a szóban forgó mozdonylámpáról van bárkinek rajza? Ha nincs, akkor milyen néven/módon lehetne érdemes rákeresni (a sima "lámpa" az az állomási meg postakocsin oldalt levő lámpa dolgot jelöli)? Másik kérdés:
a 601-esnek a sátor hátfaláról lebilletnthető egy... bóravédő ajtó. Hallottatok bármi hasonlóról? (nyilván más név alatt)
Ha igaz, a Nitrokémia ipartelepen dolgozott 2 db. 375 sor. gőzös (375-I, 375-II.) róluk szeretnék néhány információt kérni (gyártási év, gyári szám, stb.) Előre is köszönöm!
A rajz alapján egy kovácsolt, pontszerű kitüremkedést/krátert tudok oda elképzelni, ami megakadályozza a rugólapok hosszirányú elcsúszását. (igénytelenebb helyeken ez furat és idegencsap/csavar képében realizálódhat) Élőben tanulmányozni szerintem csak kibontott rugókötegen lehet, mert pont ez a részt takarásban van. ( középső kengyel ,vagy rugópárna, vagy rugóvezető, stb.)
Az 520,075-ös gőzösön 2016-ban történt egy felújítás.
A 411,264-es gőzös sokkal elhanyagoltabb és hiányosabb állapotban volt. Felújítási munkálatai 2017-től 2022-ig tartottak egy pár fős csapat részvételével szombatonként.
Hát ez a precizitás a későbbiekre teljesen szétlazult. Találkoztam olyan M41 alkatrésszel amit CAD-ben újra rajzolva, köszönő viszonyban sincs a papír alapúval. A 90-es évekre pedig akkorát esett a színvonal, hogy a rajzok külalakja is rondának mondható.
"Csodálatos!!! :-) (... és a másikkal mi a helyzet?)"
Az 520,075-ös gőzösön 2016-ban történt egy felújítás.
A 411,264-es gőzös sokkal elhanyagoltabb és hiányosabb állapotban volt. Felújítási munkálatai 2017-től 2022-ig tartottak egy pár fős csapat részvételével szombatonként.
Az 520,075-össel lehetne ismét foglalkozni, már akár ősszel ha lenne rá jelentkező, azonban a nagy feladat láttán a vasútbarátok lelkesedése sajnos alábbhagy...
> Szerintem a rajzoló túlbuzgó volt, ami a hosszmetszetet illeti.
Na egyébként ez az, amit igazából nem értek. Átnyálaztam kb. 300 rajzot, és nem találtam rajtuk hibát. Egyet sem. Se egy kihúzatlan kontúrt, lemaradt tizedesjegyet, hiányzó tengelykeresztet, semmit. Komolyan para :-o Két "kerekítést" találtam: a csonkolt, ferde középvonalú kúp alakú Brotan-rész áthatása a tartóval nem egyszerű feladat, ráírták, hogy 916,5 mm, kiszámítva 916,55 (ez ugye 50 mikron különbség, amikor egy öntvényről beszélünk :D :D )
A másik pedig a beálló futótengelynél kerekítettek 20 mikront (egy elméleti vonalnál :-o )
Igen kemény társaság volt ez a MÁVAGnál, a számológép meg a CAD előtt :-o
Arról érdeklődnék, hogy a mai és múlt heti? komáromi gőzös menet meg van hirdetve valahol? Vagy csak az én figyelmem kerülte el? Esetleg zárt körű a program? Csak érdekes, hogy a kettővel ezelőtti tatai pendlit leszámítva ez már a második menet ide.
(Arckönyvem sosem volt, így ez a forrás nem játszik.)