Mér nem jó a LED? Mer amúgy vagy az, vagy szkóp, ahogy C20NE mondta. Hogy megy-e az injektor, azt persze nem fogod látni, csak azt, hogy kap-e vezérlést, megérkezik-e hozzá a delej. Hogy ettől tényleg ki is nyit-e, az egy másik kérdés. Szkópon legalább azt látod, hogy ott van-e a tekercs. A mechanikai szorulást, dugulást azon se.
benzinesen szeretnem merni, hogy megy-e az injektor.
az LED rakoteses modszert ismerem, de engem az erdekel, hogy ha egy multimetert kotok ra akkor az zavarja-e az ECU-t (gondolom ha "nagy ohmos"), akkor nem erzekel rövidzarlatot (?)
Ennyit vártam/reméltem/,csak nem éppen így!Mert sajnos az utóbbi években nekem kell megmondani a szerelőkek mit ,és hogy csináljanak, hírekből,tapasztalatokból,tanácsokból leszűrve mert mindent elb@sznak.PL.erre azt mondták 3komolynak mondott elismert helyen, hogy nem tudják lehet menni vele!Én meg ezt nem hiszem, hogy ez így jó és természetes,és zavar mocskosul.De azért köszi.
Biztos vagyok benne, hogy beraktam mindet. ez 100%.
Aztan valki kivehette.(jaccanak a gyerekek folyamatossan ) .s en nem vettem eszre, mikor beraktam a veztengoket.. mikor lehuztam oket.. mikor vezerlest csekkoltam szelepvaltason is.. meg mikor feltettem a szelepdeklit..
Ez hihetetlen.. ekkora bakot nem tudom hogy lohettem.. :S
Mert azt hittem!.Ne mond már,hogy annyira megsértettem itt valakit is azzal,hogy megkérdeztem miért lehet olyan kibírhatatlanul szúrós a kocsimnak a füstje!Vagy az enyém az első ilyen?Vagy nem lehet következtetni semmire?OLKJHxftzu
Ebben az esetben az a 4bar amivel az uzemanyag jon a pd elemek fele ujra feljohet az uj O-gyuruk mellett is es moshatja az olajat a hidrotokek tetejerol ujboli beragodast eredmenyezve? Mit lehet hibazni az O-gyuruk cserejekor azon tul, hogy szarazon probaljak visszadugni a pd-ket es esetleg megserul/megszakad az O-gyuru?
ui: tegnap 4 olajcsere a 4. maga hozta a cuccot a szűrőt felcsavarom f@szán , felöntöm ,indít, aknában tócsa szűrő keményen áll . csak éppen nem rávaló volt :-))) bentebb volt a gumi mint a perem ( nissansunyi )
"MI a büdös túrós faszomért nem képes senki sem segíteni?"
Attól tarok, Te is összetévesztetted a topicot a vevőszolgálattal!!!! Itt mindenki önként a szabadidejét töltve van jelen, nincs senkinek kötelezettsége. Ha akar ad tanácsot, ha nem akar nem ad. Ha nem tud segíteni, akkor meg nem tud. Ha esetleg ebből mégsem értenéd, az a lényeg, hogy nincs semmilyen jogalapod követelőzni!!!!!! Pláne ilyen tapló formában! :-//
...ráadásul ha csak 1-2 hengernél levegősödik, pd bigyóknál helyi kis falsokkal, akkor pont az van, hogy 1-2-3 hengerrel indul, és amíg a többi is be nem lép, addig füstöl. Én az O-gyűrűkre tippelek. :)
"csak a tulaj elbeszelese alapjan ismerem a tuneteket"
Erre nincs mit alapozni! Rágódhatunk rajta napestig, aztán meg majd kiderül, nem is úgy volt, csak azt gondolta.....stb. Alább már elhangzott az erre adható legértelmesebb válasz. Valószínűleg levegősödik az üza rendszer.
"Minnel tobbet all a motor, annal jobban fustol, ebbol arra kovetkeztetek, hogy amig all a motor addig olaj csepeg az egesterbe, vagy a szivotorokba..."
Lehet, csak az én képzelőerőmmel van baj, de ezt hogyan??????
Udv. Adott egy VW Golf4 1.9pdtdi 2002-bol, 125.000km. Orszaguton fogyott belole a viz igy szetszedtek. Ha mar ugyis le volt szedve at is vizsgaltam.
Amit felfedeztem: -0.1mm gorbulet -a pd elemek tomitogyurui szarok voltak es folyamatosan ment a gazolaj a tokekre igy megragta oket a veztengely. Lesikoltuk, kicsereltem a szelepvezetoket, szelepszarszimeringeket es a hidrotokeket. Megcsiszoltam a butykostengely feluleten a ragast. A szerelo kicserelte a pd elemek tomitogyuruit (Goetze). Javitas ota inditaskor (csak tobb ora allas utan) nehezebben indul es keken fustol 15-20 masodpercig. Keves allas utan poccre indul es nem fustol. Minnel tobbet all a motor, annal jobban fustol, ebbol arra kovetkeztetek, hogy amig all a motor addig olaj csepeg az egesterbe, vagy a szivotorokba es emiatt indul nehezebben es fustol amig ki nem eg belole az olaj. Teljesitmenyileg rendben mukodik az auto es a hangja is ok. Szerelesi hibara gyanakszom, de vajon hol a hiba? Motorbontas elott nem volt jelen a problema. Szelepszarszimering kihuzva, mert akkor allandoan fustolne. Turboban csak 20.000km van. Annak a visszaszerelesekor kovethettek el hibat ami ezt okozza? Velemeny, otlet?
Nekem olyan problémám lenne hogy teljesen véletlenszerűen, változó gyakorisággal a vízhőfokmutatóm felugrik 130 fokra és pirosan ég a lámpa is. Van hogy várok fél percet és magától "vissza ereszkedik" 90 fokra. De van amikor úgymarad, akkor gyujtás le, és vissza egyből stabilan felugrik 90 fokra és kész.. De elég idegesítő mert mikor felugrik, akkor egyből bekapcsolnak a hűtő ventilátorok, meg minden és eléggé zavar.
Az alapjárat is néha ingadozik, de csak 15-20mp-ig aztán beáll... Hidegmotornál, lejtő végén fékezéskor (ilyen helyen lakok..) akkor is ha üresbe vagy lenyomott kuplungal gurulok szórakozik az alapjárat, lemegy majdnem fulladásig, majd visszahozza magát.
Ez a 2 dolog összefügghet? (egy ismerősöm szerint simán lehet mind2 dolog hőgomba miatt, nem értek hozzá sajnos..)
Akkor még egy kérdés!MIért olyan nagyon büdös a 2500tdivwlt-nek a egyébként szintelen kipufogógáza?Nagyon szúrós!/olajat nem eszi,és nagyon szépen megy/Válaszoljatok légyszi a korábbi kérdéseimre is.Köszi!
Tud valaki segíteni hogy miért nem megy az egyik hengerem? Herngernkénti befecskendezésű az autó és nem nyit az egyik injektor mert nem kap jelet.(oszcilloszkóppal ellenőrizve). A motorvezérlőt már megnézettem, az jó.(műszerész ellenőrizte) -Van valakinek ötlete?
Meglett a nagyobb Hall-rés, vagy én emlékeztem rosszul?:-)
Azt megnézted-e, hogy amikor gyújtás van, akkor a rotor nem véletlenül 2 szegmens közé mutat, aztán marha nagyot ugrik a szikra az elosztón belül(ilyennel találkoztam)?
Azon a motoron nincs főtengelyjeladó, ettől függetlenül lehet, hogy valóban csak annyi történik, nem találkoztam ilyen hibával, ergo tapasztalatom sincs.
Úgy tűnt a szkóp képből, mintha a comp egyszerűen nem tudná, hogy mikor hova kell a bespricc.
kerékösszetartás- régi szakik nyelvén -- SPUR- németül nyom kerékdőlés- ugyanezen nyelvezeten -- STURZ - -"- dőlés, esés
egyébként én lemásoltam a Facom egyszerű spur(:D) mérőjét, a kerék oldalára fektetett vonalzó vége (tengelyközéptől 80cm) 6mm-ként 1mm össze vagy széttartást jelent.
uúgy állj egyenesen és mérd+ a 2 felni közti távolságot az első kerekek elején és hátulján hogy ezt mivel tudod +mérni legyen a Te dolgod, valamit agyalj ki:-) az egyenessel az a gond,h az a fránya oteknő stb útban van spult/www.autofitt.hu/futelm.htmwww.bujakigumi.hu/SZERVIZ/FeK_FUToMuJAVITaS.html
Sziasztok!Kis olajszivárgás természetes VWlt2500tdi-nél a turbóbol a levegőszűrőbe vezető cső alján turbótól a második bilincsnél??M:A fék miért nyomható majdem tövig és csak háromnegyedétől kezd fogni,mikor a betétek szinte újjak, és az olaj is majdnem maximumon van???Pár hete láttam kis olajfröccsenést a fülkében a pedálok alatt,de azóta sem.Mi lehet?Előre köszönöm!
"Mérd már meg a hall-tárcsa réseit, hogy esetleg egyforma-e mind, mert akkor szegény comp soha nem fogja kitalálni, hogy mikor melyik henger következik, befecs szempontjából."
Ez esetben, szerintem, mindössze annyi történik, hogy felkapcsolja a MIL-t, beír egy hibakódot a főtengelyjeladóra, hagyja a szekvenciális befecskendezést, és egyszerre vezérli az összes befecskendezőt. Gyakorlatilag megy ugyanúgy tovább.
Szia. Egyenlőre csak amit írtam annyit tudok. Arra gondoltam egyből rávágjátok, hogy pl. kevés az olaj benne és ennyi az egész. Azt hiszem nem bonyolódok ebbe, nekem az automata nem gyerebe. Minden tiszteletem annak aki ért hozzá, azok után amiket hallottam róluk. azért köszi
Üdv az Uraknak! Adott 1 Passat 2005-körüli autómata váltóval. Telefonon keresztül a tulaj elmondása alapján a váltó környékéről pontosabban a kuplungtól alapjáraton valami zörgést hall. Ha sebességbe teszi a hang eltűnik. A váltó jól működik. Az én ismeretem ebben a témában nagyon kevés. Lehet itt apró hiba amit esetleg én is orvosolhatok?
Ha ECU nem kapna megfelelo ellatast.. akadna a Hall jel., .s a befecsi jel is..
Ezt nem csinalja.. csak vannak a tunetmentes periodusok, mikor is 4 hall jelre van egy befecsi az adott hengernel..
aztan van a gixer.. mikor is PL 6-7 hall jelre semmi.. de aztan gyorsan 2 jelre van 2 befecsi jel. **
Szkop megmutatna, ha egy (1) hall szegmens tobb zarasidot ad.. de ezt nem latni, vagy nem figyeltem. igy ez lehet jo.. s lehet baj... nem tudom. :/
** esetleg ilyenkor nem akad a jel.. hanem valmi szempont alapjan dusit??
szkenner xar.
PID-es (megne kerdezze valki mit jelent. :S) elo adatban.. a vizhofok konstans.. ellenben a beszivott levego hofok. .. az emelkedik mintha vizhofok lenne.. egesz 90C*-ig.
Viszont eme szenzor jele nem valtozik szkopon...:humm.
Ha atmegyek masik merocsoportba.. akkor vizhofok sacc stimmel.
Ezt ize.. softver, szkenner hibanak tudom be.. s persze tevedhetek is.
A franc tudja mi van vele, de holnap felgyujtom, az nem fog neki artani. :@
rosszkor potolja, rossz idoben, ilyenkor beis dadog a motor.. vagy epp leall.
Valami tipp ? ://
Most lehet, hogy hülyeséget írok.*
Ez a motor onnan tudja kitalálni, hogy mikor van az 1-es hengerben munkaütem, hogy az ahhoz tartozó rés a Hall-tárcsán kb1-1,5mm-rel nagyobb, mint a többi 3**.Ehhez igazítja a befecskendezést és a kopogásérzékelést/gyújtásidőpont változtatást is.A Hall-jel az ugye mindentől függetlenül meg fog jelenni, ha a jeladónak van tápja/negatívja/jelvezetéken 5V, amit testelhet.
Mérd már meg a hall-tárcsa réseit, hogy esetleg egyforma-e mind, mert akkor szegény comp soha nem fogja kitalálni, hogy mikor melyik henger következik, befecs szempontjából.
Számítógép gondolom testet/pozitívokat/gyújtás15-öt kapja, mindig...esetleg valamilyen szekunder gyújtásjel zavar be(gyertyahézag próbára 0,4 , vagy nem megfelelő gy.kábel van rajta)
**a szkópon nem látszik, hogy valamelyik Hall-jel egyformán eltérne a többitől, viszont a "kóbor" befecs impulzusok mindig jó helyen vannak indítva, csak nem megfelelő hengernél
a lényeg 1formán mérd a 2 oldalt, és ha nem 1forma a 2 méret (küszöb és a rúd vége között akkor a kormánnyal korrigálj. ezután jegyezd + és ha mentél 1 kört a csere után tudsz ell. plussz még a szig szalag és az össze nézés (régi-új)
csere előtt egyenes úton kormány állás, csere után szintén és ne húzzon , utána figyeld a gumit ,h nem kezdi-e nyalni de a beállítás a tuti (ha elnembasszzáákk)
Szia! Leszögezem nem vagyok autószerelő, de az AEE-s octaviammal kb 3évet szoptam hasonló tünetekkel, néha lefulladt magátol, néha iszonyatmagas alapjárat, volt hogy terhelésen is rángatott sőőt 2x szinte nyél gázon, előzésközben megállat a motor, majd persze pöccre indult, miután rendeztem a gondolataimat. Se hibakód, se semmi, néha jó hónapokig, majd 1hét szopás, utána megint hónapokig okés. Lényeg a lényeg, nálam az eggyik kábelköteg volt szétdörzsölődve(?) kb 8-10db vezeték, közvetlen a motor mellett, ha jól emlékszek akkor szemből a bal oldalon, talán az önindító/generátor környékén, sajna nem emlékszek pontosan, de érdemes szétnézni a motor könyékén kábel ügyileg. üdv, N
Nincs meg a regi, de szikrat jo idoben adja strobival nezve (5 fok kornyeke fhp elott.) , s mikor megall.. szikra az meg van.
Raadasul a Hall jelek jonak tunnek.. de akkor miert hibadzik az befecsi jel ?
osztofej.. itt most az komplett gyujtaselosztora gondolsz,a Hall -al egyutt, vagy csak a szekunder elosztofejre ?
... mar nem tudom mire gondoljak.. sacc 4 orat pocsoltem el ezen a bontoszokevenyen.. s azon kivul, hogy az egyik folytosz.pozicio poti mintha hibazna**.. mast nem talatam. :/
+állsz egyenesen,kormány egyenesben 1 kb 1 m-es lécet ,zártszelvényt, vízmértéket, stb a keréknek fektetsz vízszintesen mind 2 oldalon és a vége és a küszöb közti távolságot + méred mégy 1 kört és ell.
Sziasztok! '94-es twingon kell kormánygömbfejet cserélni. Ezzel nincs is gond. Olyan praktika érdekelne, hogy ugyanolyan állásba vissza tudjam állítani, ahogy volt, és így kibírja azt az 50-100km-t, amíg eljutok futóműállításra. Gondolom lehet a menetet számolni, de én arra gondoltam, hogy valamivel meg lehetne jelölni a meneten az eredeti poziciót.
Teljes siker, köszike! Még egy kérdés...hamáritt vagyok :) A pótféklámpám sem ég, az már régebb óta.. Gondolom a féklámpáknak egy biztosítéka van, az pedig jó ugye. Akkor a lámpánál keressem a hibát?
Szia Cseréld ki a helyzetjelző biztosítékát a kocsidon.Egyes dugókat úgy kötnek be hogy áthidalják a jobb-bal helyzetjelző csatiját az utánfutó dugójában,és ilyenkor csinálja azt amit tapasztalsz.
2003-as VW Polo... A vonóhorog problémamentesen működött, mígnem egyszer véletlen erősebben kirántottam a csatit... Utánna az autó bal oldalán megszűnt a helyzetjelző...Elöl-hátul.....Ha bedugom a horog csatiját világít, bár ahogy mozgatom, úgy villog, érintkezés szerint...Ha kihúzom rögtön elmegy... Gondolom valami test, de hogy hat az ki az autóéra? Előre is köszi
2001-es Citroen C5-mel arra lettem figyelmes, hogy amikor nagyobb sebességnél kisebb úthibán megyek keresztül (kb 90-100 km/h és nem kráterekre és gödrökre gondolok, azokat igyekszem kerülni, inkább útburkolat javításokra és repedésekre gondolok) koppan a kormány is, vagyis úgy érzem mintha lötyögne a kezemben.
Kisebb sebességnél nem érezhető semmi hasonló.
Mi lehet az oka? Hogyan lehetne segíteni rajta? Most voltam műszaki vizsgán, előtte a szervizben a jobb első stabilizátor pálcát cserélték.
Valamint lehet e kapcsolata azzal, hogy pontosan 110km/h felett elkezd egy minimálisan rázni az autó eleje, mintha nem lenne rendesen kicentrírozva a gumi (pedig már több gumiszervizben is voltam ezzel a gonddal, de szerintük minden ok). és úgy 120 km/h fölött elmúlik ez a remegés.
!!! Van vkinek aktualis VIVId workshopja vagy autodataja? vagy chevrolet alkatreszkatalogusa?
Chevrolet Camaro SS (2009-2010) motorkod: L99 motornal erdekelne, hogy hol van a hengerlekapcsolas magnesszelepe ill. az ECU melyik PIN-jere van kotve?
Szia! Természetesen nem ilyen egyszerü a helyzet, de hétköznapi szinten egy laikusnak ez bőven elég. Ezzel az infóval bőven elbir az MZ-ttel. Minek bonyolitani feleslegesen? Tisztelem a tudásod, megértem hogy zavarnak az ilyen egyszerü megfogalmazások.
Szia! A hagyományos gyujtásnál a kondi szerepe csak a szikraoltás a megszakitónál. Ha nagyobb értékü az előirtnál a kalapács ég be, ha kisebb az ülő. (vagy forditva) Gyakorlatilag a régi szoc. autókba szerelt kondikat használhatod az MZ-t hez.
"Nem tul hatarozott ez a "semennyit" kijelentes ?"
Nem. Legalábbis abból a szempontból, amiről szó volt, nem. A szíjnak van valamennyi rugalmas nyúlása, de úgy, mint a lánc nem nyúlik meg, azaz a használat során nem változik a hossza, így a vezérlés helyzete. Ami esetleg mégis látható eltérés, az kopásból ered. Ha nyúlna, az ellent mondana a működési követelményeinek. A hőtágulása is annyira elenyésző, hogy nincs jelentősége a működés szempontjából. Amit kompenzálni kell a feszítéssel, az a motor méretváltozása.
(hasznos dolog, de sztem egy 500 forintos fogobol felora alatt keszitheto ily celszerszam,, sajat szajiz szerint. s lehet az meg erosebb is, mint ez a lemezbol keszult alkalmatossag. SK velemeny )
Ezért kérdem,hogy elkó mit csinálna.... De akkor nézek egy lada vagy skoa kondit. Szerintetek melyik a jobb?:P Lada?Skoda?trabi? Egy biztos az MZ kondik fosok:S Normális mekszakitot is a harmadik motorosboltban kaptam:(
Bármelyik hagyományos gyújtásba való kondit tedd bele. Lada, Skoda, akármi. Azért más, mint a TV-ben lévő, mert kicsit mások az üzemi körülmények. Tévében ritkán van előbb -10 fok, pár perc múlva +90 fok, meg állandó rezgés, kicsi olaj... Amúgy 220nF/400V a kondi, de nagyon alacsony ESR-rel, azaz soros ellenállással rendelkezik, és nagyon nagy töltő és kisütő áramokat bír. Más nem jó oda. Nem a töltési idő a lényeges, ez nem tirisztoros gyújtás. Itt a kondenzátor a trafóval együtt egy rezgőkört alkot, aminek a hangolása fontos. Ezért kell pontosan 220 nF, nem kisebb, nem nagyobb. A mechanikai és hőterhelés miatt pedig járműbe tervezett kell, és nem tévébe vagy bárhova máshova. (Tán a katonaiak... :)
Randonra zárlatos! Van amit meg boltból el se hozok,mert újkorában lóg!
Akkor mit tegyek be? Gyújtáshoz való miben más mint egy TVben lévő? Miért fontos a 0,22mikro pontos értéke? Kondi töltésére szánt idő fordulatszám függő!
Jajj. :) Csak 220 nF-ost (0.22 uF) tegyél bele, és csak gyújtáshoz valót. Bármi mástól gyengülni fog a szikra, nem erősödni. Azt miből szűrted le, hogy az MZ kondik szarok? Kijön belőle a drót, letörik a csavarfül, vagy...?
Kérdésem,hogy azon kívül,hogy 0,22mikrós milyet tegyek bele? Tantált nemtudom kapok e valahol.Szerintetek elko jó lehet? Ha elkó hány voltos? Meg mi lenne ha picit nagyobb kapacitásút raknék bele,hogy erősebb szikra legyen(fos olcsó 2t olajok és utángyártott deformálódó gyűrűk miatt) Mi lenne ha beleraknék 10-22mikró és 63voltost?Végülis elférne a trafó alatt az meg szerintem mind1,hoggy a mexakitóhoz mennyire van közel,mert elég vastag a kábel.
Szia! 1Z-s motornál már jártam ugy,hogy a főtengelyen lévő vez.szij kerék volt elmenve,elnyalta az éket.Érdemes levenni a kereket,mert amig fennt van nem látszik semmi,még a csavar sem szokott lazának tűnni,de mikor leveszed,akkor már érezni,hogy nem tart a stift(vagy lapolás),és mozog a kerék a főtengelyen.
-adagoló szíjon 2 jelölés, adagoló szíjtárcsához és főtengely szíjtárcsához
de mire utal amit leírtam? mégsem jó helyen fecskendez? mégsem jól állnak a szelepek? olaj került a hengerbe? elment a kompresszió? elment az adagoló nyomás? vhol fals levegőt szív?
Az adagolón 3 jel van. Kipróbáltam a másik kettőnél is,ott 1általán semmi nem történik indítózáskor. Ennél a jelnél ahol most van, pedig az amit leírtam lentebb.
Klímás Ignisekbe már nem első alkalommal nem találok pollenszűrőt. Jó, ezt kijattolták garanciába, mert láttam számlát, amelyiken szerepelt. Most is egy ilyet csináltam, kért a manus egy takarítást a klíma/szellőző rendszerbe. Motip habbal csináltam és javasoltam, tegyünk bele szűrőt is, ha már a gari alatt ezt vagy kivették, vagy ki tudja ...
Viszont most meg a gazdi panaszkodik, hogy nem jön úgy a levegő, mint eddig. Ez van. Fogom és kivágom a francba a szűrőt, aztán had' tolja neki full hideget izomból.
Hát a kettő között már csak a csatlakozók, meg a vezetékezés maradt. Én a csatlakozókra tippelek, így vakon, de csak mert a franciák azt csinálják legendásan szarul. (Illetve azt is. :) Viszont ha garanciális, akkor egyszerűen menj vissza vele.
Kedves Trebitsch! Korábban érdeklődtem nálad 406-os Peugeot-m feltételezhetően rejtett BSI problémái miatt ( index visszajelzés kihagy, km számláló lenullázódik stb...). Kaptam is tőled tájékoztatást. Most kicserélték a BSI panelt állítólag teljesen újra garanciálisan és a műszerfal panelt is, de a felsorolt problémák továbbra is megmaradtak. Szerinted mi lehet a hiba forrása? Én már teljesen tanácstalan vagyok!!!
Vezérlés csere volt a feladat. Leszedtem a sallangokat és éppen jelre próbáltam állitani a vezérlést, mielött lazitom a feszitőt.
Vezérműtengely jobb végén a bevágás egybeesett a hengerfej sikjával, laposvasat betettem, adagolóba stift be,
fogaskoszorún a jel ebben az állapotban, hogy a vez.tengely + adagoló biztosítva volt a következőképpen nézett ki:
Furcsa volt, de nem tudtam a rendes gyári jelre állitani igy, megjelöltem itt a válót.
Jelöltem a fötengely kereket, adagolót, vezérkereket, levettem a szijat.
Vizpupma csere, mehet az új szij. Hááát, ku*va nehéz volt visszatennem, mondanom sem kell, hogy a szij nem akart passzolni meg stb.
Gondoltam most visszaforgatom a fogaskoszorún a jelet a normál helyére.
Feszitőt épp csak ráleheltem a stiftre, ki is akasztottam, fullon visszaállitva, de igy sem ment papirforma szerint.
Vez.kerékre, adagolóra, olajpumpára, feszitőre tettem elsönek a szijat végül a fötengelyre. (nem épp szakszerü, de máshogy nem ment. :S)
Feszitőt belöttem körbeforgattam vagy 8-szor, mindig vágtak a jelek.
Elindult a cucc! :-D Olyan a tulaj szerint mint volt.
Kérdés, hogy ha ennyire elment a fogaskoszorún a jel, ami kb. fél vagy akár 1 fogat is jelent a főtengelyen, hogyhogy nem volt tünete? Ennyi még nem számit?
Mielött valaki lehülyéz, tudom, hogy talán könnyebb lett volna ha leszedem vezérkereket, de nem tudtam lelazitani a csavarját, mert nem tudta megfogni, a jobbooldalon levő ékelés meg nem arra van, el is törhettem volna a tengelyt, mert már eléggé nyúlott.
Még mindig Nissan Laurellel bajlódom. Múltkor hf tömítés csere után sikeresen beindult az autó, de nem volt olajnyomásom és szivárgott a víz is a motor első fedelénél. Hát szarul tömítettem. Újra kezdtem az egészet.
Pontosan ugyan úgy raktam össze és állítottam be mindent mint a múltkor, és most meg nem indul be a motor. Olyan mintha épph nem akarna beindulni, 1 hengert mintha picit elkapná, füstöl is a kipufogó...majden elkapja...de aztán mégsem. Mintha az adagoló picivel arrébb fecskendezne, de az nem lehet, minden a jelöléshez van állítva, el se lehet rontani.
Mi lehet még ilyenkor a gond. A kipufogó füstje kék, 1. indításkor nagyon sűrű kék volt, utánna a sokadik indítózásra már pici a füst, motoron pedig lehet hallani h beindulna és erőssen rángat indítózáskor.
Hali! Továbbképzésen anno nekünk így magyarázták. Hogy le van-e írva valahol, azt nem tudom. Olyan Matiz - zal még nem találkoztam, amin máshol lett volna a jeladó. Ott kellene lennie, elektromos és mechanikus is egyben. Spirál is megy rá, és vezeték is. Mikori a gép? Motorkód?
Szia Ferixa! Ilyen komoly a Matiz motorirányitása? OK a gyujtáskimaradás figyelés (EOBD-s) cseréltem is már ez miatt trafósort sőt injektort is, de hogy a kerékfordulatot figyeli? Ez le van irva valahol? A sebváltóban viszont nincs jeladószenzor...
Sziasztok! Vettem egy 2007 év végi Renault Megant! Eddig semmi gond! A baj az én műveletlenségem, vagy sötétségem! :) Hogy a francba kapcsolom ki a hátsó ajtón a bébizárat? Köszönöm, ha nem néztek teljesen hülyének! :)
Az esetleges gyújtáskimaradást az ECU úgy érzékeli, hogy a főtengely szöggyorsulását figyeli, és ha egy előre beállított értéket túllép, akkor a checklámpát felgyújtja, és P03.. hibakódot létre hozza. A főtengely szöggyorsulása attól is túlzottan megváltozhat, hogy az autóval gyorsan mész hullámos úton. Ezért van a rossz út érzékelő, ami figyeli a kerék szöggyorsulását, és ha a rossz út miatt változik a főtengely szöggyorsulása, akkor nem állít be hibakódot.
Ha más nem lesz, valószínűleg ezt fogom tenni (vagy elgurulok az autóval valamelyik közeli szervizbe), csak lusta ember vagyok, alapból szeretem a neten intézni, amit lehet. :)
Azt szeretném tudni, hogy mi a pontos neve vagy típusa, jelzése ennek a szelepnek, szóval ha mondjuk valami csövet szeretnék venni hozzá, aminek a másik végére tennék egy nyomásmérő órát, akkor milyen néven keressem a szelepre passzoló csatlakozót. Esetleg ha tud valaki ajánlani olyan helyet (főleg a neten, egyébként J-N-Sz megyében lakom), ahol ilyen szelephez csatlakozó, benzinnyomás mérésére alkalmas eszközt lehet venni, annak nagyon örülnék. Az autó szakirodalma szerint normális esetben a benzinnyomás 2.3 és 3.2 bar között kell legyen, tehát valami hasonló tartományban működő műszert szeretnék.
Ez majd akkor lesz érdekes, ha kerékcsapágyat kell cserélni. A kivett, cikkszámmal ellátott csapágyra azt mondta a Honda képviselet, "ez nem honda alkatrész". :-//
új alkatrész Hondához (után gyártott is) tud valaki?
D16V mocikód , 2004 civic 1.6
a gáz az, hogy mindenhol csak 4 csavaros féktárcsa van , erre a szarra meg 5 csavaros kell , ami sehol nincs... (illetve majd egy hónap múlva a bárdiban talán , azt is a 2005-ös 1.7 dieselhez hozzák )
Járműsebesség érzékelő valószerütlen jel. Ha nem csal az emlékezetem a bal kerékagynál van egy indukciós érzékelő, hasonló az ABS-éhez, de ez csak ennél az egy keréknél van, Rossz a vezetékezés, rossz a jeladó, vagy csapágyas a kerékagy.
Hát, én speciel egy 1928-as gyártási évű palackot használtam vagy 10 évig. Volt rajta valami kis cetli, hitelesítés vagy mi, de magasról szart rá mindenki. Gázfutár jött, lecserélte, viszonlátás, nem nézett az semmit.
"Szerintem úgy tízévenként egyszer kell cserélni."
Azzal bajban leszel, addigra lejár a palackok vizsgája, cserélni meg csak akkor cserélik, ha még érvényes. Van ezekből cserélhetős kis palack is. ( mármint a nagyhoz képest kicsi :-)) )
Kár,hogy nincs mini acetilin palack. Praktikerbe látni ilyen cumókat de méregdrágák(annyi mint egy használt szett negyedik lévő nagy palackokkal) és nem tölthetők.
Olcsón mini acetilén és oxigén palack nincs sehol?(ami tölthető vagy reális áron eldobás után cserélhető)
Egyszer kell csak megvenni azt az acetilén palackot, aztán baromi sokáig elvan magában. Hegeszteni leginkább védőgázassal hegeszt a dolgozó (corgon rulez), az ilyen melegítésektől meg gyakorlatilag nem fogy az acetilén. Szerintem úgy tízévenként egyszer kell cserélni.
a varga keverő nem jó hozzá, azt a fajtát keresd ami hengeres alufogantyú és a befogóhollandinál egy félrebillenthető patkója van. az kifejezetten a PB-O2 keverésére fejlesztették.
2010től műszaki vizsgát szigorúbban veszik? van vkinek tapasztalata? eddig kétszer voltam kpm-nél egyszer sem szóltak semmiért, csak nem tudom h most nézik e a gumi fékcsövet mert eddig sosem nézték v legalábbis nem említették.
Akkor használt varga keverőszár+pb+oxigén palack? Acetilén nagyon drága.
Van egy ilyen 2e ft gázosom még rádióamatőr koromban rézcsőből antenna gyártáshoz használtam. kb. 300-400ft bele egy kis pb palack de sajna nem fókuszált a lángja és nem melegíti izzásig az anyát.
Izzásig mivel tudok anyát,csavart melegíteni lánghegesztőn kívűl?
Csak egy lánghegesztő keverőszár simán oxigén nélkül PB -vel hány fokot tud? PB palackhoz nem létezik valami? Vagy régi benzines lámpáknak mennyire van "szúrólángja"?
Eddig minden melóhelyen lánghegesztőt használtunk/használunk és itthonra azt meg nem szeretnék venni a drága ára miatt.
Hát szóval izé. Adott a gyári, új dugattyú/gyűrű garnitúra. Innentől kezdve a másik részben valószínűbb a hiba, vagyis a hengerfuratban. Bármennyire is drága dolog, szerintem nincs más megoldás: következő túlméretes dugógarnitúra, és egy _másik_ gépműhely. Vagy újraperselyezni.
Az egyik garnitúra AE (jelenleg a "leggyáribb" mini dugó), a másik egy spec amerikai gyártmány. Mindkettő kipróbált dolog, nem hallani róla rosszakat. Az AE-vel szerelnek versenymotorokat is 130-150 lóerőig.
Köszönöm az idődet - tényleg! Meg a többiekét is, akik segítő szándékkal álltak/állnak hozzám.
Hülyén érzem magam, mert szinte biztos hogy bármelyiktek ha a helyemben lenne, már rég megoldotta volna a dolgot. Mert tapasztalt profik vagytok, én viszont "amatőr". Főleg a tapasztalatom hiányzik.
Összefoglalva: jelenleg a legjobb tippem az UFO-k (ez Ég ne adja hogy elkapjam őket, mer' nem állok jót magamért! Reszkess E.T.!!!!!!!!)
A második tippem az illesztés és a hónolás. Az illesztés kicsit nagy lett, a hónolás kicsit gyenge. Ez a kettő felerősítheti egymást. Vagyis a dugó lődörög a furatban, a hónolás meg nem ad elég súrlódást/hőt a gyűrűknek a bekopásához. Ahogy a dugó billen/csapódik, a terhelt/terheletlen oldalon kinyomja maga mellől az olajat, ami felmegy az égéstérbe. Mindezt esetleg felerősítheti az, hogy az olaj által leromlott égéshez eleve több benzin kell (eleinte fülre állítottam a karbit), így mégtovább romlanak a bekopás esélyei.
Úgy mértem, hogy mikrométerrel lemértem a dugókat. Rögzítettem a mérőt. Az intot ehhez nulláztam. Aztán belemértem a furatokba (minden dugót külön mértem a saját furatához).
Ovalítás, kúposság 1-1.5 század maximum.
A dugók nagyjából egyformán oválisak és hordósak. Bár ezeket nincs mihez hasonlítsam...
- Nagy előgyújtás? Kizárva - 5 fokra beállítva, ellenőrizve, országúton tesztelve. Nem csörgött- picit sem (kivéve azt a pár km-t, amíg 95-ös benzin volt benne, de ott meg NAGYON finomyan nyomtam, nem terheltem.)
- fordíva befűzött dugó? - ez sem, mivel a dugók szimmetrikusak (bár biztos ami bztos a legutóbbi hónolás után megforgatam a dugókat).
- nagy illesztési hézag? - erről Ti beszéltetek le...
Ez már inkább emlékeztet hónolásra, de egy 2-3-400 ezret futott motoréra... Az alsó rész, ahová már nem jutnak el a gyűrűk, itt nem látszik. Az előző képen viszont valami egészen durva kinézete van annak a résznek.
Ja: az olaj is terhelt/terheletlen oldalon mossa tisztára a dugo oldalát. Az olajlehúzó gyűrű kopásképe is ott a legrosszabb (ott csak egy keskenyebb szalagon fekszik fel/fényesedett ki.
Sajnos a 100. mérés sem talál 1 századnál nagyonn ovalítást a hengerfalon. Esetleg "3 szöges" fúrás? Lehet olyat csinálni? Mert azt kicsit nehéz 2 ponto intóval kimérni. 3 pontos kéne... Létezik olyan?...
Amúgy ennek a blokknak még nagyobb az illesztése 3-4 század helyett 7-8 század...
Ez az én tippem... de már egyszer lebeszéltetek róla... úgyhogy nemtom...
Hát, amit ott a henger alján, ahova nem jár le a dugó látok: az nem hónolás, hanem gányolás. (Már amennyi így egy fényképből látszik, szóval a tévedés joga vastagon fenntartva.)
De hát mi a fene koptatja a hengert? A gyűrűk. És miért foltosan? Mert nem fekszenek körkörösen. Rossz fúrás.. ha a gyűrűk jók. Azért csak mondd el ha rájössz a hibára, had tanuljunk!
Igérem nem cseszegetlek Benneteket tovább ezzel a vacak minivel. Egy utolsó kép. Hátha tudjátok az okát.
500 kíméletes kilóméter után miért néz így ki a hengerfal? (légszűrővel mentem, összerakánál extrém módon ügyeltem a tisztaságra). Mindkét motorom így néz ki rövid bejáratás után (a másikban csak 200km volt). De újrahónolás után 1 óra helyben járás/forgatás után is kezdtek a jeli mutatkozni...
500km már elég volt hogy a hónolás a foltok közepén teljesen kikopjon...
A terhelt oldal (de a terheletlen is hasonló, ha nem is ilyen durva):
nem igazán orvosolható háznál. a három vonal sokféle váltóhibát takarhat, csak diaggal lehet pontosabbat tudni. próbáld meg leáramtalanítani 4-5 percre, néha bejön, de utána mindenképp hibakeresés..........
sportmotor kuplungagy lefogót. Ráhegeszteni 1méteres csövet meg a pofájához erősítést és a pofájához rá merőlegesen "biszbaszt" ami a lamellák helyén fogja az agyat. Akkor a 250mm olcsóbbat veszem.
Sziasztok! Tud valaki segíteni nekem smartal kapcsolatban?? Olyan kérdésem van ha a váltó nem jó nem is indul el az autó?? A műszer falon három vízszintes jelet mutat ... S.O.S Köszönöm ha valaki tudna segíteni... Ha van olyan ember aki tudná ezt orvosolni és házhoz jönne....
belekukkantottam az előbb, nekem teljesen száraz. ki is szedtük, teljesen laza volt, most meg mintha erősebben be lenne téve, reméljük csak kontaktos volt. Az kicsit fura, hogy gyújtás nélkül nem ég a fék, de párat teszteltünk gyújtással meg elindítva is, egyelőre jó. Kíváncsi leszek este, ha mozog is az autó mi fog történni :)
bocs, hogy beleszólok, de a haverom 406-osán pont ez volt, elment minden féklámpa. szervizben lebontva a fékpedálnál olajat találtak, az egész pedálsor környékét és a műszerfal alját eláztatta és tönkrement a kapcsoló. a szerelő szerint a fékhenger eresztette el a folyadékot. de mondom, az 406 volt.
Valakinek van ötlete a következő problémára? Peugeot 307, egyik féklámpa sem világít. Amit megnéztünk: kicseréltük azt a 2 biztosítékot, aminek a leírás alapján köze lehetett a fékekhez. Bár nem voltak hibásak :) De ettől se lett jobb. Illetve néha-néha világít - egyszer elcsíptük több óda után, mikor konvojban mentünk) de leginkább nem. Van még valami tipp, amit amatőrként meg lehet nézni? Az autó 2 héten belül megy 4 éves műszakira, ami 1 nap kiesést jelent, és sajnos emiatt most nem nagyon tudok másik napot is kivenni szabira, viszont természetesen nem jó így rohangálni Pesten sem. Persze ha olyan műhelyet tudtok, ami este tovább nyitva van, és egyeztetés alapján ha 5re odaviszem, rá tud nézni, akkor az lenne az ideális :) Elsősorban észak Pest (XIII-IV. ker), de másutt is.
sztem a hosszra ;) 18" befogás már elég komoly lenne de csőfogónál 1" az a cső-re vonatkozik mit akarsz csinálni , mert alapnak olcsó szerszám is elég 500- 1000 közt kapni "blicc" fogókat és alakíthatók. kasznihoz csináltam sebváltó léptető villából sima hegesztéssel "cél"szerszámot
igen, köszi. az eredeti meghalt, mert elszállt a főbiztosíték táblám és mindenfelé ment mindenféle feszültség. jókora cumi volt mire egyáltalán rájöttünk, hogy az volt. aztán 2 hétig hevert a kocsi saját vezérlője egy gyereknél, aki 2 napra vállalta. nem sikerült. a hibát nem mondta meg. a vége az lett, hogy bontóból szereztünk egy vezérlőt, amire - mint most kiderítettem - egy sima immo off-ot toltak és kész. persze azt mondták bevizsgálták.
nem írom most le mennyi szívás volt eddig a kocsival, és most kezdődik megint.
szóval, ha felpörgetem és beteszi a vezérlő hiba jelet, továbbá a diag látja a hibát, és nem tudja törölni, akkor ez azt jelenti, hogy a vezérlő szar megint?
láttam a korábbi linkedet egy injektorról, el is olvastam :) nem akarnám bántani a többi részét, ha nem muszáj. pót injektorom van, cseréljem?
ígéretet is kaptam arra, hogy a mostani bontott vezérlőt bevizsgálják, illetve megpróbálják rá visszatolni az eredeti saját vezérlőm flash-ét. működhet?
(a régi vezérlőmben állítólag nem a végfok szállt el, azt állítólag megnézték)
Nemrég cseréltem egy javitott Renault ECU-t most nem jut eszembe az azonositója de 1.4-es motorhoz való volt, immós, Simos-3 rendszerrel. Lényeg: javitható.
A katalizatort mindenkeppen karositja az olajfogyasztas, mindeggy hogy gyuru, vagy esetleg szelepszarszimeringek miatt tortenik. Nem biztos hogy kopottak a gyuruk, lehet csak kilagyultak (pl. egyszer jol felfozted a motort) igy teljesen mindeggy mennyi kilometer van benne. Abban az esetben termosztat/vizpumpa/vizhuto ellenorzese is ajanlatos.
Szaki ajánlotta a grafitos módszert. Meg a cigipapírost is (fuartba beforgatott olajterító el kell(ene) vágja a cigipapírt (5-6 század vastag). Mondjuk nem vágja el :). De lehet béna vagyok, vagy a cigipapír nem a régi...
Elég mélyen ül a legalsó gyűrű, a feszitése OK? A dugó olajátvezető furatai, (rései) OK? Ha kopottak a dugattyúgyürü hornyok pumpálja az olajat, de Neked újak a dugók és a gyűrűk hézaga is jó állitólag. Ezt a grafitos kencés gyürüellenörzést még nem hallottam. De biztosan egzakt módszer...
Nekem egy olyan buta problémám lenne hogy nem rég volt váltókulissza cserélve a kocsimba. A szerelőm a régi szoknyát + gombot rakta rá a pálcára, de a gomb folyamatossan a kezembe maradt meg elforgott meg ilyenek, nagyon idegesítő volt.
Leszedtem és 1 csepp pillanatragasztót raktam a belsejébe és ráhúztam a helyére. 5 perc után .. azt vettem észre hogy a szoknya teteje, a rükverc felhúzója összeragadt a gombal... Én hülye erre nem gondoltam.. De arra sem hogy 1 csepp pillanatragasztó esetleg kifolyik és összeragasztja ezt a 2 dolgot....
Nah most a kérdésem hogy ez gondolom nem nagy probléma nem? Új szoknya, gomb meg rükverc-felhúzó vagy mi az nem de?
A terítő gyűrű a gyári AE garnitúrában "expanderrugós olajgyűrű" volt, a második garnitúrában (NPR), 2 lemezes kivitelű.
A lehúzó mindkét garnitúrában "percgyűrű", az alső élénél nagyobb átmérőjű. A fűzött dugón látszik hogy hogy fekszik fel - az alsó éle fényesedett fel. Minden gyűrű egyformán ilyen képet mutat.
Az lenne a kérdésem, hogy van 1 2000-es benzines avensisom ( 114 e km.) ami minden szervíz hitetlenkedés ellenére zabálja az olajat. Mivel nem folyik igy valszeg gyürüzni kéne, szerintük. Arra szertnék választ kapni ha valóben ez a hiba akkor ez tönkre vágja a katalizátort is a hogy ők mondják?
Így nézett ki a dugó z utolsó szétkapásnál. Az olajlehúzón látszik hogy alul fényesedett fel (körben). Ugyan hullámosan, de a gépműhely szerint ez normális. Mond Nektek valamit a látvány?
Ha valakit be is viszek, az véletlen. Én is ott vagyok.
A grafitos dolog szerintem pontosabb/egzaktabb mint a fényrés. Csillog ott minden, nem fogos semmi érdemlegeset látni - főleg hogy először próbálok ilyet csinálni. Viszont a grafitot szépen lepucolta a gyűrű...
Hallottam hogy a lehúzó tud amolyan "olajpumpaként" működni szerencsétlen körülmények közt. ez hogy van? Ismeritek a jelenséget? Vagy urban legend?
Abból a pár emberből nem volt legalább egy, aki meghallgatta volna, hogy a motor mely részéről jön a hang? Innen gép mellől nem fog kiderülni, ha ott élőben nem tudjátok behatárolni.
A smájli lemaradt a múltkori levélről. Gondoltam mindenki érti a viccet.
Nemá' ha a lámpafény átvilágítana, az már nem volna semmi!... Gondolom Sierra is viccnek szánta. Én legalábbis annak értettem.
Grafittal megszíneztem a hengerfalat, úgy járattam meg a dugókat a helyükön. Látszatra szépen lepucolta. Nem hagyott csíkokat.
Viszont a füstölés melegen kezdődik. Melegen meg kicsit nehéz ilyesmit csinálni :P.
Amit megtettem viszon: melegen (70-80 fok) mértem intoval. Sőt, mértem melegen, hf-jel szerelve alulról. Max 0.01mm eltérést mutatott. Ennyi mérési hibám is lehet.
Nem muszály segíteni (nehéz is így neten át, elismerem), de kérlek ne cseszegessetek. Nem vagyok szakértő (nincs iskolám), de összeraktam pár ilyen vackot gond nélkül.
Megane I 1.4 8v erőtlen, nem pörög fel, hiányoznak a lovak. katalizátor csöndben van (ettől még lehet rossz), max fordulat 4800 és nem megy feljebb. a kipufogóról annyit, hogy nem fúj ki a katalizátor előtt, a füst a hátsó dobnál jön ki (ma a párás időben jól látható volt).
benzinszűrőt ma cseréltem, jó koszos volt a régi, de a probléma nem oldódott meg.
ha részterhelés után megpörgetem (melegen) akkor felmegy "fülre" 4800 fölé a fordulat, és utána leejti (végig padlógáz), megjelenik egy befecs hiba jel, ami később törlődik de onnantól megint nem pörög csak kb 4800-ig.
5-ösben 90-nél nem megy többet az istennek se.
ja, viszont zabál, olyan 8 körül, előtte az átlag 6-6.5 volt.
részterhelésen OK-nak tűnik a teljesítmény, városi tempónál, de országúton siralomház.
van esetleg tippetek, mi lehet? vezérlést kb. 39e km-el ezelőtt cseréltük.
na olaj le -olajszürő le- gyertya ki-ujgyertya be-vezérlés szét -vizpumpa ki-uj vizpumpa be-ujcsapágyak be- vezérlés jelre-szíj fel-csapágy meghuz- 1x csillagkulcsal körbeforgat- olajszürő fel - CASTROL 10W-40 be max jelzésig-
na indit - beindul pöcre - kattog mint állat -5 másodperc elhalgat- azóta csak terhelésre van ez a gerregés -eleinte csendesebb volt- de igy 3000Km után már kezd hangosodni - na röviden ennyi :)
Halí ! sajna ez nem olyan :( ezen nincs semmi vákumdob meg kar már volt leszedve a szívótorok tök üres meg össze van ragasztva az egész szét se lehet szedni
a motoron meg egyértelmü a jelzés a hengerfejen szint ugy mind pászol akkor mi lehet rossz még a vezérlésben már megnéztem az ETKA progiba is az is ugyan azt a jelzéseket mutatja mint amire állítottam :((
Szia! Ha az a motor amire gondolok: Szembe állsz vele, a szivócsövön jobbról vanegy kis vákumdob ami egy kis kart mozgat, az váltja át terheléskor a szivótorkot. Ha kézzel megfeszited, és ott a baj, változnia kéne a hangnak, Ezt a müanyag szerkezetet (a szivótórkot) szét lehet szedni, és három (kettő?) lemez van rögzitve a tengelyre. Ezek változtatják a levegő utját motorfordulattól függően, és ezek a lmezek lehetnek fellazulva. Tévedés joga fenntartva! De: Azért hasonlit a sztori a régi vicchez, amikor a hazatérő urat a szolga igy fogadja: "Semmi újság, csaka macska elszaladt, megijedt a lovaktól, amik az égő istállóból menekültek, amikor kigyulladt a kastély, mert az úrnő a szeretőjével nagyon mulatott!" Vezérléscsere után erős kopogás? Elég vésztjósló! :-(
igen átugrott de az akkor volt mikor szedtem szétfele a szíjcseréhez de jelre lett összerakva . ugyanekkor volt olaj csere is meg gyertya csere
de mikor össze lett rakva és első beinditás volt ugy kopogott mint állat de utánna halkabb lett de most megint kezd erősödni:(( diagot még nem néztünk mert ami kábel van ismeretségben arra nem válaszol az ECU és a műszerfalon se világit a diag. lámpa gyujtás ráadásakor .más minden válaszol(ABS,AIRBAG,magnó,komfort elektro.) csak az ECU nem !.
Szia Atis! Ez nem az a motor amelyik változtatja a a szivócsövet? Volt nálam egy hasonlót produkáló VW 1.4-es, fel voltak lazulva a terelőlemezek a szivótorokban. Csavarokat csontra visszahúzva megszünt a kerregése. Ez is egy tipp!...
Szia Celica! Csak egy óvatos kérdés: Csak gyürű a hengerben, és alulról megvilágitva? Nincs fényrés a gyürű és a hengerfal között? Persze az olajfilm letörölve.
Hi! Mostanában induláskor és alátekert kerekekkel,de egyenesben is,hidegen-melegen ki akar szakadni a motor-váltó a helyéről:(Kaptam rá javaslatot,hogy húzzam le a sebességjeladó stekkerét és attól is megszünhet,de nem segített.Cseréltem a 2tömegűt fixre,de nem változott.Kapott Kollár Szabitól új progit,de semmi.Ha gázadás nélkül vagy nagy gázzal indulok akkor vmivel jobb... Nem tudja vki,hol keressem a hibát? Az adatlapomon a paraméterek:)
Hütöt keresünk hozzá,de sehol nem találni próbáltuk Nissen,Behr,Valeo tipusokat!!
Évjárat,tipus,alváz,motor kód szerint mind olyant küldenek amelyiknél az alsó-felsö müanyag ahol vannak a rögzitö tüskék mind 45mm vastagot küldenek,ebbe a kocsiba pedig 37mm vastag van és nem fér bele!! Már 3-dik hete próbálunk találni bele,de mindenhol értelmesen néznek és nem akarják elfogadni,pedig elsö tulajdonos és nem volt törött a kocsi!! Ha valaki találkozott ilyennel,vagy valami okos megoldása van kérem értesitsen!!
Üdvözlettel:Kolcsár Ernö
Lehet E-milbe vagy telefonon is értesiteni ha valaki okosat tud!!
hello! segítséget szeretnék kérni hozzáértőktől v akinek volt már hasonló gondja. adott egy audi a3 1.6i 98as évárat. akl motorkód. abs gondal közdöm. tavaly nyron jelentkezett először. a gond h alacsony sebességnél 20km/h alatt fékezés nélkül is dolgozik ill sokszor ha araszolom és fékezek akkor meg elveszi afékerőt. nézettem már villamossági szakemberrel is. az egyiknél semmit sem jelzett, ő ajánlotta h takarítsam meg a jeladókat. ez megtörtént. ahiba továbbra is fent ált. másik szerelőnél ki irta a jobb első jeladót, ő kinullázta. ezt követően mentünk pár kört, és mindegyik érzékelő azonos értéket sebességet jelzett. pár nap után újra jelentkezett a gond. akkor megint jobb első jeladó hiba. ezt követően kicseréltem egy újra, pax gyártmnyú. egy darabig megint jó volt de nem sokáig. minden jeladó tiszta. amit észrevettem h csak meleg időben kb 16fok felett jelentkezik. egész télen és ősszel jó volt. valaki tudna segíteni h merre keresgéljel? ill h tudnám kimérni a jeladókat. mini multiméterem van. köszi a segítséget.
Sajnos tőlem több ész nem tellik. Az én vackaimba humán alapú biokinetikus kopogásérzékelő van (=hegynek felfelé fülelsz mint állat).
De azt gondolnám, hogy nem kopogásos égés amit hallasz.
Volt egy dízelhangú minim, de abból a gépműhely kihagyott egy csapágyat -(szerintük ők belerakták, úgyhogy lehet hogy az UFO-imnak kellett az is) :D, és az olajszivattyú átvette a szerepét - így feszülve futott - az adta ki a hangot.
tudom jó hogy a kop.érzékelő nem ad ki hangot :) de ha nem küld vagy nem jó jelet küld az ECU nak és az nem jól lövi be az előgyujtást az nem adhat ilyen hangot ?
a gerregés meg olyan mint egy ujjfajta diesel hangja . volt már hogy a kutas megkérdezte diesel? :)) de 2500 as fordulaton megszünik .
Annyi lemaradt, hogy most nem a saját kipufját aggatam rá, hogy ne verjen át a benne levő koksz, hanem egy másikat, ami viszont sokkal kissebb átmérőjű (32 a 44 helyett). Járatáskor az egész rendszer forró mint a rosseb.
Mi a kapcsolat a látható füst és a kipufogógáz hőmérséklete közt?
Érzésem szerint ha a gáz melegebb, kevésbé látszik a füst.
Vagy?...
Merthogy most az újrahónolás után látható füstöm nincs, vagy alig van (inkább csak durva gázfröccsre), viszont a gázon érződik az égett olajszag és a gyertyák is csúfak...
Összeraktam úgy, hogy a dugók felére régi gyűrűt tettem - Így is füstöl :((, de a két dugó amin öreg gyűrűk vannak (antik kopott ócskaságok, 0.8-1mm véghézagal), az sokkal szebb képet mutat a gyertyán! (?)
Hülyeséget csináltál !!! A benzinszűrő és az injektorsor közt vagy az injektorsoron kellene mérned. Nem csesztetni akarlak, de jobb lenne elvinned egy szerelőhöz.
Nem értem mi a baj! A 73652 hozzászólás szerint mértem a nyomást. De mivel ott csak úgy lehet, hogy leveszem a viszafolyó csövet, és a motor sem megy, ezért szerintem ott torlónyomás van... nincs visszaáramlás. De lehet, hogy nem jól fogalmazok. Ott mértem 5 Bar-t.
Azért kíváncsi lennék, meddig bírná egy ilyen kivitelben a tápszivattyú a teljes lezárást. ?? A gázpalack akkor lenne jó példa ehhez, ha a tankot nyomás alá helyeznénk, és szivattyú nem is lenne. :-P
Köszi. Most reggel beinditottam, hidegen nem volt alapjárat. Kb. fél perc fordulaton tartás után, helyreállt minden. Szépen veszi a fordulatot, van alapjárat, egyenletesen jár a motor, jól lehet vele közlekedni. Mintha semmi baja nem lenne. Szerintem félóra múlva megint nem lesz jó. Nem értem. A szabályozó szelep lehet időszakosan hibás?
Szerintem megy az visszafolyás nélkül is, és az angolok mindenre képesek. :) Csak nem az injektorléc végére, hanem az elejére kell a szabályzó. A gázpalackok reduktorai is tudnak többé-kevésbé állandó nyomást csinálni, és ott sincs visszaáramlás.
Van visszatérés. Lehet, hogy a szállított benzint a nyomásszabályzó egyazegyben visszaengedi a tankba? Ugyanis csak torlónyomást tudtam mérni, úgy hogy levettem a visszafolyócsövet. Én úgy érzem, hogy ott a benzin az injektoroknál, csak valamiért nem injektál be. Az ECU milyen jeladók adatai alapján vezérel? A szívótér-hőmérsékletérzékelőt, az alapjárati motort, pillangószelepállásfigyelő jeladót már teszteltem (másik működő autóból cserélgettem). Valamint a szivótérnyomásérzékelőhőz kapcsolódó vákuumcsövet is ellenőriztem, nem szív falsot. Mi lehet még? A főtengelyjeladó működhet úgy, hogy hol ad jelet, hol nem? A Lmbda szonda mit befolyásol? előre is köszi
Tévedtem mert az AUDI 100Td-nek 350Nm a fötengely meghuzása és az enyim volt a kocsi mig össze nem törte barom mindig arra huztam kilós kulcsal és levegösel vetem le mikor szijat cseréltem meg hengerfejet kelett csinálni akkor is cseréltem szijat mert majdnem 70-ezret mentem addig vele!!
250van rá írva de én lemértem az 50literes tartályt hány másodperc alatt tölti 10bara fel és 270-275körül jött ki,de 0ról mértem a 10bár ha gondolod holnap lemérhetem 50literesbe hány sec alatt csinál mondjuk 5ről 10bart. 2,2Kw motor szíj nélkül rajta V2 kompresszoron a 2henger párhuzamos és kb. 60-70fokos. Gyári Güde.
270liter/perc 8-10bar amim van:( Csak ugye jóval többet kérnek ezek a kulcsok :( Igaz 6bárt írnak és ha megindulok 10báron és első 1-2ütésnél ha meglazult a csavar/anya...
Lánckerék anyát már megint nem bírom kézzel lebirkózni a váltó tengelyről és még a kuplungig el se jutottam :( 125/145Nm :(((((
Baloldalon megy be egy darab uzacso a tank/pumpatol. 2 db 8as feju facsavar fogja az injektor sinre a csatijat.
A tuloldalan ott a szabalyzo, vakum is megy ra.. de visszatero ott nincs., esetleg belul, az sinen belul.. de azt meg kizarnam, mert olyan vekony kis muanyag xar.
Meg mint kepen is volt.. nyomasszabalyzo a pumpa mellett, a tankban.
Lehet nem a 216.. mert ilyen innen mar kikopott.. de 25, 45, 75B . .meg egyeb ilyen joszagban igy van.
Amit 2méteres cső+fix szár nem hoz le kézzel azt megindítja? :) Ugye ha rá ugrok a csőre 60kg szorozva a 1,5méterrel az 90kg :) Mert kezdtek meggyőzni,hogy boldog tulaja leszek egy ilyen kulcsnak.
Csak mert elég határeset az 1300,lehet 1600as 3/4" kellene venni? Csak ugye csalós a számítás mivel én nem tudok a csövön olyan hirtelen ugrálni mint a kulcs ütőmechanizmusa üt.
szejétek le az adagolot és a porlasztokal együt vigyétek el és méresétek be hid el otlesz a hiba. de komoj kopjuteres mérésre vigyétek ott röktön meglátjátok a hibát!
Adagolós az autó!Ez inkább olyan kihagyás,nem hullámzás.Alapjáraton 5-10 másodpercenként kihagy és belibben a motor!A szabálytalan ritka kerepelés sem szünt meg amire más szerelő azt mondta,nem a vákumos fékrásegítő,hanem a motor.De mi lehet a motorban?
Van a két mühelybe mind a 3-rom méret és idáig nem volt semmi gond velük nem volt elenfél még a régi AUDI fötengelycsavarokat is kilehetett nyitni velük amik 34kg+ ragasztás volt bennük az-az 340Nm volt a 1/2 colossal kilehetett nyitni öket!!!
ha magasnyomásu a rendszer akor a szivatyuban van alapjáraton nyomás Veszteség és azért hulámzik a motor és magasab fordulaton kisimul mert akor állandosul a nyomás ha magas nyomásu a rendszer kb:100000 a jav ha adagolos akor is ez a felállás csak akor olcsob a jav mert az kb:30000 de már mindkét verzioban találkoztam a hibával és mindegyik rendszernél a a szivatyu vagy az adagolo volt a bünös.
Hát a gyertya nem tocsog a benzinben, sőt olyan mintha nem kapna benzint. Az nem lehet, hogy a nagy nyomás miatt, az ECU letilt? Vagy valami ilyesmi. Nem tudja valaki, hogy hol az a nyomásérzékelő, vagy szabályzó?
Na... mértem lehúzott vákumcsővel is, úgy is négy körül volt. Megint volt egy időszak amikor semmi baja nem volt. Most megint rossz. Megint megmértem a benzinnyomást, és 5 BAR fölött volt. Az baj? Mi lehet a gond?
:) Jól van na, de legalább tudom, ez lesz a baja, nem az, hogy más kompresszor van benne. Ezzel hova érdemes menni? (úgy értem klímást érdemes felkeresni, vagy szervizest - most lett feltöltve)
müszerfal egység .nem világit a "motor engine checking" diagnosztikai lámpa !!
se gyujtás ráadásakor se semikor már szétszedtem az órát a led benne , semmi nem látszik a panelon ,minden vezeték ép ,gyári szigetelés sértetlen , ledet cseréltem semmi javulás ugyanugy nem vill.
kérdésem szoftveresen lehet ki -be kapcsolni ezt a MIL lámpát???
Megoldottam, kis szappannal nagyjából visszanyomtam a helyére. Jó szar egy megoldás, ha ilyen lazán kijön. Gondoltam simán megy vissza is. Nagy mind1, beázáshoz elvileg nem lehet köze, szélvédő alatt ott a ragasztó, ez alá amúgy is bement szerintem. Amúgy rozsdásodott alatta azt akartam megállítani.
értelmes húzás volt:( több lehetőség van 1, az alsó beakadó peremét levágni és szélvédő ragasztóval beragasztani. 2, kivenni az egész szélvédőt és újraragasztani. javaslatom szakműhely ill. van aki házhoz megy és megcsinálja.
Akkor már csak a szárítószűrő, az expanziósszelep, az elpárologtató, nyomáskapcsoló, vagy túltöltés jöhet szóba. Aztán az sem kizárható, hogy nincs is baja. Ez sem egy on-line megoldható probléma.
Sziaztok! Lenne egy kérdésem az automat nemrég hoztam haza a szerelötöl hidrotöke csere volt. De az alapjáratom megnött, Mikor beinditom kb 60-70C-nál 1500 fordulatra emelkedik az alapjáratom mikor gázt nyomok megint lemegy normálisra 1-2 másodperc vissza 1500, számitógépes vizsgálaton kimutatta hogy Hütöviz jeladó, ( -15C -fokos viznek jelezte, +15c-foknál, és 85c-fokos viznél ) Kilett cserélve és semmit nemváltozott, A számitogép nem mutatsemmit ,Kilett tiztitva minden amit kilehetett pl alapjáratimotor.....STB, Valaki tudja az okát? Kérem jelezze!!
Üdv, Leszedtem a szélvédőm feletti gumit, és nem tudom visszatenni. Kérdésem az lenne, hogy ez azért lehet mert rideg, öreg, vagy esetleg előbb teszik az üvegre és aztán teszik be a szélvédőt ezzel együtt?
Kép róla illusztrálásképp : http://img707.imageshack.us/img707/5309/szelvedo.png
A nyomásszabályozó a szívócső nyomásához képest szabályozza állandóra a nyomást, tehát amit mérsz járó motornál, annak kevesebbnek kell lennie mint álló helyzetben. A Data szerint 2,5bar alapjáraton. Ha lehúzod a szabályozó vákuumcsövét, akkor a légköri nyomáshoz képest fog szabályozni, ilyenkor 4,1bar a megadott adat, a 3,9bar kb. jó is.
onnan, hogy ahol a szíj hajtja a kompresszort, ott nem csak a tárcsa kerimája forog, hanem a közepe is. nyisd ki járó motorral a motorteret, ha megtalálod a kompresszort, akkor látni fogod.
:) Nem értek én hozzá:))) Szóval igen, magát a ventillátort, én konkrétan azt sem tudtam, a klímához tartozik, csak ahogy néztem a klímaalktrészeket bárdinál, ott van. Na igen, az kapcsolgat ki-be, na azt érezni az alapjáraton is.
Semmit, nem ismerem ezeket. Szerintem amit a 1/2"-os nem nyit meg, 600Nm-rel, annak méteres cső kell, a ragasztónak meg meleg. :-DD Ritkán van rá szükség felénk. Ha sokat kell, akkor ne vegyél gagyit.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. 1,6-os 8 szelepes Meriván hol találom az alapjárati motort? z16SE a mocikód. Sürgős lenne! Előre is köszi. Peti Kellemes Húsvétot mindenkinek!
Igen. Amikor mértem a nyomást, akkor nem indult. Most kb. félóra múlva újra megpróbáltam beindítani és sikerült. Az első indításoknál nem volt alapjárat, és leállt, most már nem... Tökéletesen működik... Nem értem. Most levettem az akkusarut, hátha el kell felejteni valamit. Nem tudom, hogy mi lehet.... :(
Hogy mivel van gond, azt ennyiből innen senki sem fogja megmondani, rá kell tenni a nyomásmérőket és figyelni, mikor mit mutatnak. Megeshet, csak a kondenzátort kell kitakarítani, de lehet még számos más oka is. A ki-be kapcsolgatásnak többnyire a kondenzátor hatástalansága az oka, vagy koszos kívül, vagy dugult belül, esetleg nem megy a ventilátor. Locsold hideg vízzel, hogy akkor is kapcsolgat-e!
itt ugyan az a márka 1/" ban 29e csak kérdés mennyire tartós és tud e legalább 1000Nm -t.
Tengelyek végéről kellene olyan anya/csavar lehajtásra amik 80-200Nm re voltak meghúzva és néhol még menetragasztó is van(autó,motorkerékpár),mint váltó és főtengelyek vége,stb.
10báron 275liter/perccel szerintetek mit csinálna? Tudom nem sok de ennyi van....
Ugyanezt csinalja az en verdam is, de csak hidegen, viszont nalam keverekproblema van. A te motorodnal tipushiba, hogy kikopik a hengerfej furata amiben a butykostengelyek forognak. Penzbe nem kerul levenni a hengerfesfedelet es egy kalapacsnyellel megprobalni megmozgatni a a tengelyeket oldaliranyban. Ha mar kerreg, akkor szemmel is lathato lotyogese lessz es azon mar mitsem segit az olajjal valo trukkozes.
3/4" vagy 1/2" minimum 1000Nm légkulcsot olcsón hol és milyet? Használt is jó nekem ha nincs szarákopva! Vaterán máskor annyi volt olcsón most meg drágán szarok:(
Tudtok valami weboldalt javasolni?
erről vélemény: http://plaza.unas.hu/plaza_artdet.php?art=5505,BEK_kft_685301,Legkulcs_34_1350_Nm_twin_hammer,2
Nem egy márkás :( És még nem is nagyon olcsó de márkásak mégdrágábbak:(
Sziasztok lenne egy nagy gondom remélem valaki tud valami okosat mondani rá ,mert erre mifelénk csak tarkóvakarás van :)
autó : 2002 SEAT LEON 1.4 16V
jelenség: motor terhelésnél gerreg mint ha a hidrotőke kopogna,csattogna de alapjáraton semmi hangja szép csendes ! de bármijen terhelésre mondjuk bekapcsolom a klímát vagy menetközben gyorsítás 1500-2500 Ford. között
de legjobban akkor lehet kihozni ha kézifék be 1 be oszt kuplunggal megterheljük
olaj CASTROL 10W-40 Magnetic
benzin mindegy mindeggyikel csinálja
ötlete valakinek? csak a hidrotőke? vagy kopogásérzékelő?
Van egy 98-as Galantom. Abban, ha jól látom, egy MSC90C tip. klímakompresszor van, bár ez lényegtelen. Most jutottam el odáig mióta megvettem, hogy a klíma rendbe van téve, és működnie kellene. Csakhogy nem fúj igazán hideget (mondjuk egy stabil 10 fokos levegő, akármilyen időben, ami rettentő kevés ahhoz, hogy lehűtse a kocsit), most beültem 10 perc, hát kint hidegebb van, mint amit bent csinálni tud (süt a nap). Úgyhogy ez gyanús, elvileg nem szökik a gáz, aztán most kellett cserélni egy csövet, és nem illeszkedett a rendelt alkatszér, pláne gyanús. Úgyhogy kiderítettem: TRS090 t. kompresszor van benne. Rákerestem, ez egy régi Honda Civic klímája lenne. Eleget sírtam, most az lenne a kérdés, normális, hogy ilyen levegőt fúj? Mi lehet a gond. (az ok, hogy ez egy duplaakkora kocsi, megszoptam erősen, de ez van) Nem ezzel jött ki a gyárból, rendben, de mit kellene ebben a kocsiban tudnia?
Pest megyében lakom,Aszód és Hatvan között egy kis faluban.Képet csak husvét után tudok müszaki akadály miatt.Ötajtós,szervókormányos,gyári tetőablakkal,1.6-os 8szelepes türkiz-metál.Kék v zöld?Ki minek látja.Ja és 92-es évjárat.
de az az érdekes hogy meg se pöffen inditozás alatt :(
"Subikban a punpánál van a szűrő a tankban..." szokták cserélni vagy ha csak gond van akkor ! ez a gép szervizes volt idáig csak most nem akarják bevinni a szervizbe amugy 84000km van benne !
Na vegul csak elmentem megnezni azt a bmw motort, mert mar megint elkezdett a faszi telefonon stresszelni, hogy szetszedte es a gyuruk mar elkoptak az eddig megtett 500km alatt. Azzal nem dicsekedett, hogy a kromos gyurut puszta kezzel tette fel a dugokra es nem gyurucsipesszel, igy a kromreteget mar meg is torte rajta es hosszanti rovatkakat huzott a huvelybe. Mivel a huvelyek a dugok kopasa utan voltak honolva a standard gyurut be kellett volna reszelni hogy legyen elegendo nyitasa, ezt sem tette meg. A gyuruk nyitasa jelenleg mar 0,6mm. Tovabba azzal sem dicsekedett, hogy 15W40 olajat rakott a frissen generalozott motorba, ami szerintem erosen vastag neki, foleg hogy 5W40 az eloirt. Mellesleg nem autoszerelo a balik, hanem valami autolakatos. Meg is kert hogy ajanljak neki egy autoszerelot aki osszerakna neki rendesen a motort :) A kerdesem az hogy az emlitett rovatkak mennyire befolyasoljak a motor mukodeset a jovoben, kikopnak azok meg? Az 5-os hengerben kb. 0.03mm mely, a tobbiben epp csak lathato. Ajanlottam neki hogy esztergaltasson egy fadarabol es tekerjen ra 400-as smirglit es olajosan honolja meg egy kicsit, hogy az esetlegesen odaragadt kromszemcseket vigye le a hengerfalrol.
Nem értem.... Reggel beinditottam, első kulcsra indult, csak nem volt alapjárat, és leállt. Másodszorra elindult, és tökéletes minden. Mentem vele kb. egy órát, mialatt mindenféle terhelésnek alávetettem (kisutcák, dugó, autópálya), és semmi baja, tökéletes volt. Hazajöttem, beálltam vele a garázsba, és félóra múlva újra megpróbáltam, ... és semmi. :( Ugyanaz a tünet: se alapjárat, se fordulaton tartás, és nehezen is indul. Ki tud esetleg a XVIII ker.-ben diagnosztizálni? Hátha valaki látott már ilyet.... kösz
Nekem olyan problémám lenne hogy a kocsim (Alfa Romeo 166 2.0 TS) 120 feletti fékezéskor a kormányt rázza, 130 felett pedig menet közbe is kicsit érzem a kormány rezgését..
Szerintetek mi lehet az oka? Ha nem muszály nem szeretném az összes első-futómű alkatrészt végig probálni :S (téli gumival ugyanígy csinálta)
Ezen kívűl néha van olyan hogy egyhelybe állok járó motorral, (pl mcdrive..) és egy idő után bekapcsol a hütőventillátor, és akkor ilyen érdesen elég furcsán teszi eszt, de inkább csak beltérben lehet érezni ezt (padlón talpal). De ez csak 10ből 4szer van kb :S
Olyan is van néha hogy a hőfok mutató egyszer csak felfut max-ra, kigyullad a piros lámpa.. ilyenkor gyujtás le, és vissza és újra jó 90°-os. Ez valami hőgomba lehet? vagy mi? :D