Keresés

Részletes keresés

Q-pec Creative Commons License 2014.04.08 0 0 83971

Üdv!

Komoly szakmai kérdés, kardán ügyben!

Szeretném a kardánon kicserélni a kardán villát, szabadon futós kardánvillára!

A kardánvilla külső merete kb. 10,5 cm, a belső olyan 4,7 cm. Hol a villámba tok iilyen villát venni??

Nekem ne kardán mutogassál egybe baszki bemegyek a kardánbótba aztán adnak!!! Szabadonfutós kardánvilla kell!!! DDDD

GABI033 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 83970

Itt a kép a kardánról ebböl kell csinálni egy 55-60cm csap tól csapig összetolva!

Igy most 830mm összetolva!

 

CERJAK KG Q4BR kk610 (830) Kardán 20000ft

892.2 Alias JohnDeere6920 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 83969

ma a turbó halt meg, az egész ablak tiszta olaj.... ezert utálom lemosni ezeket a hálátlan szutykokat. egy hete mostam meg őket és azota az egyiken a gázolajcső mocskolt be mindent ezen meg a turbó.

Előzmény: 892.2 Alias JohnDeere6920 (83965)
Mtz-s gyerek Creative Commons License 2014.04.08 0 0 83968

Holmer Creative Commons License 2014.04.07 0 0 83967

Nagyon változó! Lomb,időszak,fajta,sok sok minden ami befojásol.  Itt van egy asznos doksi,ezt tanulmányozd,töltsd le:    http://www.farmgep.hu/downloads/segedlet%20permetezo_beallitasa.pdf

Előzmény: Mtz 550E (83964)
GABI033 Creative Commons License 2014.04.07 0 0 83966

Ma vettem egy kardánt,a vetögéphez 800mm fekete valami slovák vasatag és legalább 35lovas/26kw  20000ft,holnap csinálok képet mert nem tudom a cikszámát!

892.2 Alias JohnDeere6920 Creative Commons License 2014.04.07 0 0 83965

üdv.

892.2es mtznél mi a gond ha nagy a kartergáz?

eddig csak nehéz munkába látszott,érzett, ma már vetéskor meg inditáskor is fújta.

mi a gond?

Mtz 550E Creative Commons License 2014.04.07 0 0 83964

Neked hogy vannak a fúvókák elrendezve alulról felfelé és milyen pörgető lapkákat használsz? Milyen sebesség fordulat nyomás hány bár mennyi liter/ha?

Előzmény: Holmer (83963)
Holmer Creative Commons License 2014.04.07 0 0 83963

A bal oldali kúp alakú szórásképet ad,a jobb oldali a kúp belsejébe is nyom nagyobb cseppeket,így több permetlét enged át percenként ugyanazon a nyomáson ,mint a másik.Mindkettőnek megvan a maga speciális helye a védekezésben és a fenológiai állapotban is ;) 

 

A bal oldali szebben porlaszt,jobban ködöl,a jobb oldali jobban lövi a cuccot.

Előzmény: Mtz 550E (83962)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.04.07 0 0 83962

A kép lemaradt!

Előzmény: Mtz 550E (83961)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.04.07 0 0 83961

Hali!

Tudom hogy nem ide kapcsolódik! De segítség kellene axiál permetezővel kapcsolatban! Aki alma termesztéssel foglalkozik! A két pörgető lapka közül melyik használható almában? Vagy kinek milyen van?

passatszeged Creative Commons License 2014.04.07 0 0 83960

Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Nem akarok vitatkozni, de mindenkinek szívügye, hogy elhiszi-e vagy sem.

 

Elmesélek egy történetet. Volt egy mindenki által jól ismert 1996-os évjáratú VW Passat 1,9 TDI 110 Le-s autóm.

Minden nap azzal jártam dolgozni éveken keresztül, minden nap napi 64 km-t.  Teljesen tökéletes, karbantartott gyári állapotban 20 liter üzemanyaggal tudtam megtenni vele kb 380 km-t.

Úgy adódtak a dolgok, hogy tudtam rá költeni és tuningolni kezdtem. Első dolgom a katalizátor kidobása volt. Jó, nem történt semmi. Következő az adagoló átalakítása, persze abba nem nyúlok bele, így sokak által ajánlott műhelybe vittem.

Elkészült, felraktam és erősebb is lett érzésre, de akkor lepődtem meg igazán mikor a szokásos 380 km helyett a szokásos 20 liter (mert senki se ad többet ugyanannyiért, és a kanna se lett nagyobb) elég lett 440 km-re.

A titok annyi, hogy a gyári beállítás és a tuningolt között eltelt 12-13 év. A tudás, tapasztalat az újabb autók újabb beállításain keresztül eljut a kis műhelyekbe és tudnak belőle ötletet meríteni.

Na most az MTZ adagolót szerintem 30 éve nem fejlesztették.

 

Vagy példáúl miért chippezik a kamionokat és a munakgépeket? Biztos nem azért mert 40 helyett 42km/h-val akarnak menni. Kizárólag a fogyasztás miatt. Ha nem hiszed, bármelyik ezzel foglalkozó oldalon az első 10 mondatban benne lesz a fogyasztás csökkenés.

Q-pec Creative Commons License 2014.04.07 0 0 83959

Üdv!

Komoly szakmai kérdés, kardán ügyben!

Szeretném a kardánon kicserélni a kardán villát, szabadon futós kardánvillára!

A kardánvilla külső merete kb. 10,5 cm, a belső olyan 4,7 cm. Hol a villámba tok iilyen villát venni??

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.07 0 0 83958

Üdvözlet!

Ha már az adagolóról esett szó, egy idekapcsolódó dolgot én is tudok. Motorpal adagoló van a gépen és elég gázolaj-takarékos beállításokkal jött ki a gyárból. Kombinátorozás előtt adtunk neki egy kis kaját az adagoló hátsó fedele alatti csavarral (1,5 fordulat). Szerintem így visszatereltük a gépbe a gyári 80 lovat. :) 
Eddig hosszú 6-ba csak nyögve, padlógázon bírta húzni a kombit, meg inkább csak 5-be. Most meg még kb. 4 cm-el nagyobb munkamélységgel is tudunk dolgozni (6-ba).
Íme a megindulás. Tavaly ezt így még nem bírta volna megcsinálni.

Csak akkor kezd jobban füstölni, ha a simító sok földet felhalmoz maga előtt, vagy a nagy part előtt. 
Ezek szerint Minszkben a füstgáz kibocsáltási normákra hangolják az adagolót és nem a 80Le leadására. :

dagadtmadar Creative Commons License 2014.04.07 0 0 83957

Minden esetre ötletes megoldás :)

Előzmény: ferri72 (83955)
Gepesz35 Creative Commons License 2014.04.07 0 0 83956

Köszönöm a segítő válaszokat!

Előzmény: mérnökferi (83948)
ferri72 Creative Commons License 2014.04.07 0 0 83955

Üdv. Ne vezess félre senkit a 30-35 százalékkal csökkent fogyasztással! 

Előzmény: passatszeged (83952)
Holmer Creative Commons License 2014.04.06 0 0 83954

Ez a kuplungnál van?Főtengely vagy nyeles tengely szimering van kimenve,vagy a csapágy háta mögötti fedél alól ereszt az olaj.

Előzmény: Mtz 550E (83949)
passatszeged Creative Commons License 2014.04.06 0 0 83953

Külföldről írok, nem tudom mi az  a bekezdés amit berak elébe. Bocsi miatta.

 

A gép Szeged mellett található, ha valaki kíváncsi rá.

 

passatszeged Creative Commons License 2014.04.06 0 0 83952

Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Szia!

Ez már nem az első Bosch adagolós MTZ. Orosházán csináltak mindent hozzá. Ők csináltatták a közbetétet is a felfogatáshoz.   600 mm hosszú nyomócsöveket is ők adták, nekem csak le kellett hajtogatni. A töltés megegyezik az MTZ mennyiségével, de a befecskendezés ideje nem.

Személyautó üzemanyag szűrő van előtte 5 mikronos.

 

Az ötlet onnan jött, hogy nem szívesen vállalták el a gyári adagoló felújítást sehol, mert sok a gond az utángyártott alkatrészekkel. Dízel tuningból maradtak ki adagoló alkatrészeim és megkérdeztem, hogy meg lehet-e oldani azokból. Ajánlották ezt a megoldást és nagyon pozitívan álltak hozzá.

 

A különbség nagyon nagy a gyárihoz képest. Sokkal csendesebben jár a gép mind alapjáraton és terhelésen is. Hidegben jobban indul és ami a lényeg, hogy 30-35%-al kevesebbet fogyaszt.

Alapjárati fordulat 700, de a hidraulika rendszer nem bírja lefogni. A fordulatszámmérő alig mozdul lefele.

Az is sokkal jobb megoldás, hogy pl bowden huzza a gázt rudazat helyett. Rudazatosnál ha felállsz a fülkében akkor mozdul a fordulat, vagy akkor is ha rázkódik a kabin. Igy nem.

 

Egy dolgot sajnálok, hogy nem mértem meg a gyári rendszer alapelőbefecskendezését stroboszkóppal. Ez most 13-14 fokkal jár, és a fordulat meg a terhelés függvényében emeli felfele.

A gyári rendszernél 27 fokon kell megmozdulnia az üzemanyagnak a magasnyomású csőben, de azt nem tudom, hogy az hány fok megvalósult befecskendezést jelent.

Következő fejlesztés valamilyen komoly porlasztócsúcs lesz.

Idáig nagyon meg vagyunk vele elégedve. Egy éve üzemel hibátlanul.

Előzmény: passatszeged (83945)
passatszeged Creative Commons License 2014.04.06 0 0 83951

Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Szia!

Ez már nem az első Bosch adagolós MTZ. Orosházán csináltak mindent hozzá. Ők csináltatták a közbetétet is a felfogatáshoz.   600 mm hosszú nyomócsöveket is ők adták, nekem csak le kellett hajtogatni. A töltés megegyezik az MTZ mennyiségével, de a befecskendezés ideje nem.

Személyautó üzemanyag szűrő van előtte 5 mikronos.

 

Az ötlet onnan jött, hogy nem szívesen vállalták el a gyári adagoló felújítást sehol, mert sok a gond az utángyártott alkatrészekkel. Dízel tuningból maradtak ki adagoló alkatrészeim és megkérdeztem, hogy meg lehet-e oldani azokból. Ajánlották ezt a megoldást és nagyon pozitívan álltak hozzá.

 

A különbség nagyon nagy a gyárihoz képest. Sokkal csendesebben jár a gép mind alapjáraton és terhelésen is. Hidegben jobban indul és ami a lényeg, hogy 30-35%-al kevesebbet fogyaszt.

Alapjárati fordulat 700, de a hidraulika rendszer nem bírja lefogni. A fordulatszámmérő alig mozdul lefele.

Az is sokkal jobb megoldás, hogy pl bowden huzza a gázt rudazat helyett. Rudazatosnál ha felállsz a fülkében akkor mozdul a fordulat, vagy akkor is ha rázkódik a kabin. Igy nem.

 

Egy dolgot sajnálok, hogy nem mértem meg a gyári rendszer alapelőbefecskendezését stroboszkóppal. Ez most 13-14 fokkal jár, és a fordulat meg a terhelés függvényében emeli felfele.

A gyári rendszernél 27 fokon kell megmozdulnia az üzemanyagnak a magasnyomású csőben, de azt nem tudom, hogy az hány fok megvalósult befecskendezést jelent.

Következő fejlesztés valamilyen komoly porlasztócsúcs lesz.

Idáig nagyon meg vagyunk vele elégedve. Egy éve üzemel hibátlanul.

Előzmény: mtz1221 (83941)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.04.06 0 0 83950

Másik akik alma termesztéssel foglalkoznak! Melyik pörgető test való almába? Amelyiken két lyuk van vagy amelyiken három középen is? Köszönöm!

Mtz 550E Creative Commons License 2014.04.06 0 0 83949

Hali!

A képen látható nyilazott helyen miért könnyezik az olaj?

mérnökferi Creative Commons License 2014.04.06 0 0 83948

ZIL laprugót sokat fúrtam át (abból készítettem a vízszintes tengelyű szártépőmre kapákat). Lassú fordulat, folyamatosan folyt rá a fáradt olaj, sima HSS fúróval. Azért párszor kellett köszörülni  :-)

Előzmény: Gepesz35 (83942)
tripla3 Creative Commons License 2014.04.06 0 0 83947

Régebben a kovács mester fúrta át mifelénk közönséges fúróval.

Lényeges a kis fordulat és a jó hűtés.

Előzmény: Gepesz35 (83942)
GABI033 Creative Commons License 2014.04.06 0 0 83946

Az egyik haverom is szokot esztergálni

Szabolcs megyében nem messze tölem!

Előzmény: Gepesz35 (83942)
passatszeged Creative Commons License 2014.04.06 0 0 83945

Szia!

 

Már kétszer válaszoltam, de nem jeleníti meg. Ilyenkor mi van?

Előzmény: mtz1221 (83941)
passatszeged Creative Commons License 2014.04.06 0 0 83944

Szia!

 

Esztergályossal szoktam kifúratni. Lassú fordulat nagy előtolás.

 

Előzmény: Gepesz35 (83942)
GABI033 Creative Commons License 2014.04.06 0 0 83943

Sziasztok,lenne egy kérdésem?

Vetögéphez milyen Kardánt érdemes venni?

15eft néztem a Wiraxnál 40lovast 27x74,6mm kardánkereszt!

Vagy jó a kisebb 20lovas is?

http://wirax.boltaneten.hu/kinalat/32_kardanok_keresztek_csovek-4/141_kardantengely/

 

Hol érdemes venni Szabolcs megyében Mátészalka !

Lassan már vetni kell 2hét!

Köszönöm!

Gepesz35 Creative Commons License 2014.04.06 0 0 83942

Valaki fúrt mán át rugófédert milyen fajta fúrószárral fúrta?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!