Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2019.02.14 0 1 164444

Igen, rosszabbak. A Bucurok komoly főjavítást kaptak, a Tátrák nem.

Előzmény: siófoki35 (164440)
vrobee Creative Commons License 2019.02.14 0 7 164443

Azt azért remélem, érzed, hogy a példáidnak semmi köze ahhoz, hogy az adott járműnek gumi- vagy vaskereke van, hanem a hálózati szerepükből következik.

 

Az átmérős tengelyeken, amik az adott (jellemzően sugár)irányban a leggyorsabb lehetőséget adják, sok végigutazó lesz, akik a város egyik végéből a másikba igyekeznek gyorsan eljutni. Ilyenek mondjuk a metrók, a 7-es család expresszei, vagy éppen az 50-es villamos.

Azokon a járatokon is -arányaiban- sok végigutazó lesz, amik kiskapacitású kiegészítő járatok a nagykapacitású hálózattal párhuzamos, összességében kicsi, de az adott járatot megtöltik. Ilyen mondjuk a 105-ös busz.

A 62-es villamos pont nem ilyen. Az egy körirányú járat, és nem valami gyors. Egy-egy szakaszon lát el fontos/kizárólagos szerepet, de nagyobb távolságra borzasztó lassú és nagyon ritka az az utazás, aminél megéri. Hasonlóan mondjuk a 277-es buszhoz, amit szintén nem nagyon érdemes végigutazni.

Előzmény: trizs77 (164442)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.14 -1 1 164442

Mellélőttél.

De nagyon.

Láthatóan igen keveset tudsz a városi közlekedési utas lélektanről.

 

Pont fordítva van mint gondolod/hiszed.

 

Kis költői túlzással  bárhonnan - bárhová húzol egy 10-15 km-es vonalat a városban és azon autóbusz járatot indítasz el, hamar népszerűvé válik és megtelik.

 

Igenis sokan utaznak egyfolytában a 7-es, 133E, 8E, 5-ös, stb buszokon naponta kétszer 7-8 vagy több km-t egy irányba.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ugyanakkor az átmérős vagy átlapolt villamosokon melyek legalább ilyen hosszúak, ez nem jellemző.

Ott is vannak hosszú utasok, de sokkal kisebb arányban.

 

Ismerősömnek igen jó lenne a 62-es villamos a MÁV teleptől a Népliget felső csücskéig a Vajda Péter utcáig.

Lévén pont a 62-es villamos induló végén a MÁV telepen lakik.

De nem tudom rábeszélni.

Mindíg lenne ülőhelye.

 

Helyette 5-ös busz + 1-es villamossal jár és bosszankodik/morog a tömegen.

Azt mondja megőrül(ne) amíg a 62-es átzörögne vele a MÁV teleptől a Könyves Kálmán körútig.

Szerintem meg kb. ugyanannyi az utazási idő.

 

De Ő köti az ebet a karóhoz.

 

Előzmény: DAttis (164436)
névtelen Creative Commons License 2019.02.14 -1 1 164441

"'Az utasok nagy részének átszállás = bizonytalanság"

Plusz az eseti (jegyes) utasoknak plusz költség. Ám, ez nyilvánvalóan csak pár százalék.

Előzmény: Lovrin (164438)
siófoki35 Creative Commons License 2019.02.14 0 0 164440

A Tátrák rosszabb állapotúak mint ezek a tákolmány-kinézetű járgányok? Ezek szerint ezek műszakilag nem oylan rosszak mint a Timisek voltak. Illetve asszem korszerűsítették is ezeket közben?

Előzmény: 18-09 (164434)
nemeza Creative Commons License 2019.02.14 0 0 164439

Ráadádul elég nagy pazarlás lenne minden buszmegálloban megallitani a metrot, cserébe maradni kell valamilyen buszos kiszolgálásnak is.

Pl Keleti uta ha Zuglo a következő megállo akkor 5/7/110-112 meg esetleg egy hétköznap ritkább 8E / 133E

 

Villamosnál valahogy hasonloan

Előzmény: Lovrin (164438)
Lovrin Creative Commons License 2019.02.14 0 14 164438

Keskeny érv, hogy nem kell átszállni

 

Az utasok nagy részénél ez egy igen erős érv.

Kiszámolhatják, mennyivel jobb lesz Mari néninek, ha 1 átszállással is 5 perccel hamarabb ér oda.

Valóságban a Mari néni pont nem akar átszállni, és azért megy azzal a busszal mert ott nem kell.

Az utasok nagy részének átszállás = bizonytalanság.

Elérem-e, késik-e, kell-e lépcsőzni, esik-e az eső, kint kell-e állni a hidegben/melegben stb. Az átszállás fizikai és szellemi munkát igényel, ülni a buszon és nézni ki a fejedből plusz 5 percig meg nem.

Ezzel nem a 7-es buszt akarom optimális megoldásnak beállítani, hogy márpedig a Thökölyn csak az járhat, a 4-es metró bebetonozása a Keletinél hatalmas hiba lenne. De ha a tömegközlekedést valamivel vonzóvá lehet tenni, azok a hosszú átmérős járatok ésel kell fogadni, hogyha a fránya utas azokat választja a számunkra optimálisnak tűnő átszállásos opciók helyett, akkor azok mégsem annyira optimálisak.

Előzmény: DAttis (164436)
08-73 Creative Commons License 2019.02.14 -8 1 164437

Olyan nincs, ebben az esetben a 7-114 összekötés lenne a minimum. Kell a 7-es kapacitása és a Sáfrány ellátása, különben pl. a Tétényin utaslemaradásos lenne a 114-es család.

Ha lenne újpalotai villamos akkor a 114 Keleti- Ispiláng között, ha nincs villamos akkor Újpalota és Ispiláng között.

Előzmény: DAttis (164436)
DAttis Creative Commons License 2019.02.14 -5 4 164436

Úgy tűnik Budapest sose fog megszabadulni a "hírhedt" 7-es  buszcsaládtól.

Értem én, hogy a Sáfrány utcán (Albertfalva vasútállomástól)   kell valami, de ki az a perverz aki    végigzötykölődik  a Tétényi-Bartók-  "Gellért rakpart"-Rákóczi út, Thököly úton át Újpalotáig.
Keskeny érv, hogy nem kell átszállni, de az M4  megjelenésével ha fizetnek se utaznám végig a  "mocsok 7-es" vonalat a fenti útvonalon (még a Keletiig se).
Utaztam eleget  a régi "piros  hetesen" az M4 előtti korszakban láttam elég rossz figurát hogy megutáljam a járatot, a minden fánál megálló "fekete 7esen" meg még többszöröse volt ez az "élmény"  menetidőben pláne.

Több évtized után megszabadulhatna a város  ettől a 7es busz borzalomtól
Nyilván a villamosra, metróra kerülne át az utazóközönség, ha valamelyik megépülne, de metró esetében mégis gyorsabb lenne utascsere a villamoson meg a férőhely nagyobb lenne (eloszlana a tömeg) a buszhoz képest ugye...

Arra van valami felmérés  mennyi plusz villamosjárműre lenne szükség  a újpalotai szakaszhoz, gyanítom a meglévő állomány kevés lenne.
   

Előzmény: Alexander Pistoletov (164401)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2019.02.13 0 1 164435

A 2002-es Combino taxival ütközött a Mester utca közelében. A villamos elejét látva pár nap kényszerpihenő borítékolható.

18-09 Creative Commons License 2019.02.13 -1 1 164434

Maradnak. Tátrák lesznek főleg selejtezve. A 100 darab jó kis mennyiség, de van közel 600 kocsi. Viszont valami elindult. 

Előzmény: siófoki35 (164433)
siófoki35 Creative Commons License 2019.02.13 0 0 164433

Ezzel le tudják cserélni az összes házi csuklóst (Az a Timis-szerű kocka?)

Előzmény: 18-09 (164432)
18-09 Creative Commons License 2019.02.13 -1 2 164432

100 új villamost vesz Bukarest... nem opciós maszlaggal, ha nem egyben. 

 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2059578094137963&id=231712766924514

Dreamy Creative Commons License 2019.02.13 0 2 164431

Ezen a képen csak messziről látható a híd, ez a felüljáró töltése.

Előzmény: Törölt nick (164430)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.13 0 0 164430

Rákóczi híd és az 1-es villamos mennyire komfortos egymással?

Ott nincs semmi ilyesmi?

Azt tudom, hogy meg van erősítve a híd itt, de idézőjelben ennyi?

08-73 Creative Commons License 2019.02.13 -10 1 164429

Egyre jobb... Haladunk a félig használhatatlan 4, 6 felé? :((( A Margit hídon mi indokolja a 30-at?

Előzmény: király2644 (164428)
király2644 Creative Commons License 2019.02.13 0 1 164428

Valszínűleg egyszerre két hidat nem fognak lezárni, és a Lánchidat már 2 éve el kellett volna kezdnei felújítani...talán idén szeptembertől...az min. 2 év, mire egyáltalán sorra kerülhet a Petőfi...

melelsleg a Margit hídon a 30-as korlátozás sem épp tűrhető egy nem rég felújított hídon...jó, igen ott is volt gond a dilatációval, de mintha cserélve lettek volna, nem???

 

Jó, nekem semmi nem jó, tudom ám, hogy nem a zsemle kicsi, hanem csak a pof@m nagy :) 

Előzmény: Villámhetes (164397)
zjakabfi Creative Commons License 2019.02.13 0 0 164427

Dupla Uv a Mexikói felé most a Lakynál.

7-es troli Creative Commons License 2019.02.12 0 3 164426

Az illető más forumokban is elszabadult...

Előzmény: korpi41 (164424)
LMS-640 Creative Commons License 2019.02.12 0 0 164425

A múlt héten mentem gyalog a hídon, nem volt túl bizalomgerjesztő érzés, amikor 2 villamos is elment egyszerre. Remegett az egész híd, a szalagkorlát is zörgött a helyén.

Előzmény: Villámhetes (164397)
korpi41 Creative Commons License 2019.02.12 0 10 164424

OFF

 

Agyam eldobom, hogy ezt állandóan magyarázni kell még itt is. Milliószor ki lett tárgyalva, de mindig van egy huszár amelyik indítja a rohamot...

 

ON

korpi41 Creative Commons License 2019.02.12 0 8 164423

És hány cenitméter pályát újítottál volna fel 40 millió forintból?

 

És melyik megállót kapálnád ki, hogy gyors legyen? És miután szerinted gyors lett, utána rájössz, hogy minden második duplára kitömött villamos (hiszen a jó öreg 90-es programot meghagytad) ugyanúgy 4 perccel hosszabb menetidőt fog produkálni...

Előzmény: -Smiley- (164418)
korpi41 Creative Commons License 2019.02.12 0 7 164422

Amúgy az elmúlt 40 évben nem járt egyenletesen a villamos?

 

Nem. 90 másodperces periódusidőnél a két perces menetrendi követés nem tud egyenletes lenni. Ezt kellene folytonosan 24 órán keresztül mindenki fülébe nyomni, aki a nagykörúti lámpahangolás esetén bármikor előveszi a csakegyperccellettrövidebbameneteidődesenkienkutazikvégig szöveget.

Előzmény: -Smiley- (164421)
-Smiley- Creative Commons License 2019.02.12 -6 2 164421

Hát pedig ahogy kinéz a politikai elit, Tarlóspistánál nem lesz más alternatíva (hidd el én se szeretem)

 

 

Amúgy az elmúlt 40 évben nem járt egyenletesen a villamos? 

Mellesleg, most sem jár normálisan, a Jászai mekinél folyton pirosra érkezik, a Rómer Flóris / Horvát utca vagy a Mechwart előtt szintén pirosra érkezik de van még pár ilyen a körúton amit némi pályakorrekcióval vagy a zöldidő minimális kitolásával ki lehetne küszöbölni az autósok szivatása nélkül. 

 

Azt a kemény 1 perc nyereséget a Petőfi hídon elbuktuk.

 

Csúcsidőben mentem kocsival is, villamossal is, lényegében a Blahától a Borárosig tényleg csapnivaló volt a villamossal való közlekedés, de a többi szakaszon emlékeim szerint elég dinamikusan ment a villamos.  Viszont a légszennyezés jelentősen nőtt, mert most minden megállóban megáll vagy 60 autó, holott régebben mondjuk 2-3 megállónként fogott meg a lámpa. 

Előzmény: vrobee (164419)
7-es troli Creative Commons License 2019.02.12 0 3 164420

5*

Előzmény: vrobee (164419)
vrobee Creative Commons License 2019.02.12 -3 18 164419

Hagyjuk már az ócska Tartóspista-féle hangulatkeltést.

1) A hangolás lényege még mindig az volt, hogy a villamos egyenletesen közlekedjen, 120 másodpercenként 90-180 helyett.

2) Csúcsban irányonként 1 perc nyereség, az egy kocsival kevesebb a vonalra, annak minden költségvonzatával együtt.

3) csúcsidőben soha az életben nem mentél végig autóval zöldhullámban

Előzmény: -Smiley- (164418)
-Smiley- Creative Commons License 2019.02.12 -24 0 164418

Ne feledjük, VitézifőBKKsDávidot, aki 40 millióért hangoltatta át a lámpákat úgy hogy a villamos 1 percet nyerjen a két végállomás között.  Inkább a pályát újíttatta volna fel több helyen. (bár másik project de a Fehárvári úton azóta is élvezzük eme remek ötletelését, együtt megyünk a villamossal a Móricztól Budafokig, nem keveset szennyezve, ahelyett hogy zöldhullámot meghagyták volna (esetleg pár villamosmegállót kikapáltak volna hogy gyorsabb legyen)

Előzmény: Szakadáskapcsoló (164415)
vrobee Creative Commons License 2019.02.12 -1 2 164417

Nem tudom, hogy miért nem lehetne ennyi erővel a kötöttpályás közlekedéshez hasonlóan fenntartani akár egy szinte teljesen elszigetelt szakaszt buszoknak is.

Nem mondtam, hogy nem lehetne. nézd meg még egyszer, melyik állításodra válaszoltam.

Mindenesetre a buszfolyosónak is maradnának hátrányai (ld lent), viszont olcsóbb lehetne.

 

a villamos forgalmát miért szabályoznák, befolyásolnák jóval eltérőbben, mint egy buszsávban közlekedő gyorsjáratét (

Nem önmagával a kereszteződések áteresztőképességével van gond.

Ismert jelenség, hogy túl nagy forgalomra túl kis járműegységek esetén a követés instabil lesz. Egy kis késés  is azt eredményezi, hogy az adott járműre arányaiban túl sok utas akar fölszállni, lelassul - a követő járműre meg kevesebb, az felgyorsul - és a járművek "csomósodnak". Erre jónéhány lapáttal rádob a vegyes megállási rend, és az, hogy a vonalon vannak szimpla M-es megállók, holott a dupla se mindenhol elég.

Nagyobb befogadóképességű járműveket nem kell olyan sűrűn járatni, sokkal könnyebben fenntartható egy egyenletesebb követés. Ebből a szempontból szvsz. a 36m-es villamos is határeset, a vonalra inkább a körútihoz hasonló 54-56m lenne célszerű.

 

hogy bármilyen gyorsvillamos funkciót ki lehetne használni

A gyorsvillamos egy hívószó, nem kell komolyan venni. Valódi gyorsvillamos-pályát a Bosnyák-Körvasút közt lehet elképzelni, és persze ide el lehetne képzelni buszfolyosót is. A többi szakaszon ha villamosban gondolkodunk, az annyiban lehetne gyors, hogy a mai alapjáratnál kevesebb helyen állna meg. A többi forgalomtól nem lehetne 100%-ban független.

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (164409)
sz_b Creative Commons License 2019.02.12 0 1 164416

Mit nevezhetünk ma úgy-ahogy gyorsvillamosnak Budapesten?

 

Az M1-es "metrót". :)

Előzmény: Lovrin (164413)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2019.02.12 0 0 164415

Ha jól tudom, utoljára 2013 nyarán újították fel a hídon a pályát (akkor tettek be jóval több dilatációs hézagot), tehát 5 és fél évig bírta. Igazából pár napja lehet érezni, hogy milyen rossz állapotban van, amióta lassabban megy rajta a villamos. A menetidő +1 perc. Vajon mennyivel lehetne kitolni a következő felújítás idejét, ha egy kompromisszumos 40-es korlátozást vezetnének be a hídon rögtön a rendbetétel után?

Előzmény: király2644 (164412)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!