Ma surrogó hangot kezdtem hallani a motortérből, találkoztatok már ilyennel? 90 lovas 1.6 HDI-m van. Másik kérdésem, hogy lehet a vezérműszíj állapotát valahogyan ellenőrizni ennél a motornál?
Az 1.6 120 le-s változatok (2008-2009-es évjárat) mennyire hajlamosak enni az olajat? Seat Altea 1.6-ból ülnék át, aminél sose kellett egy decit sem utántöltenem, ezért kérdezem hogy mennyire kell ettől tartanom ennél a motornál.
a 10ezres olajcserét,nem csak ennél az autónál érdemes betartani,a legtöbb új közvetlen befecskendezéses /+turbós/ motornál érdemes tartani.
Az antipollution hiba ha jól tudom egy nagyon "univerzális" üzenet. Nekem egyszer jött elő 100ezer km környékén ha jól emlékszem. Eltűnt nekem is,de azért elvittem kiolvastatni/törölni (az egyik henger kihagyott,nem volt azóta ilyen vele)
Na azóta folytatódott a történet. A check oil level üzenet továbbra is látható volt, igaz jóformán hetente egyszer használtam csak a kocsit, így gondoltam várok még, meg aztán amikor néztem az olaj szintet, akkor szintén jónak láttam a nívópálcán. Pénteken egy hosszabb útra indultunk, ami így nézett ki: check oil level indításkor. Ez már meg sem lepett. Autópályán a bal index duplán kattog, valami gond van az indexel. Kiderült, hogy a jobb hátsó index és féklámpa nem világít. Mivel már kezdett sötétedni, nem álltam meg ezzel foglalkozni, inkább érjünk oda. Az utolsó részen aztán menet közben megjelent az Antipollution Faulty hibaüzenet is a sárga motor piktogram folyamatos világítása mellett.
Másnap egy még hosszabb útra mentünk volna, de ezzel így nem mertünk menni sehova, így kölcsön autóval szerencsére el tudtuk intézni. Előtte azonban, amikor megérkeztünk, akkor végignéztük a biztosítékokat az index hiba miatt. Egyik sem volt rossz, de a kihúzás-bedugás segített, mert utána megint működtek a lámpák. Az olajszint és az antipollution üzenet azonban maradt. Nézegettük a nívópálcát, de ez a rugó-szerű pálca annyira rossz, hogy hárman nem tudtuk egyértelműen eldönteni, hogy most akkor milyen szinten van az olaj. Annyi biztos volt, hogy a minimum fölött, de a maximumot nem éri el. Mostmár rutinosan volt nálam egy liter olaj, azt folyamatos méregetés közben beletöltöttük. Mentünk vele kicsit, aztán vártunk, mértünk, de semmi. Elmentünk benzinkútra venni még egy liter olajat. Annak is a felét beletöltöttük. Ekkor már mindanannyian úgy láttuk, hogy a nívó pálcán a max jelzést is eléri. A hibaüzenetek maradtak.
Másnap beszéltem a szervizzel, hogy időpontot kérjek. Kiderült pár hasznos dolog, amit nem árt, ha más is tud. A pálcát érdemes krétával bekenni. Azzal jobban látszik, hogy meddig is van az olaj. Ezt lehet, hogy más tudta, de nekem új volt. Ezután az olajon kívül egy krétát is mindig hurcolhatok magammal. A másik, hogy mondták reggel, hogy nézzem meg most is, hogy van-e még hibaüzenet. Mert hogy kell ennyi idő a számítógépnek, hogy elaludjon... Én ezzel kapcsolatban is azt gondoltam, hogyha kihúzom a kulcsot, töltögetünk olajat, aztán bedugom és elfordítom, akkor leméri az aktuális állapotot és az alapján jelez. Hát nem, aludnia kell. Meg is néztem akkor reggel a nívópálcát a krétás trükkel és szépen látszott, hogy a max jelzésig van az olaj. Ezután beültem és semmi hibaüzenet. Menni azért nem mertünk vele, csak hazafelé hoztam, illetve el a szervizbe ma reggel.
Most azt mondták, hogy olajat kell cserélni benne, mert 15 ezer km-el ezelőtt volt. Remélem ezután nem lesz gondja a kocsinak. Mostantól én is figyelni fogok a 10ezres olajcserékre. Őszintén szólva erre egyáltalán nem gondoltam, mert az eddigi autóimnál nem kellett ilyen gyakran cserélni.
Sopronban. Szombaton láttam a hirdetést,akkor kezdtem agyalni rajta,pénteken jöttem át Pesten. Annyira nem tartom fontosnak,hogy csak ezért menjek oda. Kb. 400 km-es kör, ami költség,valamint idő. Itt a márkaszerviz tabu. Az osztrákok miatt irreálisan drága,telített valamint arrogánsak. 2hónap múlva visz arra az utam,ami tervezett.
Gondolom a szerelés privátban menne. Miben fájna,ha mindent te adsz? Kart,és technikát is..
Jelenleg még nincs karom. A jófogáson láttam nem limitereset 15-ért. Az eladója mondta,hogy 5perc a beépítés. Gondoltam utána járok. A szerelőm azt mondta,hogy nem feltétlen ilyen egyszerű a dolog. Ő már rakott 206-ba,de az kicsit költségesre sikerült. Ezért érdeklődtem itt. Ha jól láttam,te Pest környéki vagy. Kb.2hónap múlva megyek arra,ami nem extra út,és idő lenne. Ez is belefér egy beépítésbe esetleg?
én is így voltam vele anno,végül az egyik szalonban berakták ha jól emlékszem 24ezer körül fizettem érte karral együtt.(akkor nem tudtam szerezni itthon olcsóbban kart,ha jól emlékszem 17-18 ezer körül adták)
Akkor én értettem félre. Ezek szerint hozzád kéne vinnem. Ezzel csak annyi a gond,hogy messze vagyunk egymástól. Ördögi kör. Marad a dilemma.. Kösz a választ.
Zolysys! Egy régi bejegyzésed kapcsán érdeklődnék tempomat kar beszereléssel kapcsolatban.
2009-es 1,6 vti-m van. Tudnék hozzá kart szerezni,viszont nem tudom ez elég-e..
Szerelő,és az eladó is azt mondja,hogy valószínűleg engedélyezni kell a cpu-ban.
Viszont a szerelő szerínt lehet,hogy egyéb alkatrészek cseréje is szükséges. Azt mondja 308-ban még nem,de 206-ban már szerelt,és túl sok minden kellett hozzá.
Ahogy olvasgattam,te otthon vagy a témában,esetleges segítséged előre is köszönöm.
A neten is úgy láttam,hogy csak simán a source gombbal rámennek a telefonra, nekem viszont csak az aux input 2 van a cd és a rádió mellett, ebből gondoltam csak, hogy lehet az input 1et kellene valahonnan előszednem? :)
Annyit hozzá tennék ,hogy ezt a cheak oil level üzenetet nem igazán hiba üzenetnek hívnám,inkább figyelmeztetés.
+tarts egy liter olajat mindig az autóban,ne tölts rá másfajtát
Nekem 1.6 Vti van 2008-as,azóta ~143 ezer km ment bele,én is a 10ezres olajcsere intervallumra esküszöm,a kezdetektől így használtam,kb 6-7 ezer km között kell olajat rátöltenem
A legutóbb cseréltettem váltóolajat is. +kellett egy szelepfedéltömítést ,és egy jobbos féltengely szimeringet cserélni