műszerfal is rakoncátlankodik, de egymástól teljesen függetlenül.
műszerfalnál elmennek a visszajelzők, km világítás, mostanában az egész háttér világítása is. aztán egyszer csak gondol egyet és renbe jön. akár menet közben, akár két indítás között, bárhogy. teljesen random, nem tudom mihez kötni.
info kijelző kint is van. bár nem sokra megyek vele.
random elmegy teljesen vagy csak részlegesen a kijelzés (háttér világítás mindig van). olyankor az óra meg is áll és a következő normális működésnél a megálláskori időt mutatja.
most annyira jutottam, hogy a UNIT gomb többszöri és kicsit erősebb nyomkodására észhez tér, de nem tudom, hogy meddig fogja bírni. talákozot valaki már ilyennel?
Érveket? akárhogyan keresem öket, egyet sem találtam, én cserébe linkeltem is egy csomót, meg bármikor rendelkezésre bocsájtom a fekete és fóliás autómat. Lehet méregetni. Mert ugye a szin nem számít, a fólia meg rajt van, vagyis elvileg hüvös van benn....(a valóságban meg nagyon is nem)
Nem én vagyoka főnök, csak vagy 4en mondjuk az érveket, ami mind lepereg rólad, legfőképp a reklámduma címszóval. Ennyitt erről. Lépjünk tovább mert csak partalan vita kezd kialakulni a csökönyösséged miatt.
Számomra a sok témában való olvasgatás után egyértelmü, hogy önmagában egy fólia nem okoz érzehetö különbséget. A belsö hömérséklet annyi mindentöl függ (az autó szigeteltsége, üvegfelületeinek mérete, a tüzö nap iránya, az autó szine, az üvegek tulajdonságai, stb), hogy igazán jó eredményt akkor lehet elérni, ha az ember együttesen alkalmaz minden ismert metódust. Vagyis aki érzékeny a belsö hömérsékletre, az úgy jár jól, ha vesz egy fehér autót, körbefóliáztatja és odafigyel a klíma helyes használatára és karbantartására. Na és persze az sem árt, ha ott parkol ahol nem süt a nap.
Egy szóval sem mondtam, hogy a fólia hülyeség, nekem is van, kellemes a belsö fény, nem jönnek be káros UV sugarak, jól is néz ki. De csodát ne várjon töle senki. A tüzö napon attól még baromi meleg lesz az autójában ugyan úgy, mint fólia elött volt.
Ez pedig már egy tudományosabb cikk. Itt üveg dobozokat fütöttek (világítottak meg) 1000W-os halogén lámpával. Az üvegdobozok négyféle anygaból készültek. Egy sima üveg, egy zöld hövédö üveg, egy fóliázott üveg ami csak a fény mennyiséget szüri és egy másik fóliázott ami UV és inftravörös tartományt is szür. A mért különbségek minimálisak voltak.
A további tesztek azt mutatták, hogy a zöld üvegek azáltal hogy maguk is jobban melegednek, még nagyobb belsö hömérsékletet okoznak mint a sima üvegek. A legjobb eredményt úgy érték el, hogy a "szélvédö"
50% NIR (szemmel nem látható sugarak) szürésü volt, az "oldalablakok" pedig hagyományosak.
Rengeteg német nyelvü teszt foglakozik a kérdessel és nincs egyértelmü válasz. Nem is lehet, mert a belsö hömérséklet rengeteg tényezö együtteséböl áll.
Ebben az esetben az osztrák ARBÖ egy tesztet hajott végre, 30 fok melegben, a jármü szinek hatását vizsgálták a belsö hömérsékletre. 45 perc napon állás után a sötétkék autóban egy hihetetlennek tünö 83 fokos hömérsékletet mértek, a piros autóban 74 fokot, a fehérben "csak" 69-et.
Ez alapján ugye levonhatja mindenki a következtetéseket. Van akinek ezt azt igazolja, hogy az autó szine nagyon is számít, míg mások szerint nem, mert a 69 fok is elviselhetetlen, vagyis mindegy...
Én csak bátorkodtam leírni a véleményem, ami az én szamélyes tapasztalataimon alapul és a logikán.
Istenítheted a fóliát felölem, nekem ettöl még ugyan annyira melegem lesz a fóliás autómban, cseppet sem vigasztal, hogy napon a 60 fok helyett csak 55 van benn....
Na szerintem lapozhatunk, úgy sem tud téged senki meggyőzni... Nem kell a fólia, nem ér semmit, csak optikai hatása van. Maradj meg ebben a hitben. Csak minket hagyj inkább!
Akkor nagyon csal a km óra, emrt 0 km-en vettem! :)
Olaj is cserélve lett, de elég vicces szintetikus olajat cserélni egy váltóban. max a lekopó szemécsék miatt kellhet.
A szerelő az jó, csak nem akar költséges javítást végezni,ezért inkább kérdez mint szétszed feleslegesen hátha találkozoztt már valaki ilyennel. Esetleg nyeles tengely csapágy?
Rövid ideig nem számít. Ha viszont órákig állsz akkor igen. Mert nincs az a szigetelöanyag, ami ne eresztené át a höt idövel. És ilyenkor men mindegy hogy a lemez 60-80 fokos, vagy 40-50.
Viszont a színekre ők is azt írják, hogy kevesebb szerepet játszik mint gondolnák!
Na látod!
A fekete motorháztetőmön megsütök egy tükörtojást, ha azt fehéren megcsinálják, akkor ok :-)
És akkor mi van, ha a külsején megsütsz egy tojást?! Nem ez számít! Az számít, belül milyen meleg. Szerintem belül nem sütsz meg egy tojást sehol sem, ami karosszéria elem. (Házfal is kívül meleg, ettől benn nem lesz meleg.)
30 fok árnyékban kitettek autókat egy árnyéktalan parkolóban.Az autók felénél fél óra múlva a belső hőmérséklet elkerülte az 50 fokot! Minden 8. autó a 60 fokot is elkerülte. A leghüvösebb egy Polo maradt 36,2 fokkal, de a nagy testvér, a Golf volt a legmelegebb 68,7 Fokkal!
Viszont a színekre ők is azt írják, hogy kevesebb szerepet játszik mint gondolnák!
..."Meleg ellen egy orvosság van. Hüvös garázsból kell indulni és érkezni, közte meg klímával közlekedni. Ha ez nem lehetséges, akkor bizony meleg van..."...
Nem emlékszem, pár órát. Egy starndolást vettek alapul a tesztnél. Nem tudom, te magad mérted-e, vagy csak érzésre mondtad a hőfokot. Itt mérték, nem hasra ütöttek. Ne feledd, nem melegedhet sokkal a külső hőmérséklet fölé, mert akkor már elkezd hűlni a hőmérsékletkülönbség hatására.Ja és még azt is mérték, van-e különbség a különböző kocsiszínek között. Hát nincs. Legalábbis 1-2 fok nem nagyon tekinthető annak.
A váltót nem szette szét, mert a kinyomó csapágy és a tárcsa is rossz volt, így azt gondolta, hogy az a hiba forrása. De a váltót feleslegesen nem akarja szétkapni. Ezért gondoltam, hogy hátha találkozott már valaki hasonló problémával. Ja és alacsony fordulaton egy kicsit csörög is!