Keresés

Részletes keresés

Sz. G. Á. Creative Commons License 2021.06.16 -2 1 42598

ez az, 5 dodó elég hihetetlennek tűnik nekem, az nincs kétezer forint... ilyet hol lehet?
mert én emlékeim szerint legutóbb, amikor nyákot csináltattam, akkor tán valami húszezer forint körül volt az, hogy meglegyen hozzá minden film, (lyukgalvalvanizált, lötstop és szita mindkét odlalt, kb mint nálad a képen...)
(persze ~száz darabos tételnél kb így is semmi ára nem volt egy egy darabnak)

Előzmény: nazareth (42590)
pandrew Creative Commons License 2021.06.16 -1 4 42597

Igazad van, a CNC nem PCB layout megvalósítására való. A házi nyák gyártásban is a kémiai marás a standard, nem a mechanikai. De tudod, ha valakinek kalapácsa van, az mindenütt szöget lát, amit beverhet vele. :)

 

De ha rendesen, filmről rezisztre fotózva majd vaskloriddal kimarva is készül az a házi nyák, lötsoppja és szitája akkor sem lesz. És a rajzolat felbontásában is csak messziről közelíti a mai profi gyártók által, az elektronikai CAD eszközökben előállított fájlok alapján gyártott PCB-k rajzolatainak a finomságát.

 

Ne érts félre, nem favorizálom a CNC géppel mart nyákokat, de ha valakinek ez konveniál... A végeredményt tekintve lényegében ugyanazt éri el, mintha chartpack-ozott filmről fotózta volna és vaskloriddal marta volna ki.  (Na jó, levilágított egy filmet vagy lézernyomtatóval fóliára nyomtatta...)  A kocsibelsőkben aztán tényleg mindegy, hogy néz ki az a házilag vagy iparilag gyártott nyák. (A szép, gyárilag előállított profi nyákot is el lehet rondítanini barmolt, csúnya, kézi beültetéssel. Pár tucat panelt meg nem fog senki gépileg beültetni.)

 

Azt azért szögezzük le, hogy szinte azonnal, amint kiderült, hogy mi a gáz az MTB Bzx világításpaneljével, megjelent egy funkcionálisan jobb megoldás, amit kvázi azonnal, beültetve megkaphatsz. Kb. 2 héttel hamarabb lett egy 'deszkamodell'-szerű megoldás (megrendelői igény függvényében kb. 1-2 tuacatot saccolok ebből) ahhoz képest, mintha az elektronikai iparban szokásos módon született volna meg a terv is és a gyártmány is... 

Előzmény: nazareth (42596)
nazareth Creative Commons License 2021.06.15 -1 6 42596

Persze, hogy nem. Miért lenne? Olcsóbban, egy nagyságrenddel profibban megcsinálja az, akinek ez a profilja. Nem látom be, ha egyszer amúgy is én tervezem meg, én forrasztom be, én élesztem, milyen hozzáadott értéke lenne, ha otthon a nappaliban a kicióccó (és amúgy teljesen más munkafolyamatra való) CNC-mmel én szenvedném össze magát a NyÁKot is. Mintha a vezetékeket is csupaszon venném meg, hogy otthon lakkozzam őket, az ellenállásokat meg saját kezűleg reszelném ki 100Ω-osokból:)

 

(Félre ne érts, egy sor dolgot meg lehet otthon a satupadon vérprofin csinálni, profibban, mintha az ember megvenné a boltit. Szerintem a nyák nem ilyen.)

Előzmény: pandrew (42592)
desiro ML Creative Commons License 2021.06.15 -1 7 42595

Én továbbra sem lennék ennyire magabiztos a helyedben az ESD-t illetően, mivel eladtál egy Digitools Digiswitch dekódert nem is olyan régen egy fórumtársunknak. Na az pont hasonló tüneteket produkált ha jól emlékszem a fórumtársunknál mintha ESD sérülést szenvedett volna. Bizonyos kimenetek működtek a többiek meg nem. Viszont ez valóban nem jármű volt....de a lényeget tekintve ez most majdnem mindegy.

Előzmény: Törölt nick (42593)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.15 -1 2 42594

A helyzet az hogy ez nem orvosi muszer vagy repulogep vezerlo szerkezet. Nincs tetje hogy van ESD vagy nincs ESD.

 

Viszont, sok YouTube-os csinaldmagad eloadason latni a femcsipesszel valo hadonaszast kondenzatoros aramkorok folott (pl. mozdony hangdekoder bekotve ami mar draga), azon en is elcsodalkozom hogy gondolkodik-e az illeto. 

Előzmény: desiro ML (42589)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.15 -8 2 42593

Lassan több mint egy éve probléma nélkül elvan ez meg a többi panel a kocsikban. Pedig használva vannak. Ez a tapasztalat. Az meg a másik, hogy életemben nem láttam még olyat hogy vasútmodell járműnél gond lett volna a statikus feltöltődés.

 

De akkor kérlek oszd meg hogy pontosan hány esetben tapasztaltál ilyet, pontosan hány járműnél. Mert akkor ha már mérnökködünk, akkor számokat szeretnék látni.

 

Nekem 15 év alatt 135 járműből 0.

Előzmény: desiro ML (42589)
pandrew Creative Commons License 2021.06.15 -1 1 42592

Szép. Fremós... :) Nem is házi gyártású a PCB...

Előzmény: nazareth (42590)
pandrew Creative Commons License 2021.06.15 -6 4 42591

Igen, kézi beültetésű, házi gyártású NYÁK ezt tudja. Nem hiányzik innen a forraszgátló lakk. Ha a forraszgátló hiánya miatt rövidzár lenne valahol, az az első kipróbáláskor úgyis azonnal kiderülne. Nem tudom, miért lenne szebb egy (nem látszó) sötétzöld kocsiplafon, mint egy réz vagy FR4 színű? De ha valaki nagyon kényes, nyugodtan lefestheti a NYÁK lemezt olyan színűre, mint amilyen a kocsi belső fala is kellene legyen. (Gyakori, hogy a kocsik belső fala a kasztni nyers műanyagöntvénye, minden extra festés nélkül - az sem zavarja a vasútmodellezők többségét. Engem ugyan gyakran zavar, főleg, ha van belső világítása a kocsinak, ezért le is festem az ilyen kocsik falát belülről, de ez az én dilim.)

Előzmény: Törölt nick (42588)
nazareth Creative Commons License 2021.06.15 -2 7 42590

Ilyen kisszériás gyártásra ez a legprofibb megoldás.

Na ne... Ebből a vezérlőpanelből egyelőre egy van beépítve, és valószínűleg 4-nél több soha nem is lesz:

A barátom tervezte az áramkört, a NyÁK-ot, és le is gyártatta. Kétoldalasan, lötstoppal, ónozva, esztétikusan lekerekített sarkokkal, feliratokkal, választható színnel, gyárilag minden csatlakozási pont leellenőrizve. 10 darab 10x10cm-es NyÁK 5 dollár, könnyű megtölteni, ha az ember ezt-azt csinál. Jóformán olcsóbb, mintha idehaza megvennéd a NyÁK-ot, vagdosnád, ragasztgatnád a CNC-be, cserélnéd a fejeket. Még úgy is, ha a 10-ből 6-7-et kukáznánk. Ha kell, stencilt is gyártanak hozzá; SMD-vel teleszórni és házilag beültetni pedig gyorsabb/olcsóbb/egyszerűbb/szebb, mint furatszerelttel (az újabb NyÁK-jaink már 0,5mm-es QFP-vel készülnek). Egyetlen hátránya, hogy várni kell a postára (persze függ, hogy honnan rendeled, és milyen postát választasz). De szerintem megéri...

Előzmény: zut2020 (42569)
desiro ML Creative Commons License 2021.06.15 -1 11 42589

Most látva a világítás panelt csak lenne egy-két kérdésem. Például, hogy szerinted van-e ESD érzékeny alkatrész a panelen. Ill. szerinted miért szokták bevonni magát a panelt és az ESD érzékeny alkatrészeknek még a lábát is. Amúgy egyébként alig van a környéken feltöltődésre alkalmas műanyag.

Láttál már elektron mikroszkóp alatt szétégett IC lábat a tokozáson belül?

Tudom ezek csak olyan prózai kérdések és a funkcionalitáshoz semmi közük.....vagy mégis?

Előzmény: Törölt nick (42588)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.15 -8 3 42588

A nem tetszik egy szubjektív vélemény, főleg úgy, hogy a leírtak alapján csak fényképről láttad. Egy technikai eszközről beszélünk közben amit elsősorban nem a kinézete alapján lenne célszerű megítélni (hiszen rendeltetésszerűen használva nem látszik), hanem a funkciója alapján.

 

A kérdéses termék. Egyedi a CAF fekvőhelyesbe készült darab, a sztenderd fülke és folyosó világítás mellett az éjszakai kékes folyosóvilágítás is megvan rajta (a belső is a modellezőtárstól van).

 

Beéptés után:

 

Közelebbről:

Előzmény: desiro ML (42586)
pandrew Creative Commons License 2021.06.15 -1 0 42587

Köszönöm, ezzel még talán árfolyamkocskázat sincs... :)

Csak sajnos hekkelés nélkül ez sem oldja meg a dolgot.

Előzmény: csíkos-háTTú (42584)
desiro ML Creative Commons License 2021.06.15 0 8 42586

Nem igazán értem továbbra sem, hogy mi a gondod a véleményemmel. Nekem nem tetszik és nem veszek. PONT. Akinek meg tetszik az meg vesz. Nincs ebből para. A tied is csak egy vélemény hiába gondolod többnek.

Előzmény: Törölt nick (42577)
kozma555 Creative Commons License 2021.06.15 0 0 42585

Egy apró észrevétel! Minden mellékvonalon sok utas ül a mellékekben a csend miatt. A Bz nagyon hangos a motor miatt. Ahol ennyien ülnek bezárták vagy bezárják a vonalat . :-D  Viccet félre tenni, kár, hogy így kell ábrázolni az asztalainkon a Bz-ket. Felénk szerencsére vannak rajta...

Előzmény: pandrew (42542)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.06.15 0 2 42584

:-)

Remélem eléggé belül van az EU-n!:-)

http://csikos-muhely.hu/termekek/fd2013t_funkciodekoder.html

 

Nem egy nagy kunszt szerintem a DIP kapcsolót átkötni, és oda a tartalék funkciók valamelyikét bekötni. Noch da zu még az is lehet, hogy a kapcsolóról a vezetéket áttesszük az NEM651 aljzat nem használt lábaira. A dekóderen is meg lehet ezt tenni.

 

DE!

Abban kétségtelenül egyetértünk, hogy nem ez az ideális megoldás. Az MTB elkapkodta erre a kérdésre a megoldást.

 

Előzmény: pandrew (42582)
Jeffsy Creative Commons License 2021.06.15 0 0 42583

OFF

Én sem vagyok kibékülve az árával, annyit még lehet rajta tunningolni, hogy tudsz hozzáadni még pluszban kapcsolható ledet.

Ha ezzel szemben létezik olyan megoldás, ami kifejezetten kocsitípusra tervezett, és árban sem vészes, én is azt választanám.

ON

Előzmény: Törölt nick (42581)
pandrew Creative Commons License 2021.06.15 -1 1 42582

Ajánlanál konkrét típust, linkkel, EU-n belüli beszerzési forrásból? Olyat, amit az MTB panelba bedugok a vakdugó helyére és minden OK, működik, mint a karikacsapás? A béna DIP switch-es megoldással mit kezdenél?

 

Lengő vezetékekre kikötött AUX kimenetekkel nem tudunk mit kezdeni, mert az MTB panelen nincs hova csatlakoztatni azokat. Persze, az is egy opció, hogy visszafejtjük az MTB panelt és megkeressük, hogy iktatható ki a 6 pólusú dekódercsatlakozó és a kapcsoló, hova küssünk be egy nem NEM651-es, valóban 3000eFt körüli funkciódekódert. (Van itthon ilyen dekóderem, nem erről van szó, googlizni is tudok és euróról, dollárról vagy fontról is át tudok számolni forintra és a vűámot, áfát is ki tudom számolni, ha kell.) Ha az MTB más interfészt választott volna, e posztok sorozata sem született volna meg... (Már, már nkiestem volna meghekkelni az MTB paneljét, amikor szembejöttek tomibro hírdetései, úgyhogy ettől eltekintettem.)

 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (42578)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.15 -5 2 42581

Az, hogy drága, és ahhoz képest annyit tud, hogy 3-2-2-2-2 felosztásban kapcsolhatóan vannak benne egy sorban LED-ek. Termes kocsiba még szódával elmegy (bár ott sem megoldott a peron és a WC világítás), viszont fülkésbe sehogy sem jó választás. Gyakorlatilag annyit tudsz vele, hogy egybe világít a kocsi, és van végzár. És ez 7200 forint akciósan.

Előzmény: Jeffsy (42579)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.15 0 1 42580

Hu, ez is nagyon derek munkanak nez ki! Gratulalok hozza, remelem uzletileg is bejon.

Előzmény: csíkos-háTTú (42575)
Jeffsy Creative Commons License 2021.06.15 0 1 42579

Mi a baj az ESU-val?

Előzmény: Törölt nick (42573)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.06.15 -1 3 42578

"...plusz egy vagyonért bele egy dekóder..."

 

Az isten áldjon meg! 3000Ft egy funkció dekóder.

 

:-)))

Előzmény: pandrew (42576)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.15 -12 3 42577

A kettő közül tudod továbbra is az van, hogy nekem van a tapasztalati oldalon is valami, neked meg eddig csak az érzéseid, hogy mi tetszik, mi nem. Az érzések meg nem sokat érnek egy technikai jellegű kérdéskörben.

Előzmény: desiro ML (42574)
pandrew Creative Commons License 2021.06.15 -3 4 42576

A Bzx mellékkocsi esetében jelenleg a választás: az MTB eredeti panelja (nálam gyárilag meghekkelve, nem valami szépen) finom rajzolattal, fekete lakkal, elégtelen funkcionalitással (plusz egy vagyonért bele egy dekóder), vagy tomibro (HTech) panelja integrált dekóderrel, kevésbé szép külsővel, de jó funkciionalitással. Jelzem, ez utóbbi pár nap alatt született. Persze, hogy nincs rajta elegáns, "lötstop" lakk (nem is kell), és durvább a rajzolata (pont jó) - úgysem látszik... 

 

Én az összeszerelt modell jó megjelenésére és jó (digitális) funkcionalitására szavaztam... A gyárilag gányolt panel esetében is az lehetett a gyártó véleménye, hogy "úgysem látszik", amivel egyet is értek, de az MTB-s megoldás rossz tervezői koncepciói viszont kiakasztottak.

Előzmény: desiro ML (42572)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.06.15 -1 7 42575

Csak a lánc kedvéért ide válaszolok. Közben leveleztünk a kollégával, maximálisan meg tudom érteni az érveit, hogy miért így készülnek az elektronikái.

Ha meg van fizetőképes kereslet rá, akkor miért ne?

(Csak egyet felejtettem el írni neki: egy rendesebb forrasztó állomásra azért kéne egy kis tőkét elkülöníteni.)

 

Más.

Talán lesz egy ki feltámadás haló porainkból:

Előzmény: desiro ML (42574)
desiro ML Creative Commons License 2021.06.15 -8 8 42574

Szerintem, nincs semmi baj a véleményemmel, pont annyit ér mint a tiéd :P

Előzmény: Törölt nick (42573)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.15 -9 8 42573

Tudod a leírt véleménnyel az a baj, hogy ez így maximum egy szép kövér fotelszakértés. Nem tapasztalati, hanem emocionális.

 

Nekem van ilyen panelem is. Meg ESU, DigiTools, vasutmodell-elektronika, Csíkos, és Takács Bálint féle is, meg egy noname kínai aliexpresszes. Jó nagy merítés. Ezek alapján nekem az objektív véleményem az, hogy a legtöbb funkciót, és a legnagyobb flexibilitást a DT panel adja, viszont ő a legdrágább. Ár-érték-funkció viszonyában viszont bizony a modellezőtárs terméke eddig viszi a pálmát nálam. A legnagyobb csalódás az ESU (pedig neki olyan szép fehér nyákja van). Egy kocsiba beépítve 0 hozzáadott értéket képvisel az, hogy lakkozott, vagy nem, mert nem látod. Funkcionalitás terén meg szerintem nem kell szégyenkeznie.

Előzmény: desiro ML (42572)
desiro ML Creative Commons License 2021.06.15 -5 8 42572

Nincs ezzel gond, akinek tetszik az megveszi nekem nem tetszik én nem fogom megvenni, ennyi.

Előzmény: Zolivonat72 (42571)
Zolivonat72 Creative Commons License 2021.06.15 -4 6 42571

Most úgy őszintén: nem mindegy, hogy hogyan néz ki amikor úgysem látszik beépÍtve?

Előzmény: desiro ML (42568)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.15 -4 6 42570

En is csak keprol tudok beszelni. Ratette a kasztnit es mar el is tunt!

Előzmény: desiro ML (42568)
zut2020 Creative Commons License 2021.06.15 -2 4 42569

Ilyen kisszériás gyártásra ez a legprofibb megoldás.

Előzmény: desiro ML (42568)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!