Keresés

Részletes keresés

MTZ Betyár Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83857

Az elágaztatás helyett, akkor inkább kösd be a régi módszerrel a tápszivattyúhoz.

Szántáskor probléma, ha a jobb tankba pumpálja vissza... kifogy a bal tank, a jobb tele lesz egy idő után.

Valószínű evvel sem lenne problémás, csak én rágtam be a levegőre... bár végül az is kiderült, hogy a durva szűrőnél szipákolta a levegőt de rendesen...

Előzmény: ferri72 (83854)
mérnökferi Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83856

Talán 30-as, nagyon masszívan áll ha megkontrázom, nyugodtan lehet tologatni rajt a nehéz dolgokat  :-)

Vasárnap megyek csak haza, akkor megmérem, remélem nem felejtem el.

Előzmény: Gepesz35 (83829)
ferri72 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83855

Nem,  de én valószínű át fogok térni az UTTO (hidraulika-hajtómű)olajra hidraulikában, állítólag jobb a kenése és stabilabb a viszkozitása, végül is ez vonatkozik a STOU-ra is. A motorba meg meg van rendelve a TOTAL Rubia 7400 15w40, a múltkor azt hiszem Robi Man kolléga linkelte be és írt róla jókat.

Előzmény: MTZ Betyár (83849)
ferri72 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83854

Persze, a régi megoldás is szipákolhat levegőt ha kevés van benne ,de ott nem lehet észre venni, nullára ki tud fogyni észrevétlenül(nálam volt már rá példa)), de így meg az a baj hogy a jobb tankból jó gyorsan kifogy. Valahogy el kéne osztani azt a visszavezetést 2 felé. De különben ezen kívül nekem minden gépemen vissza volt kötve a tápszivattyúhoz és semmi féle problémát nem okozott.

Előzmény: MTZ Betyár (83842)
Józsi73 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83853

Üdv. mindenkinek!

 

Ez meg a 80-é:

Előzmény: MTZ Betyár (83850)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83852

Meg próbálom fél egy fordulatot hajtani beljebb a hajtónak a csavarján gyári beállítási módszer sztem új szalag esetén kell alkalmazni!

Előzmény: Mtz 550E (83851)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83851

De a végén azt is írja hogy ha csúszásra utaló jelek vannak akkor fél fordulatot kell rajta beljebb hajtani!

Előzmény: MTZ Betyár (83850)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83850

Ültess be valakit a traktorba, és lassan kezdje el bekapcsolni a tlt-t.

Te pedig kint ott a karnál, amit lefényképeztél, tegyél be középállásban egy 10-est csavart azt hiszem. A karon van furat és a hídházban is, így fixálni tudod középen.

Ekkor a szalagokat állítócsavarját, mindkettőt behajtod teljesen és egy fordulatot vissza.

Ennyi.

Vagy úgy is csinálhatod, hogy kikapcsolva-bekapcsolva amelyik szalag laza, azt állítod ugyanígy.

 

Visszakeresve a fórumban ezt találtam, de ez 50-esé.:

Előzmény: Mtz 550E (83848)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83849

Használ itt valaki úgynevezett STOU olajat?

(szuper univerzális traktor olaj. Motor/váltó/hidraulika)

Mtz 550E Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83848

Valami segédletet tudsz adni hogyan állítsam be a szalagokat? Nagyobb terheléskor csúszik meg!

Előzmény: MTZ Betyár (83846)
kevesa Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83847

Azt megköszönném!

 

Most csak egy ventillátor van bent kicsit keringetí a levegőt de nem valami sok jó lenne bele egy rendes klíma.

 

Neked milyen hatásfoggal műkődik ?

 

Kellemes az idő bent csukott ablakoknál?

Előzmény: ferri72 (83840)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83846

Így jól van bekötve a szűrő.

Avval a csavarral a bekapcsoláshoz szükséges erőt és elsősorban a bekapcsolókart egyik-másik állásában tartó erőt állítod. Abban a hengeres részben egy nagy és erős rugó van. Két cső az ami egymásba csúszik valójában és köztük rugó.

Állítsd be a szalagokat! Ne használd úgy, hogy csúszik, mert csak megég a ferodol rajta.

Előzmény: Mtz 550E (83844)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83845

Biztosan testhiba lesz akkor. :-)

 

Ilyen cipőben én is voltam. Az acél csavar nem rohadt el, de az alu ház az nagyon odavolt... az oxidos porzsálódott alumínium rászorult a csavarra.

Nem nagyon lehet hozzáférni, de meg kell ütni a csavarokat, hogy a rezgésektől mozduljanak a dolgok. Aztán hatlapú nem kopott crovafejjel szépen oda-vissza kell kitekerni a csavarokat. Ha leszakadna a feje nincs gond, a házat majd lehúzod és kibírod hajtani a hengerfejből őket.

Nálam legalábbis így volt, eggyel. A hengerfejbe abszolút egyik sem volt berohadva, csak az aluházba szorultak meg. 20 éves eredetit vettem le egyébként....

Előzmény: matzox (83839)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83844

Mikor új szalagok voltak bele téve akkor be voltak állítva rendesen csak fűkaszával egy-egy földcsomót elkap és megcsúszik és csak csak kopik a beállítás! Szabadonfutós a kardán! A képekhez mit szólsz a csavarral mit állítok?

Előzmény: MTZ Betyár (83843)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83843

Csinálhatod így is, de én inkább rendesen beállítanám mindkettőt.

Szabadonfutós kardán kellene hozzá inkább.

 

Jó az az olaj szerintem is. Nyomás is benne van a határban, nem kell rajta problémáznod.

 

Én az enyémbe lehet bepróbálok egy osztállyal hígabb olajat.

Előzmény: Mtz 550E (83838)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83842

Szép estét!

 

Igen átkötöttem, hát az igazság az, hogy 20 litertől kevesebb azóta nem volt benne.

De, "normál" felállásban is tud már ennyinél levegőt szipákolni, mert lötyög a tankban a gázolaj....

Viszont annyi igaz, hogy az így bekötöttek azaz, hogy tankba vissza van vezetve a nyomástartóból, akkor nagy mennyiségű gázolaj, rövid idő alatt "körbeszalad" az üzemanyag rendszeren. Ezért könnyebben szívhat levegőt, mikor alacsony a szint.

Én azért kötöttem át, mert nem bírta kidolgozni a levegőt magából és talán az is közrejátszott, sőt, hogy a régi gyári bekötéssel az adagolónál futkos körbe-körbe a gázolaj és nagyon felmelegszik, amitől gáz buborékok keletkeznek benne. Ami megint csak "levegőssé" teszi.

Amióta így van, azóta egy kis levegő buborékot sem látni a csövekben.

Előzmény: ferri72 (83832)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83841

Mtz Betyár kolega!

Így jól van most már bekötve a gázolajszűrő? A másik képen a csavarral mit lehet állítani a kardánnál?

ferri72 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83840

Nekem mezőtúri klíma van mindkét gépen ,ha gondolod holnap teszek föl képet.

Előzmény: kevesa (83836)
matzox Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83839

Köszönöm a válaszokat !
Megnézem azokat a test pontokat , kb 20 éve nem volt elmozdítva a lámpatest , szóval előfordul hogy ilyesmi gond lesz.

Még 1 kérdésem lenne!
A termosztát házat leszeretném venni hogy termosztátot cseréljek , de ez sem volt kb 10 éve levéve . gondolom az lu ház és az acél csavarok megették egymást . Hogyan lehetne a legkíméletesebben meglazítani a csavarokat?

Előzmény: MTZ Betyár (83831)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83838

Hali!

Csak a hajtó szalagon kell akkor spanolni egy kicsit nem? A fékező az jó rá ér megállni!

Nem a ventilátor szíj csúszott meg mert már kicseréltük a permetezőt egy új sebváltósra!

Olajnyomással az a helyzet hogy csak jó ez a mol-os olaj hidegen 3-bar melegen 80°C víznél alapjáraton 1.6-1.7-körül van 800-900 fordulat!

 

A tiéd az igen jó olajnyomás az szép!

Előzmény: MTZ Betyár (83835)
kevesa Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83837

A link lemaradt erre a klíma szettre gondolok

 

http://innovativ-klima.hupont.hu/16/mtz-klimaalkatreszek

kevesa Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83836

Sziasztok!

Keresek olyat aki utólag szerelt be klímát a traktorba.
Nyáron igencsak meleg szokott bent lenni és találtam egy oldalt innovativ kft akik forgalmaznak komplett klímát MTZ-be csak be kell szerelni.

Engem az érdekel aki vásárolt már tőlük, hogy milyen amit adnak illetve a szeerelhetőség itthon én is fel tudom szerelni képekkel jó lenne látni, hogy csinálta tartó konzolt nem adnak azért érdekelnének a felfogatások.

Nyilván a villamos részt meg gázzal feltölteni nem én végeznem.

MTZ Betyár Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83835

Üdv!

 

Megtud hát, de még mennyire.... Állítsd be őket.

De biztos, hogy nem a ventilátor szíja csúszott?

 

Mi a helyzet az olajnyomással?

Tegnap simítóztam, nem figyeltem  és felkúszott a víz 100°C-ig, mert feltekerve hagytam a hűtőtakarót.... Már büdös olajszag is jött be a fülkébe, az tűnt fel.

Olajnyomás alapjáraton 2,5 volt, "fordulaton" kb. 1000 f/p-től 3 bár.

Na mit szólsz?

Előzmény: Mtz 550E (83830)
ferri72 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83834

Igen meg tud, állíts rajta, már nagyon sokszor le volt itt írva a beállítása, vagy keresd vissza ,vagy valaki belinkeli neked akinek el van mentve

Előzmény: Mtz 550E (83830)
ferri72 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83833

Szerintem is test gond lesz ott, ,, de amúgy egyáltalán van olyan halogén hogy 40/45 ös?

Előzmény: nyirimate (83828)
ferri72 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83832

Szia Betyár, Ha jól emlékszem te átkötötted az  adagoló nyomástartó szelep utáni gázolajcsövet a tankba. Neked igy nem szipákol levegőt ha már kevés van benne? Ebbe a köcsög 820-asba gyárilag úgy van kötve hogy a bal tankba nyomja vissza, ha fogy a nafta ,20-30 liternél már elkezd néha dadogni.

Előzmény: MTZ Betyár (83826)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83831

Üdv!

 

Szerintem testelési probléma lesz.

Én vittem külön test vezetéket a kormány oszlopról a fényszóróknak.

Gond egy szál sem azóta, H4-es izzók vannak benne és bírja, plusz relézve is van.

Előzmény: nyirimate (83828)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83830

Hali!

Olyan kérdésem lenne hogy a kardán fékszalag menet vagy üzemközben megtud csúszni ha már bekapcsoltam és dolgozok vele a közben? Mert ma permeteztem axiál és szépen elindul lementem a sor feléig és egyszer csak mintha a ventilátor lelassult volna a nyomás megvolt de a traktor meg felbőgött egy kicsit hogy nem volt terhelés! 

Gepesz35 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83829

Köszönöm a képeket Feri!És hanyas menetes szárakat alkalmaztál?

Előzmény: mérnökferi (83823)
nyirimate Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83828

Üdv!
Adott egy 80as Panorámás mtz.
Elől 45/40w-os halogén izzókkal .Sajnos a rajtuk mérhető feszültség csak 10,5V körül mérhető úgy hogy jár a motor kb fél gázon .

Hol keressek hibát? Hol tud "szökni" feszültség? Megérné átalakítani relés rendszerre?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!