Na, akkor az én Tecumseh motoros fűnyíróm motorja biztos tiszta lesz: az ősszel egyszercsak pukkant egy k.va nagyot, és megállt. Rotyogott az olaj benne. Kicsit pihentettem, nem indul. Nézem az olajszint csavart, mikor kivettem, ömlik a híg olaj, mely benzinszagú.
A fenébe, valahogy üzem közben belefolyt a benzin!
Eddig csak egy briggs motoros mtd fűnyírómon csináltam. Én évente egyszer cserélek olajat, és ilyenkor 2x öblítem az új olaj betöltése előtt. Az olajat a forró gépből eresztem le, viszont a benzinnel csak akkor mosom ki amikor már langyos, addig kell öblíteni amíg tiszta benzin nem jön.
Lehet mosóolajat is venni, de fölösleges a sima benzin tökéletes erre a célra, csak nem szabad a forró motorba önteni. nagyjából 2x 2,5 decivel jó alaposan megrázva a motort pár percre állni hagyni. Én a biztonság kedvéért soha nem használom a gyári aljleeresztő csavart. Leeresztem a benzint a karbit szárazra járatom így bátran oldalra döntve kiöntöm az olajat a betöltőnyíláson, majd amikor lehűl a motor ugyan így járok el a benzinnel.
Én úgy tudom, hogy ezekben a motorokban nincsen. A többi négyütemű motorhoz képest is annyit tudok, hogy a hengerfalra csak egy henger spricceli fel az olajat az olajtálcából, emiatt nem "kering, áramlik" a teljes olajmennyiség (leül a retek a tálca aljára). Azt javasolta a szerelőm, hogy ha olaja cserélek, mindig mossam át a motort a friss olaj beöntése előtt benzinnel, hogy az olajtálca aljáról feloldjam és kimossam a sarat.
Én tegnap este raktam össze másodjára a sebváltót. Nálam is az volt a probléma, hogy az első összerakás után a 2-es sebesség zúgott, visított, pedig minden új volt benne. Amikor szétszedtem, arra jöttem rá, hogy a csigatengelyen a sebváltó kerék lejjebb csúszott és az 1-es fogak rajta forognak az előtéttengely 2-es sebesség meghajtóján. Nem tudom miért, de a csigatengelyen lévő zégergyűrű lejjebb volt vagy 2mm-rel, mint kellett volna. vagy a sebváltó kapcsoló nem tartotta meg kellő szinten a fogaskereket. A szétszedéskor figyelmesen szemlélve látható volt a probléma. A zéger gyűrű fölé tettem egy távtartó gyűrűt, látszatra kézzel forgatva megszűnt a hiba. De az az igazság, hogy nem volt még időm a motorral kipróbálni. Mindenesetre magamnak mellékeltem egy emlékeztetőt, amit most csatoltam. Nem biztos, hogy ugyanaz a hiba, de egy lehetséges.