Keresés

Részletes keresés

Felek Ferenc Creative Commons License 2022.08.05 -2 4 70047

Szervusz! Email cím és küldöm!

Előzmény: BlackStar (70046)
BlackStar Creative Commons License 2022.08.03 -2 4 70046

Köszönöm :)
...de esetleg, rajzod is volna?

Előzmény: misi967 (70045)
misi967 Creative Commons License 2022.08.03 -2 2 70045
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2022.08.03 -3 5 70044

Sziasztok Urak,

a szóban forgó mozdonylámpáról van bárkinek rajza?
Ha nincs, akkor milyen néven/módon lehetne érdemes rákeresni (a sima "lámpa" az az állomási meg postakocsin oldalt levő lámpa dolgot jelöli)?
Másik kérdés: 

a 601-esnek a sátor hátfaláról lebilletnthető egy... bóravédő ajtó. Hallottatok bármi hasonlóról? (nyilván más név alatt)

 

 

akóR Creative Commons License 2022.08.01 -1 7 70043

Ha közelről megnézel egy Gőzös lámpát, van rajta 3 fül, abba illett egy kb. 25 cm átmérőjű 5 mm vastag vörös plexi. 

Egyik lámpára raktuk..., a másik dugóját meg kihúztuk az aljzatból.

 

Tudtommal minden gépnek tartozéka volt több ilyen plexi karika .

Előzmény: Ep128 (70042)
Ep128 Creative Commons License 2022.07.31 -2 5 70042

Urak!

A gőzösökön anno mennyire volt egységes zárfény? (A tárcsán kívül...)

A korral ez mennyire változott?

Csa80 Creative Commons License 2022.07.31 -2 5 70041
Előzmény: V43-1123 (70040)
V43-1123 Creative Commons License 2022.07.31 -2 5 70040

Tisztelt Urak!

Ha igaz, a Nitrokémia ipartelepen dolgozott 2 db. 375 sor. gőzös (375-I, 375-II.) róluk szeretnék néhány információt kérni (gyártási év, gyári szám, stb.) Előre is köszönöm!

bugadoktor Creative Commons License 2022.07.30 -2 3 70039

Köszönöm a válaszát!

Előzmény: rm40 (70038)
rm40 Creative Commons License 2022.07.29 -2 5 70038

A Szovjetunióból visszavásárolt 424-esek kapták az 1000-es pályaszámcsoportot.

Előzmény: bugadoktor (70037)
bugadoktor Creative Commons License 2022.07.29 -2 4 70037

Bocsánat a laikus kérdésért, de miért lett 424.1002 a pályaszáma?

Előzmény: rm40 (70029)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2022.07.28 -1 4 70036

Saját fotó 2021.09.11.

 

Előzmény: Bárdos Imre (70035)
Bárdos Imre Creative Commons License 2022.07.28 -1 4 70035

Bélapátfalva. Ott rohadt évekig a csonkában, még újságcikkek is jelentek meg róla. Aztán kitették a cementgyárba ami később megszűnt.

Előzmény: kanizsella (70030)
trebront Creative Commons License 2022.07.27 -2 4 70034

igen, Bélapát lesz. Miskolcon nincs ilyen magas szemétdomb mellette, és nemigen volt vágányvég sem.

viszont Bélapáton még a hely is megvan az openrail-org-on. Rajta a kitérő a Bükkel.

Bélapátfalva vasúti megálló keleti végénél a közúti átjáró.

 

Előzmény: Atis57 (70032)
kanizsella Creative Commons License 2022.07.27 -2 4 70033

Köszönöm. Akkor ez lehetett:

Előzmény: Atis57 (70032)
Atis57 Creative Commons License 2022.07.27 -2 5 70032

Szia!

 A háttérben lévő cementgyár csak Bélapátfalván lehetett. (mert Miskolc volt még hasonló )

Előzmény: kanizsella (70030)
kanizsella Creative Commons License 2022.07.27 -2 5 70031

Előzmény: kanizsella (70030)
kanizsella Creative Commons License 2022.07.27 -3 5 70030

https://www.drehscheibe-online.de/foren/file.php?017,file=434014

 

Nem tudom, hogy milyen úton utazott Budapest és Füzesabony között, de szerintem ez nem a 80-as vonalon készült. 

Van valakinek ötlete? 

Előzmény: rm40 (70029)
rm40 Creative Commons License 2022.07.27 -2 5 70029
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2022.07.24 -3 7 70028

Valamiért a nagyobb felbontású képekből igen kis felbontású képek lesznek :-o

Előzmény: 601estÉpítekCadben (70027)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2022.07.24 -3 5 70027

Itt látható a vízszintmérő, meg szűkebb környezete,

BlackStar Creative Commons License 2022.07.24 -3 3 70026

Nna. Remekül agyonvertük a topikot :)

Vetesi75 Creative Commons License 2022.07.02 -1 5 70025

A rajz alapján egy kovácsolt, pontszerű kitüremkedést/krátert tudok oda elképzelni, ami megakadályozza a rugólapok hosszirányú elcsúszását. (igénytelenebb helyeken ez furat és idegencsap/csavar képében realizálódhat) Élőben tanulmányozni szerintem csak kibontott rugókötegen lehet, mert pont ez a részt takarásban van. ( középső kengyel ,vagy rugópárna, vagy rugóvezető, stb.)

Előzmény: BlackStar (70020)
misi967 Creative Commons License 2022.07.02 -2 9 70024

Az 520,075-ös gőzösön 2016-ban történt egy felújítás.

A 411,264-es gőzös sokkal elhanyagoltabb és hiányosabb állapotban volt. Felújítási munkálatai 2017-től 2022-ig tartottak egy pár fős csapat részvételével szombatonként.

 

https://www.facebook.com/mvjme/posts/1503023883237301/

Előzmény: k.fecó (70021)
BlackStar Creative Commons License 2022.07.01 -3 6 70023

Hát ez a precizitás a későbbiekre teljesen szétlazult.

Na ja, az egyik tömítéses rajz az ötvenes évekből, mellétéve ezeknek a tizes évekbelieknek, kb. egy vicc :-o

 

 

Találkoztam olyan M41 alkatrésszel amit CAD-ben újra rajzolva, köszönő viszonyban sincs a papír alapúval.

Mondjuk az az újrarajzoló sara. Mávagos volt? Mikor kezdtek a Mávagban CAD-ezni? és 3D-Cadezni? (if any)

Előzmény: tom sawyer (70022)
tom sawyer Creative Commons License 2022.06.30 -2 7 70022

Hát ez a precizitás a későbbiekre teljesen szétlazult. Találkoztam olyan M41 alkatrésszel amit CAD-ben újra rajzolva, köszönő viszonyban sincs a papír alapúval. A 90-es évekre pedig akkorát esett a színvonal, hogy a rajzok külalakja is rondának mondható. 

Előzmény: BlackStar (70020)
k.fecó Creative Commons License 2022.06.30 -3 8 70021

"Csodálatos!!! :-) (... és a másikkal mi a helyzet?)"

 

Az 520,075-ös gőzösön 2016-ban történt egy felújítás.

A 411,264-es gőzös sokkal elhanyagoltabb és hiányosabb állapotban volt. Felújítási munkálatai 2017-től 2022-ig tartottak egy pár fős csapat részvételével szombatonként.

Az 520,075-össel lehetne ismét foglalkozni, már akár ősszel ha lenne rá jelentkező, azonban a nagy feladat láttán a vasútbarátok lelkesedése sajnos alábbhagy...

Pár fotó a 2016. július 02-i állapotról:

Előzmény: Ep128 (70017)
BlackStar Creative Commons License 2022.06.30 -3 8 70020

> Szerintem a rajzoló túlbuzgó volt, ami a hosszmetszetet illeti.

Na egyébként ez az, amit igazából nem értek. Átnyálaztam kb. 300 rajzot, és nem találtam rajtuk hibát. Egyet sem. Se egy kihúzatlan kontúrt, lemaradt tizedesjegyet, hiányzó tengelykeresztet, semmit. Komolyan para :-o
Két "kerekítést" találtam: a csonkolt, ferde középvonalú kúp alakú Brotan-rész áthatása a tartóval nem egyszerű feladat, ráírták, hogy 916,5 mm, kiszámítva 916,55 (ez ugye 50 mikron különbség, amikor egy öntvényről beszélünk :D :D ) 

A másik pedig a beálló futótengelynél kerekítettek 20 mikront (egy elméleti vonalnál :-o ) 


Igen kemény társaság volt ez a MÁVAGnál, a számológép meg a CAD előtt :-o

 

Előzmény: tom sawyer (70009)
C50 Creative Commons License 2022.06.30 -1 2 70019

Zártkörű.

Előzmény: lenand (70018)
lenand Creative Commons License 2022.06.30 -1 2 70018

Sziasztok!

 

Arról érdeklődnék, hogy a mai és múlt heti? komáromi gőzös menet meg van hirdetve valahol? Vagy csak az én figyelmem kerülte el? Esetleg zárt körű a program? Csak érdekes, hogy a kettővel ezelőtti tatai pendlit leszámítva ez már a második menet ide. 

(Arckönyvem sosem volt, így ez a forrás nem játszik.) 

Köszönöm! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!