75% teljes napenergia visszaverő tulajdonsággal bírnak. Bizonyos 3M fóliák fémgőzölt rétegeket is tartalmaznak, de ezek már inkább épület, és nem autóüveg fóliák.
Semmi logikát nem látok benn, hogy egy nagyon vékony fólia hőt szigeteljen (létezhet ilyen, de nem műanyagfólia, hanem esetleg valami vékony kerámiabevonat, vagy fém lehetne erre képes, nagyon korlátozottan.)
Söt a sötét színe miatt megkockáztatom, hogy még több hőt szív magába.
Nekem fekete autóm van, fóliázva. Napon kb. félpercenként melegszik egy fokot. A fóliázott ablak, ha rásüt a nap, teljesen úgy beforrósodik mint a fényezett felületek, míg a szélvédő nem...
A klíma jó hisz mint az első ilyen témájú hozzászólásomban írtam 4-5 fokos levegőt fúj. Tavaly volt feltöltetve és ott ilyen rácsbadugós hőmérővel néztük hogy belső levegőkeringetésen 4,1 foknál kapcsolja ki a ventit aztán felment 6-7 fokra majd megint bekapcsolt a venti és megint lement 4,1-re.
Szóval a klímának semmi baja de azzal a klíma sem tud mit kezdeni ha hátulról süt (éget) a nap. Amit én hiányolok az a klímának a hátsó ülésre történő kivezetése. Mert így elől megfagytunk a klímától de hátul alig érződött a hatása hisz a nap telibe kapta a hátsó ablakot és azon keresztül sütött befelé.
Említettem ültem már fóliázott kocsiban egy 2007-es leonban aminek ha jól tudom szintén gyárilag szinezett üvege van. A tulaj mégis lefóliáztatta egyrész ő is a hővédelem miatt másrészt neki tetszenek a sötítített üvegű autók. Nos mikor utaztam vele akkor a kocsi hőmérője 34 fokot mutatott. Manuális klímás az autó és 1-es ventillátor fokozaton tartotta a kellemes hűs levegőt úgy hogy a hőm szabályozó nem volt a leghidegebre állítva.
Ilyet a swift (de szerintem egy márka se) gyári szinezett üveg nem tud :)
A víz nagy része ki van dolgozva a fólia alól a felrakáskor, ami pedig nincs az egy éjszaka alatt nem szárad ki, kicsivel több idő szükséges hozzá. Ami nem látszik a felrakást követő egy órán belül, az a 3M fóliáknál utólag sem fog előjönni, ha pedig hiba van a fóliázásban, az már szinte minden estben a felrakáskor is látható. A Llumart nem ismerem, de a 3M-ből pár tekercset volt szerencsém felrakni, én azt bátran merem ajánlani.
Mivel a hozzászólásban semmi nem utalt arra, hogy a elsőt is lefóliázná, nem igazán értettem a felháborodásodat sés a töbi beírást. Értem én, hogy te ellenzed, de amit írtál, azt a látszatot kelti, mint ha sehova sem lehetne fóliát rakni. Amit meg az üvegekre írtál ... (A fólia nem egyenlő az üveggel. Tehát már csak logikailag sem állná meg a helyét az, amit mondasz. Ha a fólia B oszloptól hátra tiltva lenne, az akkor sem jelentené azt, hogy a gyárilag üvegg nélküli furgonokba ablakot kellene vágni.)
A 3M fóliák erős, karcálló bevonattal vannak ellátva. A garancia arra van, hogy a fólia nem válik le az üvegről, nem fakul ki, nem változik meg a színe, nem repedezik ki, nem hólyagosodik. Ezek a tulajdonságok egyébként 5 év után sem fordulnak elő a 3M fóliáknál, nyugodtan választhatod azt is. A mozgatható ablakokat felesleges kiszedni fóliázáshoz, szépen felrakható a fólia a helyén is. 5 ajtó esetében, a hátsó ajtó, oldalsó kisablakát érdemes kiszerelni, hogy szépen illesztési hézag nélkül kerüljön rá a fólia, és ne "világítson" a fólia széle, és a gumi közötti terület. Nem tudom, hogy mit ellenőriznek le a Llumarosok másnap reggel, ha koszos a fóliázás, por kerül alá, megtörik, meggyűrődik a fólia, túl nagy az üveg szélénél az illesztési távolság, stb. stb. akkor az már a felrakást követően látható. Feleslges egy éjszakát a műhelyben pihentetni. Amire majd figyelj, hogy a fóliázást követően legalább egy napig ne mozgasd a mozgatható ablakokat.
Ok, csak a suzukiban eleve sötétített UV-szűrős ablakok vannak. Itt a plusz matrica nem ho annyit. Szóval a klimát csináltasd meg, mert nem a matrica lesz a megoldás. S ha a pénz számít, ahogy írod, akkor a klíma olcsóbb is, ha nincs komoly baja...
Dehát a gyári zöld üvegek is sötétebbenek látszanak az ezüstnél többnyire, és a fólia csak az árnyalaton módosít, nem az alapvető optikai hatáson. Tehát ezüst autóra bóvli az ablak kinézete is, hehehe...
Már korábban írtam kompletten a fóliázást, hehehe. Mert ott is van, és arra írtam, hogy a min. 70%-ot hozza műszer szerint, 71, vagy 72 volt. Arra is ragasztott műbizonylat matricát a fóliás.
Én anno láttam egy fehér Fabia kombi van-t, amin a lemezek le voltak így végig feketítve. Akkor már eleve tudtam vétel előtt, hogy az oszlopokat is lefóliázom ( pont a fórumtárgy Swift II oszlopfóliáiból oldottam meg, hehehe... ). Hozzájuk az üvegek is, és így kiadja az ablakok enyhén kupés vonalát hátul.
Nem csak -2 fok, de UV szűrés is, állagmegóvás. Na meg mi ez, hogy leszedjük, meg felrakjuk, meg rendőrnek adunk valami támadási felületet?! B oszlop mögé azt rakok, amit akarok, rendőrnek köze nincs hozzá! És a műszaki vizsgára sem kell leszedni. Csak szólok. Ne beszélj hülyeségeket, kérlek!
Mindenkép a 10 év gar és kiszedős. Az a tuti. Láttam már Thommy Fóliánál, hogy csinálják. Hidd el, az éri meg jobban. A teljes üvegfelület megkapja, tökéletesen eldolgozzák, száradás előtt nem kell le, meg felhúzni, hogy mindenhol eligazgassák. Nem véletlen, hogy a nem kiszedősre 5 év a gar.