Hát igen. Bár a vagy más gyújtás vagy az elhajítás jöhetne csak igazán szóba.Gondolj bele : 'Figyu azért akarom eladni mert évente méregdrága gyújtást kell venni hozzá'. Gondolom kapkodnának érte.:-)))
Évente 2-3 szor vesz bele gyújtást? ne haragudj, hogy őszinte vagyok, de a haverod vagy megszállott dolmar fan, vagy hülye! :-)
Szinte biztos, hogy lehetne bele más gyújtást is rakni, ha nem, akkor vegyen más gépet, bár az évi 2-3 gyújtást elég kétkedve fogadom, nem ismerek olyan embert, aki ilyen értékű kaszába, évi 2-3 alkalommal belerakná a méregdrága gyújtásokat, kivéve, ha zacskó cukorért kapja, mert akkor érthető, hogy nem zavarja különösebben.
Nekem ha évente (rendszeresen) 1 szer kellene gyújtást cserélnem egy gépembe, akkor vagy megprobálnék más gyújtást belerakni, vagy eladnám a gépet, vagy elhajítanám az egészet a piba... :-)
Vékonyabb lánccal nem tudom mennyivel vág gyorsabban, de a vastaggal is használható.Akinek vékonyabb lánca van, biztos ír róla valamit.Láncvezető nem görbül el, ha odafigyelsz.Elég vékonyka, de normál fűrészeléshez használható.Átalakítás szerintem nem okoz problémát.
Nem tudom,hogy próbált-e másikat,nem olyan kísérletezős fajta,szerintem a gyárival kínlódik...:-))))))))
Különben szereti a gépet,mert semmi más baja nem volt,csak a 20 ezer évente kétszer háromszor nem olyan jó....:-)))))))
Ez az ms 340-es és amelyikben (állítólag) baszakszik még a gyújtás az a két nagyobb(4010-4510),de erről nincs több forrásból 100%-ig biztos információm....:-))))))))
De az is igaz,hogy nem annyit használja a gépet mint egy átlag ember,de az a gép profi kategóriás.Viszont az is igaz,hogy nem elég egy szezonra egy gyújtótekercs....:-))))))))))
A kérdésem inkább az,hogy a 10 m3 fa fűrészelésénél a vastagabb lánc nem fogja meg nagyon a gépet,szegénykém csak 2.5 LE-s,vagy a vékonyabb nem nyúlik meg tulságosan,láncvezető nem görbül el?Ez az átalakítás ne megy a gép rovására?Árban 6000 van közte.A bolt tájékoztatása szerint a 410C-nek is alu a szivattyúja.
Én is szeretem, a pöttyös ráadásul már szinte megfizethetetlen, ezt Cserpest meg nem tudom felénk lehet-e és hol kapni... persze nem egy raklappal kéne azért... :-))))
Mindketőn külső láncfeszítés van, ha belső lenne, akkor nem tudnád megfeszíteni :-)
Amire te gondolsz, az az oldalsó láncfeszítés, ami bizony nagy előny!
De nem csak ebben különbözik a két gép, a CX-en nagyobb rönktámasz van és állítható az olajpumpája, ami aluminiumból van, bár nem tudom, hogy a sima C-n műanyag olajszivattyú van-e....
A láncban, vezetőlemezben és a lánckerékben valóban különbözik, de nincs nagy különbség köztük, ráadásul bármikor válthatsz majd a másik méretre, nem tudom, hogy a Cx-en cserélhető betétes-e a lánckeér, ha igen, akkor az is baromi nagy előny, de ez is orvosolható majd akésöbbiekben.
Nem írtad, hogy mennyiért tudnád megvenni őket, olyan 4-5 ezer forint árdifi szokott lenni köztük, ha nagyon számít a pénz, akkor nézd még meg a sima 941C-t, az 55 körül szokott lenni, illetve néha meg lehet venni victus, efco és más márkaneveken az oleo gépeket, olyan 10 ezerrel szoktak olcsóbbak lenni és beltartalmilag teljesen megegyeznek az oleokkel, ugyanott gyártják, ugyanaz a hazai fogralmazó, ugyanaz a garancia.
Aki szereti a túrórudit, az megnézheti, hogy hogyan készül, persze ez nem a pirospöttyös fostalicska, hanem a minőségi beltartalommal rendelkeze csemege, nekem ez a Cserpes és a Turó Gyuri a kedvencem :-) (a Turó Julit nem szeretem, mert a túrórudi étcsokival az igazi!) :-)
Évi 10m3 akác fűrészeléséhez melyiket vegyem szrintetek?Oleomac GS 410 cx 325.ös láncosztással,vagy Oleo GS 410 c 3/8x.50 láncosztássl.Az elsőn külső láncfeszítés van.Fogalmam nincs, hogy a láncosztásnak a gyakorlatban melyiknek mi az előnye. köszi.
lenne egy kis problémám lehet majd megoldódik magától, mert ezen agyalok tegnap óta.
Van pár láncfűrészem, hobbi szinten néha ki kell ritkitani 1-1 erdőt az erdésznek. A 026-os fűrészemen egyszerűen nem tudom belőni az alapjáratot. Tegnap már elcsesztem vele 1 órát. Kompresszió jó. Gyertya világít mit atomreaktor (de ebből vettem ma egy újat kiproszálom azzal) úgy nézem mintha túl sok bennyát kapna. A gyerty tiszta benzin és mégsem indul. Vagy elindúl állitkatom es egyszercsak leál. Mintha túl sok benzint kapna.
Én a karbira gyanakszok lehet kéne vennem egy felújítókészletet bele. Ma hazamegyek aztán szétkapom a karbiját áttisztítom és megpróbálom úgy.
Más bajáról nem tudok a dolmarnak és ez is csak a kaszáknál jött elő.De ez nem két három eset,mert van ismerősöm aki szezononként cserél ennyit...egy gépe van ilyen...:-)))))))
Egyébként Darki írta régebben, hogy az új Dolmarokban Ducati gyújtás van, ő is azt rakott az egyik Husi gépébe.
A régebbiekbe nem bosch? az megmagyarázhatná a meghibásodásokat :-)
Nekem, ha gyűjtás kellen, meglátogatnám az agroforgot és még pár hasonló boltot, hátha tudnak segíteni, ráadásul, ha van noname, akkor az olcsóbb, vagy néznek hozzá valami másik márkájút.
Legalábbis volt belöle már 2-3 eset, ami nem biztos, hogy több, mint a másik márkáknál, ellenben ha jobban megjegyzi az ember, akkor biztos többnek tűnik :-)
A fekete cucc müanyag, és kihűlés után teljesen kemény. Az a hozadék anyag, mint keményforrasztásnál a réz. Kigyököli a repedést majd egybeolvassza a hozadék anyaggal .