Noh - megszületett a BÁCSKA Nemzetközi Gyorsvonat!!!
Elsem hiszem :)))
BP - WIEN viszonylat: Elég bő a felsorolt szolgáltatások száma... Szinte mind ugyanaz mint a LEHÁR ÖBB EC Avala kevesebb szolgáltatást fog nyújtani, ezenkívül a CSÁRDÁS -ba van bicaj is jelölve...
hmm hmmm hmmm csak nem hogy mégis ÖBB szerelvények lennének ECink?
Képzeljétek, tegnap milyen érdekes utazásom volt! Reggel mentem volna Győrből a Pannoniával. 6.30 körül be is ért, csak éppen érdekes kocsiösszeállítással: V63 + CD WLAB (göncölszekeres) + MÁV CAF Amz 19-91 + MÁV CAF Amz 19-91 + CD B + SNCFR B (kék) + valamelyik hálókocsi. Ennyi. Tehát összesen 2 másodosztály. Lett volna, ha fűtés+világítás lett volna a kék románban. De nem volt. Ehhez képest kitömték az utasok a vonatot, még a kék kocsit is, ohne fűtés, világítás. Gondoltam, ha már állni kell, akkor azt fűtött kocsiban teszem. Átmentem a CAF-ba: tömve a folyosó ÁLLÓ utasokkal! Ilyet sem ért még meg egy CAF kocsi.:) Sebaj, hamar, +10-zle beérkezünk Keletibe; itt ért a következő "sokk": a két CAF kocsi nem akad le, továbbmegy BUKARESTIG! Én örültem neki, mert Szolnokig mentem. Természetesen másodosztályúként ment, sőt, ki is volt ragasztva egy nagy 2-es az ajtókra. Pótjegy nélkül, 2.o.jeggyel, EC 1. o. kocsiban!:) Utasok lézengtek, nem mertek sokan beleszállni, így 1fülke/utas volt az átlagsűrűség. Pontosan(!) indultunk, de csak Rákosig: ott megfeküdt a gép, és mondták a jv-k, hogy át lehet szállni a 8.45-ös gyulaira, megállítják. A belföldi utasok kivétel nélkül átszálltak, persze én nem.:) Fűtés, világítás volt, én meg 1. osztályú páholyból néztem Rákos állomás forgalmát. A csatlakozást már úgysem értem volna el Szolnokon a 6202-re, sebaj, ütemes menetrend van. Gondoltam, előremegyek, megnézem, melyik gép. Útközben látom, a MÁV WRm teljesen üres, hideg, nincs fűtés, és semmilyen személyzet. Megyek tovább, és az első kocsi a vonaton egy kék színű, 2. osztályú 21-86-os, vadonatúj IC kocsi!
Sl-re +80-nal érkeztünk, bemegyek a csarnokba, látom, a 6202 még ki van írva, +90. Végül +120-szal indult Sl-ról (9.48 helyett 11.48). Így végülis elértem az eredeti csatlakozásomat.:)
Hát a 42-es Lisztet hülyeség is lett volna leközlekedtetni szerintem... És az ÖBB EC62 -re is át lehetettt szálni in Wien ohne gond....
Jah, elfelejtettem beírni: Szerintem picit megvolt kergülve az ÖBB, mert írtam olyan fél4 körül az említett napon, hogy valami csoda révén +60 az OEC 62 St Pölten előtt azonban már csak +5 volt...
Mondjuk az pofátlanság volt a MÁV részéről, hogy a Kvarnert törölték. Egyetlen nemzetközit sem töröltek (kivéve esetleg az ütemes bécsieket), még a gerulata is lement. Csak a 30-as vonallal lehet ezt megcsinálni. Legalább Gyékényesig lement volna, akkor vissza nem lett volna nagy késése.
Ők meg a Maestral mai 160 perces késését. Úgy tudom , ilyenkor nem fizet senkinek senki... Egyszer az eygik késik, másszor a másik. Párszor azért ők is feláldozták már a Veneziát meg a Goldonit az elővárosi járataikért...
Nekem például kellemes lesz, ha a 70-esen akarok menni EC-vel kifelé, mivel Dunakeszi Gyártelepen lakok és legútobb az 5.50-es EC-hez az első vonattal kellett bemennem Pestre +troli. Ráadásul visszafelé is praktikusabb. Jó persze nem sok ilyen ember lesz, de mivel amúgy is lelassitott mindig az EC (néha meg is állt, ha ismerős volt rajta) akkor nem probléma ha megáll.
Na igen, ez egy érdekes oldal, de azért vannak benne pontatlanságok... például hogy akkoriban még a Saxonia egységesen ex DR-kocsikból állt (a hálót kivéve ráadásul távolsági Halberstädterekből), csak később cserélték le előbb a kusettot, majd az 1./2. osztályú kocsit is...
+530 = 8:50 perc, azt tudja valaki, hogy mi a az isten volt annak az oka, hogy kihúzták a hatosról fél1-kor és nem hagyták, hogy kifusson az EC170 helyett???
A Társvasutas dologról annyit, hogy sem az FS SNCF és a DB nem toleráns a társvasutakkal...
Akkor mi miért legyünk azok? Minnél nagyobb a káosz, annál nagyobb a hatása (szerintem...) mostha fennakadás nélkül zajlana le egy sztrájk, akkor az már nem sztrájt!
Abban, hogy a minimális tolerancia sem szorult a MÁV-ba a társvasutakkal szemben, abban a csakis és kizárólag a MÁV a fő hunyó.
Ha tudom, hogy közeleg a vihar, bedeszkázom az ablakot, és nem várom meg, hogy elvigye a szél a házat, hogy aztán jól széttehessem a kezem, hogy jaj, hát elvitte a házat a szél...
Itt nem a MÁV a fő hunyó. Magasabb szinten kellett volna elejét vennie az ilyen dolgoknak. Úgy, ahogy a németek tették - már előre törvénysértőnek minősítették a távolsági sztrájkot... és most a nagyobb sztrájknál sem mertek az éjszakai vonatokhoz nyúlni, de még a nemzetköziek közül se mindhez...
Az első két kép ugyanaz a szerelvény akarlenni ugye? Mert akkor az a helyzet, hogy az ÖBB-s kocsik ajtajairól levoltak szedve a táblák és a számok is. Én megnéztem a Keletiben, amikor rátolták a Bartók IC elejére Az egész szerelvény Bartók IC-nek volt hírdetve
Érdekes ez a nemzetközi járatos dolog. Mi tiltja meg a MÁV-nak, mint cégnek, hogy előre gondolkodjon, ha a munkavállalói sztrájkolnak?
Nem értem, hogy miért nem tettek meg mindent annak érdekében, hogy a nemzetközi járatok késéseinek külföldre való átvitelét csökkentsék?
Éjjel ki kellett volna állítani a magyar szakaszon elmaradó nemzetközi járatok szerelvényét a határállomásra. A 174 szerelvényét Sturiba, a Kvarner kocsijait is le kellett volna vinni a határra, a 42 és a 24 szerelvényét Hegyesbe, és még sorolhatnám.
Tényleg nem értem, tiltja valami törvény a gondolkodást?
Én erről tudok csak. Fél 2-kor készült ez a kép! Nem figyeltem az ÖBB vagonok ajtaján sajnos az útirányt így lehet akár EC 24 vagy EC 62 is! De talán nagyobb esély van az előbbire.
A 4 ÖBB vagon után volt az IC 348 " Bartók Béla".
Ez nem kavarodás, de a Dacia-Expresszt 12:53 perckor fotóztam nem messze Kelenföldtől. ÖBB 1. osztály + ÖBB 2.osztály + háló és fekvőhelyes kocsikból állt a mai nap az Expressz.
DACIA: Köv. megálló: Wien Westbf, de késés nincs percben kiírva
Bartók IC348: +140 Bruck an der Leitha előtt
OEC 62 +60 - Hegyeshalom elútt...
Hogy volt ma az OEC62? Logikus lépésnek tartottam volna, ha mondjuk Lehárként nem jön le a Keletibe, hanem például Wien Westről indul csak Münchenbe úgy, hogy a Bartókról át lehessen szállni München felé... Ha délben indult Hegyeshalomból, akkor úgy du2 körül érkezhetett meg a Keletibe és akkor elég gyorsan kellett volna vixafordulnia, hogy +60 -al járjon HH előtt -