Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2019.03.17 0 2 164694

Évekkel ezelőtt betettem ide egy rajzot, amin pont ez a megoldási javaslat volt. Egy érdemi ellenvetés volt rá, hogy a tartók így jelentős asszimmetrikus terhelést kapnának, amit a híd vagy kibír, vagy nem...

Előzmény: 7-es troli (164693)
7-es troli Creative Commons License 2019.03.17 0 2 164693

Szabadság híd, szélesebb villamos problémája kapcsán írok. (A híd esetleges alsó megerősítésének szükségét nem firtatom, ahhoz nem értek, voltak mar akik leírtÁk volt erősítés a felujitaskor, mások szerint nem, emiatt nem mehet akármilyen tengelyterhelesu villamos)

3 forgalmi sávra osztanám a hidat. Mindkét végén a villamos a jobb oldali szélső sávban menne fel a hídra (gépjárművekkel egyutt)mellette a középső sávban a lehaladó vagany, bal szélső sávban “menekülő” sáv az autóknak. A híd közepén pedig váltás, a szélső vágányok kerülnek középre. Így mindkét végen lenne egy hosszabb szakasz, ahol az autók mar nem a villamossínen állnának,haladnának. A híd felhajtóinál pedig a lámpával lehetne szabályozni, csak annyi autót engedjen át, ami két villamos között biztosan elfér a “menekülő” sávban. Persze ehhez az is kell, hogy a hídról lejovet a lámpa minél hamarabb ki is engedje az onnan érkező kocsikat.

 

Volna realitása ennek, megoldást jelentene-e, vagy csak a teljes autóforgalom kitiltás es villamos+kerékpársáv kialakítás lehet az egyetlen jo verzio?

korpi41 Creative Commons License 2019.03.17 0 1 164692

Nem sok köze van annak amit írtál az én hozzászólásomhoz. Leírtam, hogy mi a mostani helyzet. Nem gondolom, hogy így belém kellene állnod, mivel egyrészt már személyesen elmondtam neked, hogy egyetértek azzal amit modasz, másrészt nem a jelenlegi rendszer szükségességét támasztottam alá, pusztán leírtam a jelenlegi tényeket.

Előzmény: zsig (164685)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2019.03.16 0 1 164691

Eddig 9 alkalommal történt ilyen eset a fonódó beindulása óta a KBSZ honlapja szerint, de még egy esetben sem indítottak vizsgálatot.

Előzmény: Ashi Valkoinen (164689)
18-09 Creative Commons License 2019.03.16 0 0 164690

Melyik európai üzemnél van még ez az egész villamososdi így túlkomplikálva? 

Előzmény: zsig (164685)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.03.16 0 0 164689

Ok, értem. Akkor ezek szerint a híd alatt/környékén is vannak még holdfényjelzők, amelyek szabályozzák a kereszteződés forgalmát, és a vasúti jelzőkkel egyhelyen lévő holdfényjelzők alapból sötétek. Bár így az elméletem arról, hogy miért lett felfirkantva az a "jelző" felirat, meg hogy miért mennek el mellette, megdőlt, bár továbbra sem tartom szerencsésnek ezt a megoldást, főleg a dél felé haladó sínpár "klasszul" elhelyezett jelzőjét.

 

KBSZ-nek szoktak lenni mindenféle jelentései vasúti eseményekről, és ott a technológia, meghibásodások és egyebek mellett az emberi tényezőt (monotonitás, megszokás, rutin) is szokták vizsgálni, illetve ezekkel kapcsolatban is szoktak tenni biztonsági ajánlásokat (pl. kialakítás megváltoztatása). Lehet, itt sem ártana.

zsig Creative Commons License 2019.03.16 0 0 164688

A holdfényjelző tudja érzékelni a járműveket. Elvben a FUTÁR-ral is tudta volna, de az necces, ha nem kellett volna odabiggeszteni a BKV lámpáit, akkor vevőhurokkal, vagy dopplerral, vagy mindkettővel érzékelte volna.

Előzmény: Grgabácsi (164680)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 -2 0 164687

Már csak a penzspénzszá auto vagy a villamospótló busz jelent gondot. Pusztán olyanok, amik egy városban előfordulnak neha. Tudom, még nincs bealbeáll. :) 

Előzmény: Grgabácsi (164681)
zsig Creative Commons License 2019.03.16 0 0 164686

Nincs. A híd alatti csomópont működése annyiban függ a BKV jelzőjétől, hogyha az lehal, és nem ad folyamatosan működési jelet a BKK-s gépnek, akkor ez utóbbi bekapcsolja az egyvágányú pályaszakaszon felváltva a szabadjelzéseket. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (164682)
zsig Creative Commons License 2019.03.16 -1 4 164685

,,Ez utóbbit visszaesési szintként használni (pont a lentebb említett foglaltságérzékelési hiány miatt) nem engedélyezett"


Visszaesési szint... biztosítási körzet... foglaltságérzékelés... mintha a vasúton lennénk. 

 

A telepített holdfényjelző bejelentkezéssel képes lenne a ,,vasúti" jelzővel azonos funkciók biztosítására amellett, hogyha bármilyen módon hibát érzékel (bejelentkezés nincs x ideje, vagy folyamatos bejelentkezés, stb.), akkor fix programra kapcsol, és 3 percenként ad egy-egy irányba szabadot. Ez a hóbelebanc tokkal-vonóval, a közúti csomópont jelzőgépének minimális kiegészítésével kb. 2 millió Ft-ba került. Az ugyanilyen funkciót tudó kétoptikás cuccos tízszer ennyibe. 

 

Azt gondolom, hogy a hídfő alatti vágányszűkület egy klasszikus útszűkület, amelyre a KRESZ-ben szabályozási lehetőségek tárháza van. Számos esetben van olyan, hogy egy-egy munkaterület mellett BKV buszok egy nyomon, váltakozó irányban haladnak, tolatás, kikerülés, bármilyen korrigálás lehetősége nélkül. Jellemzően 30 km/órás, tipikusan munkaterületi sebességkorlátozás mellett. Ez a szitu dettó ugyanaz, nem igényelne ennél többet, de mi gazdagok vagyunk. 

 

 

Előzmény: korpi41 (164684)
korpi41 Creative Commons License 2019.03.16 -1 0 164684

Függetlenek, majdnem teljesen. A vasúti főjelzők (nevezzük inkább így, mert a fedezőjelző az más) ellenmenet kizárás mellett utolérés kizárást is megvalósítanak, függetlenül a jelzőlámpás csomóponttól. A holdfényjelzők közül a két megállóban lévő alapból sötét, és a csomópont fix programmal megy, függetlenül a vasúti jelzőtől, a holdfényjelzők mindkét irányba egyszerre adnak szabadot. Ha a vasúti főjelzők sötétek, akkor kap egy jelet a jelzőlámpagép, bekapcsololódik a megállóban lévő két alapból sötét holdfényjelző, és felváltva kezdenek szabadot adni. Ez utóbbit visszaesési szintként használni (pont a lentebb említett foglaltságérzékelési hiány miatt) nem engedélyezett, cserébe a zavar esetén jelentősen tudja csökkenteni az átbocsáltóképességet.

Előzmény: Ashi Valkoinen (164682)
NAR Creative Commons License 2019.03.16 -1 5 164683

Szóval sűrűn járó magaspadlós villamost ritkán járó magaspadlós villamosra cserélnél. Nem tűnik jó boltnak.

Előzmény: -Smiley- (164672)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.03.16 0 0 164682

A fedezőjelző függésben van a közúti jelzőlámpákkal is, vagy csak az ellenmenetet hivatott kizárni?

Előzmény: Közlekedésguru (164673)
Grgabácsi Creative Commons License 2019.03.16 -2 1 164681

Na állítsd le magad a csúsztatásaiddal. A járműérzékelést (amely egy ezerszámra alkalmazott rendszer másutt) addig lehetett meghülyíteni egy biciklivel, amíg annak az érzékenysége be nem lett állítva. Azóta nem történt ilyen. 

Nem kéne hülyeségeket írogatni a rendszer alapvető ismerete nélkül.

Előzmény: Törölt nick (164674)
Grgabácsi Creative Commons License 2019.03.16 -1 1 164680

Miután a "holdfényjelző" nem tudja számon tartani, hogy van-e villamos a biztosítási körzetben, továbbá nem érzékeli a járműveket, így az utolérés- és szembemenet-kizárás nem tud megvalósulni.

Előzmény: Törölt nick (164675)
Csmg Creative Commons License 2019.03.16 -2 1 164679

Hát a 13-ason se a kifogástalan működésről volt híres, de volt ott egy óriási különbség, hogy belátható volt az a rövid szakasz, míg itt nem az.

Ezen felül senki nem mondta, hogy a holdfényjelzős üzem mögém nem lehet betenni ugyanazt a biztonsági berendezést mint ami ma a főjelző mögött van. Csak akarni kellene, meg egy pár jogszabály módosítás.

Előzmény: Közlekedésguru (164678)
Közlekedésguru Creative Commons License 2019.03.16 0 0 164678

Túlzásba visznek néhány dolgot, de azért amennyien át tudnak menni a vörös jelzésen is, nem kellene szimplán a holdfényre bízni az egyvágányt. Működik, irányonként adja, de semmi se garantálja, hogy szembe nem ragadt be mondjuk a kereszteződés holdfényénél a másik. Én azt mondom, hogy maga a fedezőjelző van túlbonyolítva, működne az egyszerűbben is. A 13-ason is működött, sokkal megbízhatóbban, mint itt. Bár azért jóval ritkábban omlik össze ahhoz képest, amennyiszer kezdetben volt gond vele...

Előzmény: Törölt nick (164674)
7-es troli Creative Commons License 2019.03.16 0 0 164677

Engem eléggé megdöbbentett a kép, es az info a tobbszori Szembemenetrol.

Előzmény: exvérmezö15 (164664)
f_zoli Creative Commons License 2019.03.16 0 0 164676

Döbbenetesen közel jár az élet a vicchez, miszerint "egyik vasgolyót elrontja, a másikat elveszti"... :(

Előzmény: exvérmezö15 (164662)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 0 164675
Előzmény: NAR (164665)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 3 164674

A holdfényjelzővel is tudna menni a forgalom, de a villamos jelenleg húdekomolyvasútüzem*, ezért nem mehet. Csak a húdekomolyvasútüzem szuperbiztonságos jelzőjét egy BuBi biciklivel meg lehetett hülyíteni az azért beárazza. ;-)

 

* Ismerem a jelenlegi jogszabályi környezetet, de azokat a szabályokat emberek írták és ha lenne rá üzemeltetői akarat is, már rég lett volna változás. De ma többeknek érdeke a vasutasdi.

Előzmény: Közlekedésguru (164673)
Közlekedésguru Creative Commons License 2019.03.15 0 0 164673

Nem tudom miért kaptad a mínuszt, mert úgy van. Ha a fedezőjelző sötétre kapcsol, akkor kapcsol be mindkét oldalon a holdfény. Ezen viszont nem mehet át, csak utasításra, amit diszpécser*, vagy helyszíni felügyelet ad ki. * Végig be van kamerázva, a kameraképek és a futár alapján adja ki.

 

Amúgy itt nem jellemző a szembemenet, de párszor előfordult már.

Előzmény: exvérmezö15 (164671)
-Smiley- Creative Commons License 2019.03.15 -8 0 164672

Jobb helyeken van 1 db jelző (piros vagy zöld) aztán ha szabad a vágány, és a Közútnak is piros  akkor ad szabadot a villamosnak.

 

Minek ezt így túlbonyolítani? 

 

Szabihídhoz: ha 3 kocsis Tátrában vagy hosszú cafban gondolkodunk akkor 6 perces követés bőven elég. Hangolt jelzőlámpákkal azért szvsz. át lehet dönteni 40 másodperc alatt a hídon. 

Előzmény: exvérmezö15 (164664)
exvérmezö15 Creative Commons License 2019.03.15 -1 0 164671

A holdfény jelző alap állása a sötét csak akkor működik van gond jelző rendszerrel.És akkor általában úgy is áll forgalom... 

Előzmény: Ashi Valkoinen (164669)
r1232 Creative Commons License 2019.03.15 -2 3 164670

Nem kell csodálkozni ilyen balfasz jelző elhelyezés mellett...

Előzmény: exvérmezö15 (164664)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.03.15 0 0 164669

Mondjuk szerintem elég szerencsétlen eset, hogy van egy "vasúti" fényjelző oldalt, elég messze a vágánytengelytől, és van egy "közúti" holdfényjelző az ember előtt, amely a közúti csomópont ütemében ad szabadot, de független a "vasúti jelző" jelzésétől, és a villamosvezetők a jelzőlámpával védett csomópontokból történő elindulásaik 99,9%-át a holdfényjelző szabad jelzésére teszik.

 

Praktikusabb lenne, ha a holdfényjelző nem adna szabadot, amíg a "vasúti" jelző tilos.

Előzmény: exvérmezö15 (164664)
NAR Creative Commons License 2019.03.15 0 0 164668

Ha régi formájában épült volna újjá, akkor az sem bírná el a mai forgalmat.

Előzmény: Fradista Utazó (164666)
NAR Creative Commons License 2019.03.15 0 1 164667

"Miért is ne lehetne éppen egy hídon ilyenünk?"

 

Azért, mert (lámpaváltásokkal együtt) 2 perc lenne az egyvágányos szakaszon töltött idő, ráadásul pl. a Fővám térről nem tudna egyszerre a híd felé indulni és érkezni a villamos, 5-6 perces követésnél sűrűbbet nem lehetne szervezni, míg most ennél kétszer sűrűbben jár a villamos.

Előzmény: KutyaDeRossz (164656)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.15 0 1 164666

Khmm... az Erzsébet híd nem ezért épült újjá. 

Előzmény: NAR (164665)
NAR Creative Commons License 2019.03.15 0 0 164665

A hídon nem fér el egymás mellett biztonságosan két Tátra és két XXI. századi átlagos autó. Ha összesen két sáv van, akkor csúcsban nem 1, hanem 4-5 perc alatt jutna át a villamos a hídon. Arról az apróságról nem is beszélve, hogy a közel 30 méter hosszú villamos kissé nehezen tudna besorolni az araszolgató kocsisorba, ahol maximum 4-5 méteres szakaszok válnak üressé... És nincs forgalmasabb irány, tud olyat is a Szabadság híd, hogy mindkét irányba bedugul - ez főleg a délutáni csúcsra jellemző.

 

Persze, van megoldás, ugyanaz, mint az Erzsébet hídnál volt a 60-as években: újat építeni, mert a XIX. századnak tervezett híd nem felel meg a XXI. századi követelményeknek.

Előzmény: TWdoktor (164649)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!