Üdvözlet az uraknak.Jó régen jártam erre látom mindenki dolgozik én is vetés megyen vagyis most szünet ma esett 21mm eső.Én is elvetettem a lucernát zabot 2 napja a kukit.Közbe vettem egy permetezőt.300l 12m keret jó kis gép.Olyan kérdésem van hogy a légüstbe hány bar levegőt tegyek és általában hány baron dolgozzak mennyit mutasson az óra?Nem nagyon permeteztem én soha szinte.
Hibajelenség a következő: hidegen 4 bar olajnyomás, ahogy elkezdek vele dolgozni, kb. 30 perc múlva az olajnyomás 0,5 bar. Turbó, olajpumpa, olajszűrő, főtengelycsapágyak, olaj (20w-40) frissen cserélve. Nem a himbáknál megy el nyomás. Hol keressem a hiba okát?
150 hektár földön már nem mtzvel dolgoznak ,inkább RÁBA -250 vagy T-150 esetleg valami nyugati SAME,JONI,NEW HOLLAND!
Én ismerek olyan gazdát,aki 200hektár van neki és dolgozik vagy 3-4 géppel nyugatival szánt tárcsáz,mtz vet meg vegyszerez és ekekapáz!
Ennyi és többi csak kifogás!
Nekünk jó a szar MTZ még ha nem is piros hanem kék vagy szürke!
Tudok,olyat is az mtz elmegy akkor is mikor a nyugati gépben a számitógép beszarik és nem lehet belenyulni egy csavarhuzóval,és hivni kell a szakit aki és a gép ott áll mig,az mtz megy tovább és röhög a faszi a szar ruszki gépben igaz keleti!
Most lesz új kardán hajtó fékszalag cserélve a gépbe! Hogyan lehet rá vigyázni vagy kímélni hogy ne kelljen olyan sűrűn cserélni? A szártépőre megéri megvenni a kuplung csonkot mert csak szabadonfutós a kardánnal hajtom!
Nem vagyok öreg motoros (traktoros), de annyit elmondhatok, hogy ha megtehetnék a gazdák szinte mindenki a nyugati gépeket hajtaná. de míg a magyar mezőgazdaság nem lesz olyan szinten támogatva mint a német vagy a termelt terméket meg nem fizetik normálisan, addig az MTZ-t fogja nagyon sok kis és közepes területtel rendelkező gazda megvenni. Kivéve ha nem "rokon" az illető mert azoknak sikerül a csoda... Én is szeretnék egy deutz fhar, vagy new holland traktort, majd idővel ezt is remélem elérem, még ha csak egy jó állapotú használtra fogja futni akkor is örülni fogok neki ;)
Kívánom, hogy minél előbb megvalósuljon nagy zöld álmod! Addig is, nem hiszem, hogy pont ezen a fórumon, pont nekünk, kéne bemutatnod/szapulnod a szovjet technikát!
Látókörömbe került egy kék, panorámás, MTZ 80-as, érvényes piros rendszámmal, mindene működik, ép, de eléggé elhanyagolt állapotú (gazdátlan). A gumik lekoptak, de kitörve nincsenek. Önkormányzati gép, kommunális feladatokat látott el, de a falusiak háztáji földjeit is művelte. Ti nagyon képbe vagytok, mennyit érhet- így látatlanba- egy ilyen jószág?
A felező bent van, de létezhet hogy 1000-es TLT ne legyen?
Régen 50es MTZ-vel csináltak mindent, termés is volt! Örüljünk neki, hogy nem lóval kell a kibaszott földet tutujgatni!!! Sokan ebben az országban örülnének ha lenne pénzük egy szakadt 50esre is! -sajnos :-(
Ma reggel levettem a kisablakot és semmit sem láttam ami rendellenes volna,körbe forgattam a lendkereket és a villák és a csapágy állapota is jó meg a távolság is!Akkor mi volt?
Tény, hogy az újabb MTZ-k már nem olyanok, mint amik a 80-as-, 90-es években készültek. Tudok olyanról is, itt nem messze, aki a barna 82-est többre tartja, mint az újonnan vett nagy IH traktort, mert azzal 2 év alatt több baj volt, mint az MTZ-vel 10-en akárhány év alatt. És ő kb 300 hektárt művel.
"30 hektàrra jó az mtz de nem 150re."
Igaz. Csak itt jön a "ruszki, bírnia kell a kiképzést" hozzáállás. Amit a tsz-ben a Rábával csinált, azt otthon az MTZ-vel akarja.
Az olajcserés témához a következőt tudom hozzászólni, annak ellenére hogy teljesen hülye vagyok a traktorhoz!
Attól még, hogy egy dízelmotor orosz, de teljesen mind egy, hogy japán, kínai vagy német, lekell benne cserélni az olajat 200 üzemóránként, vagy évente, minőségi motorolajra! Leglábbis a gépszerelőm azt modnta, miután megvettük a 80ast, átnéztük, mindenhol friss olajjal volt feltőltve, hogy: "innentől kezdve a motorolaj csere 200 üzemóránként, vagy évente" -és ezt kibaszottul megjegyeztem. Tavaly vettem ősszel, már 3 üzemórát mentem is vele LOL XD-hehehehe, de nemsokára nyomatom vele a kaszálást :-D
Te nem érted a lényeget: azért szállt el a turbó ma, mert tegnapelőtt szépen le lett mosva a traktor....... :)))))) (((((ezt én sem gondolom komolyan)))))------- ezen jót derültem :)))))))
egyébként nem a turbó halt meg mert kiderűlt hogy a gyűrű tört össze, mert tiszta olaj a kipufogó.---mielőtt kiabálsz győződj meg róla, hogy valóban ég-e a házad, más különben ne lepödj meg ember társaid reakcióin...erre azt tudom mondani.
mindegyikbe agip 20w 50es olaj van,400-500anként cserélve ha a régi elment igy 6000 ezret akkor ennek nem kéne legalább fél annyit elmenne egy motorral?----az olaj téma eléggé érzékeny itt a fórumon..de javaslom olvass utána, hogy egy turbos motorba mit ír elő az gyár..erős a gyanúm, hogy 20W-50-es olaj nem fog szerepelni a listába, a 4-500 motorórás csereperiódusról meg no komment inkább!
most lesz a 4. motorgenerál 2000 óra alatt???--vagy ne otthon generálozzatok egy motort, vagy sürgősen váltsatok szerelőt, mert akkor a mostani mindenhez ért csak ahhoz nem amit csinál, vagy vegyetek normális minőségű alkatrészt, hisz a minőséget mindenhol meg kell fizetni, még az mtz-nél is!
azt várom már mikor az mtzvel csak kisegitő munkát kellesz csinálni.---ne aggódj, a mostani nyugati gépeknél sincs kolbászból a kerítés, pláne ilyen hozzáállással!