Érveket? akárhogyan keresem öket, egyet sem találtam, én cserébe linkeltem is egy csomót, meg bármikor rendelkezésre bocsájtom a fekete és fóliás autómat. Lehet méregetni. Mert ugye a szin nem számít, a fólia meg rajt van, vagyis elvileg hüvös van benn....(a valóságban meg nagyon is nem)
Nem én vagyoka főnök, csak vagy 4en mondjuk az érveket, ami mind lepereg rólad, legfőképp a reklámduma címszóval. Ennyitt erről. Lépjünk tovább mert csak partalan vita kezd kialakulni a csökönyösséged miatt.
Számomra a sok témában való olvasgatás után egyértelmü, hogy önmagában egy fólia nem okoz érzehetö különbséget. A belsö hömérséklet annyi mindentöl függ (az autó szigeteltsége, üvegfelületeinek mérete, a tüzö nap iránya, az autó szine, az üvegek tulajdonságai, stb), hogy igazán jó eredményt akkor lehet elérni, ha az ember együttesen alkalmaz minden ismert metódust. Vagyis aki érzékeny a belsö hömérsékletre, az úgy jár jól, ha vesz egy fehér autót, körbefóliáztatja és odafigyel a klíma helyes használatára és karbantartására. Na és persze az sem árt, ha ott parkol ahol nem süt a nap.
Egy szóval sem mondtam, hogy a fólia hülyeség, nekem is van, kellemes a belsö fény, nem jönnek be káros UV sugarak, jól is néz ki. De csodát ne várjon töle senki. A tüzö napon attól még baromi meleg lesz az autójában ugyan úgy, mint fólia elött volt.
Ez pedig már egy tudományosabb cikk. Itt üveg dobozokat fütöttek (világítottak meg) 1000W-os halogén lámpával. Az üvegdobozok négyféle anygaból készültek. Egy sima üveg, egy zöld hövédö üveg, egy fóliázott üveg ami csak a fény mennyiséget szüri és egy másik fóliázott ami UV és inftravörös tartományt is szür. A mért különbségek minimálisak voltak.
A további tesztek azt mutatták, hogy a zöld üvegek azáltal hogy maguk is jobban melegednek, még nagyobb belsö hömérsékletet okoznak mint a sima üvegek. A legjobb eredményt úgy érték el, hogy a "szélvédö"
50% NIR (szemmel nem látható sugarak) szürésü volt, az "oldalablakok" pedig hagyományosak.
Rengeteg német nyelvü teszt foglakozik a kérdessel és nincs egyértelmü válasz. Nem is lehet, mert a belsö hömérséklet rengeteg tényezö együtteséböl áll.
Ebben az esetben az osztrák ARBÖ egy tesztet hajott végre, 30 fok melegben, a jármü szinek hatását vizsgálták a belsö hömérsékletre. 45 perc napon állás után a sötétkék autóban egy hihetetlennek tünö 83 fokos hömérsékletet mértek, a piros autóban 74 fokot, a fehérben "csak" 69-et.
Ez alapján ugye levonhatja mindenki a következtetéseket. Van akinek ezt azt igazolja, hogy az autó szine nagyon is számít, míg mások szerint nem, mert a 69 fok is elviselhetetlen, vagyis mindegy...
Én csak bátorkodtam leírni a véleményem, ami az én szamélyes tapasztalataimon alapul és a logikán.
Istenítheted a fóliát felölem, nekem ettöl még ugyan annyira melegem lesz a fóliás autómban, cseppet sem vigasztal, hogy napon a 60 fok helyett csak 55 van benn....
Na szerintem lapozhatunk, úgy sem tud téged senki meggyőzni... Nem kell a fólia, nem ér semmit, csak optikai hatása van. Maradj meg ebben a hitben. Csak minket hagyj inkább!
Akkor nagyon csal a km óra, emrt 0 km-en vettem! :)
Olaj is cserélve lett, de elég vicces szintetikus olajat cserélni egy váltóban. max a lekopó szemécsék miatt kellhet.
A szerelő az jó, csak nem akar költséges javítást végezni,ezért inkább kérdez mint szétszed feleslegesen hátha találkozoztt már valaki ilyennel. Esetleg nyeles tengely csapágy?
Rövid ideig nem számít. Ha viszont órákig állsz akkor igen. Mert nincs az a szigetelöanyag, ami ne eresztené át a höt idövel. És ilyenkor men mindegy hogy a lemez 60-80 fokos, vagy 40-50.
Viszont a színekre ők is azt írják, hogy kevesebb szerepet játszik mint gondolnák!
Na látod!
A fekete motorháztetőmön megsütök egy tükörtojást, ha azt fehéren megcsinálják, akkor ok :-)
És akkor mi van, ha a külsején megsütsz egy tojást?! Nem ez számít! Az számít, belül milyen meleg. Szerintem belül nem sütsz meg egy tojást sehol sem, ami karosszéria elem. (Házfal is kívül meleg, ettől benn nem lesz meleg.)
30 fok árnyékban kitettek autókat egy árnyéktalan parkolóban.Az autók felénél fél óra múlva a belső hőmérséklet elkerülte az 50 fokot! Minden 8. autó a 60 fokot is elkerülte. A leghüvösebb egy Polo maradt 36,2 fokkal, de a nagy testvér, a Golf volt a legmelegebb 68,7 Fokkal!
Viszont a színekre ők is azt írják, hogy kevesebb szerepet játszik mint gondolnák!
..."Meleg ellen egy orvosság van. Hüvös garázsból kell indulni és érkezni, közte meg klímával közlekedni. Ha ez nem lehetséges, akkor bizony meleg van..."...
Nem emlékszem, pár órát. Egy starndolást vettek alapul a tesztnél. Nem tudom, te magad mérted-e, vagy csak érzésre mondtad a hőfokot. Itt mérték, nem hasra ütöttek. Ne feledd, nem melegedhet sokkal a külső hőmérséklet fölé, mert akkor már elkezd hűlni a hőmérsékletkülönbség hatására.Ja és még azt is mérték, van-e különbség a különböző kocsiszínek között. Hát nincs. Legalábbis 1-2 fok nem nagyon tekinthető annak.
A váltót nem szette szét, mert a kinyomó csapágy és a tárcsa is rossz volt, így azt gondolta, hogy az a hiba forrása. De a váltót feleslegesen nem akarja szétkapni. Ezért gondoltam, hogy hátha találkozott már valaki hasonló problémával. Ja és alacsony fordulaton egy kicsit csörög is!
Van egy 1,3-as Swiftem 100400km-el. A váltóban most cseréltek tárcsát, kinyomó csapágyat mégis valami furcsa surlódó hangot ad ha nincs kinyomva a szerkezet! Nincs valakinek ötlete, hogy mi okozhatja, esetleg valami típus hiba?
Én nem állok soha napon. Otthon mélygarázsban parkolok, melóhelyen fedett kocsibeálló van, a városban mélygarázs-parkoló, ha van. Fekete autó esetében ez fontos. De ha közlekedem, akkor ha valami zavar, az a szélvédőn besütő nap. Megvallom őszintén, hátsó ablakokon nem jön be valami sok fény, kicsik és (közel)függőlegesek.
A klímát meg tudom, hogyan kell használni, de ez nem segít:-)
Hiába tudom, hogy az első két percben csak lehúzott ablak, nekem akkor sem esik jól, hogy bejön az ablakon az aszfaltról felszálló forróság, meg a port sem szeretem a műszerfalon, meg igazán még két perc után is ugyan úgy sugározza a forróságot a műszerfal, ha valami oknál fogva mégis a napon álltam volna meg vele.
Azt is tudom, hogy a szellőzést ne állítsam magamra, csak úgy meg kb. fél óra kell ahhoz, hogy az 1,6 tonnás autóm belseje ne sugározzon 60 fokos meleget, ha magamra állítom, azt legalább azonnal érzem (másnap meg elköhécselek, meg orrot fújok, de ez más téma).
Szóval lehet kombinálni, szerintem a meleg ellen csak egyet tehet az ember, hogy tűr.
lehet játszani a különbözöl metódusokkal, nekem jó a klímám is, meg fóliás is az autó, mégis a mélygarázs max 20 fokos hűvöse az ami eddig igazán meggyőzött. Ha onnan járok ki, elég a klímát 22fokra állítanom a legkisebb, esetleg a második szellőző fokozaton és nem melegszik be az autó.
Ha napon állsz, akkor meg lehet próbálkozni, fél órán belül szinte semmivel sem lehet eredményt elérni, vagy igen, de nem jó az egészségnek...
Próbáld ki, hogy egy fóliázott és egy nem fóliázott autó ülése melegebb-e! Meg fogsz lepődni. Klímás autóval meg úgy kell indulni, hogy előtte kiszellőztetsz, akár menet közben is, tehát indulásnál nem megy a klíma, hanem lehúzod az első ablakokat, és így mész kb 2 percet, majd felhúod és mehet a klíma. Addig csak a szellőztetés menjen de az is külsőre állítva.
Ja és a szélvédő tényleg nagy felület, de vajon mekkora részben süti potn azt a Nap, amikor megállsz? Állj meg úgy, hogy az ablakokat süsse, amik fóliásak. Állj háttal a napnak!