Keresés

Részletes keresés

pleharkaly Creative Commons License 2018.04.22 0 0 125611

valaki erősítse-  meg de úgy  emlékszem annak idején  a sajtóban is megjelent  ,hogy nem megfelelő minőségű munka lett elvégezve ,vagy nem elvégezve..?

Előzmény: tehtube (125609)
pleharkaly Creative Commons License 2018.04.22 0 2 125610

A  kétórás  felfűtési  idő    érdekesen hangzik  ,valószínűleg  vízcsöves  kazánról lehetett  szó,nekem csak füstcsöves (szén) kazánokhoz  volt szerencsém 4- 6m3 víz   felfűtése  kb 3 nap,szép lassan először  5 bar  ny. azután  tíz   12 vel már el  lehet  indulni. Szükség esetén lehet egy nap is  de a kazán kímélése miatt  3nap a biztos  .Jegyzőkönyvezik minden télen a  víztelenítés  után   a  láng csövek  átmérőjét több ponton mérve,  és ha  ez  tűrésen kívül megváltozik akkor  oda  a kazánvizsga.Tehát  a  használatban állandóan fűtve  van a kazán így  gazdaságosabb ha  már  fűtve  van akkor meg menni kell vele,vagy 5 bar on tartani  a hétvégére készülve.Ami  a tapasztalat szerint kevesebb szenet emészt fel mintha  a 0-ról kellene felfűteni.

Előzmény: tehtube (125607)
tehtube Creative Commons License 2018.04.22 0 0 125609

Nem olyan rég lemezelték a Kossuthot. Önjáráshoz nem elég?

Előzmény: HG. (125608)
HG. Creative Commons License 2018.04.22 0 0 125608

...meg aljra. Meg sok minden másra.

Olcsóbb lenne kvázi nulláról (Petőfi) újjáépíteni egyet, mint azt visszabontani, és újjáépíteni.

MÁr persze ha a Petőfi teste rendben van (erről nem tudok semmit.)

Előzmény: Ep128 (125606)
tehtube Creative Commons License 2018.04.22 0 1 125607

A svájci hajók könnyűolajjal tüzelnek. Úgy talán még könnyebb.

Ezt a kibelezett hajót egy megőrzött másik géppel, vadiúj kazánnal 40 év után aktivizálták.

http://www.paddlesteamers.info/Neuchatel.htm

Itt meg a korábbi két órából félóra lett a kazáncsere után a felfűtési idő. Szerintem különleges videó, mert úgy vélem gőzcsörlővel húzza ki az orrát orrsugár helyett és csak utána indít.

https://www.youtube.com/watch?v=z7SjdZWHqtc

Előzmény: Ep128 (125606)
Ep128 Creative Commons License 2018.04.22 0 1 125606

A Kossuth is tulajdonképpen "csak" kazánra vár, effektív nem hiányos a gőzgép, ami van, az javítható. A kazánt kellene kicserélni. Ha egyszer valaha lesz valami még a Petőfiből, ott is a kazán az egyik, ami kellene. A Lajtánál dettó... Szerintem hatalmas sikertörténet volna a magyar Dunán (is) egy üzemelő gőzhajó!

Előzmény: pleharkaly (125605)
pleharkaly Creative Commons License 2018.04.21 0 1 125605

A  Gustav nevű gőzhajó  is hegesztett , pár éve  legyártott kazánt kapott a  gépésze  szerint  kívül és  belül is  lehegesztették  a  csatlakozó  csöveket amiből később repedés  lett   amit  megint hegesztéssel orvosoltak,tehát  önmagában a  hegesztett szerkezet még nem probléma.A  szegecseltnél   a csövek peremesek és  a  nyomás "neki tolja" a  kazántestnek .Az ár  itt  nem volt  reális mert egy  visszamondott  kazánrendelést  vett át a cég..fél áron,a gyártó így legalább valamit  visszakapott  a befektetésből konkrét  összegről nem tudott  a gépész.Séta  üzem/ kb8-10kmh/holt  víz, 10  lapát  németbrikett 2x a  két  lángtérbe óránként+felfűtés  szóval  aránylag gazdaságos  az üzem,napi két  három kör  majdnem mindig telt házzal.

13€ fejenként 1,5  óra.

Előzmény: Zoltika (125602)
PJ69 Creative Commons License 2018.04.21 0 0 125604

m/s Csanád tegnap Sződligetre látogatott.

 

gepesz Creative Commons License 2018.04.21 0 1 125603

Még mindig álmodoztok?

Tudom jó, de .........sok de.

Előzmény: Zoltika (125602)
Zoltika Creative Commons License 2018.04.20 -1 0 125602

Messze nem lenne az a kazán olyan drága.

Pár éve körüljártuk a témát egy konkrét projekt kapcsán. Lett volna több olyan hazai kazángyártó is, aki - ha vannak tervrajzok - hétjegyű számért (az eleje nem túl nagy) legyártotta volna.

Persze hegesztve. Olyat, aki szegecselve megcsinálta volna, nem sikerült fellelni.

Aztán hogy a vizen is megkapja az alkalmassági papírokat - a szárazföldön adott nyomásra egyébként engedélyezett kazán - sejtelmem sincs, mennyibe került volna.

Mivel ez a gőzhajó élete nagyrészében inkább állna, mint gőz alatt lenne, valamilyen standard megoldással valószínűleg még olcsóbban is megoldható lenne dolog.

Nem a replika, hanem a megbízható gőzfejlesztés.

Előzmény: pleharkaly (125601)
pleharkaly Creative Commons License 2018.04.20 -1 0 125601

Gőzgépet  valamelyik múzeumi raktárból elő  lehetne varázsolni,  kazánt meg  gyártank még ma is, na ja fél stadion árán.

Mindenesetre  egy  igazi  kuriózummal lenne kis  hazánk gazdagabb.Elég  furcsa  ha  a" Magyar  honvédség T. beli zászlóshajója " vontatva vagy mellévettben érkezik..talán egyszer kerül pénz rá.A  Diesel- valahogy nem passzolna  a képbe.

Előzmény: gepesz (125596)
Pedrofon Creative Commons License 2018.04.20 0 0 125600

Frank22 fórumtárs felfedezte a TULLN kötelékében a POLTAVA exBAJA tolóhajót, aki rövid dnyeperi és hosszabb aldunai kaland után ma visszaérkezett Budapestre:

Pedrofon Creative Commons License 2018.04.20 0 0 125599

Előzmény: PJ69 (125593)
csecsaba2 Creative Commons License 2018.04.20 0 0 125598

Ha a moszva, ami mellévetben cipeli, elmegy 2 moszkva motorral és maga mellett egy monitos testtel, akkor biztosan elég lenne. Talán még 2 Csepel is :-)

Előzmény: gigabursch (125597)
gigabursch Creative Commons License 2018.04.20 0 0 125597

OT rendszámot úgyse kapna.

 

Egyébként két nem nagy teljesítményű motor (kb Moszkvákba való) bőségesen elvinné.

Előzmény: gepesz (125596)
gepesz Creative Commons License 2018.04.20 0 0 125596

Nagy álom ez. A költség is. Rengeteg magasugrást is kívánna.

Előzmény: Ep128 (125595)
Ep128 Creative Commons License 2018.04.20 0 1 125595

Bár csak... :-) (Igazából az volna a poén... Akár úgy is, hogy nem "korhű", mert gőzgépet nyilván nem lehet belerakni már sehonnan... De én mindig annak a pártján voltam, hogy inkább menjen önerőből, akár nem "korhű" módon, de MENJEN! :-) )

Előzmény: tehtube (125594)
tehtube Creative Commons License 2018.04.19 0 0 125594

És odavitt maga mellé véve egy Moszkvát :-)

Előzmény: PJ69 (125593)
PJ69 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 125593

Leitha monitor ma délelőtt megérkezett Vácra.

 

Előzmény: Pedrofon (125516)
zjakabfi Creative Commons License 2018.04.18 0 1 125592

Soborsin pedig kedvenc város.☺

Előzmény: Mwin (125591)
Mwin Creative Commons License 2018.04.18 0 0 125591

A Tisza mellékfolyói közül meg a Maros hiányzik. 

Előzmény: jakyg (125590)
jakyg Creative Commons License 2018.04.18 0 1 125590

Ez a mai nem a régi. :(( Nincs se Regensburg-Schwabelweis, se Pfelling, és nincs Moldova Veche sem. Csak hazai vízállásokat mondanak be.

https://www.mediaklikk.hu/radio-lejatszo-kossuth/?date=2018-04-18_14-05-00&enddate=2018-04-18_14-20-00&ch=mr1

Előzmény: smith (125587)
konszt Creative Commons License 2018.04.17 0 0 125589

Áradáskor az Inn vízhozama sokszor jóval nagyobb.

A Kossuth rádiós vízállás jelentés felett pedig eljárt az idő.

Vajon kinek jutott eszébe, hogy 12 év után újra elindítsa?

Előzmény: zjakabfi (125588)
zjakabfi Creative Commons License 2018.04.17 0 0 125588

Nekem egyszer egy hajós azt mondta, hogy neki a Lumumba (Lumi - H.Á. parancsnok úr) azt mondta, hogy a Duna vízállását az Inn nagyban meghatározza. Nem tudom igaz-e, de jól hangzik.

 

Valamiért csak azzal kezdték.

 

 

Előzmény: gumidani (125586)
smith Creative Commons License 2018.04.17 0 1 125587

Az régen is így volt, csak az utolsó időkben változott úgy, hogy Pfelling lett az első dunai állomás Regensburg-Schwabelweis helyett.

A zjakabfi által linkelt oldalon ott van 3 régi jelentés, megy egy flash alapú hanganyag is.

Előzmény: gumidani (125586)
gumidani Creative Commons License 2018.04.17 0 0 125586

Mai dunai vízállások így kezdődött:

"Az Inn Schärdingnél xy cm...."

Előzmény: Zolcsi67 (125585)
Zolcsi67 Creative Commons License 2018.04.17 0 0 125585

Első erdélyi utamon nagyon örültem neki, hogy láttam a Sebes-Köröst Csucsánál, valamint a Fekete-Köröst Belényesnél :-) Azóta a Maros is "megvolt" Soborsinnál.

 

Az Európa kék szalagja, a Duna c. sorozatban Fábry Sándor külön kiselőadást tart az engelhartszelli vízmérce mellett :-)

 

ON

Előzmény: FOMA (125584)
FOMA Creative Commons License 2018.04.17 0 1 125584

Egész pontosan:

 

"A Sebes-Körös Csucsánál"

 

Én imádtam gyerekkoromban, a vízmércék helyét fejből tudtam, akkor még azt is mondták a vízlépcsős szakaszoknál, hogy "duzzasztott".:-)

Előzmény: gigabursch (125581)
zjakabfi Creative Commons License 2018.04.17 0 0 125583

http://www.hydroinfo.hu/Html/hidinfo/radiojelentes.html

 

Én nagyon örülök sokszor hallgattam.

Előzmény: gepesz (125579)
guberavera Creative Commons License 2018.04.17 0 0 125582

46.953071, 22.810471

 

Előzmény: gigabursch (125581)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!