Itt korábban volt egy kép, max 1 hónapja, hogy mit kell zsírozni a motortérben, hogy a kuplunk ne nyikorogjon, de erre is csak halványan emlékszem, fórumozni részegen is szoktam, nem úgy, mint vezetni! :-)
Kuplungnál a nyikorgás alap, nem arra volt a visszahívás, hanem bowdent ellenőriztek, ha jól rémlik, de ebben nem vagyok authentikus forrás.
A lényeg, hogy nézzék meg az előéletét, s ha valamelyik visszahíváson nem volt, azt csináltasd meg. Szerintem ezeket ingyen meg kell csinálniuk, mindet. De ha van itt okosabb, aki márkaszervizest ismer, akkor javítson ki!
Én is jártam úgy sokszor, hogy balra kanyarodáskor a balról érkező vakegerek integetnek, hogy menjek, de ugye nem tudok, mert a jobbról érkezőknek elsőbbsége van és azok aztán nem lassítanak.
A legszebb, hogy jöttek belém úgy hátulról, hogy ki akartam kanyarodni alsóbb rendű útról, amikor a teherautó söfőr integetett már, hogy menjek. Na én nem indultam el, mert nem volt hova, de a mögöttem álló hölgy simán elindult és belém jött.
Kérdeztem, hogy ezt már miért. Asszondja, hogy dehát integettek neki hogy menjen... :)
Úgyhogy ezzel az integetéssel úgy vagyok, hogy amit nem látok, azt még anyukámnak se hiszem el. :P
Tegnap jubiláltunk.:-) Eddig még egyik autóm sem érte el a százast. Van valami probléma, ami 100000 felett jellemző, és amit érdemes megnézetni a szokásos időszakos szervizeknél előírtakon felül?
Jó ez a rajz, ott ahol be van kötve gyárilag. Ahol nincs ott más a helyzet. A ködlámpa vezetéke csak a kapcsolóig van kiépítve, de a belső biztosítéktáblánál véget ér, és nem megy tovább. Van egy vezeték ami kimegy a motortérbe, az akkumulátor körül van vége, egy hengeres csatlakozót kell keresni, műanyag csővel szigetelve, de ez pedig nincs bekötve sehova. Mindkettő vezeték megtalálható a belső biztosíték táblánál, ha összekötöd őket, akkor már a vezérlő szál kint van a motortérben, viszont a többit neked kell kiépítened. Relé, vezeték, lámpák. A vészhárítóban sincsenek kábelvégek, az akkumulátor melleti fent említett csatlakozó kimeríti a gyárilag kiépítés fogalmát.
Szerintem meg GRY/RED ami az én olvasatomban szűrke/piros... már bocsi.. :) Am lehetséges, hogy neked akkor nem is a lámpaalatt van, hqanem a relé dobozban, de inkább próbáld a lámpa alatt.
Mellékutcábol mentem ki a Tétényi útra. Közben behajtott szemben egy teherautó, nem fértünk el egymás mellett. Visszatolatott és inegetett, hogy jöjjek, mire én kidugtam a kocsi orrát. A mögötte jövő kikerülte a teherautót és visszatérve a sávjába, vagy 80- al elkakapta a bal elejét a kocsinak. Mellesleg 2 méterre zebra is volt...
Olyan nagy különbséget nem fedeztem fel, talán abban, hogy újabbnak hat. Nekem 2008-ban cserélte a szerviz. Valami olyan anyaggal volt a régi kezelve, ami vízzel érintkezve korróziót okozhat a fémrészeken. Szerviz lekezelte a fenéklemezt, kárpitot cserélt, (sőt csomagtér világítást mivel az meg belülről ment tönkre) én meg viaszos üregvédővel nyomtam ki a furatokat alulról.
Ahogy így nézem a rajz szerint a szürke-narancs csikos megy a ködlámpa kapcsolótól ki a motortérbe a reléhez vezérlő +12-ként.
Ezt belül a kapcsolónál meg is találtam. A relé dobozban talált szürke-narancs csikos viszont valami más lesz, mert mikor testeltem a próbalámpán keresztül villanymotor zúgás volt hallható (mintha az AC-pumpa indult volna el).
Be kéne menni egy Suzuki márkaszervizbe, ők le tudják kérdezni. S ha még nem csinálták meg, akkor -- szerintem -- örömmel buknak rá, hogy megcsinálhassák, mert azért fizet nekik a gyár.
S akkor már kérdezz rá a többi visszahívásos dologra is, mert amikor én vettem az enyémet, azon sem volt minden megcsinálva.
Hát szerintem nem fog eltörni, csak óvatosan és jó technikával kell őket kiszedni, én előtt kicsit kifujattam a sárt meg piszkot róla, utána pedig még meg is mostam őket, mert ha sáros akkor törik elm mert nem bírod kiszedni :)
A másik, hogy szerintem a relédoboz a lámpa kiszedése nélkül nem jön ki-> a lámpa pedig a lökhárító kiszedésével jön ki.... Csak szólok, biztos tudod, hogy a dobbetét patentjainál még van egy csavar is ami alökhárítót fogja.
Estleg innen le is tölthetnéd a szervízkönyvet, ebben minden benne van... még a kapcsolási rajzok is... :)
Először is leszeded a lökhárítót, majd a lámpát 3 csavar fogja, egy felül, egy alul a lökhárító alatt, egy oldalt(ha szemben álsz vele jobbra). Am neked a visszajelzés a kapcsolóban van? Relézni hogy fogod? Gyárival, vagy a relédoboz aljába beteszel egy univerzálisat kábelköteggel, vagy te fogod bevezetékelni? Am neked milyen a felszereltséged?? GLX? GC? GS?.....???
Évjárat???
Csak mert furának tartom, hogy nekem mért nem volt csatlakozó.... :))
Egyátalán, nem is értem, hogy hogy lehet az.... Gyárilag benne volt a vagtudó alatt a csatlakozó?? mert nekem(2005 gc) nem volt benne még csatlakozó se, azt is én raktam bele... ott a lámpa mögötti kivezetésnekaq vége bent volt akormányoszlop mellett majdfnem, de ha neked be volt kötve a csatlkozó, ajkkor elég nagy a valószínűsége, hogy akkkor már benyomott ködlámpa gombnál megjelenik a lámpa alatt a piros vezetékben a +12v. Szerintem, de látni kéne...