Nagyon koszonom!! Meg annyit kerdeznek,hogy csak a jegyzetben levo tesztek kozul valogatnak a vizsgara,vagy nyugodt szivvel kerdeznek pl. biztonsago oves kerdest is,ami nincs a tanulo tesztbe,de irva le van mas konyvben?
Nagyon koszonom! Akkor vegulis ez nem kresz,hanem a 3 temakor,amit megadtak,abbol lesz 3 tesztlap,és ez a 4. pedig a 3 osszesege? A temakorok: biztonsagi szabalyokon alapulo jarmuvezetes,eloirasok alkalmazasa,illetve egezsegvedelem,kozlekedesi es kornyezeti biztonsag,szerviz,logisztika...akkor a 4. teszt az elso 3 teszt kevereke?
Sziasztok! Nagyon fontos lenne a segitségetek! Most fogok GKI-bol vizsgázni C,D továbbképzésből,és megvan a tananyag hozzá,de lesz egy negyedik tesztlap is a vizsgán elvileg autobuszvezetői kiegszitő ismeretek cimmel! Ez mit takar? Kresz? Vagy ez a speciális tudnivalok az autobuszvezetőknek témakör a jegyzetben? Nagyon köszönöm a válaszokat előre is!
Jut eszembe a Pesa-k maximum mennyivel tudnak menni a gyári adatok szerint?
----------------
Ilyen kérdésnél mindíg számíts 4 különböző válaszra.
Ráadásul mind a négy válasz helyes lesz.
1./ Van egy tervezési sebesség. Ezt a járműnek bírnia kel kisiklás, elgörbülés, szétesés, stb. nélkül. Ez valahol 100-110 km/h körül van, városi villamosoknál plusz kb. 10%.
Ezt soha sehol nem mérik meg, elméleti érték.
2./ Van a kísérleti sebesség. Ezt már mérik is, kísérleti pályákon. Ez valahol 90 km/h körül van.
3./ Van a szabályozási érték. Ezt a gyár állítja be. Ma már szoftver módon, régen mechanikusan. Ez általában 70 km/h körül van, plusz-mínusz 5-8%.
Ennyit tényleg tud a villamos menni, teljes terheléssel.
Sok-sok gyári kísérletet (pl. fékút mérések) erről a sebességről is végeznek.
Amennyiben az adott város (megrendelő) úgy kéri, akkor a gyár - kiszállítás előtt - még átállítja a 70 km/h-nál kisebb értékre.
4./ Van az adott országban érvényes KRESZ szerinti érték. Sok országban törvény kötelezi a társaságokat, hogy a villamosaikat úgy állíttassák be, ne legyen képes többel haladni mint amennyit a helyi KRESZ engedélyez.
Igen, azt nem írtam, hogy ez inkább elektronikai beállítás, mint tényleges határ, és lehet, hogy a 100 sem elérhetetlen, de mivel a kérdés a tram-train oldalvizén jött elő, egyrészt nem valószínű, hogy 600 V egyenárammal villamosítanak Vásárhely felé, másrészt ha így is történik, oda pont ezek a PESA-k járnának ki, harmadrészt meg gondolom napi szinten, üzemszerűen mégsem ilyen sebességre vannak tervezve (tudom, te sem ezt mondtad).
Jut eszembe a Pesa-k maximum mennyivel tudnak menni a gyári adatok szerint?
Gyári adatról nem tudok, de a síndöcc topikba NZA annak idején beírta, hogy a fékbeállítási próbáknál a Kossuth Lajos sgt-on 70-ig tudott gyorsulni (szívesen megnéztem volna, akár csak kívülről is :) ).
Várj ezt most nem értem felújították őt is, vagy Dénes Balázsnak egyértelműen igaza van, hogy Garázsmenetezett, de nem felújítva :D
Valaki tud egy listát mutatni, hogy melyek azok a T-6xx járművek amik jelenleg teljes felújításon vannak és lesznek? (T-604/610 kész ezt tudom, melyek vannak még) ?
Szerintem marad majd a 2500 vétek lenne szétbarmolni megint a várost, csak hogy szélesítsenek. . . Aradi vértanuk tere és a Széchenyi közt lenne a leggázabb ah egész, így is kicsi a járda, és akkor még a fák is eltűnnének az a kevés is ami ott van az utcában.