Keresés

Részletes keresés

2156 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 95687

Tudom, hülye a felvetés, de Ózdon 80-84 között volt 1 db világoskék-ezüst/szürke 260-as, és 4-5 v.kék-s.kék-szürke/ezüst 280-as mind helyi kocsi. Többre nem emlékszem, de kisgyerekként bolondultam értük.

 

Előzmény: trizs77 (95681)
BPO-105 Creative Commons License 2016.04.06 -1 0 95686

Amúgy egészen addig nem tudtam biztosra, hogy melyik irányból mentek a másikba (magyar flottából szovjetekhez vagy szovjet flottából magyarokhoz került buszok-e), amíg el nem árultátok, hogy ezek fehéren jöttek eredetileg, a többiek meg sárgán. Elvégre is ez a mellső híd nem volt valami sűrű odakint, főleg 260-asok alatt...

Előzmény: BPO-105 (95685)
BPO-105 Creative Commons License 2016.04.06 -1 1 95685

Mind az Alba AFC-i, mind a Kapos AIJ-002-je, mind a Hajdú AKE-490-e (de a másik kettő AKE-je nem) az 1990.02xx sosozat vége, 03xx sorozat eleje. Több mint jó okom van feltételezni, hogy valójában ezek nem is 260.32-k, hanem itthon maradt, gyárilag nem SzUA-híddal szerelt 260.51-ek voltak*, mivel vázszámilag egy tetemes 260.51-széria kellős közepébe valók. (Itt van egy, illetve egy másik társa is kép szintjén, hogy lássátok, miről beszélek.)

 

*Az, hogy ezek 260.32-ként lettek forgalomba helyezve, egyáltalán nem meglepő. Egészen a 90-es évek közepéig az Ikarus az itthon maradt exportpéldányokat a műszakilag hozzájuk legközelebb álló magyar kivitelként papírozta le, gyakran akár új gyári táblával és átütött vázzal, anélkül, hogy akár egy csavart áthelyeztek volna rajtuk. Egyszerűen így érte meg mindenkinek.

Előzmény: ckg471 (95683)
BPO-105 Creative Commons License 2016.04.06 -1 1 95684

Debrecen 1972-ben az első 4 buszát BKV-kéken (vagyis nevezzük inkább városi kéknek), illetve az utána következő évben az első szériát MÁVAUT-szürkészöld/fehér kombinációban kapta. Ezek még 260.00 típusúak voltak egységesen, a volános kivitel még nem létezett akkoriban. Amik utána városi kékben érkeztek, azok mind használt példányok voltak Miskolcról vagy Budapestről.

Előzmény: trizs77 (95681)
ckg471 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 95683

Hozzánk a Hajdúhoz az AKE-490 került fehéren.

Előzmény: D 20 (95682)
D 20 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 95682

No, ha már "színre szín" a téma, illetve majd 100%-ban volt a kommersz sárga érában a helyi, helyközi...

 

Akkor hadd kérdezem meg azon topiktársakat, akikhez anno kerültek AFC- rsz-ú 260-asok, hogy azok is krémfehéren érkeztek, mint hozzánk az AFC-191, 194 autók???

trizs77 Creative Commons License 2016.04.06 -3 2 95681

A szocializmusban a hazai piac kiszolgálása az Ikarusnál az utolsó volt.

Nem képletesen, hanem valóságosan.

Az adott évre tervezett hazai buszokat az év végén gyártották le.

 

A BKV volt a legutolsó, a Volánok az utolsó előttiek. (november-december) 

Az IKARUS igyekezett betartani a színekre vonatkozó kéréseket.

Ez a BKV-nál és MKV-nál közel 100%-ban sikerült.

 

Sötétkék+ezüst/szürke buszokat kaptak.

Ha véletlenül került valamilyen 1-1 db eltérő színű kocsi hozzájuk, akkor azt forgalomba állítás ELŐTT, átfújták a saját flotta színűkre.

 

Voltak kivételek:

 - pl. a várbuszok = 4 db Ik-211,

 - saját vállalati különjárati kocsik,

 - próbakocsik,

 - mikróbuszok,

 - stb.

 

Miskolc piros-fehér Ik-280 buszai nem exportból visszamaradt kocsik vltak, hanem a céghez kék+szürkén (vállalati flotta szín) érkezett csuklósok.

 

Amikor ez a piros mánia felütötte fejét Miskolcon, mármint a gyorsjáraton dolgozó csuklósok legyenek pirosak, akkor a társaság saját dolgozói, saját műhelyben, hétvégente, külön prémiumért fújták át a képen látható színre,  pár csuklósukat.

 

Nem vált be.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

VOLÁN-ok.

 

Itt kicsit más a helyzet.

Az egységes kheki szürke szín feladása (kb. 1975-76 ??) után, a helyközi és helyi kocsik volán sárga színekben érkeztek.

Kb. 99% ban vagy közel 100%-ban.

Nem volt kilengés.

Itt is volt kivétel, például Debrecen kapott pár db bkv kék Ik-260-t, de ez tényleg csak kivétel volt a sok ezer, talán több mint 10.000 egyen volán sárga busz között.

 

Más volt a helyzet a távolsági és a különjárati kocsiknál.

Nos itt volt minden mint a búcsúban.

 

 

BPO-105 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 95680

Azért nem hinném, hogy ott is "kívánságműsor" lett volna: jutott Miskolcra csehszlovák exportból visszamaradt 280.08 és echte volánsárga 280.06 is.

Előzmény: torqmatic (95675)
siófoki35 Creative Commons License 2016.04.04 -3 1 95678

szerintem a kék festés a legjobb! :)

Előzmény: Scatty29 (95673)
torqmatic Creative Commons License 2016.04.04 0 0 95675

Mondjuk ez nekem nem tiszta: az hogy lehet, hogy a Volánok akkoriban örültek, ha kaptak valamit, az MVK-nak meg kívánságműsor volt? Az nem lehet, hogy volt egy adag piros-fehér Ikarus, aztán az MVK-nál úgy gondolták, hogy ha már ilyet kaptak, akkor megpróbálják nem össze-vissza, hanem valami rendszer szerint közlekedtetni őket, így a gyorsjáratokra kerültek? (Ugye a Volánokhoz is kerültek más színű buszok, nem csak sárgát, és azokat se ők kérték, hanem ilyet jutott.)

Előzmény: M41 2180 (95672)
BPO-105 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 95674

Pontosan erre gondoltam akkor, amikor felvetettem a témát.

Előzmény: M41 2180 (95672)
Scatty29 Creative Commons License 2016.04.04 -11 3 95673

Vajon hány szinben lesz még FKF-554?:D

M41 2180 Creative Commons License 2016.04.04 0 1 95672

Miskolc is belefutott egyszer ilyenbe.

 

 

Ilyenbe?

A képhez tartozó írás szerint 1983-ban selejtezték a kocsit.

Előzmény: trizs77 (95642)
valya con dios Creative Commons License 2016.04.04 -3 9 95671

Amilyen fent te szoktad hordani az orrod, kezdhetnéd magaddal.

Előzmény: Divi-Filius (95668)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.04 -9 3 95670

Már Téged is kikezdtek az "okosok"???

Előzmény: trizs77 (95669)
trizs77 Creative Commons License 2016.04.04 -8 4 95669

 

 5*

 

Előzmény: Divi-Filius (95668)
Divi-Filius Creative Commons License 2016.04.04 -9 15 95668

Ez egy Ikarusos topic a képein meg Ikarusok vannak. 

Mivel a néhai Ikarus már nem termel, így alighanem az összes nyomorult buszról már 45 ezer fénykép készült, nem értem hogy miért pont ezekkel van probléma.

 

Arról nem is beszélve, hogy a jóisten feltalálta a júzer tiltást. Így aligha értem, hogy a szándékos rosszindulatúságon kívül mi céllal érkezik a srácra ennyi negatív értékelés.

 

 

 Ha valós Ikarusokkal kapcsolatos műszaki kérdés merül fel 1-2 júzert leszámítva kívül soha nem érkezik válasz, de ha valami félkegyelmű feltol pár középszar képet akkor meg az utálás. 

 

 

 

Ha a kedves cinkostársak csökkentenék az orrvonaluk és a talaj által bezárt szöget, ez a topic is egy sokkal kedvesebb hely lenne.

 

valya con dios Creative Commons License 2016.04.02 -6 15 95665

Ha kicsit kevésbé ügyetlenecske képeid lennének, lehet kevesebb minuszt kapnál. Ilyen képek akkor kapnak pluszt, ha kb. trilexes 415-ös van rajtuk vagy alacsonypadlós Tr5...

Előzmény: Scatty29 (95663)
Petikarus Creative Commons License 2016.04.02 0 8 95664

Üdv!

 

Elkészült a 254-es. Akit érdekel az alábbi linken több kép és leírás látható:
http://makettinfo.hu/index.php?jobb=Ikarus-254&&hash
Oldalam:
https://www.facebook.com/Petikarus-482386608511317/

Scatty29 Creative Commons License 2016.04.02 -20 11 95663

:) Üdv Szombathelyről... :)

Scatty29 Creative Commons License 2016.04.01 -16 3 95662

van veterán nickem is.

Előzmény: FZ-29-08 (95661)
FZ-29-08 Creative Commons License 2016.03.31 -4 12 95661

Ez hogy jött ki neked? 2008,ahol még nem igazán volt lehetőséged? jó fényképekhez juttatni mindenkit,és már négy éve firkálgatsz=2011. ................... Nem kicsi óra(naptár)átállítás lehetett Nálad.

Előzmény: Scatty29 (95652)
Atzo Creative Commons License 2016.03.31 0 0 95660
Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 2016.03.31 -6 11 95658

Mindenki azt mínuszol, amit akar. Ez a közeljövőben nem is fog változni (nem moderátori hatáskör, nem is érdemes nálunk emiatt reklamálni).

Úgyhogy inkább beszélgessetek az Ikarusokról.

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.30 -3 1 95657

Érdeklődtem. Rögtön kitörölték.

Erről ennyit szerintem.

 

Üdv.

Előzmény: pumukli89 (95649)
D 20 Creative Commons License 2016.03.30 0 0 95656

Mea culpa!

Előzmény: trizs77 (95655)
trizs77 Creative Commons License 2016.03.30 -1 2 95655

Ne keverd, ne keverd !

 

Nem Ik-180-ról beszélgetünk hanem Ik-280-ról.

 

----------------

 

Más történet az Ik-180.

azt már leírtuk ide n+1-szer.

 

Megint más történet amit most kérdezett az olvtárs, a rövid életű, miskolci  piros Ik-280-nekről.

 

Előzmény: D 20 (95653)
pumukli89 Creative Commons License 2016.03.30 0 1 95654

Kapott belőle a 3-as Volánnál K.Barcika kiskorú is. :)

Előzmény: D 20 (95653)
D 20 Creative Commons License 2016.03.30 0 1 95653

Hmm...

Piros csíkos 180-asból jutott anno Szfv-ra és Dújv-ba is. Azoknál másról szól az urbán legend...

 

Dújv-ból állítólag rövid idő múlva mégis kiszállították őket használtan az eredeti megrendelőnek.

 

Mondjuk olyan mindegy, nem ettől lesz olcsóbb a hús. 😊

Előzmény: trizs77 (95642)
Scatty29 Creative Commons License 2016.03.30 -21 5 95652

Ja igen 2008-ban nem volt túl jó eszközöm, lehetőségem sem volt semmiféle újra........

 

Na de ON

Előzmény: FZ-29-08 (95650)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!