- emelkedik a listaár (gyár érdeke + árfolyam miatt) plusz
- megszűnnek a nagy kedvezmények (hogy a forgalmazó + kereskedő is talpon maradjon).
Gondolom nem fognak eltűnni a kedvezmények, de simán lehet, hogy mondjuk visszamennek 1-2-300.000 környékére, ha már nem lesz ott a kényszer, hogy eladják a raktáron álló kocsikat..
én ezt a META Riasztó-t tettem be, ez a Fiat hivatalos rablásgátló funkcióval kiegészített immobilisere. Az előző Puntomban is ez volt, 3 sikertelen lopáskísérlet után megbízhatónak mondanám, egyszerű és biztonságos. Nézd át a belinkelt honlapot, megtalálod. A 3.7 nagyon jó ár, én 2 hónapja ugyanezt az autót 4.170-ért vettem!!!!:-((((
Ma elmentem méricskélni... amivel lógtam, 3 mérés, egymás után, váltás nélkül: 11,69; 11,91 majd 12,10. Majd megpróbáltam váltással, na az érdekes volt: egyik kézben telefon + kormány, másikkal vált, közben azért tempó, útra nem sok figyelem jutott, de a lényeg, h nem lett jobb, újabb két tized jött hozzá, tehát alapvetően jogos volt a felvetés, h váltás nélkül jobb idő születik, ha még ilyen körülmények között ezt mérési hibahatáron belülinek tekintjük is. Ja, s talán valós sebesség szerint is vinné 4.-ben a 160-at, óra szerint vmivel 160 fölött váltottam, akkor kicsivel 6 e fölött forgott.
"Úgy röpködnek a milliós kedvezmények bármire, hogy csak kapkodom a fejem."
Egyik munkatársam autóvásárlási lázban ég, már szinte minden típust végigkérdezett, maximálisan így van. Pl.: Vectra szélvédőn 2,2 milliós árkedvezmény felirat, Navara 30% mínusz, Civic 1.8 vtec sport 4,4-ért, stb... De legalább az európai autóiparnak van halvány reménye arra, h a készletek egy, vagy épp jó részét pénzzé tudják tenni...
A drágulás meg csak idő kérdése, sztem is mindenképp lesz. S a japán importról még nem is volt szó... (ahhoz képest ugye még jobban esett a magyar fizetőeszköz)
Pont ilyen szolíd az enyém is, gázfröccsökre, s így szív vissza. Viszont, ennek talán nagyobb hangja van alapjáraton, "büfögősebb". Ha feltenném vhova a hangot, össze lehetne hasonlítani. ;) (közben elképzeltem, h terhelésnél mit szólhat.. :D)
Nekem nem sok gondom volt vele, előfordult pl.: h 2 és fél hónapig tünetmentes volt, tavaly késő tavasztól. Viszont, ugyanígy, mikor elkezdett melegedni az idő, rögtön szarakodott... a héten kb. 4-szer nem nyitott, 2-szer nem zárt. Pozitív hozzáállás: abszolút biztos lopásvédelem... ;)
1987-ben vettem a videoton-akai összeállításomat és nem nagyon találkozom jobb hanggal, max hangosabbal (kicsit ki lett egészítve, cd stb). A Tv-m is 15 éves sony, ott is hasonló a helyzet. Én nem is nagyon értem ezt a sokpontegyes rendszert, sztem ez nem minőségi ugrás. Meg az lcd is arra jó, hogy vegyenek fel az emberek fogyihitelt.
Most vettem egy 19 collos monit, alig kaptam 4/3-ast, már mind 16/9-es. Jó sokat kell fizetni két széles, feka csíkért...
Én is csak kényszerből ismerkedek a digitális cuccokkal,meg az analóg lassan elérhetetlen.Illetve nagyon drága az igényes analóg cucc-bár az mindig is drága volt.
Nem tudom... de hamarosan kiderül ugyanis ilyesmit fogok beszereltetni. Ezt írja:
? Mérsékelten vízálló, ütésálló, elem nélküli kulcsok ? Biztonsági kulcs ? Szélvédőre ragasztható leolvasótekercs, nagy fényerejű LED-ekkel ? Nyílászárók figyelése (4 körös) ? A legújabb típusú gépjárművekhez is illeszkedő, beállítható szintű bemenetek ? Ütésérzékelés ? Feszültségesés érzékelés akkumulátorlemerülés védelemmel ? Emelésérzékelés ? Integrált, nagy hangerejű sziréna ? Választható riasztási hang ? Saját akkumulátor ? Fejlett központizár-vezérlés (szinte minden típushoz) ? Több szintű személyazonosítás (kulcs ellopása elleni védelem, rablásgátlás) ? Rablásakadályozás ? Motorblokkolás ? Riasztási hangba épülő kürtvezérlés (konfigurációtól függően) ? Automatikus újraélesedés ? Riasztási események eltárolása dátum és idő szerint ? Extra motortérvédelem ? Korszerű, mikrovezérlős elektronika ? Kis fogyasztás (18 mA) ? Vandálbiztos, cseppálló készülékház
A BLUE nem csak egy proximitys indításgátló alapból? Oda kell dugni az érzékelőhöz... AZ nem fog neked központi zárként funkcionálni. Pl. a zárást hogy oldod meg.
Köszi a tippeket (Piros madárnak is). Ma néztem meg egy raktári T-jet-et, szerintetek az normális, hogy a hátsó szélvédő korábbi gyártású mint a többi üveg (a hátsón a 8-as előtt 1 db pötty van, a többin a 8-as után 6 db)?
Amúgy 3.7 M körül lenne a gép; 120-as T-jet (sport csomag, digit klíma, sail kárpit, blue&me), viszont a 10 éves Bravómért csak 300 ezret adnának.
Azon már én is elgondolkodtam, hogy ilyen eszméletlen gyengülés mellett hogyan lehet még árat is csökkenteni. Az tűnik valószínűnek, hogy a FIAT (és sorstársai) a készletek megszüntetésével szinte minden áron kest akar(nak) csinálni, valószínűleg ez a túlélés feltétele.
Ugyanakkor sztem teljesen kiszámíthatatlan, hogy mit hoz a jövő, sztem a gyárak sem tudják, ezért is nagyon fontos, hogy legyen kes, mert azzal lehet ugrálni, készlettel meg nem.
Lement az olajár, lementek a nyersanyagárak, stb, ezért az áremelés jövőre nem biztos, hogy be tud jönni. Nyilván Gablini Úr azért mond ilyeneket, mert szeretné, ha még többen gyorsan vásárolnának sok új autót, ebben a tényleg elképesztő engedményes időszakban. Aztán majd jön a fellendülés, stb, stb...
Igen, ez egy érdekes felvetés. Az mindenesetre igaz, hogy olyan fogalmak, mint "stratégiai készlet", meg "raktárra rendelés" a FAM szótárából törölve lettek. Gondolom, más importőr is így van ezzel. A cél most az, hogy az őszi válság során raktáron álló óriási készletektől mihamarabb megváljanak a forgalmazók. Ezért most soha nem látott mélységekbe kerültek az új autó árak, a készlet erejéig persze. Úgy röpködnek a milliós kedvezmények bármire, hogy csak kapkodom a fejem. A használt kocsik ára ennek következményeként szintén pokoli mélységekbe süllyedt.
A másik oldalon viszont ezáltal az autógyárak jelenleg gyakorlatilag kihasználatlanul álnak, azaz jóformán semmit sem termelnek, max. a dolgozóikat küldik el. Egyszer viszont a tavalyi készlet ELFOGY, hiszen véges. Innen lesz érdekes a kérdés: Az olajkitermelés analógiájaként, a korlátozott termelés és hiány mindig áremelkedést von maga után. A dolgot csak tetézi, hogy mi Euro-ban fizetünk, a jelenlegi pocsék árfolyamokra vetítve ez pedig forintban további árváltozást eredményez(het).
A Fiat tegnap éppen 2,5%-al emelt árat, ami, ha belegondolunk az elmúlt 5 hónap 20%-os forint-gyengülésére, egész "baráti" áremelés volt csak.
Úgyhogy a "drágulás elméletnek" tényleg vannak valós alapjai...Más kérdés, hogy a piac úgy halott, ahogy van.
Amit én tudok javasolni bár még nincs autómban de befog kerülni. ZEDER LOCK nak hívják nemtom magyarországon ki rakja be.ezzel nem viszik el mert a kormányzást teszi lehetetlenné.illetve egy rejtett kacsolót szereltetnék be ami áramtalanítja a gépet vagy elzárja az üzemanyag rendszert.nekem ilyen rejtett volt az audiban.meg ismerősöknek is van inkább a szomszéd autót viszik el... ZEDER LOCK
azert az mindenesetre elgondolkodtato, hogy egy gyari vedelmes autot mennyire egyszeru feltorni. konkretan a puntoknal a hatso jelet kipattintva hozzaferhetoek azok a kabelek melyeket megfeleloen erintkeztetve a hatso ajto (vagy talan a kozponti zar is?) nyilik. igy nyitja ha jol tudom a szerviz is, ha nincs kulcs, tehat ez nem egy nagyon bonyolult es ismeretlen dolog. de pont egy topic tars jart ugy hogy nem volt kulcsa mert az autoban volt, hivott egy "szakit" es 5 perc alatt mas modszerrel ugy nyitotta ki hogy haja szala se gorbult a kocsinak. Mondjuk talan maga a nyitas ellen a legnehezebb vedekezni, sztem arra kell jatszani, hogy ne tudjak elvinni vagy ne erje meg tokolni vele. Erteket meg ebben az orszagban nem szabad hagyni a kocsiban. Az en kocsimba is a legnagyobb benne hagyott ertek az a csomagtartoban levo asvanyviz, kabat, meg 1-2 kacat. olyat hogy laptop vagy mas, nehogy azt hidd hogy bent merek hagyni. :/ meg a garazsban sem. rohadt egy vilagot elunk, paranoidnak kell lenni, kulonben porul jar az ember.
parszor mar ki lett vesezve a tema, lehet az illetekes szakembert mar nem fogjak leirni mit ajanlanak. :) ez csak az en velemenyem, de mint mindenrol mindenki mashogy velekedik, erdemes mindenkit meghallgatni szerintem ezzel kapcsolatban, ill mas topicokban szetnezni. szoval sztem kezdetnek erdemes betolni egy valto es motorter zarat, UV jeloles meg valami egyedi inditasgatlo. ja es kerekor! a lenyeg hogy mindent mashol csinaltass, ahol vetted az autot ott foleg ne csinaltass semmit. arakrol nagyon nem tudok nyilatkozni, utana kell nezni, nagysagrendileg egy valtozar az 50k, valtoter zar talan 20k kornyeke, UV gravir 20k. Kinek mi az igenye, de azert a vegletekig nem erdemes kolteni, en valahol 100k kornyeken huztam meg a hatart, ennyit meger egy 3-4-5 millios auto sztem. Az tuti, hogy olyan vedelem nincs amivel nem viszik el, ha akarjak, a cel en azt gondolom az, hogy menjenek tovabb es vigyek el a szomszed kevesbe vagy sehogy se vedett autojat. Sokan meg azt mondjak, hogy ott a casco, o mar nem kolt semmire. En ezzel nem ertek egyet, de ez is egy nezopont.