Kezdő MTZ használó vagyok, egy 50 MTZ -m van 80 -as motorral szerelve. Szalagfűrészt és kúposhasítót hajtok vele napi kb.: 6 órában.
Nemigazán értek a traktorokhoz, nagyjából annyit, hogy amire nekem kell arra használni tudom és a szükséges karbantartást elvégzem rajta.
Tegnap előtt viszont az adagolón elkezdett először csöpögni, majd jobban folyni a gázolaj. Tegnap alátettem egy tálat és 5 óra alatt kicsit több mint 1 liter lett :( Csatoltam egy képet bejelölve, hogy honnan folyik. (A képhez sajnos nincs leírásom, magyarázatom, így az alkatrészek elnevezését sem tudom)
Abban kérnék segítséget, hogy az a csavar (az ábrán 8-9) az mi? A 9 -es valami gumigyűrű vagy alátét? Lehet hogy az a hibás?
Hogy mekkora marhák lehetnek ezek az orosz mérnökök,ok nélkül belebasznak ilyen 3gyűrűs dugókat.Előbb megkérdezhettek volna téged is hogy hogyan lesz jó.Amugy anyuci kicsi fia,minden turbósba ilyen van,és majdnem mindenki megvan vele elégedve.
Átakartam szerelni a ritkán használt 80-asról a szívótorkot az 550-esre a torokelzárót, ebből következetesen a könnyebb indítás végett.
Előtte kitisztítottam a levegőszűrőjét az 550-esnek és új betétekkel és olajjal összeraktam. Amíg szét volt szedve, közben megnéztem a 80-asét is.
Furcsálltam kicsit a levegőszűrőt és a torkot összekötő gumitömlőt.
Elmentem az 550-eshez azt is néztem, vissza a 80-ashoz megint megnéztem....
És mintha nem lennének egyformák... gyanús lett.
Megmértem az átmérőjét és tessék beigazolódott a gyanú, hát nem egyformák az átmérők...
A 80-asénak nagyobb a levegőszűrő kilépő csöve. Így nem szereltem át, mert elég ótvaros a festése a 80-asénak, meg most a másikba újak a dolgok...... Egyelőre hagyom így.
Még, hogy az Mtz-k egyformák... francokat. :-)
Csak tudnám, miért szűkített az 550-esé... az Ok, hogy kisebb fordulat kevesebb légnyelés, de felesleges variálás, mikor mindig minden a költségcsökkentésről szól.
Ne érts félre, én nem akarom neked megmondani, hogy mit vegyél, mert mindenkinek szíve joga... Egyszerűen a tapasztalatom alapján mondok véleményt.
Mi eredeti belarus tárcsákat használunk éve óta.. persze van mikor nincs készleten és muszáj mást belerakni, de egyértelmű a különbség számomra, hogy melyik tárcsa jó és melyik nem, és nekem eddig a legjobban mükődő tárcsa az belarus volt.. mindegyik másnak vagy a közepe ment szét elég hamar vagy a ferodol esett le egybe...és ezzel a tárcsával is volt már dolgom nem is egyszer amit belinkeltél és nem tudok jót mondani róla..én legalábbis nem..mondjuk hozzá tartozik a dologhoz, hogy én nem Magyarországról írok!
Szóval véleményem elmondom tapasztalataim alapján, de mindenki döntse el mire ad ki pénzt.
Szerintem az orosznak mondott kuplung tárcsa sem jó a havernak 3.hónapot birt ki a középső bordás rész puha lágy anyag bol volt,a borda elkopott.És még Agrokernél lett vásárolva és állította az eladó,hogy eredeti pecsét is volt benne!
Van itt amegyében valami apja, fia, akik visznek mindent és szétkapják, megcsinálják és úgy tudom, hogy az egész szerkezetet és csak jót visznek. Szabi tudja, hogy kik. Én régebben beszéltem az apával, de annak több éve.
Ilyent ne vegyél..már kettővel megjártam...a rúgók 1-200 üzemóra után kiestek belőle nálam...a véleményem már elmondtam a tárcsával kapcsolatban..azt fent is tartom.