> Elhiszem, h nem aggódsz, amíg dsg váltód van, s nem neked kell 3 villámat váltani 100-ig... :DDD
Mondjuk valahol igazad van, és talán a tuningolt autóknál ez még durvábban kijön. Bár az, hogy mondjuk 3 km/h-val előbb kell váltanod, olyan nagyon már nem oszt, nem szoroz azért.
Egyszer mentem egy kört egy Leon FR TDI-vel (nem ismerős ez a modell egyeseknek? :p), egy komoly chipelés után...
Namost egyesből nem is próbálkoztam (tél volt), viszont 2-esben és 3-asban az útra szinte alig tudtam figyelni, mert a fordulatszámmérőt néztem, és még így is belepörgetem mindkétszer 5000-be (becsületére legyen mondva, ott is szépen húzott még, csak hát elvileg 4500-tól piros a mező :o)), ezt nem igazán szeretem, mert az útra se ártana ugye figyelni. :o)
Szóval jó is volt még a maga szintjén (= a nekünk való ellenfeleket keresve), amíg 80-130 lovas autókkal nyomtuk, mert egyszerűen nem gyorsultak olyan veszélyes sebességre a kocsik, mint az erősebbek.
Több idő volt figyelni, korrigálni, emlékszem egy versenyre, mikor a másik fél (egy gyengébb autó volt, meg ültek benne vagy 4-en, de nagyon lelkes srácok voltak és vigyorogtak a belső neonfényben :o)) szabályosan ütötte a kormányt és hintázott előre-hátra, hogy menjen már a kocsi 2-esben... :D:D
Érted, volt idő ilyet csinálnia két váltás között, nekem meg átnézve ezt észrevenni. :o)
A mostani kocsimban sprintnél a 3-as 2,8 mp alatt leforog. Ez kis túlzással kb azt jelenti, hogy kéziváltóval legkorábban 100-nál nézel ki a szélvédőn, hogy ugyan merre is jársz. :)
> Lehet, mást nem érdekel rajtam kívül, de igazán írhatnál egy-két sort arról,
> milyen "állatot" faragtál / faragtattál a családi autódból... :-))
Ó, hát ebben semmi igazán komoly nincs (pl. nagyobb kúler, nagyobb csúcsok, sport vezérműtengely), ez csak egy "belépő szintű hardveres tuning".
Mindössze a GT20-as turbó (asszem a 2.5 V6 TDI turbója) meg egy hozzá igazított chip. Nincs nagy füstje nyáron se, mert nincs hozzá pofám, pedig a seggedben nyomulókat "büntetni" az egyik legpompásabb móka.
Kb. ugyanilyen áron jóval komolyabb (+20-30 ló) autót is lehetett volna belőle csinálni (pláne kéziváltóval), csak az üzembiztonság nekem többet ér, "egyedi" autó építése jóval nagyobb kompromisszum (és kockázat), mint egy "sima chip".
Érdekes módon a kocsi nem tépi fel annyira az aszfaltot, mint a gyári turbóval (az kisebb volt, gyorsabban jött meg a nyomás, könnyen kipörögtek a kerekek kis gázra is), viszont ez tovább kitart felül, és meg lehetett vele csinálni, hogy úgy erős felül, hogy közben a középső tartományban nem tépi szét a váltót a nyomaték.
Kellemesen halad, na. :) Egyébként kívülről semmi nem látszik rajta, most ráadásul éppen dísztárcsával nyomom. :p De azt azért tegyük hozzá, hogy még mindig kevesebbet költöttem a tuningra, mint magában az állófűtés ára volt(!). Szóval minden relatív. :)
Erre voltál kíváncsi, vagy a másodpercekre? :o)))