Nekem van két ismerősöm aki ilyen szerződést kötött (előtakarékosság), természetesen nem magyarázták el nekik a bemutató alatt, hogy ez valójában mit jelent...
A bemutató amire +invitálták őket tartott kb 4 óráig, aztán volt 5 perc a szerződés átfutására (valóban nem atomfizikusokról van szó, de nem is aluliskolázott emberekről)...
Otthon átrágták együtt a családdal a történéseket, kb 1-2 hét múlva döntöttek (osztottak-szoroztak), arra az elhatározásra jutottak, hogy nem kérik a készletet. Nem csináltak belőle problémát, egyszerűen nem fizettek, nem foglalkoztak a dologgal. Úgy voltak vele, hogy mivel nem kaptak semmit a cégtől, kb ugyanezt követelhetik tőlik.
Természetesen megkapták ők is a felszólító leveleket, amelyben (azt hiszem) 80.000 forint körüli összeget akar behajtani tőlük a Zepter.
Nem fizették ki, azóta se kép, se hang.
Lehet ennek valami komolyabb következménye?!?!
Sajnos én csak később tudtam meg, hogy bemutatón voltak, lebeszéltem volna őket eleve arról is, hogy odamenjenek...
Nézd, én nem állítom, hogy 100%-ban a cég a hunyó. De azért az érdekes, hgoy mindig megtalálják azokat az embereket, akik nem képesek arra, hogy a 2000 Eurot helyben-nyomban át tudják számítani ft-ra..... Azért jellemzően nem az atomfizikusok között térítenek Zepterék.... :-DDDDD
370/2004 sz. rendelet, a 4. paragrafusban ott az ide vonatkozó passzus!!!!!
4. § (1) A fogyasztó nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől. (2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási jogát a szerződéskötés, vagy ha ez későbbi, az áru kézhezvételének napjától gyakorolhatja.
A korábbi jogszabály (a házaló kereskedésről szóló 44/1998. (III.11.) Korm. rendelet) szerint a szerződéskötéstől kellett számítani az elállási jogot, ami sok esetben problémát jelentett, hiszen a termékbemutatókon megkötött szerződések esetében gyakran előfordul, hogy az áru kiszállítására nyolc napon túl kerül sor. Az új jogszabály viszont kedvezőbb, mivel azt mondja ki, hogy a fogyasztó az elállási jogát a szerződéskötéstől, vagy ha ez későbbi, az áru kézhezvételének napjától gyakorolhatja. Az eladó köteles legkésőbb a szerződés megkötésekor írásban tájékoztatni bennünket az elállási jogról, és annak a személynek a nevéről és címéről, akivel szemben e jogot gyakorolhatjuk Ha nyolc munkanapon belül állunk el a szerződéstől, nem kell megtérítenünk az árunak a rendeltetésszerû használat következtében előálló értékcsökkenését, és használati díjat sem kell fizetnünk.
Löhet, nemtom, mert én olyant még sosem vettem, ami három napon belül nem tetszett volna.
:o)
De épp a múlt hónapban történt, hogy a Lidi-ben vettem egy külső-rádiós érzékelős időjárás állomást, és beüzemeltem, másnap estére meg elvesztette a kapcsolatot a kültéri egységel. Semmi sem használt, így vissza vittem. Mivel nem volt cserelehetőség, símán visszaadták az árát.
Ritkán vásárolok náluk tartós fogyaszási cikket, ódzkodok az olcsó, de épp műxik készülékektől, ám van, amit próbaképp épp megéri, oszt, ha hamar bedöglik, legalább megtapasztalom, érdemes-e komolyan beruházni.
Ilyen lett a 8 tálkás Raclette-grill készlet. 4,5 eHuF-ért.
Bejött.
Amíg műxik jól elleszek vele, de 25-30 eHuF-ot nem adnék egy lávaköves szupercsicsáért.
Ujjaim összeégetni vele ez az ár bőven megteszi...
Anno még Kudlik Juli reklámozta, és egy méretes nyeles serpenyő /szeletsütő/ került ~50 e HuFba!
Én a z egyik, azt hiszem, utolsó előtti Szegedi ipari Vásáron vettem 25 eHuF-ért 2*6+1 tálalószet-es készletet.Azóta lassan elhagyta mindet a füleé retört a hőmérője, legalább is már csak fogóként működik, de más baja nincs. Sütni főzni tökéletesek, remekül tisztán tarthatóak, valóban zsír és energia takarékosan lehet őket használni, könnyű megtanulni bennük főzni minden kaját, csak nem szabad elfeledkezni a szendvicstalúak /nálunk kerámiabetétes/ utósütéséről.
Haver két évvel később vett egy fazekat, és egy szeletsütőt, ~ 120 eHuF-ért /asszonyi hipnotizálás hatására/. Az ő kotlái is ugyan úgy elvesztették füleiket, széttöredeztek a hőmérők.
Semmi különbséget nem látok közöttük azon kívül, hogy én a 13 részesért 1/5-ét fizettem, mint ő a 4 részesért.
Minden esetben a szerződés szövegében rögzített szöveg az irány adó!
Az elállási-termék visszaadási szándék nincs meghatározott időhöz kötve, csak a jótállás, és garanciális javítási kötelezettség!
Az sem időhatáros!
Lehet az eladástól, üzembehelyezéstől számítva 30 nam, 5 év is!
Egyetlen határidős kötelezettség létezik: Tartós fogysztási cikk esetében az új várárláskor fennálló rendeltetés szerű használat ellenére meghibásodott termék 3 munkanapos cseregaranciája! Ha már a termék elfogyott, akkor pedig vissza kell adni az árát!
- Nem tudom. Néztem azt a sok szép, fényes edényt, hallgattam, hogy milyen jó ezekkel főzni, láttam, hogy más is veszi, és elképzeltem, hogy nekem is van. Nem gondolkoztam, csak álmodoztam. Jó volt. "
Ezt még értem. De nyolc nap alatt sem tudott felébredni???
Nem kedvelem a "Z"-t, de azért en nem az ő hibájuk!
A 25% kártérítés viszont extrém pofátlanság, sztem törvénytelen is!
A tocsikdíj -pardon, sikerdíj szokásos összege is csupán 10%, bár az is brutális érvágás egy köznapi családnál!
De az biztos, hogy érti a dolgát, mert példája annak a vállalkozásnak, aki egy meghatározott piaci árú terméket képes magasabb eladási áron értékesíteni úgy, hogy továbbra is nyereséges marad.e
Ekkora lehúzásokkal még szép,hogy nyereséges. Érti a dolgát.....hogyan kell szemérmetlenül megvágni a vevőket.Hadd ne gratuláljak ehhez!!
és a szerződéskötéstől indul a 8 nap.
Egy frászt,a törvény egyértelmű: a teljesítéstől számitódik a 8 napos elállási jog. Indoklás nélkül!!!
Változatlanul állítom: ki az a marha, aki előre fizetget, és majd akkor kapja meg az überdrága cuccot, mikor már mindent kifizetett???? Most, mikor hatalmas kínálat van a boltokban, minőségben abszolút megegyezőt kaphat féltucatnyi márkanév alatt, töredék áron!!!! Ez csakis kábítással, agymosással lehetséges. Ettől visszatetsző (hű, micsoda understatement! :-) ) a Zepter és hasonló cégek gyakorlata.
Egyébként meg van a Zepternek raktára itthon is. Szóval szegény asszony pont az idiótákat fogta ki.
Azt olvastam, hogy másfél év alatt kell kifizetnie tetszés szerinti összegekkel. Ez az "előtakarékosság", és a szerződéskötéstől indul a 8 nap. Ez azért van, mert az előtakarékosság esetén a terméket csak a teljes ár befizetése esetén kapja meg (van rengeteg konstrukció, ahol nincs ilyen negatívum).
A 25 %-ot meg elárulom, azért kell befizetnie, mert ez után már kap a kereskedő jutalékot.
Elárulom, én is Zepteres vagyok, de én a fentieket mindig így elmondom. Viszont vannak idióták is köztünk. Mint a cikkben is.
Ja a színterápiáról annyit, hogy a nagy úgynevezett orvosi lámpába nincs is be építve mint mondják, és nem is lehet hozzá rakni. Vajon miért mert elég komolytalanná tenné. Minden lámpa eredetileg fehér halogén fényt ad, ezért előtte van gyárilag egy sárga fólia. Nem is ér semmit a színterápia szerintem felesleges rá egy fillért is kiadni. Más országba ezért nem is használják.
Ja még annyit, hogy a lámpa soha nem kapott orvosi nóbeldíjat. Ez is csak ködösítés.
Viszont az sem etikus, hogy az az elv, hogy senkit ne engedjenek el lámpa nélkül, ha nincs lámpája minimum kis lámpa (ilyenkor az is jó), ha pedig kis lámpája van akkor, az nem jó elavult le kell cserélni.
A másik amit hülyítésként használnak. Fényről lévén szó ugye gondolja át mindenki. A kis lámpa és nagy között az a különbség, hogy a nagy mélyebre hatol a bőrbe. A kicsi 4 cm re a nagy 15 cm re. Ez akkora baromság, hogy csak na. Győződjön meg róla mindenki személyesen tegye a tenyerét a lámpa elé és ha átvilágítja a nagy lámpa akkor igazat mondtak, ha nem akkor hazudtak a jobb eladhatóságért.
Tudod igaz amit a marketingről mondasz, de csak részben.
Ugyanis az általad fel hozott cégek nem csak most csak itt azonnal döntsön akcióban értékesítenek. Vagy akivel elő szerződést íratnak alá aztán elfelejtik megsemmisíteni ha nem kéri az ügyfél. Vagy nem adnak szerződés másolatot és mire megkapja már késő reklamálni.
A másik, hogy én vettem a bátorságot és leírtam a tényeket, had döntsön a vásárló szabadon. Nem értek viszont egyet azzal, hogy De a termék az nem jó, bár lehet hogy jobb mint más, de ennyiért nem rossz. Én csak pár hetet voltam ott, de az idő alatt több visszatérő vásárló volt aki azért jött be, hogy az elromlott termékét, hogy lehet megjavítani, pótolni, kicserélni. Ugyanis más csatornája nem nagyon van. A szervíz már nem győzi. Igen az edények jobb minőségűek, vagy csak kevesebb a meghibásodási lehetőség, de ha vissza olvasol azok között is van hibás. De ennyiért? A légtisztítokból többnek volt elektromos hibája, vagy a lámpa egyébbként 20- 30 ezer forintból összerakható, de oké el adják félmillkóért és rossz. Vagy az ajándék óra amiért fizetnek 100 000 Ft ot le esik a mutatója.
Előttem aki itt dolgozik a medical részlegnél az kapzsi és csaló. Nem ismerek kivételt senkit. Embereket becsületesen nem lehet átvágni. Engem nem sérelem ért, hanem még egy kis becsület szorult belém. Útálom ha átvágnak valakit ráadásul ha pont a kiszolgáltatottakat.
Az pedig, hogy két bank is van semmit nem jelent. A bankok ha pénzszagot éreznek ott teremnek. Erkölcsi érzékük meg nincs.
Hát igen, inkorrektek, de őket viszont nem tudom teljesen hibáztatni. Ugyanúgy sz*rt kell eladniuk, mint ahogy azt más termelők is teszik... de ők csak ebből élnek. Ha nem tudja a sz**t eladni valahogy, egy fillérje sincs.
Persze van aki ott sokat keres, de nem a többség. Valaki hónapokig egy fillért sem. A terméket meg nem ők gyártják. Igazából meg kell érteni, hogy az értékesítőket és a céget szinte végtelen szakadék választja el. Az értékesítő szinte hatalom nélküli, teszi amit rábíztak, és megpróbál valahogy eladni, hogy megéljen. A cég eközben a fellegekben elzártan működik, és veri a... . Ugyanúgy, ahogy minden más nagy vállalkozás.
És egyébként ilyen szervezéssel jobban működik egy vállalat, mint e nélkül. Rengeteg terméket képes eladni, és rengeteg országban jelen van. A management része a dolognak eszméletlenül fejlett. Képes mindent összefogni úgy, hogy a központjában még saját bank is van (2 db), amivel még a részletre történő vásárlás is helyben intézhető.
Én sem gondolom a Zeptert korrekt cégnek, sőt... De az biztos, hogy érti a dolgát, mert példája annak a vállalkozásnak, aki egy meghatározott piaci árú terméket képes magasabb eladási áron értékesíteni úgy, hogy továbbra is nyereséges marad.e Amúgy nem rosszak a termékek sem. Sőt elég jók. De ennyit nem érnek.
Megdöbbenve olvastam a Zepter tevékenységének "jellemzését".
Azt kell mondjam, fogalmatok sincs a világról.
Amikor egy 100 ft-os Coca Colát megveszel egy boltban, akkor gondolj arra, hogy valójában mennyibe kerülhet, és mennyire végtelennek tűnő reklámadagot, hülyítést, különleges életérzést stb. kellett a Cocának az emberekbe tömnie, hogy eljuthatott arra a monopol helyzetbe, ahol most áll, és eladhatja a hígított löttyét annyiért, amennyiért.
Ezt csak példának hoztam fel (de ugyanolyan jó példák a bankok, a t-mobile és társai, az intelligens mosópor, stb), de mintha nem ismernétek a mai kapitalista világ vad marketingjét. Nézzetek körbe, minden nevesebb cég ezt csinálja folyamatosan megállás nélkül. Nem értem, min vagytok meglepődve. A nagy cégek termékeinek nagy számban történő értékesítése mindig is így történt: el kellett adni egy termék pozitív tulajdonságait is, lehetőleg minél több embernek.
Egy biztos, ne gondoljátok, hogy a világ fehér a Zepter pedig fekete. Valahol még erőteljesebb marketingfogásokat használnak (ott több pénzt is lehet keresni persze). Ez általános probléma. És nem azért keresnek elsősorban időseket, mert őket könnyebb átverni (ma már mi is át vagyunk verve mindenhol - de okosnak hisszük magunkat), hanem azért, mert ők alkotják azt a létfontosságú közgazdasági fogalmat a Zepter Medical részlegénél, amit úgy hívnak: piac v. kereslet.
A lámpa pedig nem csodaszer. Negatív tapasztalatok pedig természetesen lehetnek, ahogy minden más terméknél is szerte a világon. Higgyétek el, nagyon sok pozitív tapasztalat is van. Pl, így tud a cég új ajánlásokat szerezni (az elégedett vásárlók révén), így képes egyre nagyobb ütemben növelni a forgalmát. Valahogy arról nincs szó, hogy hány elégedett vásárló van: sok, nagyon sok. Rengetegen újra és újra visszajárnak, sokan még több év után is. Erről sem beszélt senki. És rengetegen esküdnek a Zepterre, ha a minőségről és időtállóságról van szó. Ez persze nem jelenti, hogy az adott termék tökéletes, képtelen meghibásodni (a magyar felfogással ellentétben). De egy biztos: ha az edényeket nézzük, sokan már sok-sok éve használják a régen vett termékeket, és kedvelik őket.
A profi vállalati marketing és a tisztesség soha nem jelenhet meg erősen egyszerre. Ez van.
Én személy szerint nagyon megköszönöm világítónak, hogy leírta ezeket a dolgokat és kicsit sem hiszem, hogy ezt azért tette, mert valami nagyon nem jött neki össze...
Hidd el, hogy legalább 10 embert össze tudok szedni (köztük vagyok én is), akiket átvágott a Zepter! Most sajnos már nincs időm leírni a történetet, de nem maradok adós vele.
2004-ben vettünk egy VacSy készletet az öt edényből mára már csak kettőben marad meg a vákum. Írtam ZEPTER-nek az válaszolták sajnálják menjek a szervízbe és vegyek új tetőket. Elképesztő több mint 80000 ezerbe került és ilyen gyorsan tönkre ment !!! Sajnos nem tájékoztatott senki, hogy ez csak ennyit bír ki, ha ezt tudom biztos nem veszem meg ! Nincs valakinek valami ötlete esetleg felesleges tetői amik még használhatók ?