A grafikán lévő kék, zöld és sárga jól mennek egymáshoz. Benne van a hagyomány (sárga) és az új dizájn is a kékkel meg zölddel. Mindegy, nem hiszem, hogy ez a legnagyobb probléma a sárga döcögények körül.
> Arra a hurokra ebben a formában _semmi_ szükség nincs
Akkor most fejállomás legyen a Moszkva téren 2-3 vágánnyal, vagy összekötni más járattal?
Egyébként hogyan viszonyul az 56-os járatsûrûsége a 61-eshez, az 59-eshez vagy ezek összegéhez csúcsidôben, azon kívül és késô este?
A hosszabb járatok egyben növelik a követési idô bizonytalanságát is. Lehet-e egy 56+61 ill. 56+59 járattal (vagy ezek összegével) hatékonyan biztosítani az 56-os jelenlegi csúcsidejû követését?
Most ment el mellettem a Váci úton egy villamoscsengőt gyakorló trabi, valószleg a válaszolt hsz.-ben emlitett (FDD rendszámú?). De hogy off-topic maradjak, egy sárgamentes sindöcögény, (meg amilyen pályát most nem épitenek az István úton), ezt már talán megbocsátjátok :)
Sajnos sokkal több kép nem lett, nem ez volt a kóborlás fő célja :)
A városban történő kuvikos közlekedés nem egyenlő az eszetlenséggel!!!(arról már nem is beszélek,hogyaz egyik kerék mindig a sínen megy ->nagyobb a defektveszély,márpedig,ha ez bekövetkezik...
Lehet, hogy népszerűtlen leszek, de a Moszkva téri 56-os hurokvágány megtartásáért harcolni az körülbelül olyan, mint a Vmax 50-ért, vagy a gyökkettővel váltón áthaladásért küzdeni. Arra a hurokra ebben a formában _semmi_ szükség nincs, a Hűvösvölgyi elbontása óta használhatatlan, a nagykörútról nem lehet fordításra használni. Ezen felül sok helyet foglal el, balesetveszélyes a parkolóvágányára beállás (mondjuk ez nem a hurok hibája), és persze hangos. Akik szerint a Moszkva tér főleg a tömegközlekedési kiszolgáló létesítmények miatt miatt rossz hely, azok ezt főként eme hurok miatt érzik. Élő antireklám a villamos emberbarátiságának :(
"A jelenlegi vágányra amúgy sem menne be semmi megkülönböztető jelzéses jármű, mert a közép oszlopos pályákra nem mennek be, - lásd Árpád-híd - ugyanis nem tudnak előzni ha beérik a villamost - illetve nem tudnak kijönni, ha pl. elakadna a villamosforgalom mindkét irányban. Ez igaz a nevezett szakaszokra is."
Cicmó!Ezt az állításodat megcáfolnám!(én pl. az Árpád hídon-ha erre szükség van-bizony bemegyek a villamospályára!Esetenként,ha csak 30 km/h tempóval is,de HALADOK,mintsem a közúton,ahol tele van mindenféle eszementtel!!!)
Végülis tény hogy ez van, de azért jár sűrűn a villamos mert az utasok zömét Budagyöngye - Moszkva tér között generálja... Ha itt lenne egy közös busz-villamos megállóhely akkor már nem volna szükség ilyen gyakori közlekedtetésre, hisz szépen eloszlana a tömeg tehát mehetne 5-6 percenként.
Gondolom ha úgyis összekötik a 61-essel akkor remélhetőleg kiszednek 1-2 kisforgalmú megállót, (Nagyajtai , Henrich I. u. stb.)
Sőt régen voltak tervek a 3 kocsis közlekedtetésre is, így viszont ritkábban de talán kiszámíthatóbban mehetne...csak a Hűvösvölgyi csatlakozásra kéne figyelni
(meg a 18-as vonalon nem ártana ha a Savoya parknál is bevárnák egymást a busz-villamosok)
Tényleg, miért nem lehet csinálni néhány helyen kettős megállót? Mondjuk esténként rendszeresen a Budafokról induló 21:20-as 47-es vili előtt állandóan elmegy a 18-as a Fehérvári úton, és várhatok egy csomót amire jön a következő. Viszont ha át lehetne szállni Albertfalva kitérőnél vagy a Móricznál (kettős megálló elférne befelé) akkor mennyivel jobb lenne az élet. (Hamár egyszerre kell járatni esténként a villamosokat :(
A csúcsforgalomban 3-4 percenként közlekedő 56-os nem nagyon viselné el a buszokat, úgyhogy ez egy nagyon elvetélt ötlet. Képzeld el a Mostani Moszkva téri helyzetet, áll 5 busz meg 2 villamos a lámpa előtt, akét villamos megvárja amíg az 5 busz bekanyarodik... Szóval nem feltétlenül a villamosvágányokra való tereléssel lehet csak megoldani a buszok problémáját. Ilyen alapon az összes magasvágányt leaszfaltozhatnánk hogy a busz mentő stb. rá tudjon menni. A jelenlegi vágányra amúgy sem menne be semmi megkülönböztető jelzéses jármű, mert a közép oszlopos pályákra nem mennek be, - lásd Árpád-híd - ugyanis nem tudnak előzni ha beérik a villamost - illetve nem tudnak kijönni, ha pl. elakadna a villamosforgalom mindkét irányban. Ez igaz a nevezett szakaszokra is.
Ja mégegy észrevétel...Miért nem lehet a Moszva tér - aluljáró - Krisztina krt-i szakaszt leaszfaltozni továbbá a Moszkva tér - Kelemen L. u ill Moszkva tér - Szépilona közti szakaszra felhúzni egy aszfaltréteget, hogy a buszok ill. mentők, tűzoltók el tudjanak normálisan és gyorsan érni a céljukat?
Most is jött egy mentő a Délitől ment valahova a János kórház felé és a Krisztina krt-on beállt a dugó se előre se hátra.
A villamosvágányokon olyan szépen elmehetne egész végig..
Sőt ha valóban átépül a Moszkva tér, akkor lehetne az alábbi változásokat megvalósítani:
Buszok: 139, 12, -es busz BAH csomóponttól végig a 61-es villamos útvonalán menne, Moszkva téri végállomással és lenn a 18-as helyén lenne kialakítva egy végállomás nekik. (akár a hurkot is jól lehetne hasznosítani erre a célra)
22, 22Gy, 56, 156, 158, buszok Budagyöngyétől végig a villamos sineken mehetnének, egy megállóban állnának meg, megfelelő járat sűrűség lenne... végállomásának helyét nem változtatnám.