Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Fél millióóóó...? Össszesen nem készült eddig ennyi MANPAD a világon a kezdetektől fogva... A félezres számot is erős túlzásnak érezném.
Senki nem allitja, hogy fel millio van ROSSZ kezekben. Csak annyit, hogy a felmilliobol sok lehet feketepiacon es sok kerülhetett terroristakhoz ... ami a polgari repülest is veszelyeztetheti.
Proliferation There are an estimated 500,000 MANPADS in the world today, many thousands of which are thought to be on the black market and therefore accessible to terrorists and other non-state actors.8 MANPADS are attractive to terrorists and insurgents because they are ...
Meg kb. ennyi Igla az összes változatból '70-es évek óta és Redeye és Sztrela-2/3 is mondjuk 80k. És még ezzel sem vagy 400k legyártottnál, amiből élesben több tízezret lövöldöztek el meg gyakorlaton is és '80-as évekig gyártott összes eszközének régen lejárt az élettartama. Mondom, 500 db-os szétszórt illegál készlet is iszonyatos túlzásnak tűnik és azok működőképessége finoman szólva kérdéses, mert senki nem tartja karban és kétlem, hogy előírtan tárolnák őket...
Jelenleg a no1. csúcs légharc rakéták és mindenféle IR rendszert hazavág a 10+ éves DIRCM is. Ezen felül nemigazán vágom, hogy az azonos tartományban vakító vagy szétégető lézer ellen mit teszel egy olyan érzékelőnél, ahol az alap az, hogy pontosan az elhárító frekitartományban kell érzékenynek lenni.... Ezen felül a gerrilák általá használt MANPAD-ok nagy része rohadtul nem csúcskat rendszer...
Különben onnan indultunk, hogy komoly kihatasa van/lenne-e egy 1 millio $-os passziv vedelmi rendszernek? Szerintem nem. Legalabbis a nagyobb gepek vetelara mellett (200-300, esetleg 350 millio $) az 1 millio elsikkad.
A közepes gepek (Boeing 737, Airbus 320, ...) mar szobajön, de meg mindig csak marginalisan. Ha törveny lenne ra, akkor bele kell epiteni ugy, mint minden mast. A regebbiekbe meg, moondjuk opcionalisan ugy, mint a katalizatort utolag az autoba. Ha valaki nem teszi, kötelezni lehet egy biztositas megkötesere ...
Nem repülnek át mindent, meg odaát is van még pár ilyen létesítmény, ahol konzerválnak és/vagy nagyjavítanak gépeket ( nincs olyan hogy le a fóliát aztán mehet, kikonzerválás-állapot felmérés-átrepülés a nagyvavítást végző céghez-berepülés), de van ilyen fraciáknál is.
"Rohadni" hagyni üzemképes gépeket -olyan ritka eset a polgári repülésbem, ugyanis qva drága dolog lenne. Hogy legyen némi összhasonlítási alap: egy A310 ( gyártási év 1990) ára új korában 110 milla USD volt, egy ilyen kategóriájú gép lízingje havi 150-200 k USD, senki sem fog lekonzerválni önként és dalolva egy gépet amelyket bérbe adhat...
Az értékvesztés sem akármilyen : az említett A310-es 15évvel később ( 4 év konzerválás után) kb. 10 milla, de úgy hogy a vevő viseli a kikonzerválás és az az utáni költségeket, pld. irány a legközelebbi Airbus karbantaartási központ, már ha felkerült a várólistára.
Én nem is értem minek lett ez ide berakva? A BMP-3 Derivacija nem légvédelmi célokra készült. Ez csupán egy alternatív lövegtorony, amivel az eredeti jármű két fő fegyverének az előnyit próbálják ötvözni.
Ugy öszinten, ennek a buta lövedekekkel törtenö durrogtatasnak mi a jelentösege mai modern legvedelmi szempontbol? Ha mar lüvöldözünk, akkor egy megfelelö meretü, automatikusan vezerelt gatling-gun nem jobb lehetöseg?
(Ha 3-4 kmre lövöldözöl, akkor a repülesidö is ~3-4 mp ... marpedig erzesre igy nem lehet pontosan eltalalni semmit se (mert pl. egy 200 m/s sebesseggel halado "setarepülö" vadaszgep közben kb. 1 km-rel megy arrebb ... es azt kellene 10-20 meter pontossaggal eltalalni).
A legjobb meg, ha egy olyan funkciocsokor van egyesitve, mint a Phalanx plussz egy rakas RIM-116 ... valamilyen automata iranybaallitas es start utan automatikus celkövetes ...
Amúgy igen, végülis használható lenne. Nem értek a harcjárműtervezéshez, de én a következőképpen csinálnám:
- személyzetet kompletten száműzném a toronyból
- az ágyúknak beépítenék valamilyen töltőgépet
- modern lőszereket az ágyúknak
- radart a torony tetejére, az elektronikai blokkoknak szerintem még a töltőgép mellett is maradna hely
- elöl az üzemanyagtartályt kiszerelném, a személyzetnek itt lenne kialakítva hely (vezető + parancsnok + radaroperátor elég lenne szerintem)
- üzemanyag kikerülne oldalra a sárvédő lemezekre (Leopard-2 harckocsin is így van megoldva)
- végül pedig valamit kezdeni kellene a motorral és erőátvitellel. Bár nagyon megbízható és strapabíró, az eredeti motor mégsem maradhatna, mert több lóerő kell. 50km/h túl kevés ma már. Mondjuk egy 5TDF motor megfelelő lenne, sokkal kompaktabb, 700LE, nem kell neki hűtőventilátor sem.
Igen, ez csak egy animacio. Ennek ellenere semmi nincs benne, amit ne lehetne megvalositani (lehet, hogy kicsit maskent, ... de meg lehet). Ha viszont abbol indulunk ki, hogy az internetben csak a "latvanyprojektek" lathatoak, ... akkor gray, vagy black projektek formajaban kb. 5 evnyi fejlödesnek megfelelö technologiai elöny, kíprobalt rendszerek letezhetnek.
(De mar, mint irtam is, a kemeny szarazföldi celok leküzdesere inkabb az intelligens bombak alkalmasak ... amelyek mozgo celokat is le tudnak küzdeni ... azokbol van mar ma is böven. Szerintem egy nagy szarazföldi hadosztalyt a legmodernebb letezö technologiak alkalmazasaval orak alatt le lehet küzdeni a levegöböl. Ugyhogy nagyon nem valoszinü, hogy "kemeny körülmenyek" között nagyobb pancelos alakulatok kis területen gyülekeznenek. Az ´50-es, ´60-as evek elkepzeleseinek ma mar szinte semmi alapja nincs.)
Hosszabb idöre nem eri meg Europaban, a szabadban rohasztani egy draga utasszallitot. Azert van Arizonaban a "parkolo",mert ott nem tul alacsony a hömerseklet, viszont eleg egyenletes, kicsi a paratartalom ...
Nem csak ott van tárolás, évekig állhat egy reptéren míg eldől a sorsa, kiszerelhetnek belőle fődarabokat, lefoglalhatja egy bank adóságok miatt, jön a nagy kérdés: hova, kihez kerülhet egy komplett besugárzásjelző rendszer. Ha nincs erre agy átfogó ICAO szabályozás, új tulaj úgy dönthet hogy bizony megspórolja a költségket, amerre járatai vannak ott nem kell.
Vagy ha mégis, akkor elmulasztja a kalibrálásokat, stb-stb.
Egy utasszallitot, mondjuk 20 eves elettartama alatt nem tudnak mindig optimalisan hasznalni ... vannak passziv idöszakok is. Ha hosszabb idöre leallitjak öket, akkor altalaban Arizonaban lesznek leparkolva. Persze bizonyos költsegek igy is tovabb ketyegnek.
... így szerintem már nem sokkal a koreai háború után elavult ez a kategória.
A vietnami haboru alatt meg volt legvedelmi agyu, ahol több kiskatona tekert kerekeket,mint a motolla ... a tiszt vezenyelt, ordibalt ... oszt vagy eltalaltak valamit, vagy nem.
B-29-esek ellen még mondjuk hatásos lehetett, de hamarosan jöttek a sugárhajtású bombázógépek, így szerintem már nem sokkal a koreai háború után elavult ez a kategória.
Mondjuk azért az 57mm-es ágyúból ki lehetne hozni valami elég durvát is, de kellene neki valamilyen lánctalpas alváz, komoly tűzvezetőrendszer, meg modern lőszerek.