A youtube-on van még más felvétel is, a bemutató más időpontjáról is. Pont ez a gép virtuskodott a nagyon nagy állásszögű laffogással előtte hosszan. Le is szállt ilyenből. Kb. 30 fokos szögben süllyedve, miközben jó 15 fokra volt a gép orra megemelve.
Jelenleg még sok kérdés tisztázatlan a balesettel kapcsolatban.
Fellépésre tartott az ötvenéves country-sztár Troy Gentry, amikor a helikoptere péntek délután egy körül a földbe csapódott New Jersey államban, Medford városánál .
. A zenész a zuhanást nem élte túl. Jelenleg még nem tisztázott, a légi jármű miért zuhant le - a baleset körülményeit jelenleg is tisztázzák - írja a Mirror.
Akár át is eshetett, csak elsőre nem egyértelmű, hiszen van sebesség...
Viszont, ami nem látszik az a szárnyak megfúvási szöge. Ilyen húzott fordulónál kritikus lehet, ugyan úgy leválik az áramlás, mint kis sebességen, nagy állásszöggel. (Nem tudom, csak okoskodom.)
Amúgy elképesztő a fenti videó eleje, légcsavarszélből hogy tud felszállni, repülni.
Ok, a Porter vagy a STOL még nagyobb "mutatványokra" képes, de azok kis gépek.
Az Ancsa meg "csak egy permetező/eje-s gép".
Így repülni egy AN-2-est nem lehet egyszerű, a tudtommal nincs rásegítés. A kormányt nagy erővel kell tépni ilyen fordulóknál, talán mindketten szinkronban vezették míg közbe nem jött valami...
Minden repülő át "tud" esni, legfeljebb nem engedik.
Ez nem egy tipikus nagysebességű átesés volt? Jellemző "virtus"-baleset. Nagy sebességű rácsapás, aztán erősen húzott (esetleg emelkedő) forduló, majd az ívbelső félszárny átesik és a gép a hátára fordul. Vitorlával volt ilyen, nem értették sokáig, hogy csinált egy pillanat alatt egy félorsót. Ezesetben félorsó nincs, csak leakad a földbe az átesett szárny. Az ellene csűrés pedig ilyenkor már csak tovább rontja a rossz helyzetet, mert tovább növeli az állásszöget a belső oldalon (az ellene csűrés megvolt, 2.32-2.34 között lűtszik). B52, C17 - bemutatók, vitorla starthelyre rácsapás után - ezek hasonlóak voltak. Sz.E. mondta egy előadásán, hogy a nagysebességű átesés, ami pont ilyen belehúzáskor következhet be egy méltatlanul keveset tárgyalt, ennek ellenére viszonylag gyakori és veszélyes jelenség.
Egy Ancsa-pilóta esetleg tudja, mennyire hajlamos rá a gép, ill. mennyire kellhet húzni hozzá.
A mezőgazdaságban évtizedekig dolgoztak ilyen balesetek nélkül. Volt vezetékszakítás, állítólagos motor berotyogás (üres tank), sok minden. A Cmelak hajlamos volt szűkített fordulóban lecsúszni és bedugózni. De az Ancsa bizony nem.
Pedig igazán földközelben, teljesítmény bérben nyomták a nem ritkán túlterhelt gépet is. Pár száz méterenként esetleg teljes visszafordulóval húzni a táblákat pár méter "magasságban".
Az An-2 nem tud átesni, mivel automatikusan kinyíló rések vannak a belépőélen és amiatt egyszerűen le liftezik 27km/h függőleges sebességgel a földig, még motorleállás esetén is.
A videókat látva úgy tűnik hogy túlvállalta a pilóta és nem adta ki. :(
Szándékosan készült erre a húzott bal fordulóra, nem hinném, hogy aki így vezet egy AN-2-est, nem ismeri fel, hogy a nézők felé repül 4-5 másodpercig stabilan, lenyomott orral.
Úgy tűnik szándékosan veszt magasságot, sebességet gyűjt teljes gázzal, hogy a forduló előtt közelebb legyen a nézőkhöz, látványosabb legyen a mutatvány.
Az orsó után még bőven volt magassága, láthatóan nem vesztette el az irányítást a gép fölött, nem volt bizonytalan a repülése, egy lapos fordulóval gond nélkül elhúzhatott volna.
A felvétel elején, ívelőlapokkal, nagy állásszögön, nagy teljesítménnyel, átesés közelében lassan repül.
Nekem úgy tűnt itt is a határokat feszegeti nqagyon kis magasságon. Ha leborul, ugyan ez a vége.
A legdurvább túlzással SEM! Ekkora gazemberségek minden piti simli mellett sincsenek ITTHON. A Rómeók elég gyakran ellenőriznek reptereken. Több évet repkedni légialkalmassági nélkül azért biztosan nem lehet.
Igen pontatlan voltam : a co-pilot nézte az ejéseket, és mikor visszanézett nem volt a helyén az igazi pilot. Mondjuk elég dermesztő pillanat lehetett. Azért írtam jobb ülést, mert sok típust innen vezetnek, pl. a Medicoptereket is. Amúgy meg tényleg tök mindegy.
Persze, értem én, csak próbálom elképzelni a szituációt : pilóta jobb(?) ülésben, az eje. miatt vélhetően vízszintes helyzetben vezeti a gépet, lába a pedálokon, kezei a boton és a kollektíven. És akkor kiesik.
Merevszárnyúnál is szokták, hogy a kényelmes foteleket kis székszerű ülöalkalmatosságra cserélik, hogy könnyebben mozogjanak a felmálházott ugrók. Az ugrató is gyakran hátul van. Ajtó meg értelemszerűen nincs fent.
Érdemes megvárni hivatalos jelentést, mert a sajtó nem mindig ad pontos képet.
The co-pilot of the Agusta A109 helicopter told authorities that he was looking out of the window to make sure three paratroopers taking part in Sunday's demonstration had landed safely and avoided nearby power lines. When he turned back to the pilot at 12.42pm, he was no longer in his seat and the helicopter door was open.
Tehát a másodpilóta az ablakon keresztül figyelte, hogy az ernyősök épségben leértek, és mikor visszanézetta pilóta nem volt a székben és az ajtó nyitva volt.