Tudom, hülye a felvetés, de Ózdon 80-84 között volt 1 db világoskék-ezüst/szürke 260-as, és 4-5 v.kék-s.kék-szürke/ezüst 280-as mind helyi kocsi. Többre nem emlékszem, de kisgyerekként bolondultam értük.
Amúgy egészen addig nem tudtam biztosra, hogy melyik irányból mentek a másikba (magyar flottából szovjetekhez vagy szovjet flottából magyarokhoz került buszok-e), amíg el nem árultátok, hogy ezek fehéren jöttek eredetileg, a többiek meg sárgán. Elvégre is ez a mellső híd nem volt valami sűrű odakint, főleg 260-asok alatt...
Mind az Alba AFC-i, mind a Kapos AIJ-002-je, mind a Hajdú AKE-490-e (de a másik kettő AKE-je nem) az 1990.02xx sosozat vége, 03xx sorozat eleje. Több mint jó okom van feltételezni, hogy valójában ezek nem is 260.32-k, hanem itthon maradt, gyárilag nem SzUA-híddal szerelt 260.51-ek voltak*, mivel vázszámilag egy tetemes 260.51-széria kellős közepébe valók. (Itt van egy, illetve egy másik társa is kép szintjén, hogy lássátok, miről beszélek.)
*Az, hogy ezek 260.32-ként lettek forgalomba helyezve, egyáltalán nem meglepő. Egészen a 90-es évek közepéig az Ikarus az itthon maradt exportpéldányokat a műszakilag hozzájuk legközelebb álló magyar kivitelként papírozta le, gyakran akár új gyári táblával és átütött vázzal, anélkül, hogy akár egy csavart áthelyeztek volna rajtuk. Egyszerűen így érte meg mindenkinek.
Debrecen 1972-ben az első 4 buszát BKV-kéken (vagyis nevezzük inkább városi kéknek), illetve az utána következő évben az első szériát MÁVAUT-szürkészöld/fehér kombinációban kapta. Ezek még 260.00 típusúak voltak egységesen, a volános kivitel még nem létezett akkoriban. Amik utána városi kékben érkeztek, azok mind használt példányok voltak Miskolcról vagy Budapestről.
No, ha már "színre szín" a téma, illetve majd 100%-ban volt a kommersz sárga érában a helyi, helyközi...
Akkor hadd kérdezem meg azon topiktársakat, akikhez anno kerültek AFC- rsz-ú 260-asok, hogy azok is krémfehéren érkeztek, mint hozzánk az AFC-191, 194 autók???
A szocializmusban a hazai piac kiszolgálása az Ikarusnál az utolsó volt.
Nem képletesen, hanem valóságosan.
Az adott évre tervezett hazai buszokat az év végén gyártották le.
A BKV volt a legutolsó, a Volánok az utolsó előttiek. (november-december)
Az IKARUS igyekezett betartani a színekre vonatkozó kéréseket.
Ez a BKV-nál és MKV-nál közel 100%-ban sikerült.
Sötétkék+ezüst/szürke buszokat kaptak.
Ha véletlenül került valamilyen 1-1 db eltérő színű kocsi hozzájuk, akkor azt forgalomba állítás ELŐTT, átfújták a saját flotta színűkre.
Voltak kivételek:
- pl. a várbuszok = 4 db Ik-211,
- saját vállalati különjárati kocsik,
- próbakocsik,
- mikróbuszok,
- stb.
Miskolc piros-fehér Ik-280 buszai nem exportból visszamaradt kocsik vltak, hanem a céghez kék+szürkén (vállalati flotta szín) érkezett csuklósok.
Amikor ez a piros mánia felütötte fejét Miskolcon, mármint a gyorsjáraton dolgozó csuklósok legyenek pirosak, akkor a társaság saját dolgozói, saját műhelyben, hétvégente, külön prémiumért fújták át a képen látható színre, pár csuklósukat.
Az egységes kheki szürke szín feladása (kb. 1975-76 ??) után, a helyközi és helyi kocsik volán sárga színekben érkeztek.
Kb. 99% ban vagy közel 100%-ban.
Nem volt kilengés.
Itt is volt kivétel, például Debrecen kapott pár db bkv kék Ik-260-t, de ez tényleg csak kivétel volt a sok ezer, talán több mint 10.000 egyen volán sárga busz között.
Más volt a helyzet a távolsági és a különjárati kocsiknál.
Mondjuk ez nekem nem tiszta: az hogy lehet, hogy a Volánok akkoriban örültek, ha kaptak valamit, az MVK-nak meg kívánságműsor volt? Az nem lehet, hogy volt egy adag piros-fehér Ikarus, aztán az MVK-nál úgy gondolták, hogy ha már ilyet kaptak, akkor megpróbálják nem össze-vissza, hanem valami rendszer szerint közlekedtetni őket, így a gyorsjáratokra kerültek? (Ugye a Volánokhoz is kerültek más színű buszok, nem csak sárgát, és azokat se ők kérték, hanem ilyet jutott.)
Ez egy Ikarusos topic a képein meg Ikarusok vannak.
Mivel a néhai Ikarus már nem termel, így alighanem az összes nyomorult buszról már 45 ezer fénykép készült, nem értem hogy miért pont ezekkel van probléma.
Arról nem is beszélve, hogy a jóisten feltalálta a júzer tiltást. Így aligha értem, hogy a szándékos rosszindulatúságon kívül mi céllal érkezik a srácra ennyi negatív értékelés.
Ha valós Ikarusokkal kapcsolatos műszaki kérdés merül fel 1-2 júzert leszámítva kívül soha nem érkezik válasz, de ha valami félkegyelmű feltol pár középszar képet akkor meg az utálás.
Ha a kedves cinkostársak csökkentenék az orrvonaluk és a talaj által bezárt szöget, ez a topic is egy sokkal kedvesebb hely lenne.
Ha kicsit kevésbé ügyetlenecske képeid lennének, lehet kevesebb minuszt kapnál. Ilyen képek akkor kapnak pluszt, ha kb. trilexes 415-ös van rajtuk vagy alacsonypadlós Tr5...
Ez hogy jött ki neked? 2008,ahol még nem igazán volt lehetőséged? jó fényképekhez juttatni mindenkit,és már négy éve firkálgatsz=2011. ................... Nem kicsi óra(naptár)átállítás lehetett Nálad.