Más: Verda készen lett, betervezett összeg alatt. Így is sok és sokk volt... (Részletek a talin.) A kuplungtárcsán a kevlározás makulátlan volt, 60 ezret nyomtam vele, de a fémen csúszott meg a szerelő szerint:( Szóval az a rész bírta volna. De nem igazán ismerem a működést, így nem tudom, hogy a kevlározott rész mivel érintkezett és azt sem értem, mitől nem tapadt rendesen. Ha lesz majd valakinek ideje és kedve a hőségben, leírhatná. Az új szett király, jó kemény lett a kuplung, Sas utálná. 3 x fulladtam le, amikor meg átültem az off verdába, azt hittem, hogy beragadt a kuplung pedál, vagy a szőnyeg megfogta. Majdnem letaroltam egy bringást tolatáskor, annyira más a két verda:) Korábban nem volt ekkora különbség.
Kettős tömegű az "egyik irányban?" akadt, így a szerelő szerint feltétlen ki kellett cserélni.
Klíma radiátor engedhette a gázt - most végre hűt rendesen, de majd kiderül, hogy marad-e a gáz. Ha nem, az gáz:(
(Megpróbálhatnád egy hozzászólásba rakni a mondandódat, hogy ne offold szét a topikot. Kicsit sok mondatonként egymás után egy rakás hozzászólás... Tudom, aki nem akarja, ne olvassa, nem is teszem, csak utána nehéz lényeges (szakmai) dologra visszakeresni. Bocsesz!)
De amúgy elsőre tényleg nem értettem ... de mondtam is, hogy hülye vagyok a kocsikhoz még a legelején :D Sokat fejlődtem mióta regisztráltam ide a fórumon, na de azért na :D
Drága ádibébike, most miééééééééééééééééért ?????? Néha kell, hogy érezze a törődést :D
Én is szoktam festeni, mert beszokott fogni, pedig nem a szakmám, csak a sok év alatt nem csak a piszok ragadt rám (festő az apukám, a nagybátyám, a volt pasim és a mostani is az :P :D )
a hűtő nem belülről koszos, hanem kívülről. elöl a klímahűtő van, azt a rengeteg meggyilkolt rovar tömi el. a mögötte lévő motorhűtő meg azért mocskos, mert a két radiátor közé minden szar, levél, bogár, papírzsepi, szarospelus molekulák beülnek.
azaz mindkét radiátor lamellái között kevesebb levegő tud átmenni. És ezért kell a két radiátort kívülről lepucolni.
de egyrészt szétszedni sem egyszerű, le kell bontani az egész elejét az autónak, ha jól tudom, másrészt kockázatos is, az elöregedett csövek könnyen elpattannak, és akkor oda a hűtővíz, vagy a kílmagáz. én nem javaslaom a pasidat ilyennel szopatni Anducimucika :)
Bár most arra is gyanakszom, hogy a múltkori cserékkor (kötelező olaj és társai), (mondjuk ezt nem tudom, hogy kellett e hozzá), elvileg újra lett töltve a hűtő, lehet, hogy elállítottak valamit a srácok a szerviz alatt ?
én arra gyanakszom, hogy annyira tele van mocsokkal a két hűtő (elöl a klíma, mögötte a motor) közti rész, hogy amikor bekapcsoljátok a klímát, azaz forró lesz az első radiátor is, akkor a hátsó radiátor már nem tud rendesen hőcserélni. Ezt elősegíti az, ha klíma esetén nem indul el a ventillátor. Ha menne a venti, akkor éppenséggel hűlnie kéne a hűtővíznek.
meg kéne nézni (álló helyzetben), h beindul-e a ventillátor, amikor bekapcsoljátok a klímát. Ha nem, az lehet mindenképp az egyik része a problémának. A másik a koszos hűtők, főleg a két radiátor között. Ki kéne pucolni (de óvatosan, nem telibe küldeni közelről a nagynyomásúval!).
Most lehet hülye leszek, de sebaj :D Már bizti megszoktátok! De az ugye nem teljesen normális, hogy klíma mellett nő a vízhőmérséklet a cicusba???
Voltunk otthon nógrád megyében most hétvégén, és mivel zsírbontó / =D / egy meleg van ment a klíma oda és vissza úton is ... És, ha ment, akkor szépen lassan emelkedett a vízhőmérséklet ... Időről-időre ki kellett kapcsolnunk a klímát, hogy kicsit vissza essen a hőmérséklet a verdában... Meg egyfolytában (10 - 20 perces ciklusokban) pittyeget is, hiba vissza jelzést én az anyós ülésről nem igen láttam, de párom sem igen mondta, hogy látott volna vmit is felvillanni. Eléggé mérgesítő volt az egész út így, főleg a gyerkőc végett. / Én nem is csodálom, hogy szegények hosszabb utakon nyűgösek az gyerekülésben. Ők még annyira sem tudnak mozogni, mint mi a normál ülésekben. /
Ki hogy bírja ezt az eszeveszett meleget???? Sül a zsííííííííííííííííííííír =DDD
akartam is kérdezni, h minek kellett cserélni, ha semi baja nem volt... nekem is volt kuplungcsere 3 éve, 150e-nél, de visszatették a gyári kettőstömegűt, mert hibátlan volt. teszem hozzá, azóta is hibátlan.
Már bent is van az új, és igazad is volt... "ganyé" módon néz ki állítólag, majd délután látni is fogom. Szóval tuti ott lépett le a gáz. Már bent van az új kuplung és az új kettős tömegű is - bár annak még nem volt baja, de inkább ment a csere, ha már úgyis szét volt kapva. Sajnos a büdzsét ez (is) rendesen hazavágta:(