Keresés

Részletes keresés

BHJ-962 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 94563

OFF:-ba rakom,mert lassan megszólnak(+felnyomnak),nem csak a jegyzetekből van kérdés, hanem az egész tananyagból.

Előre be vannak rakva borítékba a lapok,külön-külön ,ki miből vizsgázik,így hozzák a biztosok)

Szimulátor megvolt már?  Ha igen,fincsi volt? Ha nem, akkor majd rádöbbensz:-)) ( a Császárné féle az nagyon ütős ! )

On.

Előzmény: Attis102302 (94562)
Attis102302 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 94562
Nagyon koszonom!! Meg annyit kerdeznek,hogy csak a jegyzetben levo tesztek kozul valogatnak a vizsgara,vagy nyugodt szivvel kerdeznek pl. biztonsago oves kerdest is,ami nincs a tanulo tesztbe,de irva le van mas konyvben?
Előzmény: BHJ-962 (94561)
BHJ-962 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 94561

Pontosan,azt hiszem 30 kérdés lesz a három témából összemixelve,sok sikert!

Előzmény: Attis102302 (94560)
Attis102302 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 94560
Nagyon koszonom! Akkor vegulis ez nem kresz,hanem a 3 temakor,amit megadtak,abbol lesz 3 tesztlap,és ez a 4. pedig a 3 osszesege? A temakorok: biztonsagi szabalyokon alapulo jarmuvezetes,eloirasok alkalmazasa,illetve egezsegvedelem,kozlekedesi es kornyezeti biztonsag,szerviz,logisztika...akkor a 4. teszt az elso 3 teszt kevereke?
Előzmény: BHJ-962 (94558)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.01 0 0 94559

A 818 és 821-es benglikról van valami infó?

 

Selejtezés, eladás stb...

 

Köszi!

BHJ-962 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 94558

A busszal kapcsolatos ismeretekből,munkaidő,pihenőidő,utasfelvétel,biztonságos vezetés,utaspanaszok kezelése,stb.

Előzmény: Attis102302 (94557)
Attis102302 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 94557
Sziasztok! Nagyon fontos lenne a segitségetek! Most fogok GKI-bol vizsgázni C,D továbbképzésből,és megvan a tananyag hozzá,de lesz egy negyedik tesztlap is a vizsgán elvileg autobuszvezetői kiegszitő ismeretek cimmel! Ez mit takar? Kresz? Vagy ez a speciális tudnivalok az autobuszvezetőknek témakör a jegyzetben? Nagyon köszönöm a válaszokat előre is!
Ygor Creative Commons License 2013.12.01 0 0 94556

Pest megint előrébb van, Ferihegy vasúti megállóhelynél, a 166/266 végállomásánál tegnap már működött a futár, ahogy a reptéren is. On.

Előzmény: barnade (94532)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 94555

Jut eszembe a Pesa-k maximum mennyivel tudnak menni a gyári adatok szerint?

 

----------------

 

Ilyen kérdésnél mindíg számíts 4 különböző válaszra.

 

Ráadásul mind a négy válasz helyes lesz.

 

1./ Van egy tervezési sebesség. Ezt a járműnek bírnia kel kisiklás, elgörbülés, szétesés, stb. nélkül. Ez valahol 100-110 km/h körül van, városi villamosoknál plusz kb. 10%.

Ezt soha sehol nem mérik meg, elméleti érték.

 

2./ Van a kísérleti sebesség. Ezt már mérik is, kísérleti pályákon. Ez valahol 90 km/h körül van.

 

3./ Van a szabályozási érték. Ezt a gyár állítja be. Ma már szoftver módon, régen mechanikusan. Ez általában 70 km/h körül van, plusz-mínusz 5-8%.

Ennyit tényleg tud a villamos menni, teljes terheléssel.

Sok-sok gyári kísérletet (pl. fékút mérések) erről a sebességről is végeznek.

Amennyiben az adott város (megrendelő) úgy kéri, akkor a gyár - kiszállítás előtt - még átállítja a 70 km/h-nál kisebb értékre.

 

 

4./ Van az adott országban érvényes KRESZ szerinti érték. Sok országban törvény kötelezi a társaságokat, hogy a villamosaikat úgy állíttassák be, ne legyen képes többel haladni mint amennyit a helyi KRESZ engedélyez.

 

 

Előzmény: harajukushinobi (94536)
harajukushinobi Creative Commons License 2013.12.01 0 0 94554

Ja jó össze tévesztettem 615-tel ><

Hoztam pár képet a villamos modellemről.

Előzmény: Störung! (94553)
Störung! Creative Commons License 2013.11.30 0 0 94553

Csak halkan mondom, de a T-605 felújítása 2010-ben készült el.

Előzmény: harajukushinobi (94546)
Lenry Creative Commons License 2013.11.30 0 0 94552

"Próbajárat" felirattal ment (emlékeim szerint), ezért írtam próbázást.

Előzmény: harajukushinobi (94546)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2013.11.30 0 0 94551

Igen, azt nem írtam, hogy ez inkább elektronikai beállítás, mint tényleges határ, és lehet, hogy a 100 sem elérhetetlen, de mivel a kérdés a tram-train oldalvizén jött elő, egyrészt nem valószínű, hogy 600 V egyenárammal villamosítanak Vásárhely felé, másrészt ha így is történik, oda pont ezek a PESA-k járnának ki, harmadrészt meg gondolom napi szinten, üzemszerűen mégsem ilyen sebességre vannak tervezve (tudom, te sem ezt mondtad).

Előzmény: Citadis (94548)
7es villamos Creative Commons License 2013.11.30 0 0 94550

A vízművek csinált ideiglenes beton amit az aszfaltszinjéig csináltak meg így át tudják engedni a járműveket.

Előzmény: 7-es troli (94549)
7-es troli Creative Commons License 2013.11.30 0 0 94549

Valaki tud infóval szolgálni, hogy állnak a vízmű munatársai a hibaelhárítással a centrumnál?

Citadis Creative Commons License 2013.11.30 0 0 94548

70-nél szabályoznak le, de nem hinném, hogy ne tudnák simán elérni a 100-at megfelelő körülmények között.

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (94547)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2013.11.30 0 0 94547

Jut eszembe a Pesa-k maximum mennyivel tudnak menni a gyári adatok szerint?

Gyári adatról nem tudok, de a síndöcc topikba NZA annak idején beírta, hogy a fékbeállítási próbáknál a Kossuth Lajos sgt-on 70-ig tudott gyorsulni (szívesen megnéztem volna, akár csak kívülről is :) ).

Előzmény: harajukushinobi (94536)
harajukushinobi Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94546

Várj ezt most nem értem felújították őt is, vagy Dénes Balázsnak egyértelműen igaza van, hogy Garázsmenetezett, de nem felújítva :D

Valaki tud egy listát mutatni, hogy melyek azok a T-6xx járművek amik jelenleg teljes felújításon vannak és lesznek? (T-604/610 kész ezt tudom, melyek vannak még) ?

Előzmény: Lenry (94544)
Dénes Balázs Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94545

Inkább mondjuk azt, hogy garázsba ment az 5-19-es vonalról :)

Előzmény: Lenry (94544)
Lenry Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94544

T-605 ma próbázott a Szillérin :)

galervin93 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94543

Fincsi.
Köszi!

Előzmény: 7-es troli (94542)
7-es troli Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94542
szokasos:csotores...a centrum elott. 5os trolik gyk-tarjan kozott jarnak
Előzmény: galervin93 (94540)
NZA Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94541

Továbbá ezek 2400 mm széles járművek, 2+2-es üléselrendeződéssel.

 

BOGESTRA Variobahn

 

Darmstadt ST14

Előzmény: NZA (94539)
galervin93 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94540

Bartók - Vár utca közt jó pár órája terelés van, mi történt?

NZA Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94539

Ha városi méretben ( 2500 mm) építik meg akkor kevés ülőhely marad(hat).

Ha 2650 mm vagy szélesebb kivitelben, akkor meg előbb át kell építeni a szegedi belső hálózatot.

 

A Regiocitadis és az Avanto is alul behúzással rendelkezik, így elférhet még a 2500 mm szélességre tervezett peronok mellett.

 

Előzmény: RIKA424 (94537)
harajukushinobi Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94538

Szerintem marad majd a 2500 vétek lenne szétbarmolni megint a várost, csak hogy szélesítsenek. . . Aradi vértanuk tere és a Széchenyi közt lenne a leggázabb ah egész, így is kicsi a járda, és akkor még a fák is eltűnnének az a kevés is ami ott van az utcában.

Előzmény: RIKA424 (94537)
RIKA424 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94537

A mai vízállás szerint olyan duo városi villamosokat vennének a Tram-Train-re, amik dízel+villamos üzeműek.

 

Egy német városban már üzemel ilyen.

 

Szegeden és Vásárhelyen, benn a városban villamos üzemként működne, a két város között dízel motorvonatként.

 

Ez még a mai elképzelés.

Ameddigre megépül addig ez az elképzelés még párszor meg fog változni.

 

 

Ha városi méretben ( 2500 mm) építik meg akkor kevés ülőhely marad(hat).

Ha 2650 mm vagy szélesebb kivitelben, akkor meg előbb át kell építeni a szegedi belső hálózatot.

 

A dolog költségei - szerintem - oly magasak még, hogy annyiból minden, a két város között unaponta utazónak, új autót lehet venni...............:-)))

 

 

Előzmény: harajukushinobi (94536)
harajukushinobi Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94536

Jut eszembe a Pesa-k maximum mennyivel tudnak menni a gyári adatok szerint?

Ha megépül a Tram-Train Szeged-Hódmezővásárhely között, akkor városi 600V/DC-t fogják-e használni (elvégre hódmezővásárhelyig dízeles a szakasz) ?

Előzmény: RIKA424 (94535)
RIKA424 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94535

A Szeged-Hdmvhely Tram-Train-ben a csak jót látóknak ajánkom ezt a cikket.

 

http://hamster.blog.hu/2013/11/29/tram-train_a_karlsruhei_modell

 

A kétségtelenül pozitív alapfelvetése mellett - hála Istennek - szól a finanszírozási gondokról, és a működés tapasztalatairól is.

 

Citadis Creative Commons License 2013.11.28 0 0 94534

Ezekre a kérdéseidre már én sem tudok választ adni, nem voltam ott egyik esetnél sem.

Előzmény: Lenry (94533)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!