Keresés

Részletes keresés

kalati Creative Commons License 2014.12.29 0 0 6005

Köszönöm a segítséget!
Ezek szerint érdemes lesz arra szétnézni. :-)

Előzmény: MadMax88 (6004)
MadMax88 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 6004

Be lehet menni ahoz elég nagy, de ez egyén függő :D én befértem volna simán csak nem igazán mertem mert egyedül voltam :D

Előzmény: kalati (6003)
kalati Creative Commons License 2014.12.28 0 0 6003

Köszi! Ezek szerint csak pár méterrel tévesztettem el a bejáratot. Mekkora a rés, be lehetne mászni?

Előzmény: MadMax88 (6001)
Fain bánya Creative Commons License 2014.12.28 0 0 6002

Szia!

Az időpont ha más nem jön össze akkor nagyon jó.

Érdről jönnék és autóval mennénk Nagybörzsönybe.

Üdv.

Fain

 

Előzmény: .Vándor. (5998)
MadMax88 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 6001

Szia!Jó helyen kerested mert ott van majdnem a domb aljában.

Előzmény: kalati (5999)
C50 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 6000
kalati Creative Commons License 2014.12.27 0 0 5999

MadMax88! Szerintem ez a Drenka-hegyi homokbánya lehetett. Ha ez az, akkor ezt a háborúban óvóhelynek használták. Tudnál koordinátát adni a helyéről?
Régebben már kerestem ezt a bejáratot, de csak a szellőzőnyílásokat találtam meg.
https://plus.google.com/photos/100643522838562039730/albums/5876732545003382337

Előzmény: MadMax88 (5988)
.Vándor. Creative Commons License 2014.12.26 0 0 5998

Szia!

 

Még konkrét terv nincs, de valamikor január első hétvégéi között gondolkodom, a 10-ei vagy az azt követő hétvége lenne célszerű.

Persze szívesen látunk, honnan jönnél helyileg?

Üdv!

Előzmény: Fain bánya (5997)
Fain bánya Creative Commons License 2014.12.26 0 0 5997

Szia Vándor!

Mikor terveztétek a következő indulást Rózsatáróhoz.

Ha lehet akkor mennék veletek.

üdv. Fain

C50 Creative Commons License 2014.12.24 0 0 5996

erdőszéli Creative Commons License 2014.12.20 0 0 5995

Előzmény: bodrostomi (5993)
karako-hid Creative Commons License 2014.12.20 0 0 5994

A MÁV Irattárban lehet, ott láttam szkennelt változatban. Gondolom valamiről csak beolvasták.

Előzmény: bodrostomi (5993)
bodrostomi Creative Commons License 2014.12.20 0 0 5993

Eredetiben is megvan?

Előzmény: karako-hid (5991)
C50 Creative Commons License 2014.12.19 0 0 5992

Köszi.

Előzmény: karako-hid (5991)
karako-hid Creative Commons License 2014.12.19 0 0 5991

Ha már Újakna szóba került, itt egy leírás az iparvágányról (A MÁV Ms Ig. Diósgyőri-Vasgyár- Pereces-Barossakna vonal VU-ból):

 

Pereces állomás 2. sz váltójával ágazik ki az Újaknára vezető iparvágány, melynek jelenlegi rendeltetése az illetmény szeneknek Újaknán kijelölt kiszolgáltatási helyére való szállítása, valamint Újakna rendeltetésű 'egyéb küldeményeknek a felszállítása.
Pereces állomás oldalvédelmének biztosítására az iparvágány 1/2 sz. szelvényében egy terelőcsonka vágány van beépítve a 2/1. sz. balirányú váltóval kiágaztatva. A váltók terelőcsonkába vezető kitérő állásban állandóan le vannak zárva, kulcsa a forgalmi szolgálattevő őrizetében van. Ezenkívül az iparvágány felső végén a törési pont előtt egy vágányzáró sorompó van felszerelve, melynek kulcsát, ugyancsak a forgalmi szolgálattevő tartja őrizetében. A terelőváltó és a fenti vágányzáró sorompó zárja a nagy távolság miatt a kiágazási váltóval nincs szerkezeti függésben.
Az iparvágány hossza 1187 m, a legkisebb ívsugara 65 m, legnagyobb emelkedése Újakna irányában 23 ezrelék, felépítménye "i" rendszerű, kocsitengelynyomás 8,5 tonna.
Közlekedtethető mozdonysorozatok: 293-sor.
Újakna valamennyi vágánya csonkában végződik, melyeknek vége földkúppal van ellátva. Az I.sz. vágány rakodásra, a II. sz. vágány rakodásra és az illetményszenek kirakására, a III. sz. vágány  a kazánház részére szükséges szén beállítására szolgál. A II. sz. vágányból ágazik ki egy drótkötél vontatással berendezett siklóvágány, melyen a Perecesi bányász lakótelep részere szállítják fel a háztartási szenet. A siklóvágányon a biztonsági határjelzőn belül és a siklóvágány tetején a törési pont előtt vágányzáró sorompó van felszerelve, melyeknek kulcsát a telepvezető-köteles őrizetében tartani.
Az iparvágányt az 1/2 sz. szelvényben a Miskolc - perecesi közút keresztezi, az útátjáró sorompóval nincs ellátva. Újakna két rakodó vágányát sorompó nélküli üzemi útátjáró keresztezi.

Előzmény: C50 (5975)
MadMax88 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 5990

Lyukó felé.

Előzmény: bodrostomi (5989)
bodrostomi Creative Commons License 2014.12.15 0 0 5989

Lyukó felé vagy a gyár felé?

Előzmény: MadMax88 (5988)
MadMax88 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 5988

MadMax88 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 5987

Ezt Miskolcon az Újgyőri főtértől nemmesze fotóztam. Tud valaki valamit erről a bányáról? Ismerősöm azt mondta hogy homokbánya lehetett.

Mivahe Creative Commons License 2014.12.10 0 0 5986

Felette voltak a tárók,horpák.

Előzmény: .Vándor. (5973)
bodrostomi Creative Commons License 2014.12.07 0 0 5985
Keeperv85 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 5984

Fordítsuk meg a dolgot a HA részére! HA megfelelő állapotban lenne a 64-es és HA meglenne még Újhegyen a telep, akkor és csakis akkor szerintem megérte volna a vasúti szállítás. Szívesen megnézném pl. 89-ben Heténybánya felől mennyi szén érkezett ide, amiért megérte világbanki hitelből robbanásbiztos csarnokot építeni... de egyébként elsősorban megközelítés miatt írtam ezt a helyet és a megoldást, mivel nálam jóval okosabbak tervezték oda a centralizáció során. Nem csak vasúton jött ide szállítmány tudomásom szerint. Ott volt labor és ugye a mosó, amit lehet persze ilyen kis kapacitásra még beindítani sem érte volna meg. Cserébe viszont volt... most pedig nincs. Semmi. Ha akarnák sem tudnák azokat a célfeladatokat ellátni, amit anno... A 6-os útra pedig alapozni nem lehet, ugyanis szerintem az állapota a "katasztrofális" jelzővel illethető leginkább...

Előzmény: sínbohóc (5983)
sínbohóc Creative Commons License 2014.12.07 0 0 5983

Pedig Vasasról a 64-esen be lehetett volna hozni az újhegyi szén p.u-ra.

 

Ezt gondold át még egyszer.

Évi 15000 tonna szenet terveznek bányászni, 250 munkanappal számolva napi 60 tonna. Ennyiért egy közúti szállító céget sem érdemes fenntartani, nemhogy vasutat. Ráadásul Vasasig egyébként is autóval kell elvinni.

 

Előzmény: Keeperv85 (5982)
Keeperv85 Creative Commons License 2014.12.06 0 0 5982

...de hát ezt így, ahogy van? Nem kéne mosó illetve osztályozó is hozzá? Eladják a "nyers" szenet? Mert hát ugye a nagy szénosztályozó sajnos történelem... a helye akár egy holdfelszín fénykép... Pedig Vasasról a 64-esen be lehetett volna hozni az újhegyi szén p.u-ra. Persze ha azt is fel nem szedték volna....

Előzmény: bodrostomi (5980)
ElGreen Creative Commons License 2014.12.05 0 0 5981

Az ezt megelőző bezárás probálkozáskor is az volt a háttérben. Kellett a co2kvota valami kormányközelinek. Akár olyan áron is hogy bezárják....

bodrostomi Creative Commons License 2014.12.05 0 0 5980

Szerintem ugyanaz a helyzet, mint a jelenleg is üzemelő összes kis külfejtésnél. Lakossági értékesítés elsősorban.

Előzmény: Keeperv85 (5979)
Keeperv85 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 5979

Csak azt tudnám, hogy min szeretne szállítani, mert ha a matyó hímzésre emlékeztető 6-os úton, akkor szépen nézünk ki. No meg hová ugye. Az erőműbe? Az érdekesen hangzik...

Előzmény: ElGreen (5976)
bodrostomi Creative Commons License 2014.12.04 0 0 5978

Én egyszerû külfejtésrõl hallottam ott...

Előzmény: ElGreen (5976)
erdőszéli Creative Commons License 2014.12.04 0 0 5977

sajnálom, hogy csak ennyi volt a "lik".

 

kisvasút: érdekes, hogy a börzsönyi vasút egykori nyomvonalai három helyen is (kovács-patak, bezina-völgy és a vasedény ház felett) szépen felfűzik az ismert börzsönyi aranybányákat. 

Előzmény: .Vándor. (5973)
ElGreen Creative Commons License 2014.12.04 0 0 5976

Most hallom a Kossuthon hogy megyilt a Vasasi bánya.

 

Na és vajh a Vasasi bánya nem a Márkushegy kárára nyilt?

Co2 kvota....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!