Keresés

Részletes keresés

S.A.S Creative Commons License 2021.06.13 0 2 42536

Meg fogom kérdezni és ha kapok érdemi választ, azt közzé teszem.

Előzmény: Bbmot_634 (42535)
Bbmot_634 Creative Commons License 2021.06.13 0 0 42535

No és a kék Bbmot-ról van már valami hír?:)

Előzmény: S.A.S (42534)
S.A.S Creative Commons License 2021.06.13 0 1 42534

Remélhetőleg igen. Történt még ígéret egy-két apróság javítására, de majd meglátjuk, hogy mennyi valósul meg belőle.

Előzmény: tupolev (42533)
tupolev Creative Commons License 2021.06.12 0 6 42533

"Egyébként senki nem vette észre pl. hogy a szélvédő lekerekítési íve hozzá lett igazítva a kasztnihoz...:-)"

 

Sokkal jobb lett a szélvédő. Vajon a második eresztés motor is ilyennel jön már?

Előzmény: S.A.S (42526)
V63-017 Creative Commons License 2021.06.12 0 4 42532

Viszont lehetne benne füstgenerátor, olykor a Webasto ahogy okádni tudja a füstöt! :D

Előzmény: Sir Gombóc (42531)
Sir Gombóc Creative Commons License 2021.06.12 0 2 42531

Sőt, lehetne az előtereket az utastértől függetlenül is kapcsolni egy valamire való dekóder további funkciókimeneteivel.

 

Az eredeti járművön nem lehet külön kapcsolni az előteret és az utasteret (a motorkocsin sem). Van viszont szükség (izzós) és neon világítás, abból fél és teljes.

Előzmény: pandrew (42517)
szergely22 Creative Commons License 2021.06.12 0 0 42530

 Más sem kapott hozzá kapaszkodókat az ütközők alá?

Jenzo Creative Commons License 2021.06.12 0 1 42529

Az még lemaradt, hogy az áramszedéssel sincs különösen problémám, attól függetlenül, hogy csak egy kerékpár szedi. A pufferkondi teszi a dolgát, szépen egyenletesen világít. Csak ez a 6 tűs foglalat bánt egyedül, meg a kábelezés, de ezt már kivesézte más. 

Előzmény: Jenzo (42528)
Jenzo Creative Commons License 2021.06.12 0 2 42528

Részemről rendben van futás szempontjából. Olyan, mint bármelyik kerékáramszedős kocsi, van némi menetellenállasa, viszont nem nyikorog. 

Előzmény: S.A.S (42527)
S.A.S Creative Commons License 2021.06.12 0 0 42527

Egyébként akartam még kérdezni a Bzx-el kapcsolatban, hogy a futása milyen?

Előzmény: S.A.S (42526)
S.A.S Creative Commons License 2021.06.12 0 7 42526

>>>>>Sajnálom, hogy az elektronikai és mechanikai tervezés ezen baklövéseiről kell írni.....

 

Nincs ezzel semmi baj, meg kell vitatnunk, hogy mit hogyan lehetne jobban csinálni a jövőben. Viszont elektronika terén kellene egy kis segítség. Akkor lenne reális esély a tényleges változtatásra, ha lenne elektronikai, nyáklap és beültetési tervünk BOM listával, amiket át akarunk vinni az MTB-nél.


Példaként álljon itt a cseh Btax-meg a Bzx alja. Ez sem azért lett részletesebb (mégha nem is olyan mindenben, mint ahogy megálmodtuk) mert az MTB úgy gondolta, hogy ha a hazaiaknak csinált is egy butítottat, de nem akar szégyenben maradni a magyarok előtt...Legalább a hajlandóság meg volt a gyártó részéről a változtatásra.

 

 


>>>>>>Az ablakok ugyanolyanok, mint a motorkocsinál.....
Sajnos az oldal szerszámon, nem lehetett változtatni annak idején csak a front szerszámon. Egyébként senki nem vette észre pl. hogy a szélvédő lekerekítési íve hozzá lett igazítva a kasztnihoz...:-)

 

A képek bencio100 fórumtárstól és az itvlaky.cz lapról származnak.

 

 

Előzmény: pandrew (42524)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.12 0 0 42525

Az, hogy csak egy kerékpáron szedi az áramot, okozott bármilyen problémát?

Előzmény: pandrew (42524)
pandrew Creative Commons License 2021.06.12 0 3 42524

Nemrég szedtem szét az MTB Bzx mellékkocsit és konstatáltam, hogy csak 1 kerékpárról van áramszedés. Üdvös lenne, ha mindkét kerékről lenne még akkor is, ha van a panelon egy nagy puffer kondi és a dupla áramszedés nagyobb gördülési ellenállást is jelent. Ez is mehetne a visszajelzések közt az MTB felé. Persze, ez igényel még 4 forrasztást, további kb. 15 cm vezetéket és egy pár áramszedő lemezt. Ez - a többi sirámom gyógyításával együtt - már tényleg indokolhat pár eurónyi többletet az árban. 

 

Nálam a következő lépés ezek után a plusz egy kerékpárnyi áramszedő és HTech kolléga többfunkciós világításpaneljének a beépítése lesz, a vezetékek új helyeken történő újrahúzásával. A HTech panel +7000 Ft, szemben egy kb. 12000 Ft-os 6 tűs dekóderrel. (Bónuszban még megmarad a kiszerelt gyári panel, rajta a fehér LED-ekkel, ami biztos jól recikálható lesz egy másik kocsiban.) Meggondolandó, hogy érdemes lenne az MTB-nek azt javasolni, hogy egy újabb sorozatban egy, a világítás panelba integrált funkciódekóderrel hozza ki a kocsit, a budin keresztül húzott vezetékekkel, mindkét keréken történő áramszedéssel. Hasonlóképpen, a végzár lámpák tápvezetékeit a szürke műanyag belsőhöz rögzítve, az ablakokon keresztül nem látható módon vezetve...

 

Sajnálom, hogy az elektronikai és mechanikai tervezés ezen baklövéseiről kell írni és nem arról, hogy a kasztni festése, tamponozása a motorkocsihoz hasonlóan egész jól sikerült. (Az ablakok ugyanolyanok, mint a motorkocsinál; az ezzel kapcsolatos kommentek visszanézhetőek, ebben szerintem felesleges újból elmélyedni, hiszen aki az ezen topikban fórumozók közül megrendelte, ill. megvette ezt a mellékkocsit, az biztos emlékszik még erre diszkusszióra.)

Előzmény: S.A.S (42518)
BTmod Creative Commons License 2021.06.11 0 0 42523

Képek ugyanerre a témára (Bzx): https://youtu.be/6g1D9apCULU

pandrew Creative Commons License 2021.06.11 0 1 42522

Igen, kb, egyszerre írtuk a posztjainkat... :)

Előzmény: zut2020 (42520)
pandrew Creative Commons License 2021.06.11 -2 3 42521

A vezetékezés/panel/dekóder problémára már meg is született a megoldás a HTech-től: 

https://youtu.be/OK0cXJhypfY 

illetve

https://www.facebook.com/htech.hu/photos/pcb.327245415434864/327245132101559

 

Előzmény: pandrew (42517)
zut2020 Creative Commons License 2021.06.11 -2 2 42520

HTech modellező társunk már el is készítette bele a saját világításpaneljét, 4 funkciós és az egész cucc olcsóbb mint egy 6 tus dekóder. 

Előzmény: pandrew (42517)
pandrew Creative Commons License 2021.06.11 0 0 42519

OK, az 5. pontot visszavonom, ezt benéztem. Bocs.

Előzmény: S.A.S (42518)
S.A.S Creative Commons License 2021.06.11 0 3 42518

Gyűjtöm már a visszajelzéseket. :-) Az 5. pontban nem egészen értem, hogy mire gondolsz a felesleges lámpákkal. A csillagos korszakban 4 lámpás volt mindegyik.

Előzmény: pandrew (42517)
pandrew Creative Commons License 2021.06.11 0 8 42517

Hozzám is megérkezett. Sosem fikáztam modelleket, de itt azért van, pár dolog, ami meghaladta az ingerküszöbömet:

  1. OK, hogy a lépcsők és az ütközők anyagukban színezettek, de egy picit áttetszőek, így mindenléppen lefestendőek szerintem, mert ahogy most vannak, úgy rondák.
  2. A szokásos MTB betegség itt is megvan: az utastér kellős közepén vezették át a drótokat az alvázból az útastér felső részére szerelt panelra. Még kb. 2x5 cm dróttal a budin keresztül is vezethették volna és akkor nem látszana. (Az ABbmot/Bbmot esetében ugyanez volt a helyzet.) Ez nem pénz, hanem tervezői igényesség/odafigyelés kérdése. Semmibe sem kerülne ezt kijavítani, csak a végszereléshez adott instrukciókon kellene változtatni és a BOM listára fel kéne még venni +10 cm vékony, flexibilis vezetéket.
  3. Ugyanez a helyzet a végzár lámpákhoz menő szigeteletlen drótokkal: zavaróan látszanak. Még 4x3cm flexibilis dróttal és egy kis odafigyeléssel ezek is vezethetők lettek volna észrevétlenül. Ez megint pusztán a végszereléshez adott utasítás (és a BOM listán még +12 cm vezeték) kérdése lenne.
  4. Ami nagy gáz, az a NEM651-es (6 tűs) DCC dekóderinterfész. Ez 1 db funkció kapcsolását teszi lehetővé. Tehát ha az ember ezt nem hekkeli meg saját maga, akkor vagy a végzár lámpákat, vagy az utastérvilágítást lehetne egy 6 tűs dekóderrel digitálisan kapcsolni. A panelra ültetett DIP switch-csel választhat a mezei felhasználó, melyiket szeretné. (Én konkrétan, ha már DCC, mindkettőt szeretném.) Mivel a dekóder berakásához szét kell szedni a modellt, a DIP switch elérhető, egyebekben ember legyen a talpán az, aki az alváz parányi lyukán keresztül kapcsolgatni tudja ezt. A felhabárító dolog az, hog egy 6 tűs dekóder feleslegesen magas árára és funkciódekóderként való alkalmatlanságára kényeszerítik a mezei felhasználót. Nem értem, hogy miért. Holott a budiban a puffer kondi mellett elférne akár egy Plux22-es dekóder is. (A 6 tűs dekóderek N-es mozdonyok motorjának a szabályozására valók. Funkcióként csak az F0-át tudják. A motorszabályozás itt nem kell, de az F0 mellett - DIP switchet kihagyva - kellene még az F1 is. Sőt, lehetne az előtereket az utastértől függetlenül is kapcsolni egy valamire való dekóder további funkciókimeneteivel. Alkatrészárban egy budiba rejtett Plux22-es csatlakozós dekóderleőkészítés nem jelentett volna többet a jelenlegi, nagyon primitív megoldáshoz képest, és még esztétikusabb is lenne, mert nem látszana a dekóder/vakdugó.)
  5. A homlokfalon a felesleges lámpákat nem említem, azok az előzetes fotókon látszottak, mindenki ezek meglétének a tudatában vette meg a modellt. Nem túl nagy gond eltüntetni a lámpákat, de ez is újabb macera, főleg, ha valaki szép végeredményt akar elérni. (Precíz lecsoszolást, kiglettelést, majd a homokfal alsó felének újboloi, pontos színrefujását igényli.)

Az, hogy a kapaszkodókból egy picit le kell csípni, szerintem szóra sem érdemes. Azért az első négy tételt visszajelzésként érdemes lenne az MTB-hez eljuttatni. Ezek nem fikázások, hanem egyszerű, könnyen kezelhető tények. A fent felsoroltak mind javíthatók házilag is, de úgy saccolom, legalább 1 hetes projekt lesz az MTB Bz mellékkocsit az általam elfogadható szintre hoznom. Az 5. tétel kezelése pedig tipikusan a kisszériás magyar gyártók szakterülete és talán felfedezik ezt a pici piaci rést...

 

u.i.: @bencio100 (42505) - az alvázban valóban lötyög a súly is, de nálam a  szűz, frissen átvett modellnél az üléssorok is le voltak esve az utastér szürke műanyag öntvényéről. Emiatt is le kellett szedni a kasztnit az alvázról. Ez számomra nem is baj, mert az utasteret és az üléseket úgyis reálisabb színűre festem, ahogy tettem ezt a motorkocsival is. És akkor már a fent leírt vezetékezési és DCC interfész / dekóder problémát is megoldom. 

Előzmény: Jenzo (42513)
róbertke Creative Commons License 2021.06.11 0 1 42516

Az maradt a régi, viszont a Villamos modellezés neve Városi tömegközlekedés modellezése névre változott. :-))


Előzmény: Törölt nick (42515)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.11 0 0 42515

Igazatok van, nem valtozott meg hivatalosan. Megeskudtem volna hogy az ikonbol nem reg tunt el a "vonatkozasu".

Előzmény: nazareth (42514)
nazareth Creative Commons License 2021.06.11 0 2 42514

(Nem lett átnevezve. Ugyanúgy "Magyar vonatkozású modellek"; a logójában szerepel csak "Magyar modellek". Sok éve így van. Gondolom a logó fix mérete miatt a teljes név nagyon apró lett volna. Azt, hogy pl. egy Piko M62 azért ne tartozna ide, mert a Piko német; vagy egy MMV-s Albert Sulzer ne tartozna ide, mert az MMV nem MÁV, nem gondolnám...)

Előzmény: Törölt nick (42511)
Jenzo Creative Commons License 2021.06.11 0 2 42513

Megjött ide is. A kapaszkodóval az a probléma, hogy túl hosszú a szára, és pont az alvázzal van egy síkban, így nem lehet teljesen benyomni a helyére. Ezt egy csípőfogóval könnyen lehet orvosolni, le kell csípni a kapaszkodó alsó szárából annyit, hogy ne lógjon túl a kaszni belső felületétől. A lépcsők nálam is anyagában színezettek, majd ha lesz rá ingerenciám lefestem, de így felrakva nem üt el annyira, mint mondjuk egy Fuggerth kapaszkodó. 

Előzmény: bencio100 (42505)
DaveJr12 Creative Commons License 2021.06.11 0 1 42512

Nálam még mindig "Magyar vonatkozású modellek" a topic neve. Csak az "ikon" szövege rövidebb.

Előzmény: Törölt nick (42511)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.10 0 0 42511

A temanal maradva: nem reg at lett keresztelve ez a forum Magyar Vonatkozasu Modellekrol Magyar Modellekre.

Most akkor ami model igazija magyar palyakon megy, nem magyar gyartasu, vagy nem MAVos, GySEVes szinezetu, nem is tartozik ide?

Főjelző Creative Commons License 2021.06.10 -3 6 42510

Kéretik a topik témájához visszatérni, a különféle állomások biztosítóberendezései és egyéb hasnló témákat a helyükön kéretik megbeszélni!

Jeffsy Creative Commons License 2021.06.10 0 0 42509

Most találtam véletlen, hátha valakinek érdekes:

https://www.youtube.com/watch?v=B6oVMpnyZLg

Sir Gombóc Creative Commons License 2021.06.10 0 1 42508

Pusztaszabolcson még az ideiglenes D55 van, nincsenek még tolatásjelzők. Az a kulcsos függés mintha meglenne a Stadler felé.

Előzmény: Sz. G. Á. (42504)
nazareth Creative Commons License 2021.06.10 0 3 42507

Mintha Urallal tolnának egy Rolls, ami előtt egy Audi van.

Na-na. Nem kell túlzásokba esni. Ha szeretnéd érezni, hogy mik a végletek, elég néhány km-nyire elhagyni MÁV-landot. Aradon pl. konkrétan át tudsz szállni egy ilyenről:

Astra Trans Carpatic - prezentare vagon cușetă / couchette car - YouTube

 

 

...egy ilyenre:

https://youtu.be/ATdb2EUwMlA?t=278

 

Szóval szvsz a "Rolls" ugyanannyira túlzás, mint az "Ural"...

 

Előzmény: zetaman (42497)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!