Nem tudom hol laksz, de Pesten most 235Ft az LPG. Még ha 270ft se éri meg szerintem.
Komolyan ezzel akarsz szórakozni otthon? Éveket kaphatsz ezért...
Ha lehet egy jó tanácsom, ilyen témával kapcsolatos kérdéseidet leggközelebb privátban intézd, még ha elméleti szintű is, mert a "nagy tesó" mindent lát, és hiába van nick neved, az IP cím alapján mindenki beazonosítható. ;-)
Jó hogy nem teszed ki a facebookra esetleg, hogy otthon kutat akarsz csinálni magadnak.
Gyorsan válaszol, amúgy a gázszettet teljesen rendbe teszik. Ha rosszak fúvókák cserélik vagy felfúrják (nekem utóbbi volt, mert katalógus szerint is rosszatt tett bele medicar)
Ilyen beállítást senki nem csinál, ebben biztos lehetsz...
Computeres és menet közbeni beállítás lesz plusz felülvizsgálják az egészet.
Figy, ha be akarod jól állíttatni, akkor muszáj lesz eljönnöd. Garantálom, hogy jó lesz és nem dolgozok nekik.
3x mentem a beszerelő céghez (Medicar, azaz nem is kicsik), hogy rángat, finomhangolják már, csavartak rajta egyet felfele oszt csók, most jó lesz. Naná, hogy nem így lett.
Elmentem lpgdokihoz, be lett lőve. 1 évig gyak szegénykeverékkel jártam, ami ki is nyírhatja a motort. Fizettem asszem 12000 forintott az állításért, utána ég és föld lett. Sehol rángatás, lent sokkal jobb lett, mint benzinnel, jó fogyasztással...
Mindenképp javasolnám neked is, ennyit simán megér. Egy motorjavítás többe fáj, mint ez a kis kiruccanás.
Nos én nem vágom a lefújási nyomást, de 20 bár környékén van, a tartály 30-at kibír. De rajta van a tartályon IS.
Ha nem hűl le a tartály előtt, a tartályban fog, de így a kompresszornak nagyobb nyomást kell csinálnia. A tartály is fel fog melegedni, ha elér egy hőfokot ajánlatos a töltést megszakítani. A töltés végét nem a nyomás szabja meg, hanem a tartály úszója.
A visszahűtésre rézcsövet lehetne használni, akár az LPG- szerelők amit árulnak az is jó lenne. Nem drága és 2x 5 méter egy kis ventivel tuti elég lenne.
Télen kisebb nyomás kell mint nyáron, ez 5 -10 Bár eltérést is jelenthet.
No ilyet sokan nem csinálnak sajnos, akit jószívvel javaslok az az lpgdoktor.hu. Nekem hasonló gondjaim voltak anno ignissel, csak az rángatott, fent nem ment. Beállította 3 óra alatt és hihetetlen módon utána minden jó volt és erősebb lett gázzal, mint benzinnel :D
Másik a Szappanos autógáz. Máshoz ne is menj, mert felesleges.
Így 4,34 litert kapsz 230 Ft/L áron. Megéri ezzel kínlódni.
Mint írtam, én soha nem kompresszoroztam LPG-t. Ha elég hosszú a nyomócső a kompresszor után, és jó hőátadó anyagból van, talán nem kell külön tartály. Elvileg mehet egyből a kocsiba, de itt a nyomásra nagyon kell figyelni. Elvileg 10 BÁR az elég kell hogy legyen, de ha 20-at tud az már biztos elég. Mielőtt viszont belefogsz pár dolgot tudni kell. Van e nyomáscsökkentő a házakon, ha van bírja e a kompresszor szívási rezonanciáját. Vissza áramlást a kompresszor felől meg kell akadályozni, mert könnyen gázóra csere lehet a mutatványból.
Én földgázon megértem hogy ilyennel foglalkoznak, ott nagy az ár különbség a kúti, és az otthoni gáz között. Van ahol kút sincs, de LPG-n nem tudom megéri e. Az anyagi beruházás sem öt forint, és a villany sem apró pénz.
Természetesen mindenki fával fűt a faluban,csak főzésre használják a vezetékes gázt.
Tehát közvetlenül nem tudnám az autóba tölteni?
Elsőnek kompresszorral össze kéne sűríteni? Hány bár nyomásra? Utána le kéne hűtenem,hogy cseppfolyósodjon,és csak úgy tudnám autóba szivattyúzni a már cseppfolyós gázt.Mind ehhez kéne akkor külön egy tartály amibe elösször sűrítem a gázt amiből meg átszivattyúzom a kocsiba. Jól gondolom elméletben?
van egy t4 es transporterem nem rég voltam gáz beállításon mivel új reduktort szereltek be ,a beállítás előtt sokat fogyasztott az autó és negyed gáz felett csak lehörgött a motor nem ment, most a gáz beállítás után jól fogyaszt de a probléma adott lehörög csak szívóhangot hallok a motortérből nem akar gyorsulni 90km/h a végsebessége.
Van egy Honda cr-v-m, 13 éves, km számláló (ami mint iderült tutira nem valósat mutat, első tulaj megtekerhette enyhén vagy sosem cserélt olajat)190.000km-nél áll.
Cseréltük benne télen az összes szelepszár szimmeringet, hát ha attól fogy az olaj, de nem. Így nézett ki kb 1-3 percig:
Sajnos nem állt meg a fogyás, kapott 10w40-es olajat átmenetileg, evvel nem csinálja, de az olaj így is fogy, 3-5000km/1 liter, csak rövid távon viszont akár 2000 alatt is megeszik 1 litert, de se füst, se nem gyenge, fogyasztása is remek.
Sosem volt gázos. Valszeg a gyűrűk fáradtak meg.
Ugyanakkor volt ignisem, annak is kb olyan vékony fala lehet, mint a tiednek, nem volt gond a gázzal abban sem, de ismerek olyat, aki wagonr-ben használja az vvt-set és bő 300.000km van benne gázból (amúgy 500 van benne), s semmi gond, olajat se eszik, nem füstöl, meg semmi.
Ha az autó eladásakor nem érdemes benne hagyni a gázszettet, mert nem adnak annyival többet érte, és még teljesen normális, jó állapotban van a gázszett, és minden papírja, tanúsítványa megvan ami az újbóli beszereléshez, engedélyeztetéshez, műszaki vizsgához kell, akkor szerintem érdemes megpróbálni.
Több szerviz is simán elvállalja az átszerelést, és egy nyilatkozat elég a régi kocsi mellé, hogy a forgalmiból töröljék a kettős üzemre való átalakítást (új forgalmi kell, de átíratáskor úgyis újat adnak, azt nem tudom, hogy újra le kell-e vizsgáztatni, régebben nem kellett).
Egy-két alkatrészből új kell, de nem vészes a költsége (rézcsövek, szűrők esetleg reduktor kitisztítás, felújítás, ha már úgyis ki van szedve).
1,4 VVTi Toyota Corolla kombi LPG átalakításán töprengek. Hangsúlyozom, hogy ez lenne a harmadik LPG-s kocsim. A gondom a következő. Az eddigi két kocsi már nagykorú (18+), ezért azok blokkjában még benne volt az anyag. A VVTi-re viszont azt mondják, hogy már sokkal vékonyabb falú a blokk, így nem nagyon javasolják a gázosítást - nem vágom pontosan mi az összefüggés. Meséltek egy Yaris-ról, amit úgy zabál az LPG, hogy 1-2 éven belül már az utolsó szelephézag tömítést teszik bele - már nincs hozzá vastagabb. Ezért lassan jön a teljes motor szétborítás, ami nagyon nem kevés összeg. Feltételezem itt azért más gondok okozhatják a problémát. Esetleg egy rosszul beállított LPG ECU, stb.
Ami még megijeszt, hogy az egyik korábbi szekér elkezdett a reggeli hidegindításkor kékes füstöt pöffenteni. Utána semmi, se LPG, se benzin üzemben. Erről azt olvastam, hogy szelepszár szimering csere, de a szerelőm ezt is a gáz rovására írja. Értem én, hogy finoman szólva sem szereti az LPG-t, de feltételezem, hogy ez egy kopásból eredő dolog is lehet, ami benzin üzemtől is megesik. Igaz még nem lett szétborítva a motor. Lehet majd talál benne még ezt-azt. Remélem nem, mert az egész kocsi nem ér már annyit:( De hát menni kell...
Szóval van/volt valakinek tapasztalata a fent említett vas, avagy blokk tekintetében.
Autógázban van téli nyári, ettől függetlenül el tudsz vele járni. Kompresszor kell a sűrítéshez, majd az összenyomott anyagot visszahűtöd 20 fokra, és folyékonnyá válik. Én még így nem kompresszoroztam, de működnie kéne.
Mennyiért tudják adni az lpg köbméterét, hogy megéri össze komprimálni ????????????
Olyan helyen lakok ahol vezetékes gáz van a faluban de a vezetékben nem földgáz van,hanem primagázos palackos gáz van,ami ugyan az mint az lpg szerintem.
A vezetékben légnemű állapotú.
Hogy lehetne szerintetek autóba tölteni? Kompresszor,vagy szívattyú kellene hozzá?
Egyáltalán szerintetek a primagázos nagytartályos gáz ugyan olyan mint az autógáz?
Én nemrég vettem egy gr patrolt játszani és az akarom átalakítani ilyen repi mutogatós autónak. No persze meg nem baj ha olcsóbban üzemelne a gép. Meg a saját tapasztalat az igazi.