Swift felni nem jó rá. Sajnos matiz felnit nagyon nehéz venni, valamiért hiánycikk. Használtan.
Tavaly keresnem kellett 2db-ot mert az egyik sparkunkról lelopták (érted matiz felnit lopnak) és 100 telefon és 100 bontott matizból nem volt felni. az első amit elvisznek a bontott kocsiból.
Tisztelt topiktársak! Volna 1 kérdésem gumiügyben a 13colos 4x114,3as kőrosztású Et 33-as könnyűfém felni 155/70 R13-as gumival (Suzuki Swiften volt) jó e a Matízra? Köszönöm a választ előre is.
Úgy tűnik, igazad lesz. Tegnap volt még egy kis időm délelőtt, kikaptam a himbatengelyeket és a himbákat. Pont olyanok voltak, mint a te képeiden. Vezérműtengely is kell majd valószínű, az nem annyira vészes, mint a himbák de van egy kis változás egy-két bütyöknél. Az az érdekes, hogy nem a nyitási, hanem a zárási felületén.
Papírom van nekem is, de csak annyit dolgoztam a szakmában, amennyit haveroknak ismerősöknek illetve magamnak kellettt szerelni. Matizzal eddig még nem volt dolgom. Most lesz, nem is kevés, de megéri.
Azért az anyagminöséggel is vannak gondok ! és ha ez párosul, egy olyan tulajjal, a
ki csak hajtja ??? Az enyém nyugdijas tulajtól lett véve, és én is az vagyok és 113000 km van benne, de folyamatosan
költök rá és ennek soha nem lessz vége! Valamikot egyszer el kezdték a katoszériákat bemártani valamiféle rozsdagátlo folyadékba, és megszünt az állando lakatosmunka.
Van egy Toyota Yaris II 2006-os, 6. éve van nálunk 155000km , és semmi baja, a nejem jár vele ,és hát igen
abba átülve mint ha év tizedek teltek volna el. :-))
Slaggal nem szabad megküldeni a fűtőradiátort, mert a félig elrohadt terelőlemezeket simán kitolod belőle és onnantól már nem terelik a vizet, hanem a radiátor bordái előtt simán átszalad a forró víz a kimeneti oldalon és nem lesz fűtés. Radiátort cserélni katasztrófa.
Szerintem arra gondolhatott, hogy az olcsó elnyűhetetlen autókat két okból is INKÁBB elhanyagolják.
Az egyik, hogy megvette az olcsót, mert kevés pénze volt autóra ezért kevés lesz karbantartásra is. Nem hogy 10ezernél nem cserél olajat, de még a gyári ajánlást is kitolja, mert azzal is spórol. AZtán ugyanez minden porcikája az autón.
A másik, hogy "elnyűhetetlen" a kocsi. lásd. még szuzuki a legendás "sosemkellköltenirá" kategória. Nem is költenek rá.
Kicsit kopog? Ááááá, ennek semmi baja, hisz elnyűhetetlen, majd mikor szétverte a fél autót akkor megy a fejvakarás. Általában már a következő tulajnál.
Kötelező szerviz? Sokat hallani olyat, hogy a 60-80ezer Ft-os szervizt "haverkomaismerős" egy huszasért bepecsételi. Olcsójános pedig boldog, mert spórolt megint egy csomót, hiszen az olaj még csak épphogy feketés, kicsit rátöltve elmegy az még. És mint tudjuk a kötelezőszervizek ára a kis, olcsó kategóriáknál a leghúzósabbak. Ott lehet igazán spórolni.
Szóval arányaiban az "olcsójánosok" inkább a kiskategóriás kocsik körül keresendők, mint a prémiumnál.
Üdv.Amit most vettünk asszonynak,az is hölgy tulajos.csak írom:első kereszttartó,vezérlés,vezérlés felöli smimmering,féktárcsa,betét,kuplungbowden,toronycsapágy,lengéscsillapító,hátsólámpa,tolató l kapcsoló....víz benne mint a paradicsomlé. 3szor cseréltem,de még ráférne bőven. olajsár vastagon.nagyon vastagon. de még maradt pár apróbb dolog. első/hátsó lökös,hangszórók,antenna,bal tükör,váltótartó bak.
eddig 1/3at fizettem rá az árának. de úgy döntöttem marad a gép. főleg a klíma/servó/el.ablak/központizár miatt...
szerintetetk vízzel mit kezdjek vele? hirtelen stp hűtőtisztító akadt a kezembe. első lépésnek. télre remélem tista lesz a rendszer ha ráköltök még 1m3 vizet :D
"Azt nem tudom, miért van ilyen sok Matiz elhanyagolva?"
Egy auto allapotat, a tervezok es gyartok munkaja utan 15-20ev mulva, nagyban befolyasolja a tulajdonosok igenyszintje, alapossaga. A tipus, nagyon nagy szazalekban noi tulajdonosok haaznalataban van, akik addig hajtjak amig megy, zero karbantartas mellett, varosi rovidtavokon. Igazi technika gyilkos alkalmazas! -szerintem!
Épp javasolni szerettem volna, hogy minden mozzanatnál csinálj fényképet. Hidd el nekem, sok bosszúságtól fog megmenteni ha rakod össze. Pláne az illesztések területén.
Ha a himbákat kiveszem, akkor már látni fogom a vezérműtengelyt. Ha az is kopott, akkor mindenképpen leveszem a hengerfejet. Addig nem akarom, a remény hal meg utoljára.
Azt nem tudom, miért van ilyen sok Matiz elhanyagolva? Szinte filléres tétel egy olajcsere, megvettem hozzá olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, termosztátot 8000ft-ból megvolt.Igaz kedvezménnyel, de nem egy vagyon és 1.5óra alatt ki lett cserélve minden.
Levettem először a szelepfedelet, csak néztem mennyi olajsár volt benne, kár hogy nem fényképeztem le. A másik autómban 378000km van annál úgy néz ki minden a fedél alatt, mint újkorában csak némi aranysárga beütéssel, a Matizomban 220000km van.
Értem. Nekem valahogy a másik irányba tűnt kézenfekvőbbnek kiszerelni a tengelyeket, gondolom mert arra nagyobb a hely, viszont így nem kell annyit bontani. Igen szépen néznek ki azok a himbák, hasonlóra számítok én is. Most az időm fogyott el, még hetek kérdése mire neki tudok állni.
Nincs mit köszönjél - ezért vagyunk itt, hogy megosszuk egymással azt a keveset is, amit tudunk.
De csak ismételni tudom magam (pláne, hogy már két "öreg" is ugyanazt tanácsolja): ne szarakodj azzal a hengerfejjel, nem a világvége lekapni - még ha elsőre annak is hangzik - de akkor legalább korrekt munkát lehet végezni vele az asztalon.
Ha már kotyogósra koptak a himbák, akkor hidd el nekem (nekünk): vannak ott más bajok is, nem csak ennyi.
Ugyanakkor egy lelkiismeretes hengerfejes újszerűre tudja hozni neked - amivel megint gondtalanul lehet autózni sok-sok tízezret még.... vagy még annál is többet.
Köszönöm neked is a jótanácsokat! Igyekszem megfogadni, egyenlőre még szelephimbákat vadászok, ha meglesznek, akkor kell rászánnom magam a nagyobb dolgokra.
Köszönöm a részletes leírást, igen hasznos volt! Már csak arra az egy kérdésemre keresem a választ, hogy a himbatengelyek is el szoktak kopni, vagy csak a himbák?
Sejtettem, hogy nem egyszerű. Egyenlőre még a hengerfejet nem szeretném lebontani.
Láttam a képeidet, szerintem ebben is hasonlóképpen festhetnek a himbák.
220000km van benne, vidéki autó volt ezelőtt is. Motorjával semmi gond a zakatoláson kívül. Olajat nem eszi, fogyasztása kicsivel 5l felett van. 3 hete cseréltem olajat még csak be sem színeződött azóta, pont ma néztem szintet.
Én ebben az esetben azt javaslom neked, hogy vidd el a hengerfejet egy szakértő és lelkiismeretes (!) hengerfejeshez - mert látatlanban állítom, hogy ott már a szelepek és szelepfészkek sem túl vidámak odalent.
Akkor kapsz egy teljes felújítást - fészek-korrigálással, becsiszolással együtt), ha kell egy-két szelepcserét is (nem tétel, egyébként) és főként új szelepszár-szimmeringeket, amelyek tudnak ám mókás dolgokat művelni, ha elöregszenek.
Ha úgy döntessz, hogy megfogadod a tanácsot, a levett hengerfej mellett majd elmondom neked, hogy azonnal cseréld ki a fűtés-gumicsöveket is, mert akkor király módon hozzáférsz és nem jársz úgy mint én, akinek egy pórusossá vált, pár száz forintos, 20 centis gumicső tette pokollá az életét és okozott több tízezres kárt.
Kis problémám van, iszonyatos szelephangja van a matizomnak. Többször állítottam, mire rájöttem, hogy a himbák oldalirányban kottyannak a himbatengelyeken( gondolom az előző gondos gazdának köszönhetően).
A kérdésem az lenne, itt mindenki tapasztaltabb matizok terén nálam, mi a gyakorlat a himbák kopnak csak meg vagy a tengelyek is? Hengerfej levétel nélkül kiférnek a tengelyek?
- Mert van olyan verzió is, ahol elég a gyújtáskábelre rátekerni 8-10 menet vezetéket - és onnan induktívan leszedi a jelet. - Van olyan is, ahol konkrétan rá kell kötni a trafó primer-ágára valahová.
Azt megnézted-e, hogy van-e lehetőség henger-számot állítani rajta - mert ugye ez csak 3 henger, ennél más a "számolás" mint 4 hengernél.