Én csak annyit szeretnék kérdezni, a Vízügyi igazgatóságnál mikor méltóztatnak a Lévay felé menő sávot a jelenleg csak jobbra kanyarodó sávba tenni?! Mert az nonszensz, hogy jelenleg a belső sáv megy egyenesen és balra a hídra, dupla pirosat várva mert a szembejövők miatt és a balra kanyarodás lehetősége okán nem engedhet hamarabb zöldet. Így legalább 2 perc piros, minden egyes nap a kocsisor vége a Bajcsy buszmegállónál van, aminek következtében a Selyemrét felől jövők nem tudnak bakra fordulni a Vízügyi fele, beragadnak a sínre, de ugyanez aki a Gömöri felüljáró felől jön. Érthetetlen, hogy amióta átadták a hidat, ezt a sáv korrekciót mai napig nem tudták megoldani. Pedig rohadt egyszerű. A jobbra kanyarodó sávba kell tenni az egyenesen haladót, így ott tovább lesz zöld. A belső sáv pedig csak balra kanyarodó lenne a jövőben... De hogy ehhez milyen diploma kellhet az jó kérdés.
Tény, hogy sok helyen nincs értelme a lámpának, de azért az meg túlzás, hogy a 3-as út Búza tér környéki szakaszain is kikapcsolgatják élettel teli tavaszi, nyári péntek és szombat estéken is. Pl. a Szeles utcánál a 4 emeletes sárga panelok előtt vagy éppen a Soltész-József Attila kereszteződésben. Arról meg ne is beszéljünk, hogy hány villamost b*sztak telibe, mire végre a Centrumnál sikerült visszakapcsolni.
Kevesebbet fogyaszt a villogó sárga mint a piros meg a zöld b*zmeg? Egyáltalán a 3-as út szakaszait miért adják ennek a dilettáns önkormányzatnak a kezébe? Ezeknél még az államnál is jobb helyen van bármi. Vagy most is ott van ez a rész?
Ugyanígy lehet reklamálni a központosítás és egyebek ellen, de speciel pont a miskolci helyi közlekedés még a a Volán kezében is jobb helyen lenne mint ezeknél a kutyütőknél.
Elvileg alkonykapcsoló szabályozza ezt a történetet ,el tudom képzelni hogy kiiktatták és manuálisan barmolják a költséghatékonyság érdekében.
Eddig az volt a baj hogy 24 órában világítják a villamosmegállót,most több helyen este is marad a közvilágítás.Magyaroschan megtalálták a két szélsőértéket (újra-sokadszor)
De most őszintén?Ugyan minek lenne este 20-kor mindenhol bekapcsolva a közlekedési lámpa?
Hétfőtől péntekig 19 után alig van autósforgalom.Nincs miért tömegeknek mozdulni esténként.Aki kulturálódik vagy eszik-iszik az meg sem tölt egy 35ös szólót.Aki kocsival van az pedig csak állna a semmi közepén várva a senkire a pirosnál.Generalinál szoktam röhögni ha esténként 20 vagy 21 után megyek dél felé,áll minden busz várva azt a két kelet-nyugat irányú autóst.
Így is televerték lámpával a várost,legalább akkor esténként ne akadályozzák a forgalmat.Persze jogos hogy ilyen helyzetben vagy ennek vagy annak működnie kéne elkerülve a koccanást.
Megint csak azt írom (eme újabb bizonyítékot felhasználva) hogy malomszög ilyen formában való felhasználását kerülni kellene.Kiderült hogy a tér csücskében is meg tud állni a villamos,onnan a coopos bolt egy köpésre.Kocsonya,havi vásár,villamospótlás megoldható ideiglenes megállóval a bolt előtt.A szent istván szökőkút melletti szakasza nem adott soha akkora forgalmat mint a malomszög kereszteződés.
A bolt előtti utasszaladgálás legalább belátható az egyirányú (!) szent istván autósainak messziről,ellenben a tizeshonvéd-ilona-malomszög-hunyadi összevissza minden irányú autós és gyalogos trombózis kilátást akadályozó villamosokkal egy kész káosz.Csak azért nem történt eddig haláleset mert sofőrök 5 km/h-ra lassítanak.
Az egészet meg lehetne előzni ha pár száz métert haladnának városháza irányba.Költségekről nem beszélve.
Az egy dolog hogy spórolnak a szutykok a villanyszámlán de az nagyobb probléma (szerintem) hogy a degenerált lámpaprogramok miatt napközben is állnak autósok terhelve a környezetet.Ződmiskolc duma csak egy porhintés,ha komolyan gondolnák akkor gyomlálnák a felesleges lámpákat mert éves szinten olyan mennyiségű üzemanyagot elégetnek a zebra előtt amit köbméterben illik számolni.
Elég aljadék színvonalú volt a Malomszög utcánál a villamospótlás miatt kialakított frogalmi helyzet.
Közlekedési lámpák jó miskolci falusi szokás szerint este 8-kor kikapcsolva, a közvilágítás fillérbaszó módon nincs felkapcsolva, csak mikor már tényleg korom sötét van, a kereszteződés után, a szökőkútnál bent áll egymás mellett két villamos, amik tökéletesen eltakartak bármiféle kilátást a Petőfi utca felől érkező autósok, és a zebrán átkelő gyalogosok számára a Hunyadi János utca felől a villamosokkal párhuzamosan érkező autósok irányába. Közben még gyalogosok is mászkáltak át a zebrán minden irányban a totális szürkületben, közvilágítás nélkül.
A Hunyadin érkező, elvileg elsőbbséget élvező autósok is folyamatosan lassítgattak szinte állóra, mert annyira lószart sem leehtett látni.
Ilyen elbaszott egy putri igénytelen fillérbaszó város se Bulgáriában, Albániában, se Kazahsztánban nincs, csak talán Afrikában valahol. Évek óta konkrétan a közvilágításon spórolnak ezek az ingyenélő tetvek.
Szigetelik az irodaépületeket, és ott depózzák az anyagokat, állványokat, meg gondolom a törmelék, bontott anyag egy részét is, valszeg az az a nagy rumli ott.
A 707-ből szerintem ebben a tempóban jó 2 éven belül saját erőből mozgó, utasokat szállító busz biztosan nem lesz... Se pénz, se kapacitás, még tavaly óta mindig a váz és lemezmunkák zajlanak, a többihez hozzá se kezdtek. Szegény 590-et meg már ne is említsük... Nem sokkal néz ki máshogy mint egy évvel ezelőtt, a lépcsők és környékük, illetve az alsó szoknyalemezek már úgy ahogy állnak, na de hol van még a lényeg, meg a gázosabb részek... Viszont örömteli, hogy addig legalább lesz végre valami kárpótlás, amivel néha lehet menni.
A 707 jelenleg is a műhelyben van; szépen-lassan csinálgatják egyszer majd elkészül. Nyilván amíg mindennap 2 busz kerül újabb javításra, addig nem nagyon tudnak foglalkozni a 707-el.
Ha már a BKV-tól ajándékba kapott 280-as levizsgázott, ennek apropóján megkérdezem, a 707-et lehet tudni, hogy áll a felújítása? Ugye tavaly a Muzéjen eléggé mutogatták, és azt mondták, hogy még kb. fél év - nyilván ebből nem lett semmi - viszont azóta megint elég nagy a csend róla. Haladnak vele, vagy az akkori állapotán abbamaradt megint egyelőre a projekt?
Továbbá másik ami eszembe jutott, hogy a telepen mit építenek? Ma láttam kintről, hogy a bejárat után nem sokkal (azon tárolónál ahol a BYD-k meg a csuklós CNG-k állnak) elég sok építőanyag le volt pakolva, meg kordon, szerszámok, stb. Tehát mint egy rendes építkezés. Mi készül ott?
Dehogy 1 darab hidrogénbusz kedvéért. Emlékszünk még arra a 10-15 éves távlati tervre, amit itt a fórumon is kitárgyaltunk? Abban benne volt, hogy évente X mennyiségű busz cseréjével számolnak, és abban az is benne volt, hogy melyik évben mekkora beszerzést terveznek, és milyen típusból.
Hogy valami pozitívum is legyen: Az Újgyőrin kicserélték a nagy kijelzőket, így végre jól láthatóak. Viszont a Vasas előtt megálló buszokat (1, 53, 54, 21, 101B) a továbbiakban sem írja ki.
Ész nélkül kátyúznak mert jujujuujjuj jön a választás és látni kell a népnek hogy foglalkoznak a várossal :)
Hétvégén ilyet?Ugyan már ahhoz gondolkodni is kellene.
Mióta 9es megy digép felé meglehetősen jó kihasználtsággal indul főtérről.Azt nem tudom mennyire örül ennek a vár környéke de 29es utasaitól (eddig) csak azt hallottam hogy végre nem kell végighullámozni azt a negyedet.
Csak arra akartam kitérni ha elméleted szerint esőfogónak használják őket a telepen akkor bukik a nehezen összeollózott menetrend.Avasra többnyire cng jut (már amennyit látok belőle)
Ha kukázzuk a cng-t akkor alternatíva hiányában onnan se le se fel nem jut senki sehova.
Hajtják őket amíg lehet és bírják ameddig bírják.
Az már érdekesebb kérdés hogy 2026ig kell fizetni utánuk és addig nem a cég tulajdona (ha jól értelmezem)
Mire kifizetik talán egyik sem lesz mozdítható állapotban.
Igen, valaki jó ötletnek tartotta ma, hogy az Újgyőrin a villamosmegálló mellett kifelé a belső sávot hétköznap bontsák fel, ezzel egy sávra szűkítve az utat, ahol ugye sok busz is megáll. Én a Reptérről 16:25-kor induló 54-essel az Autóklub - Újgyőri távot 32 perc alatt tettem meg. Most megnéztem, a Google maps gyalogosan erre a szakaszra kerek 30 percet ír, nem csalt az érzésem, hogy gyalog gyorsabb lettem volna. Igazából csak laza 30 percet késett az 54-es, a Reptér-Majláth távot kereken egy óra alatt tette meg. Nyilván így Majláthról is 10 perc késéssel indult vissza. De természetesen az 1-es és a 29-es is hasonlóan járt.
Mondjuk a 29-es reggel is tud érdekes lenni. Az Újgyőriről 6:45-kor induló járat tervezetten 7:20-ra ér körbe, és 7:25-kor indul 29A-ként. Persze a gyakorlatban ritkán ér vissza úgy, hogy időben el tudjon indulni, pár percet általában késik. Két hete viszont 7:37-kor állt be az indítóra. Percre pontosan akkor, amikor a következő 29-es indul, ami 9-esről forog át, így ugye az nem igazán találkozik dugóval. Szóval aznap 7:37-kor két busz indult el egyszerre, és vonatozott végig az Avasig. De tényleg mintha egy felvonulás lett volna, még az Egyetemen is egymás mögött álltak meg :)
Kipróbáltam autóval. A Vízügyitől nem, viszont az OTP-től végig zöld van, ha nincs dugó. Azaz egy sunggal végig lehet menni a Kiss Ernőig. Legalább ennyit csináltak.
Hát nem sokkal lett rövidebb a zeneiskola várakozás de tény hogy most már nincs 70-80 másodperc álldogálás.Cserébe malomszög lámpa megfogja és a két idő nagyjából annyi mint a buherálás előtti korszakban.Ergo városháztér-malomszög ugyanolyan idegtépő most is,csak két részletben.
Ahogy sejtettük egyszerűen nem tudják összehangolni villamos-autós-gyalogos triót ennyi lámpával.A tervezőasztalon megbukott az egész agymenés.Kenegetik de csak kevésbé szar lesz.
Most is azt írom hogy sínekhez nem kell lámpa.Nincs akkora keresztirányú forgalom hogy indokolná.
A többit pedig nyomógombos megoldással kell ellátni mert agyvérzést kapnak a semmi közepén várakozó autósok.Egy lélek nincs a zebra 80 méteres körzetében de várnak mert a program ezt adja ki.
Ma avason láttam 35ös csuklós cng-t felmenni (talán 1673) de különösebb visítás nélkül fordult a platán kereszteződésnél.Nem volt rajta teltház igaz és még nincs hőség.Bírta az emelkedőt kilátó felé.
Csúnya verekedés lenne ha cng-t letiltanának minden dombról mert akkor jön a csináld magad korszak.Komlósra is megpakolták főtéren a szólót.
Jahh....igennn.....főtér....a választási útjavítás kombinálva választási krumplival kiszínezte a mai napot :)
Főtéren a bérletpénztárnál lévő kukát át kell pakolni a másik oldalra mert mindenkinek útban van.Sikerült a lehető legszarabb pozíciót kiválasztani.Helyes hogy gondoltak rá de mióta ott van már annyian nekimentek hogy számolni nem tudom.Gyerek is lefejelte simán (ugye nekik szemmagasságban van)
Ehhez már nem kell Vargahegy se, sík terepen ugyanez. Az összes csuklós kb kuka. Már most. Ordít a motorjuk, menni nem bírnak, dugót okoznak. Mindezt a még nem is nyári 40 fokban ahol klímázni se ártana. És ha belegondolunk, ezek a szarok még kifizetve sincsenek... Jó kis frankó szerződést kötött az előd.
Ezeknek a CNG buszoknak idén kapufa ahogy már előre jeleztem.
Talán maximum a szólók azok amik még elbírnak futni nagyon max 2-3 évet, persze azokból is hónapról hónapra egyre kevesebb lesz mert azok is hullanak, bár 1 fokkal jobbak mint a csuklósok amik már mind S kategória.
Amíg nem érkeznek minőségi új dízelek és elektromosok, addig is a CNG-ket egy az egybe le kell tiltani a dombról. Sajnos le kell nyelni a békát és többek között az Avasra nyáron egy db csuklós CNG-t sem kiadni...
Egyébként maga a cím is megtévesztő. A flotta nem bővül, hiszen a dekarbonizációs terv világosan fogalmaz. 1 új busz után 1 régit selejtezni kell. Ha szóló elektromos jön 9 db, az 9 csuklós dízel kukázását jelenti. Ha csak nem dobja ki azt a 2 rom szólót előtte aminek már régen ideje lenne.
Összességében pedig a flottát valóban bővíteni kéne és ha ez realizálódik, utána kivonni a romokat... Amíg mindennapi jelentős buszhiány van, addig értelmetlen a selejtezés bármennyire is romok vannak forgalomba.
Hogyha feltételelezzük, hogy megvalósul ez, akkor megint szemtanúi leszünk egy újabb agymenésnek. Egy darab hidrogénbuszt akarnak beszerezni. Tehát egy darab szaros szóló busz miatt építenék ki a komplett hidrogén infrastruktúrát, ami nagyon nem két forint. Egy darab szólóbusz miatt! Ez csak szimpla magamutogatás, értelme semmi, soha az életben nem térül meg. Arról nem is beszélve, hogy egy teljesen különálló típus egyetlen példányát üzemeltetni mennyire nem hatékony.
9 szóló elektromosat akarnak venni. Mi helyére? A 2 SL kell a 8-asra, ha a veszprémiek valaha búcsúznak, tehát gondolom az SG-ket akarják váltani. Ne felejtsük el, hogy arról a debil cégről beszélünk, akik 2022-ben a szóló BYD-kkal a csuklós SG-ket váltották, olyanokat is, amik konkrétan forgalomban voltak, és onnan szedték ki őket, mindezt a legnagyobb csuklóshiány közben. Aztán pár hónap múlva meg hozták Pestről a PXZ-ket, mert nem volt elég csuklós... Mondjuk az Iveco furgonok is normál szólókat váltottak. Szép jövő, minden beszerzésben egy kategóriával lejjel adunk, és idővel csak midibuszok lesznek Miskolcon...
4 darab csuklós elektromosról is szó van. Abból kéne inkább minél több, a szólók helyett is. Bár inkább az egész összegből csuklós dízeleket kéne venni, azzal előrébb lennénk. Először szépen feltölteni a kényszerszólós fordákat, aztán kidobni az összes CNG-t a francba. Mert az, hogy a Vargahegyre (ami közel sem a legmeredekebb szakasz) 10 km/h-val vánszorog fel, ezzel komplett dugókat eredményezve, ráadásul mindezt még a hideg novemberi időben, az közel sem normális. És ha valaki még nem élte ezt át, akkor ajánlom megtekinteni a róla készült videót, igazán kellemes élmény: https://youtu.be/YJgC4rPEN9k
Ehhez a 63%-hoz még azt is hozzá kell számolni hogy donor lett némelyikből.Tehát a fillérkúrás mellett kannibalizmus is "segíti" az eredményt.Ha nem berhelnének leállított csuklóst ennyi sem lenne.
Érti mindenki hogy nincs szaki és arra a megmaradt brigádra hárul minden,de ez csak egy része az egésznek.Csodát háromszor ennyi ember se tudna tenni ha nincs miből meríteni.
Okosságok mennek a holdingnál ez a napnál is világosabb.Pacsiznak egyet és röhögnek a markukba,ezek meg tátott szájjal a bréerdőbe bolyonganak.Nem látni 5 év alatt hogy odaléptek volna beszerzés ügyben,csak a leállított csuklós ami biztos.Érdekes dolgok lehetnek a háttérben....