ma a turbó halt meg, az egész ablak tiszta olaj.... ezert utálom lemosni ezeket a hálátlan szutykokat. egy hete mostam meg őket és azota az egyiken a gázolajcső mocskolt be mindent ezen meg a turbó.
Ma vettem egy kardánt,a vetögéphez 800mm fekete valami slovák vasatag és legalább 35lovas/26kw 20000ft,holnap csinálok képet mert nem tudom a cikszámát!
A bal oldali kúp alakú szórásképet ad,a jobb oldali a kúp belsejébe is nyom nagyobb cseppeket,így több permetlét enged át percenként ugyanazon a nyomáson ,mint a másik.Mindkettőnek megvan a maga speciális helye a védekezésben és a fenológiai állapotban is ;)
A bal oldali szebben porlaszt,jobban ködöl,a jobb oldali jobban lövi a cuccot.
Tudom hogy nem ide kapcsolódik! De segítség kellene axiál permetezővel kapcsolatban! Aki alma termesztéssel foglalkozik! A két pörgető lapka közül melyik használható almában? Vagy kinek milyen van?
Nem akarok vitatkozni, de mindenkinek szívügye, hogy elhiszi-e vagy sem.
Elmesélek egy történetet. Volt egy mindenki által jól ismert 1996-os évjáratú VW Passat 1,9 TDI 110 Le-s autóm.
Minden nap azzal jártam dolgozni éveken keresztül, minden nap napi 64 km-t. Teljesen tökéletes, karbantartott gyári állapotban 20 liter üzemanyaggal tudtam megtenni vele kb 380 km-t.
Úgy adódtak a dolgok, hogy tudtam rá költeni és tuningolni kezdtem. Első dolgom a katalizátor kidobása volt. Jó, nem történt semmi. Következő az adagoló átalakítása, persze abba nem nyúlok bele, így sokak által ajánlott műhelybe vittem.
Elkészült, felraktam és erősebb is lett érzésre, de akkor lepődtem meg igazán mikor a szokásos 380 km helyett a szokásos 20 liter (mert senki se ad többet ugyanannyiért, és a kanna se lett nagyobb) elég lett 440 km-re.
A titok annyi, hogy a gyári beállítás és a tuningolt között eltelt 12-13 év. A tudás, tapasztalat az újabb autók újabb beállításain keresztül eljut a kis műhelyekbe és tudnak belőle ötletet meríteni.
Na most az MTZ adagolót szerintem 30 éve nem fejlesztették.
Vagy példáúl miért chippezik a kamionokat és a munakgépeket? Biztos nem azért mert 40 helyett 42km/h-val akarnak menni. Kizárólag a fogyasztás miatt. Ha nem hiszed, bármelyik ezzel foglalkozó oldalon az első 10 mondatban benne lesz a fogyasztás csökkenés.
Ha már az adagolóról esett szó, egy idekapcsolódó dolgot én is tudok. Motorpal adagoló van a gépen és elég gázolaj-takarékos beállításokkal jött ki a gyárból. Kombinátorozás előtt adtunk neki egy kis kaját az adagoló hátsó fedele alatti csavarral (1,5 fordulat). Szerintem így visszatereltük a gépbe a gyári 80 lovat. :) Eddig hosszú 6-ba csak nyögve, padlógázon bírta húzni a kombit, meg inkább csak 5-be. Most meg még kb. 4 cm-el nagyobb munkamélységgel is tudunk dolgozni (6-ba). Íme a megindulás. Tavaly ezt így még nem bírta volna megcsinálni.
Csak akkor kezd jobban füstölni, ha a simító sok földet felhalmoz maga előtt, vagy a nagy part előtt. Ezek szerint Minszkben a füstgáz kibocsáltási normákra hangolják az adagolót és nem a 80Le leadására. :
Ez már nem az első Bosch adagolós MTZ. Orosházán csináltak mindent hozzá. Ők csináltatták a közbetétet is a felfogatáshoz.600 mm hosszú nyomócsöveket is ők adták, nekem csak le kellett hajtogatni. A töltés megegyezik az MTZ mennyiségével, de a befecskendezés ideje nem.
Személyautó üzemanyag szűrő van előtte 5 mikronos.
Az ötlet onnan jött, hogy nem szívesen vállalták el a gyári adagoló felújítást sehol, mert sok a gond az utángyártott alkatrészekkel. Dízel tuningból maradtak ki adagoló alkatrészeim és megkérdeztem, hogy meg lehet-e oldani azokból. Ajánlották ezt a megoldást és nagyon pozitívan álltak hozzá.
A különbség nagyon nagy a gyárihoz képest. Sokkal csendesebben jár a gép mind alapjáraton és terhelésen is. Hidegben jobban indul és ami a lényeg, hogy 30-35%-al kevesebbet fogyaszt.
Alapjárati fordulat 700, de a hidraulika rendszer nem bírja lefogni. A fordulatszámmérő alig mozdul lefele.
Az is sokkal jobb megoldás, hogy pl bowden huzza a gázt rudazat helyett. Rudazatosnál ha felállsz a fülkében akkor mozdul a fordulat, vagy akkor is ha rázkódik a kabin. Igy nem.
Egy dolgot sajnálok, hogy nem mértem meg a gyári rendszer alapelőbefecskendezését stroboszkóppal. Ez most 13-14 fokkal jár, és a fordulat meg a terhelés függvényében emeli felfele.
A gyári rendszernél 27 fokon kell megmozdulnia az üzemanyagnak a magasnyomású csőben, de azt nem tudom, hogy az hány fok megvalósult befecskendezést jelent.
Következő fejlesztés valamilyen komoly porlasztócsúcs lesz.
Idáig nagyon meg vagyunk vele elégedve. Egy éve üzemel hibátlanul.
Ez már nem az első Bosch adagolós MTZ. Orosházán csináltak mindent hozzá. Ők csináltatták a közbetétet is a felfogatáshoz.600 mm hosszú nyomócsöveket is ők adták, nekem csak le kellett hajtogatni. A töltés megegyezik az MTZ mennyiségével, de a befecskendezés ideje nem.
Személyautó üzemanyag szűrő van előtte 5 mikronos.
Az ötlet onnan jött, hogy nem szívesen vállalták el a gyári adagoló felújítást sehol, mert sok a gond az utángyártott alkatrészekkel. Dízel tuningból maradtak ki adagoló alkatrészeim és megkérdeztem, hogy meg lehet-e oldani azokból. Ajánlották ezt a megoldást és nagyon pozitívan álltak hozzá.
A különbség nagyon nagy a gyárihoz képest. Sokkal csendesebben jár a gép mind alapjáraton és terhelésen is. Hidegben jobban indul és ami a lényeg, hogy 30-35%-al kevesebbet fogyaszt.
Alapjárati fordulat 700, de a hidraulika rendszer nem bírja lefogni. A fordulatszámmérő alig mozdul lefele.
Az is sokkal jobb megoldás, hogy pl bowden huzza a gázt rudazat helyett. Rudazatosnál ha felállsz a fülkében akkor mozdul a fordulat, vagy akkor is ha rázkódik a kabin. Igy nem.
Egy dolgot sajnálok, hogy nem mértem meg a gyári rendszer alapelőbefecskendezését stroboszkóppal. Ez most 13-14 fokkal jár, és a fordulat meg a terhelés függvényében emeli felfele.
A gyári rendszernél 27 fokon kell megmozdulnia az üzemanyagnak a magasnyomású csőben, de azt nem tudom, hogy az hány fok megvalósult befecskendezést jelent.
Következő fejlesztés valamilyen komoly porlasztócsúcs lesz.
Idáig nagyon meg vagyunk vele elégedve. Egy éve üzemel hibátlanul.
ZIL laprugót sokat fúrtam át (abból készítettem a vízszintes tengelyű szártépőmre kapákat). Lassú fordulat, folyamatosan folyt rá a fáradt olaj, sima HSS fúróval. Azért párszor kellett köszörülni :-)