Olajcsere 250- maximum 300, de ha akkor cseréljük akkor már a sírás kerülget. Továbbá majd ha egyszer megtalál egy olajos figura és el akar adni neked hosszú csereperiódusú 500üzemórás olajat, h jó az mtz-be az hazudik, mert a motor nem tudja azt, nem fogom részletezni de sem a szűrés sem az olajba jutó korom miatt nem lehetséges h annyit birjon.....4. motorgenerál 2000óra alatt arra azt tudom mondani h és összeraktam a 82.1 normális alkatrészekkel akkor kapott turbót most van benne 5800üzemóra(szántot meg tárcsázott leginkább) és nincs tervbe véve a szédszedése mert jó. Ismerős 952-jének a motolrja tavaly télen lett szétszedve 11000óránál....szerintem nincs baj az mtz-vel csak ebben még tudni kell traktorozni, nem olyan mint a nyugati h csak a kormányt tekergeted. Nem kell a duma h ne magyarázzak nem ültem még nyugatiba.......Steyr 9200, NH T7060, NH CS 660, ezek a tapasztalatok.
egyébként nem a turbó halt meg mert kiderűlt hogy a gyűrű tört össze, mert tiszta olaj a kipufogó.
előtte egy 952.2es volt 6000 órával ugyan azt csinálta mint ez a retek sőt az 3 szor annyit talajmunkázott.
erre 2000 óra alatt duplája volt költve mint a 952re.
mindegyikbe agip 20w 50es olaj van,400-500anként cserélve ha a régi elment igy 6000 ezret akkor ennek nem kéne legalább fél annyit elmenne egy motorral?most lesz a 4. motorgenerál 2000 óra alatt???
most egy ilyen gépre hogy mondjam azt hogy öröm vele dolgozni amikor mindig szezonba áll be?
azt várom már mikor az mtzvel csak kisegitő munkát kellesz csinálni.
Te nem érted a lényeget: azért szállt el a turbó ma, mert tegnapelőtt szépen le lett mosva a traktor....... :)))))) (((((ezt én sem gondolom komolyan)))))
Nem akarok senkit sem bántani ismeretlenül, de.............. a korábban betett talajlazítós kartergázos videót megnézve nem kellene tovább keresgélni: ilyen fordulaton épphogy fel nem száll a földről a traktor ( legalábbis én ezt hallottam ki belőle, hogy fullgázon forog).
De én is egyetértek a bejegyzésed mondanivalójával. Volt itt már olyan fórumozó is, aki azt írta, hogy a nyugati gépből leengedett fáradt olajat teszik az MTZ motorjába, mert abba az nagyon tökéletes.
Ma azt tapasztaltam az mtz kuplung pedált benyomtam de viszont nem jött teljesen vissza,úttána megint benyomtam de nagyon könnyen bement/beesett/és ezután beinditottam a motort és kinyomtam a pedált akkor meg jó lett mi lehetett a gond,vagy mi a gond?
Már ne haragudj, hogy írok, de nem tudom megállni, hogy ne tegyem...és mielőtt egy kioktató "okos"választ írnál, tudd, hogy tisztába vagyok az mtz előnyeivel, hátrányaival s lemerném fogadni sokkal jobban mint pl Te!
" ezert utálom lemosni ezeket a hálátlan szutykokat."---- minden gép elárulja időven, hogy milyen hálás, odafigyelő netalántán "szutyok" gazdája van! Már ne haragudj, de szerinted egy turbo önszántából száll el???!!! hmm?? mielőtt megint egy mocskolodó választ írnál, elmondom neked, hogy nem! Egy turbo legyen szó bármilyen gépnél és ebbe beletartozik a nickneved által takart márka is, az esetek 98%-ban kenési, olaj minőségi hiba miatt döglik meg. Ugyebár "jó az az olaj az mtz-be" hozzáállással illetve az olyan sofőrőktől akik nem tudnak mást csak ész nélkül a gázd nyomni (gondolom mond vmit, hogy fokozatos terhelés, illetve kemény munka utáni turbo visszahütés...ezek az alap dolgok remélem motoszkálnak a buksidba ) ne is várjunk többet mint, hogy előbb-utóbb beüt a gebasz... Tudni kell kezelni egy gépet, akár egy turbo feltöltős motorral szerelt gépet, mert itt kurvára nem elég az hogy tudom nyomni a gázt és tekerni a kormányt és akkor már én vagyok a "húúúbaszmeg" traktoros,miközben lehet, hogy normálisan még a sebességeken sem igazodik, de ha már tönkre megy valami akkor szidjuk hogy hülye ruszki, de szar ruszki, mert ez nem Johni és szidni kell, mert "mindenki" ezt teszi ....na amíg ilyen hozzállás van, ne is várj mást szerintem, mint turbo gond, meg magas kartergáz!
ma a turbó halt meg, az egész ablak tiszta olaj.... ezert utálom lemosni ezeket a hálátlan szutykokat. egy hete mostam meg őket és azota az egyiken a gázolajcső mocskolt be mindent ezen meg a turbó.
Ma vettem egy kardánt,a vetögéphez 800mm fekete valami slovák vasatag és legalább 35lovas/26kw 20000ft,holnap csinálok képet mert nem tudom a cikszámát!
A bal oldali kúp alakú szórásképet ad,a jobb oldali a kúp belsejébe is nyom nagyobb cseppeket,így több permetlét enged át percenként ugyanazon a nyomáson ,mint a másik.Mindkettőnek megvan a maga speciális helye a védekezésben és a fenológiai állapotban is ;)
A bal oldali szebben porlaszt,jobban ködöl,a jobb oldali jobban lövi a cuccot.
Tudom hogy nem ide kapcsolódik! De segítség kellene axiál permetezővel kapcsolatban! Aki alma termesztéssel foglalkozik! A két pörgető lapka közül melyik használható almában? Vagy kinek milyen van?
Nem akarok vitatkozni, de mindenkinek szívügye, hogy elhiszi-e vagy sem.
Elmesélek egy történetet. Volt egy mindenki által jól ismert 1996-os évjáratú VW Passat 1,9 TDI 110 Le-s autóm.
Minden nap azzal jártam dolgozni éveken keresztül, minden nap napi 64 km-t. Teljesen tökéletes, karbantartott gyári állapotban 20 liter üzemanyaggal tudtam megtenni vele kb 380 km-t.
Úgy adódtak a dolgok, hogy tudtam rá költeni és tuningolni kezdtem. Első dolgom a katalizátor kidobása volt. Jó, nem történt semmi. Következő az adagoló átalakítása, persze abba nem nyúlok bele, így sokak által ajánlott műhelybe vittem.
Elkészült, felraktam és erősebb is lett érzésre, de akkor lepődtem meg igazán mikor a szokásos 380 km helyett a szokásos 20 liter (mert senki se ad többet ugyanannyiért, és a kanna se lett nagyobb) elég lett 440 km-re.
A titok annyi, hogy a gyári beállítás és a tuningolt között eltelt 12-13 év. A tudás, tapasztalat az újabb autók újabb beállításain keresztül eljut a kis műhelyekbe és tudnak belőle ötletet meríteni.
Na most az MTZ adagolót szerintem 30 éve nem fejlesztették.
Vagy példáúl miért chippezik a kamionokat és a munakgépeket? Biztos nem azért mert 40 helyett 42km/h-val akarnak menni. Kizárólag a fogyasztás miatt. Ha nem hiszed, bármelyik ezzel foglalkozó oldalon az első 10 mondatban benne lesz a fogyasztás csökkenés.
Ha már az adagolóról esett szó, egy idekapcsolódó dolgot én is tudok. Motorpal adagoló van a gépen és elég gázolaj-takarékos beállításokkal jött ki a gyárból. Kombinátorozás előtt adtunk neki egy kis kaját az adagoló hátsó fedele alatti csavarral (1,5 fordulat). Szerintem így visszatereltük a gépbe a gyári 80 lovat. :) Eddig hosszú 6-ba csak nyögve, padlógázon bírta húzni a kombit, meg inkább csak 5-be. Most meg még kb. 4 cm-el nagyobb munkamélységgel is tudunk dolgozni (6-ba). Íme a megindulás. Tavaly ezt így még nem bírta volna megcsinálni.
Csak akkor kezd jobban füstölni, ha a simító sok földet felhalmoz maga előtt, vagy a nagy part előtt. Ezek szerint Minszkben a füstgáz kibocsáltási normákra hangolják az adagolót és nem a 80Le leadására. :