Üdv ! bár nagyon ritkás vagyok itt . Vannak igaz ismerősök , amikor még aktívan szemmel kisértem a fórumoz . De mondanám , hogy pont az ilyen emberek miatt léptem le . Te neked semmi közöd az MTZ hez és nem is szereted akkor miért nem a JD fórumon zakatolsz ? Mondasz ojan feltételezéseket amit első kézből megcáfolnám . Számolni kell megtanulni és rá jössz a dolgok menetére . Amellett hogy milyen célra is szeretnés . Nem 30 ha ! több ember aki egyel 150 ha művel . Ja ! ők igen, traktorosok és nem gépgyilkosok voltak vagy az ÁG ban Vagy a Tsz ben . Ne haragudj ha azt mondom az MTZ nél as tiszenegyben én játszom . Ha érted mit is mondok ?
Gyári 7 pólusú dugalj keresek MTZ-re amiben az a munkalámpának is ott van a kivezetés.
Vagy külön hogy tudnám megoldani külön kivezetésen lenne a munkalámpa és másikon a 7 pólus? De nem találok sehol a munkalápának kivezetést nem mintha használnám mert eddig sosem használtam csak ha nem kötöm be félek nehogy zárlatot vagy valami gondot okozzon.
És persze a földelés is kérdéses mert az amit vettem ez valami alumínium az meg nem vezet.
A gyárin az meg valami komolyabb erősebb anyagból is van
Köszi még remélem rendben is lesz egy darabig.Évi 20 hektárnál több meló nincs vele.A pótkocsizás miatt vettünk összkerekes bocs segédhajtásos gépet.Ami miatt meg jól néz ki a szerelvény,hogy garázsban áll .A másik igazság munka végeztével alltalában kitakarítom.Ez van ez lesz sokáig megbecsülöm,mert minden spórolt pénzünk benne van.
minden motor egy bizonyos fordulaton és bizonyos terhelés mellett érzi magát a legjobban az mtz nem szereti az alapjáratot meg terhelés nélküli üzemelést sem szereti. az én VW polom a 2500-3000-es fordulaton megy a leg optimálisabban ezen a fordulaton a legjobb a fogyasztása de így is van h meghajtom havonta legalább 1x 230000km-el vettük de csak beleülök és teszi a dolgát.
A kormolásban egyetértünk :-) Műszakira vittem a Ranger-om. Most teljes gázon is mérnek kibocsátást (az ember szíve szakad meg), na az én autóm olyan kormot dobott, hogy sötét lett a csarnokban :-) Rendesek voltak a KPM-sek és azt mondták 3-ba padlógázon menjek pár km-t. Rövid idő alatt elhagyta a füstöt és utána szépen le is vizsgázott az autó. Ezen túl műszaki előtt muszáj lesz kicsit meghajtanom, csak hát sajnálom :-)
Nekem is van egy 94-es kékem,az1000-es kardán kapcsoló már az ujabb tipusu kis csonkos.Amugy 14000 óra van benne eddig ez az első traktor ami ha befejezte az övét akkor is emelvényen fogja végezni az udvar közepén.
Nem MTZ volt rá a példa hanem 2 opel F astra ugyan azon évjárat dízel motor teljesítmény lökettérfogat megegyezik az egyiket a közel 80 éves rokonom hajtotta a másikat meg 40 éves rokon amit a 80 éves hajtott szinte soha nem ment 100km/h fölé lakott terüeten 5-el csalingált sohasem pörgött ki a motor a másik dinamikusan volt használva mindig a legjobb fordulaton ment igaz így kicsit kb 1l-el többet kajalt 4,5 helyett 5,5 namost 1x elcsórtuk az autót mikor egyszerre voltak itthon nyaralni mert én sem hittem az ellustulásban toltunk egy kis gyorsulást és az idős rokon által hajtott autó nem bírt menni de kormolt rendesen.
Az volt a baj, hogy öltönyben voltam (tárgyalásom volt), a gép meg eléggé körbe volt pakolva és nem tudtam rendesen a hasa alá nézni. A régi kiskabinos nyolcvanasaimon az a nagy bumszli, kihúzótengelyes átkapcsoló van, ezt azon nem láttam, de az új típusú, kis átkapcsoló csap ettől még ott lehetett!
Én ebben az ellustulásos dologban nem nagyon hiszek, ez csak emberekre jellemző :-)
Szerintem így látatlanban nem sokat lehet róla mondani ha nincs benne az 1000-es az is elképzelhető h csak ráfogják h nincs mert sohasem használták... az megint gond lehet h nem volt hajtva mert ellustulhat a motor. Bele kell ülni ki kell próbálni .
szerintem meg a támogatás a ludas ezekbe a dolgokba-ha nem lenne akkor lehetne igazán versenyezniDE SEHOL NE LEGYEN ...ez csak azért lettkitalálva hogy a 2.világháboru utáni hiánygazdaság megszünjön,illetve hogy a minimálbéres panellakó hasa is tele legyen (hogy mivel...)
Üdvözlet az uraknak.Jó régen jártam erre látom mindenki dolgozik én is vetés megyen vagyis most szünet ma esett 21mm eső.Én is elvetettem a lucernát zabot 2 napja a kukit.Közbe vettem egy permetezőt.300l 12m keret jó kis gép.Olyan kérdésem van hogy a légüstbe hány bar levegőt tegyek és általában hány baron dolgozzak mennyit mutasson az óra?Nem nagyon permeteztem én soha szinte.
Hibajelenség a következő: hidegen 4 bar olajnyomás, ahogy elkezdek vele dolgozni, kb. 30 perc múlva az olajnyomás 0,5 bar. Turbó, olajpumpa, olajszűrő, főtengelycsapágyak, olaj (20w-40) frissen cserélve. Nem a himbáknál megy el nyomás. Hol keressem a hiba okát?
150 hektár földön már nem mtzvel dolgoznak ,inkább RÁBA -250 vagy T-150 esetleg valami nyugati SAME,JONI,NEW HOLLAND!
Én ismerek olyan gazdát,aki 200hektár van neki és dolgozik vagy 3-4 géppel nyugatival szánt tárcsáz,mtz vet meg vegyszerez és ekekapáz!
Ennyi és többi csak kifogás!
Nekünk jó a szar MTZ még ha nem is piros hanem kék vagy szürke!
Tudok,olyat is az mtz elmegy akkor is mikor a nyugati gépben a számitógép beszarik és nem lehet belenyulni egy csavarhuzóval,és hivni kell a szakit aki és a gép ott áll mig,az mtz megy tovább és röhög a faszi a szar ruszki gépben igaz keleti!
Most lesz új kardán hajtó fékszalag cserélve a gépbe! Hogyan lehet rá vigyázni vagy kímélni hogy ne kelljen olyan sűrűn cserélni? A szártépőre megéri megvenni a kuplung csonkot mert csak szabadonfutós a kardánnal hajtom!