Az elágaztatás helyett, akkor inkább kösd be a régi módszerrel a tápszivattyúhoz.
Szántáskor probléma, ha a jobb tankba pumpálja vissza... kifogy a bal tank, a jobb tele lesz egy idő után.
Valószínű evvel sem lenne problémás, csak én rágtam be a levegőre... bár végül az is kiderült, hogy a durva szűrőnél szipákolta a levegőt de rendesen...
Nem, de én valószínű át fogok térni az UTTO (hidraulika-hajtómű)olajra hidraulikában, állítólag jobb a kenése és stabilabb a viszkozitása, végül is ez vonatkozik a STOU-ra is. A motorba meg meg van rendelve a TOTAL Rubia 7400 15w40, a múltkor azt hiszem Robi Man kolléga linkelte be és írt róla jókat.
Persze, a régi megoldás is szipákolhat levegőt ha kevés van benne ,de ott nem lehet észre venni, nullára ki tud fogyni észrevétlenül(nálam volt már rá példa)), de így meg az a baj hogy a jobb tankból jó gyorsan kifogy. Valahogy el kéne osztani azt a visszavezetést 2 felé. De különben ezen kívül nekem minden gépemen vissza volt kötve a tápszivattyúhoz és semmi féle problémát nem okozott.
Ültess be valakit a traktorba, és lassan kezdje el bekapcsolni a tlt-t.
Te pedig kint ott a karnál, amit lefényképeztél, tegyél be középállásban egy 10-est csavart azt hiszem. A karon van furat és a hídházban is, így fixálni tudod középen.
Ekkor a szalagokat állítócsavarját, mindkettőt behajtod teljesen és egy fordulatot vissza.
Ennyi.
Vagy úgy is csinálhatod, hogy kikapcsolva-bekapcsolva amelyik szalag laza, azt állítod ugyanígy.
Visszakeresve a fórumban ezt találtam, de ez 50-esé.:
Avval a csavarral a bekapcsoláshoz szükséges erőt és elsősorban a bekapcsolókart egyik-másik állásában tartó erőt állítod. Abban a hengeres részben egy nagy és erős rugó van. Két cső az ami egymásba csúszik valójában és köztük rugó.
Állítsd be a szalagokat! Ne használd úgy, hogy csúszik, mert csak megég a ferodol rajta.
Ilyen cipőben én is voltam. Az acél csavar nem rohadt el, de az alu ház az nagyon odavolt... az oxidos porzsálódott alumínium rászorult a csavarra.
Nem nagyon lehet hozzáférni, de meg kell ütni a csavarokat, hogy a rezgésektől mozduljanak a dolgok. Aztán hatlapú nem kopott crovafejjel szépen oda-vissza kell kitekerni a csavarokat. Ha leszakadna a feje nincs gond, a házat majd lehúzod és kibírod hajtani a hengerfejből őket.
Nálam legalábbis így volt, eggyel. A hengerfejbe abszolút egyik sem volt berohadva, csak az aluházba szorultak meg. 20 éves eredetit vettem le egyébként....
Mikor új szalagok voltak bele téve akkor be voltak állítva rendesen csak fűkaszával egy-egy földcsomót elkap és megcsúszik és csak csak kopik a beállítás! Szabadonfutós a kardán! A képekhez mit szólsz a csavarral mit állítok?
Igen átkötöttem, hát az igazság az, hogy 20 litertől kevesebb azóta nem volt benne.
De, "normál" felállásban is tud már ennyinél levegőt szipákolni, mert lötyög a tankban a gázolaj....
Viszont annyi igaz, hogy az így bekötöttek azaz, hogy tankba vissza van vezetve a nyomástartóból, akkor nagy mennyiségű gázolaj, rövid idő alatt "körbeszalad" az üzemanyag rendszeren. Ezért könnyebben szívhat levegőt, mikor alacsony a szint.
Én azért kötöttem át, mert nem bírta kidolgozni a levegőt magából és talán az is közrejátszott, sőt, hogy a régi gyári bekötéssel az adagolónál futkos körbe-körbe a gázolaj és nagyon felmelegszik, amitől gáz buborékok keletkeznek benne. Ami megint csak "levegőssé" teszi.
Amióta így van, azóta egy kis levegő buborékot sem látni a csövekben.
Köszönöm a válaszokat ! Megnézem azokat a test pontokat , kb 20 éve nem volt elmozdítva a lámpatest , szóval előfordul hogy ilyesmi gond lesz.
Még 1 kérdésem lenne! A termosztát házat leszeretném venni hogy termosztátot cseréljek , de ez sem volt kb 10 éve levéve . gondolom az lu ház és az acél csavarok megették egymást . Hogyan lehetne a legkíméletesebben meglazítani a csavarokat?
Keresek olyat aki utólag szerelt be klímát a traktorba. Nyáron igencsak meleg szokott bent lenni és találtam egy oldalt innovativ kft akik forgalmaznak komplett klímát MTZ-be csak be kell szerelni.
Engem az érdekel aki vásárolt már tőlük, hogy milyen amit adnak illetve a szeerelhetőség itthon én is fel tudom szerelni képekkel jó lenne látni, hogy csinálta tartó konzolt nem adnak azért érdekelnének a felfogatások.
Nyilván a villamos részt meg gázzal feltölteni nem én végeznem.
Tegnap simítóztam, nem figyeltem és felkúszott a víz 100°C-ig, mert feltekerve hagytam a hűtőtakarót.... Már büdös olajszag is jött be a fülkébe, az tűnt fel.
Olajnyomás alapjáraton 2,5 volt, "fordulaton" kb. 1000 f/p-től 3 bár.
Szia Betyár, Ha jól emlékszem te átkötötted az adagoló nyomástartó szelep utáni gázolajcsövet a tankba. Neked igy nem szipákol levegőt ha már kevés van benne? Ebbe a köcsög 820-asba gyárilag úgy van kötve hogy a bal tankba nyomja vissza, ha fogy a nafta ,20-30 liternél már elkezd néha dadogni.
Olyan kérdésem lenne hogy a kardán fékszalag menet vagy üzemközben megtud csúszni ha már bekapcsoltam és dolgozok vele a közben? Mert ma permeteztem axiál és szépen elindul lementem a sor feléig és egyszer csak mintha a ventilátor lelassult volna a nyomás megvolt de a traktor meg felbőgött egy kicsit hogy nem volt terhelés!
Üdv! Adott egy 80as Panorámás mtz. Elől 45/40w-os halogén izzókkal .Sajnos a rajtuk mérhető feszültség csak 10,5V körül mérhető úgy hogy jár a motor kb fél gázon .
Hol keressek hibát? Hol tud "szökni" feszültség? Megérné átalakítani relés rendszerre?