A hátsó üveg nyitás nem nagy gond pár ezer Ft megoldható a dizel kb 2-3 literrel eszik kevesebbet mint a benzines de a fentartása egy kicsit költségesebb.
Örülök, hogy felfigyeltél a típusra, annak idején én is hasonló szempontok miatt döntöttem egy 1.6 HDI kombi mellett. Nálam kizárólag az új típus (2004 szeptemberétől) jöhetett szóba, a bevezetett változtatások ezt egyértelművé tették. Sajnos ennek a magasabb vételár miatt még mindig iszom a levét (CHF) de immár több mint 3 évi használat után úgy érzem bejött a választás, mind a kényelemet, mind megbízhatóságot tekintve elégedett lehetek.
Eddig 175 ezer kilométert futott az autó, a motor teljesen gyári, egyedül a 120 ezernél esedékes részecskeszűrő lett kicserélve.
Nekem a napi használatban egyáltalán nem kicsi ez a motor, bár 4 személlyel tele csomagtartóval egy előzésnél jól jönne még egy pár ló.
A kombi csomagtér üvege nekem sem nyílt, de van rá megoldás.
Azt tanácsolom, szánj rá időt és olvasd el vagy legalább fusd át az egész fórumot nem olyan sok ez a 3500 hozzászólás, viszont nagyon sok lehetséges hibáról (többek között a csomagtér ablak nyitás javításáról) olvashatsz, hasznos tanácsokat találhatsz melyek nagyban megkönnyíthetik a vásárlást.
Ma megnéztem egy 2004.10. havit, már a 2-es széria volt. Azt hiszem az orráról már meg fogom tudni különböztetni, és valszeg az 1-es szériákat nem is fogom erőltetni.
Sajnos pörgetősnek bizonyult, bár az órában annyi volt, mint a hirdetésben, de addig lapozgatam a szervizkönyvet, amjg találtam benne egy 2010 februári bejegyzést 177ezer km-mel. Szegény kereskedő meg volt lepődve, hogy akkor őt átvágták :)
A külön nyitható hátsó "szélvédőt" hasznos dolognak gondolom telepakolós utazásoknál (persze lehet hogy soha nem használnám), de érdekes, hogy már a 3. vagy 4. C5 kombit nézem meg, és egyiken sem működött, vagy nem is volt rajta, vagy legalábbis az eladó szerint ez nem olyan, vagy éppen most csak befagyott.
Ez nem széria kéne legyen? Van valami trükkje a nyitásának? Kis gombszerű valamiket mindegyiknél éreztem az ablaktörlő alatt, de se kattanás, se csippanás, se nyitódás.
A benzin és dizel között nem tudtam még dönteni, lehet hogy nem is lesz erős szempont.
Van valami objektivnek nevezhető előnye/hátránya valamelyiknek a mostani kb azonos üzemanyag árak mellett?
C5 2006 2.L HDI 6 gang mechanikus váltós autómhoz,jobbos féltengely érdekelne,érdeklődnék,hogy ebben valaki tudna-e segíteni?Olyan rossz féltengely is érdekelne aminek a váló felőli csukló része jó.Illetve ha valaki megtudná mondani,hogy milyen más típusú féltengely csuklójával tudnám helyettesíteni.
Szükségem lenne Citroen C5 I-esbe első féktárcsákra (új). Tudtok ajánlani valamit (valakit), hol lehetne valami olcsón, de még elfogathatót venni. (sajna Betg-nek nincs). Azt hiszem 266 mm-es az átmérője. cikkszámot nem tudok.
Az 1-es szériát 2004 év végéig gyártották de van belőle 2005 üzenbehelyezésü is, a 2-es szériát 2004 év végétől gyártják tehát van belőle 2004 évjárat is ,kivülről belülről azért elég sok különbség van, érdemes lenne valami ténylegesen hozzáétővel vásárolni nehogy eladjanak neked egy romot aztán a gatyádat ráköltöd..
üdv háát 100km akkor max 4 éves autót nézz, 1.6 hdi nem ajánlom ( lehet velem vitázni de akkor sem) a 2 szériából elég jó a 2.0 hdi 136 le , a kuplungja egy kicsit gyenge viszont jól megy és keveset eszik, az 1 szériából a benzineseket nem ajánlom (elnézést minden bezines c5 tulajtól) a 2.0hdi 110le elég igénytelen és megbizható ebben a kaszniban éppen elegendő , most hazabeszélek én a 2.2hdi szeretem a legjobban van benne tartalék bőven ,de tény ,hogy egy kicsit költségesebb és több a hibalehetőség de mind javitható , tapasztalataim alapján 10 ből 8 ban tekergetve van az óra de ez bármelyik autónál igy van.
Az utóbbi 1-2 hónapban teljesen rákattantam a C5 kombira, jelenleg ez az első számú, amik között keresgélek.
Lenne pár kérdésem:
- Érdemes az 1.6-os motorokat is nézegetni? Nem kicsi a kombihoz?
- Honnan lehet tudni (a hirdetésekben, vagy megtekintéskor), hogy I. vagy II. generációs darab? Az évjárat elárulja?
- Valószinűleg nem könnyen értelmezhető kérdés (főleg ár nélkül), de ennél a tipusnál mire érdemes koncentrálni, inkább az autó korára, vagy a "bevallott" kilóméterre? (jelenleg 2002-2006 környékieket nézegetek, és lehetőleg közelebb 100e km-hez, mint a 200e-hez)
Alapvetően napi (30-40km-es) munkábajárós, és kényelmesen pakolható családi autónak szánom, havi 1-2 alkalommal párszáz kilóméteres vidéki úttal, évi 1-2x párezer kilóméteres külföldi úttal.
Időnként, normál hasmagasságú autoval már határeset földúton is használnom kellene (régebben jártam egy ideig BX-szel, annak az emelhetősége jó volt, persze tudom hogy ettől még nem terepjáró).
Nem vagyok egy naprakész autós guru, úgyhogy bármilyen infó és vélemény érdekel.
Hát Én használtam Skodát egy rövid ideig. Pedig az Octavia volt, tehát kb. C5 kategória, és TDI, ami azért már a jobbik motor benne. Kemény mint az iskolapad, felszereltség nulla, az egész belseje meg egyszerű mint egy camping kerékpár...
Lehet, hogy olcsóbb a fenttartása, de ha van valami plusz az alapon túl az autóban, azt nyilván néha cserélni is kell, a Skodával pedig ezért nincs annyi gond. Ha nincs. Mert azért a kettőstömegű lendkerék cseréje sem olyan olcsó, ugyi?:)
Én pedig had engedjek meg annyit magamnak, hogy olyan autóba ülök, ami tetszik is...
Nem kell hogy külsőleg látható baja legyen ahhoz, hogy ne mérjen rendesen. Ilyen esetben, sajna szinte biztos, hogy csak a cserével oldódik meg a probléma. Egy új ára 7 694 Ft. Ha rendelni akarsz, a cikkszáma: 6445F9. Vagy esetleg bontottat. Afelől betq-nál érdeklődj.
Köszönöm Betg nek egy korábbi hozzászólásban leírtak alapján megtalálltam, de még mindíg nem tudom mi lehet a baja. Hőmérséklet változást érzékeli de nem pontos....? A tükörben lévő érzékelőn nem látok kívűlről semi hibát. Műszerrel ki tudam mérni, hogy jó e az érzékelő? (milyen értéket kell mérnem rajt)
Meg tudná valaki mondani, hogy (C5 2001 hdi) hol találom a külső hőmérséklet érzékelő érzékelőjét? Néhány napja a reggeli minusz fokoknál is + 5, +7 fokokat jelez.
Szerintem nem kell különösebb okfejtés, hogy melyik a legjobb autó... hisz mindegyikben, mindegyiknél lehetnek problémák. Nincs tökéletes autó... amelyik a tökéletesség közelében van, az meg elérhetetlen. Legalábbis szerintem.
Lehetett volna annak idején más autót vennem, de nem tettem. Megtetszett a C5, és próbálok úgy közlekedni vele, hogy lehetőleg sokáig meg tudjam őrizni a mostani állapotát.
Fikázók mindig, és mindenhol vannak... a hozzáállásuk pedig minősítik az embert.
Nem hiszem Józsi, hogy a Te hozzászólásaidra itt vevők lennénk, szépen menj vissza a hegyre, és keress magadnak egy másik topivcot (esetleg Skodásat), ahol kitombolhatod magad.... feltéve, hogy ha az autótulajdonosok még nem utáltak ki hozzáállásod miatt mindenhol.
Ez esetben nyiss egy új fórumot "Jauzsiii a hegyről" névvel..... biztos, sok rajongód lesz.