Üdv Nektek! Briggs 500-as motorom van. A fecskendezek a hengerbe kis benzint akkor indul(megy még tart a nafta) aztán leáll és nem indul. Gondolom nem kap benzint. Szétszedném de ezt a dögöt nem ismerem. Szeretnék kapni pár soros útbaigazítást. Köszönöm.
Van egy kis problémám kérnék segítséget. A közel múltban kaptam egy SICILIA MPM B- 210 Typ. 203-cm3 is Kapagépet. Sajnálatos módon nem tudom be indítani,mert nincs szikra.Néztem a gyújtását lendkerék van megszakítót nem találtam valószínű elektronikus a gyújtás. Mit kellene kicserélnem hogy legyen szikra. Minden segítséget megköszönök. Majdnem elfelejtetem az elektromos berendezés DUCATI.
Én vettem egyet (5.5 hp) rotakapára, tökéletesen működik.Könnyen indul,szép hangja van.Én szétszedtem,hogy megnézzem mit is vettem,de semmi kivetnivalót nem találtam benne.A gyárban lepróbált,beállított motor.
Én bontottam ki,és üzemeltem be.
Honda koppintás,kisgép szervizben azt mondták mm-er pontosan megegyezik az eredeti hondával.Néztem ott is de ők dupla áron árulják.
A rotakapa:ékszíjas áttétel, 75-cm munkaszélesség,az egymással szembe lévő kapatagok távolsága 30 cm.Minden gond nélkül viszi -egyenlőre-.A max 3600-as fordulat vissza szabályozva 3000-re.
Üdv! Mindenképpen a briggs motorosat válaszd,én bő tiz éve hajtom,Szentkirályi alvázzal igaz már újonann is szivárgott belőle a hajtómű olaj,de nincs vele gond miután megszimeringeztem.Ha újat vennék robix aljzattal venném.
tecumseh centura 5 lóerős motor. Jó motor nagyon. hétvégén viszem el egy szerelőhöz, csak gondoltam itt hátha tud valaki valami tanácsot adni ami után meg tudom itthon oldani a problémát.
Én eddig a "sima" Briggs motoroknál azt hiszem a vezérműtárcsán csak egy kör alakra, a főtengelyen pedig egy vonal jelzésre emlékszem. Ezeket s dug felső holtpontnál, amikor mindkét szelep zárt állásban van kell összeilleszteni. Valószinűleg a jelzések együtt nem állásából adódik a problémád. tehát nem gyújtásgondod van.Nincs a közeledben kisgépszerelő, aki segiteni tudna?(Ilyen gyorssegélyért általában nem szoktak pénzt kérni! Igy legalább Te is okulsz!
Tehát a szelepekhez, meg a gyújtótekercshez ne nyúlkálj, nehogy nagyon elállitsd!(Ha még nem tetted meg!)
De kérdezhetsz "célzottan" ezen a fórumon is, -vezérlési jelek figyelembevétele- de javaslom, hogy KONKRÉT motortipust is adj meg.(Mivel a leirásodban számomra ismeretlen jelzésekről irsz.) Vannak nálam jobban hozzáértők is!
Álltalában mindenkinél pénzfüggő mi a megfelelő. Itt most nagyon külömböző "kategóriájú"gyártmányú gépeket soroltatok fel. Robix, Szentkirály, Agrimotor, Mtd, s ha jól emlékszem 123cm3-től 160cm3-ig. Könnyű talajon szerintem elég lehet a 4-5LE kötöttebben 5-6LE szükséges. Motorok? már a fórumon sokat írtak róla, nálam honda kawasaki briggs és még futottak kategória.
Az a probléma, hogy öcsikém segíteni akart és szétszedte a motort mert ki akartam takarítani, csak nem nézte meg milyen állásban volt a vezérműtengely. 4 jelölés van rajta (3 pont 1 négyzet) és 1 a főtengelyen (vonal). a vonalat és a négyzetet egymás felé fordítottam, de semmi. nem indul. szikra van szépen, csak azt nem tudom a szelepeknél, hogy állítsam be.
Ha csak nem megszakitós -iyen is volt anno a Briggs mocik között- akkor a hagyományos gyújtás állitásra nincs mód ! Maximum a gyújtótekercset tudod közelebb vinni (vagy eltávolitani) a lendekerékbe tett mágnesektől. De nem irtad, mi a problémád! Egyáltalán nincs szikra, vagy valami rendellenes módon van csak "gyújtás"? És nem karbi dolog a problémád, vagy szelepek? Kicsit bővebbet irhatnál, mert igy senki nem tud "ráhangolódni" a problémádra!
Olcsó gépek kategóriájában játszhat még egyébként az OBI-ban akciós LUX típusú cucc, 59ezer forint. Az Obi-s eladó szerint ennyit megér, az eredeti ára 95 volt, kifutó modell, ezért árulják ki a készletet 59-ért.
Interneten nem találtam róla semmit, arra sem emlékszem milyen motor volt rajta, gondolom valami kínai.
Személy szerint ehelyett inkább a charlie 1B 10-el többért, de ha valakinek ez a 10 ezer különbség is számít, esetleg ezt is megnézheti.
egyébként kis internetes kutakodással még annyit lehet hozzátenni, hogy a charlie 1b tescos 69 ezres ára nagyon kedvező, 85 alatt sehol máshol nem találtam.
Sajnos tapasztalattal nem tudok szolgálni, de én is épp ebben a dilemmában vagyok...
A három típus közül azt írták kb. 2 hete, hogy a B&S motorost (charlie 1B) válasszam, és valószínűleg az én alkalmi használatomnak meg fog felelni.
A fórumban jó sokat visszaolvasva egy tulajdonos írta, hogy ha kicsit keményebb a talaj, kiemel a kuplung és leáll a kapa, javasoltak neki kuplung állítást, ezután azt írta, hogy probléma megoldva, így már a betont is felszántaná :)
Ez egy pozitív vélemény.
Amit még kiderítettem: ezen a gépen fűnyíró motor van, azaz nem tudsz gázkarral fordulatszámot szabályozni, olyan fordulaton megy ahogy ő gondolja.
Adapterek használatára szinte biztos, hogy nem alkalmas, de kapálásra talán igen.
A b&s motorral szerintem nagy gond nem lehet, a fűnyírómon is ilyen van.
Hogy a kapa hajtása meddig fogja bírni, arról sajnos nem olvastam tapasztalatokat.
Ami az "olcsó" tescos gép mellett szól: olyan személy nem írta, hogy használhatatlan lenne, akinek van ilyen, igaz pozitív vélemény is egyedül a fent idézett.
Ami ellene szól: többen írták, hogy ha valaki a 100-120 ezres gépek helyett vesz ilyen 60-70-ezrest, az nem spórol 40 ezret, hanem kidob az ablakon 60-at...
Ez kissé elbizonytalanított, valamelyik barkács áruház akciós kiadványában láttam most Rotalux gépet Honda GCV160 motorral 110 ezerért.
SZóval jelenleg ez és a 69 ezres tescos B&S motoros MTD Charlie 1B között vacilálok.
1-2 héten belül mindenképp vennem kell valamit.
Ha nagyon nem tudok dönteni, akkor kölcsönzök egyet, legalább kipróbálom, sosem használtam még rotációs kapát...
Napi 6000-ért találtam bérelhetőt, nekem éves néhány napra kell.
Aztán max. jövő tavasszal veszek, addigra legalább lesz némi saját tapasztalatom...
Extrém művelési körülmények és pótkocsi nálam nem játszik. A kb. 1000 m2-es kertemet szeretném őszig gyommentesíteni. Ekkez kell a rota, hogy 10-14 naponta végigkapirgálhassam a területet.
Én csak a kf04 hajtásokról tudok nyilatkozni jók megbízhatók. Az új könnyített kivitel is jó csak figyelni kell a pótsúly felszerelésre, kocsi hozzákapcsolásra, s nem illik a csigahajtást túlterhelni(szabadonfutós kerék,természetesen a legolcsóbb "alkatrész" az olaj.
A Tesco-ban most akciós kapák közül az alábbiak szimpatikusak nekem:
MTD 55/6 Thorx 55
MTD T-245
MTD Charlie 1B
Az első kettő MTD motoros, a harmadik Briggs. A munkaszélességük nem egyforma, de az elhanyagolható.
Azt szeretném kérdezni, hogy teljesítmény és főleg tartósság szempontjából melyiket ajánljátok? Konkrét pozitív és negatív tapasztalatok is érdekelnének. A szentkirályi alvázakról olvastam korábban rosszakat. Javult már a minőségük?
Köszönöm!
(Mielőtt valaki arról oktatna, hogy a Tescoban nem veszünk rotakapát, annak szólok, hogy anygi okokból csak itt tudom most megoldani a vásárlást [hitel])
Segítséget kérnék: MPM-10 hajtőművében szeretnék olajat cserélni, mi a menete az olajcserének, kell -e speciális szerszám hozzá, illetve milyen hajtóműolajat vásároljak (viszkozitás?) hozzá és kb. hány dl-el szükséges feltölteni a hajtóműházat?
Még érdekelne, hogy aki ilyen típussal rendelkezik milyen kétütemű olajjal használja a gépét, és milyen keverékaránnyal (az általam használt gép kizárólag földmunkát végez 6 kapataggal, nincs vontatás, egyéb kiegészítő, így 1:20-as keverékkel használtam, márkáját már meg nem mondom az olajnak...)
Érdemes drágább 2T olajat vásárolni? Szintetikusat, vagy fél-szintetikusat keressek?