Azt azért remélem, érzed, hogy a példáidnak semmi köze ahhoz, hogy az adott járműnek gumi- vagy vaskereke van, hanem a hálózati szerepükből következik.
Az átmérős tengelyeken, amik az adott (jellemzően sugár)irányban a leggyorsabb lehetőséget adják, sok végigutazó lesz, akik a város egyik végéből a másikba igyekeznek gyorsan eljutni. Ilyenek mondjuk a metrók, a 7-es család expresszei, vagy éppen az 50-es villamos.
Azokon a járatokon is -arányaiban- sok végigutazó lesz, amik kiskapacitású kiegészítő járatok a nagykapacitású hálózattal párhuzamos, összességében kicsi, de az adott járatot megtöltik. Ilyen mondjuk a 105-ös busz.
A 62-es villamos pont nem ilyen. Az egy körirányú járat, és nem valami gyors. Egy-egy szakaszon lát el fontos/kizárólagos szerepet, de nagyobb távolságra borzasztó lassú és nagyon ritka az az utazás, aminél megéri. Hasonlóan mondjuk a 277-es buszhoz, amit szintén nem nagyon érdemes végigutazni.
Láthatóan igen keveset tudsz a városi közlekedési utas lélektanről.
Pont fordítva van mint gondolod/hiszed.
Kis költői túlzással bárhonnan - bárhová húzol egy 10-15 km-es vonalat a városban és azon autóbusz járatot indítasz el, hamar népszerűvé válik és megtelik.
Igenis sokan utaznak egyfolytában a 7-es, 133E, 8E, 5-ös, stb buszokon naponta kétszer 7-8 vagy több km-t egy irányba.
A Tátrák rosszabb állapotúak mint ezek a tákolmány-kinézetű járgányok? Ezek szerint ezek műszakilag nem oylan rosszak mint a Timisek voltak. Illetve asszem korszerűsítették is ezeket közben?
Kiszámolhatják, mennyivel jobb lesz Mari néninek, ha 1 átszállással is 5 perccel hamarabb ér oda.
Valóságban a Mari néni pont nem akar átszállni, és azért megy azzal a busszal mert ott nem kell.
Az utasok nagy részének átszállás = bizonytalanság.
Elérem-e, késik-e, kell-e lépcsőzni, esik-e az eső, kint kell-e állni a hidegben/melegben stb. Az átszállás fizikai és szellemi munkát igényel, ülni a buszon és nézni ki a fejedből plusz 5 percig meg nem.
Ezzel nem a 7-es buszt akarom optimális megoldásnak beállítani, hogy márpedig a Thökölyn csak az járhat, a 4-es metró bebetonozása a Keletinél hatalmas hiba lenne. De ha a tömegközlekedést valamivel vonzóvá lehet tenni, azok a hosszú átmérős járatok ésel kell fogadni, hogyha a fránya utas azokat választja a számunkra optimálisnak tűnő átszállásos opciók helyett, akkor azok mégsem annyira optimálisak.
Olyan nincs, ebben az esetben a 7-114 összekötés lenne a minimum. Kell a 7-es kapacitása és a Sáfrány ellátása, különben pl. a Tétényin utaslemaradásos lenne a 114-es család.
Ha lenne újpalotai villamos akkor a 114 Keleti- Ispiláng között, ha nincs villamos akkor Újpalota és Ispiláng között.
Úgy tűnik Budapest sose fog megszabadulni a "hírhedt" 7-es buszcsaládtól.
Értem én, hogy a Sáfrány utcán (Albertfalva vasútállomástól) kell valami, de ki az a perverz aki végigzötykölődik a Tétényi-Bartók- "Gellért rakpart"-Rákóczi út, Thököly úton át Újpalotáig. Keskeny érv, hogy nem kell átszállni, de az M4 megjelenésével ha fizetnek se utaznám végig a "mocsok 7-es" vonalat a fenti útvonalon (még a Keletiig se). Utaztam eleget a régi "piros hetesen" az M4 előtti korszakban láttam elég rossz figurát hogy megutáljam a járatot, a minden fánál megálló "fekete 7esen" meg még többszöröse volt ez az "élmény" menetidőben pláne.
Több évtized után megszabadulhatna a város ettől a 7es busz borzalomtól Nyilván a villamosra, metróra kerülne át az utazóközönség, ha valamelyik megépülne, de metró esetében mégis gyorsabb lenne utascsere a villamoson meg a férőhely nagyobb lenne (eloszlana a tömeg) a buszhoz képest ugye...
Arra van valami felmérés mennyi plusz villamosjárműre lenne szükség a újpalotai szakaszhoz, gyanítom a meglévő állomány kevés lenne.
Valszínűleg egyszerre két hidat nem fognak lezárni, és a Lánchidat már 2 éve el kellett volna kezdnei felújítani...talán idén szeptembertől...az min. 2 év, mire egyáltalán sorra kerülhet a Petőfi...
melelsleg a Margit hídon a 30-as korlátozás sem épp tűrhető egy nem rég felújított hídon...jó, igen ott is volt gond a dilatációval, de mintha cserélve lettek volna, nem???
Jó, nekem semmi nem jó, tudom ám, hogy nem a zsemle kicsi, hanem csak a pof@m nagy :)
A múlt héten mentem gyalog a hídon, nem volt túl bizalomgerjesztő érzés, amikor 2 villamos is elment egyszerre. Remegett az egész híd, a szalagkorlát is zörgött a helyén.
És hány cenitméter pályát újítottál volna fel 40 millió forintból?
És melyik megállót kapálnád ki, hogy gyors legyen? És miután szerinted gyors lett, utána rájössz, hogy minden második duplára kitömött villamos (hiszen a jó öreg 90-es programot meghagytad) ugyanúgy 4 perccel hosszabb menetidőt fog produkálni...
Amúgy az elmúlt 40 évben nem járt egyenletesen a villamos?
Nem. 90 másodperces periódusidőnél a két perces menetrendi követés nem tud egyenletes lenni. Ezt kellene folytonosan 24 órán keresztül mindenki fülébe nyomni, aki a nagykörúti lámpahangolás esetén bármikor előveszi a csakegyperccellettrövidebbameneteidődesenkienkutazikvégig szöveget.
Hát pedig ahogy kinéz a politikai elit, Tarlóspistánál nem lesz más alternatíva (hidd el én se szeretem)
Amúgy az elmúlt 40 évben nem járt egyenletesen a villamos?
Mellesleg, most sem jár normálisan, a Jászai mekinél folyton pirosra érkezik, a Rómer Flóris / Horvát utca vagy a Mechwart előtt szintén pirosra érkezik de van még pár ilyen a körúton amit némi pályakorrekcióval vagy a zöldidő minimális kitolásával ki lehetne küszöbölni az autósok szivatása nélkül.
Azt a kemény 1 perc nyereséget a Petőfi hídon elbuktuk.
Csúcsidőben mentem kocsival is, villamossal is, lényegében a Blahától a Borárosig tényleg csapnivaló volt a villamossal való közlekedés, de a többi szakaszon emlékeim szerint elég dinamikusan ment a villamos. Viszont a légszennyezés jelentősen nőtt, mert most minden megállóban megáll vagy 60 autó, holott régebben mondjuk 2-3 megállónként fogott meg a lámpa.
Ne feledjük, VitézifőBKKsDávidot, aki 40 millióért hangoltatta át a lámpákat úgy hogy a villamos 1 percet nyerjen a két végállomás között. Inkább a pályát újíttatta volna fel több helyen. (bár másik project de a Fehárvári úton azóta is élvezzük eme remek ötletelését, együtt megyünk a villamossal a Móricztól Budafokig, nem keveset szennyezve, ahelyett hogy zöldhullámot meghagyták volna (esetleg pár villamosmegállót kikapáltak volna hogy gyorsabb legyen)
Nem tudom, hogy miért nem lehetne ennyi erővel a kötöttpályás közlekedéshez hasonlóan fenntartani akár egy szinte teljesen elszigetelt szakaszt buszoknak is.
Nem mondtam, hogy nem lehetne. nézd meg még egyszer, melyik állításodra válaszoltam.
Mindenesetre a buszfolyosónak is maradnának hátrányai (ld lent), viszont olcsóbb lehetne.
a villamos forgalmát miért szabályoznák, befolyásolnák jóval eltérőbben, mint egy buszsávban közlekedő gyorsjáratét (
Nem önmagával a kereszteződések áteresztőképességével van gond.
Ismert jelenség, hogy túl nagy forgalomra túl kis járműegységek esetén a követés instabil lesz. Egy kis késés is azt eredményezi, hogy az adott járműre arányaiban túl sok utas akar fölszállni, lelassul - a követő járműre meg kevesebb, az felgyorsul - és a járművek "csomósodnak". Erre jónéhány lapáttal rádob a vegyes megállási rend, és az, hogy a vonalon vannak szimpla M-es megállók, holott a dupla se mindenhol elég.
Nagyobb befogadóképességű járműveket nem kell olyan sűrűn járatni, sokkal könnyebben fenntartható egy egyenletesebb követés. Ebből a szempontból szvsz. a 36m-es villamos is határeset, a vonalra inkább a körútihoz hasonló 54-56m lenne célszerű.
hogy bármilyen gyorsvillamos funkciót ki lehetne használni
A gyorsvillamos egy hívószó, nem kell komolyan venni. Valódi gyorsvillamos-pályát a Bosnyák-Körvasút közt lehet elképzelni, és persze ide el lehetne képzelni buszfolyosót is. A többi szakaszon ha villamosban gondolkodunk, az annyiban lehetne gyors, hogy a mai alapjáratnál kevesebb helyen állna meg. A többi forgalomtól nem lehetne 100%-ban független.
Ha jól tudom, utoljára 2013 nyarán újították fel a hídon a pályát (akkor tettek be jóval több dilatációs hézagot), tehát 5 és fél évig bírta. Igazából pár napja lehet érezni, hogy milyen rossz állapotban van, amióta lassabban megy rajta a villamos. A menetidő +1 perc. Vajon mennyivel lehetne kitolni a következő felújítás idejét, ha egy kompromisszumos 40-es korlátozást vezetnének be a hídon rögtön a rendbetétel után?