Most lesz új kardán hajtó fékszalag cserélve a gépbe! Hogyan lehet rá vigyázni vagy kímélni hogy ne kelljen olyan sűrűn cserélni? A szártépőre megéri megvenni a kuplung csonkot mert csak szabadonfutós a kardánnal hajtom!
Nem vagyok öreg motoros (traktoros), de annyit elmondhatok, hogy ha megtehetnék a gazdák szinte mindenki a nyugati gépeket hajtaná. de míg a magyar mezőgazdaság nem lesz olyan szinten támogatva mint a német vagy a termelt terméket meg nem fizetik normálisan, addig az MTZ-t fogja nagyon sok kis és közepes területtel rendelkező gazda megvenni. Kivéve ha nem "rokon" az illető mert azoknak sikerül a csoda... Én is szeretnék egy deutz fhar, vagy new holland traktort, majd idővel ezt is remélem elérem, még ha csak egy jó állapotú használtra fogja futni akkor is örülni fogok neki ;)
Kívánom, hogy minél előbb megvalósuljon nagy zöld álmod! Addig is, nem hiszem, hogy pont ezen a fórumon, pont nekünk, kéne bemutatnod/szapulnod a szovjet technikát!
Látókörömbe került egy kék, panorámás, MTZ 80-as, érvényes piros rendszámmal, mindene működik, ép, de eléggé elhanyagolt állapotú (gazdátlan). A gumik lekoptak, de kitörve nincsenek. Önkormányzati gép, kommunális feladatokat látott el, de a falusiak háztáji földjeit is művelte. Ti nagyon képbe vagytok, mennyit érhet- így látatlanba- egy ilyen jószág?
A felező bent van, de létezhet hogy 1000-es TLT ne legyen?
Régen 50es MTZ-vel csináltak mindent, termés is volt! Örüljünk neki, hogy nem lóval kell a kibaszott földet tutujgatni!!! Sokan ebben az országban örülnének ha lenne pénzük egy szakadt 50esre is! -sajnos :-(
Ma reggel levettem a kisablakot és semmit sem láttam ami rendellenes volna,körbe forgattam a lendkereket és a villák és a csapágy állapota is jó meg a távolság is!Akkor mi volt?
Tény, hogy az újabb MTZ-k már nem olyanok, mint amik a 80-as-, 90-es években készültek. Tudok olyanról is, itt nem messze, aki a barna 82-est többre tartja, mint az újonnan vett nagy IH traktort, mert azzal 2 év alatt több baj volt, mint az MTZ-vel 10-en akárhány év alatt. És ő kb 300 hektárt művel.
"30 hektàrra jó az mtz de nem 150re."
Igaz. Csak itt jön a "ruszki, bírnia kell a kiképzést" hozzáállás. Amit a tsz-ben a Rábával csinált, azt otthon az MTZ-vel akarja.
Az olajcserés témához a következőt tudom hozzászólni, annak ellenére hogy teljesen hülye vagyok a traktorhoz!
Attól még, hogy egy dízelmotor orosz, de teljesen mind egy, hogy japán, kínai vagy német, lekell benne cserélni az olajat 200 üzemóránként, vagy évente, minőségi motorolajra! Leglábbis a gépszerelőm azt modnta, miután megvettük a 80ast, átnéztük, mindenhol friss olajjal volt feltőltve, hogy: "innentől kezdve a motorolaj csere 200 üzemóránként, vagy évente" -és ezt kibaszottul megjegyeztem. Tavaly vettem ősszel, már 3 üzemórát mentem is vele LOL XD-hehehehe, de nemsokára nyomatom vele a kaszálást :-D
Te nem érted a lényeget: azért szállt el a turbó ma, mert tegnapelőtt szépen le lett mosva a traktor....... :)))))) (((((ezt én sem gondolom komolyan)))))------- ezen jót derültem :)))))))
egyébként nem a turbó halt meg mert kiderűlt hogy a gyűrű tört össze, mert tiszta olaj a kipufogó.---mielőtt kiabálsz győződj meg róla, hogy valóban ég-e a házad, más különben ne lepödj meg ember társaid reakcióin...erre azt tudom mondani.
mindegyikbe agip 20w 50es olaj van,400-500anként cserélve ha a régi elment igy 6000 ezret akkor ennek nem kéne legalább fél annyit elmenne egy motorral?----az olaj téma eléggé érzékeny itt a fórumon..de javaslom olvass utána, hogy egy turbos motorba mit ír elő az gyár..erős a gyanúm, hogy 20W-50-es olaj nem fog szerepelni a listába, a 4-500 motorórás csereperiódusról meg no komment inkább!
most lesz a 4. motorgenerál 2000 óra alatt???--vagy ne otthon generálozzatok egy motort, vagy sürgősen váltsatok szerelőt, mert akkor a mostani mindenhez ért csak ahhoz nem amit csinál, vagy vegyetek normális minőségű alkatrészt, hisz a minőséget mindenhol meg kell fizetni, még az mtz-nél is!
azt várom már mikor az mtzvel csak kisegitő munkát kellesz csinálni.---ne aggódj, a mostani nyugati gépeknél sincs kolbászból a kerítés, pláne ilyen hozzáállással!
Olajcsere 250- maximum 300, de ha akkor cseréljük akkor már a sírás kerülget. Továbbá majd ha egyszer megtalál egy olajos figura és el akar adni neked hosszú csereperiódusú 500üzemórás olajat, h jó az mtz-be az hazudik, mert a motor nem tudja azt, nem fogom részletezni de sem a szűrés sem az olajba jutó korom miatt nem lehetséges h annyit birjon.....4. motorgenerál 2000óra alatt arra azt tudom mondani h és összeraktam a 82.1 normális alkatrészekkel akkor kapott turbót most van benne 5800üzemóra(szántot meg tárcsázott leginkább) és nincs tervbe véve a szédszedése mert jó. Ismerős 952-jének a motolrja tavaly télen lett szétszedve 11000óránál....szerintem nincs baj az mtz-vel csak ebben még tudni kell traktorozni, nem olyan mint a nyugati h csak a kormányt tekergeted. Nem kell a duma h ne magyarázzak nem ültem még nyugatiba.......Steyr 9200, NH T7060, NH CS 660, ezek a tapasztalatok.
egyébként nem a turbó halt meg mert kiderűlt hogy a gyűrű tört össze, mert tiszta olaj a kipufogó.
előtte egy 952.2es volt 6000 órával ugyan azt csinálta mint ez a retek sőt az 3 szor annyit talajmunkázott.
erre 2000 óra alatt duplája volt költve mint a 952re.
mindegyikbe agip 20w 50es olaj van,400-500anként cserélve ha a régi elment igy 6000 ezret akkor ennek nem kéne legalább fél annyit elmenne egy motorral?most lesz a 4. motorgenerál 2000 óra alatt???
most egy ilyen gépre hogy mondjam azt hogy öröm vele dolgozni amikor mindig szezonba áll be?
azt várom már mikor az mtzvel csak kisegitő munkát kellesz csinálni.