Át fogjuk gondolni, hogy ne tartsuk-e meg a képen látható Akali motorost, mert sajnos az látszik, hogy egy-egy hajó kiesésekor (bérlés, műszaki hiba) nem tudjuk mivel pótolni a kieset járatot.
Még egyszer nem követjük el azt a hibát,amit a Calypsoval. Megvettük, motort cseréltünk benne, majd leállítottuk.
Pedig jól jött volna idén tartalékként,amikor a Magor és Hunor leállt pár napra.
Mivel a találati oldal nem linkelhető, itt tudod meglesni a csodálatos kereső segítségével. Figyelj, mert a másik találat átszállós, ami bicajjal nyilván extra szívás.
Holnap Szigliget-Balatonmáriafürdő viszonylatban hánykor lesz hajó, mennyibe kerül a felnőtt, gyerek, 6 év alatt jegy valamin 3 bringajegy. Kell -e a bringautánfutóra fizetni?
Nemrégiben elkezdtem nosztalgiázni, hogy régen mennyivel jobb volt. De tényleg! Főleg menetrendileg! 1992-ben még az előszezoni menetrend is jobb volt, mint a mostani főszezon!
Először jöjjenek az árak:
1992 óta a KSH szerint a pénzünk értéke megtizedelődött. De a reálbérek azért emelkedtek, tehát, több, mint tízszer annyit keresünk. Az adóvonzat kissé más volt, magasabb SZJA és kisebb TB-járulék volt a munkavállaló részéről. De ezzel most ne foglalkozzunk! Nézzük inkább a jegyárakat!
Előszezonban a menetjegy 33-78, az egy órás sétahajó 45, a kétórás DISCO-hajó 136 Ft volt. Volt még vitorlás sétahajó 78 Ft-ért egy órára!
Főszezonban a hajójegy 38-100 Ft volt, az egyórás sétahajó 53, a kétórás DISCO 158 Ft volt, a vitorlás meg 90.
Összehasonlításképpen egy 10 km-es vonatjegy 16 Ft, egy 60 km-es 102 Ft volt (Pótdíj nem volt!), ca. annyi, mint a III. árkategóriás jegy szezonban a hajón! Egy liter benzin 49 Ft volt!
Komp: Utas főszezonban 20 Ft, autó+sofőr: 139 Ft.
2018-ban az árak a következők:
A hajójegy jelenleg 1400-2100 Ft, az egyórás sétahajó 1800, a kétórás DISCO-hajó 2200 Ft. A vonatjegyárak a következők: 10 km-re 250 Ft. 2010 Ft-ért, azaz közel a legdrágább jegy áráért 100 km-t utazhatok gyorsvonaton! Egy liter benzin 400 Ft. Komp, teljes áron: 700 Ft, személygépkocsi: 1700 Ft. Nem írja, hogy a sofőr is benne lenne, így inkább 2400-nak tűnik sofőrrel!
Tájékoztatva a feszülten aggódó olvasóközönséget :-) , tegnap Gépésszel megkerestük a Csege (ex-Lelle) motoros gyári számát (2) a hátsó fedélzetbe beütve a lobogórúd tövénél. Az orrcsúcson a fedélzetet kb 20 réteg festék borítja, valószínűleg ott is fellelhető lenne alatta, de nem akartuk a kifogástalan állapotú fényezést ezért megbontani. :-)
Ezt akartam kérdezni, hogy merre, hol keressem ezt a számot?
A mai feladatom a CSEGE m/s-en megkeresni.
Hogy valamit írjak a fenti hajó állapotáról is. Bizony ráférne egy felújítás. A test elég rozoga állapotban van a szegecselések miatt. Nem tartom valószínűnek, hogy megérne egy felújítást. Hegeszteni pedig? Az már erősen kérdőjeles.
A gyári száma elvileg 301/11, de arra nem emlékszem, ez az adat honnan van. És igen, elvileg a fedélzet orrcsúcsában van beütve (és a hátsó fedélzeten a lobogó mellett is, de a Hullámnál ez az eltérő hátsó miatt lehet hogy ott neml).
Az Akalin (ex-Ederics) kerestük, de nem találtuk meg a gyári számot, az Almádin pontozóval volt beütve.
Mint írtam én is drukkolok és remnéykedek hajó miélőbbi újra üzembe helyezése ügyében...már csak azért is, mert mint azt pár napja írogattuk, ez az utolsó hazánkban maradt eredeti-közeli állapotú vb-k egyike.
Csak amiatt bosszankodok hogy miután ilyen szépen karban van tartva és fel van újítva (láttam a neten képeket tényleg szép...) nem tudjátok üzemeltetni mert nem lehet partiszemlézni...
Mindenesetre igazad van, nem szabad kockáztatni, inkább várjátok csak ki, mire lesz normális lehetőség...
- A Hullám II valamikor az OVF kezelésében volt, csak amikor "Pártunk és Vezérünk" anno a Tiszán járt átkerült a hajó hozzánk, néhány rendőrségi motorcsónakkal (műanyag test, kabin, VOLVO penta belmotor).
- Nagyon sokáig üzemeltettük, illetve felújítottuk
-Azt is hozzá kell tenni, hogy egy vízibusz üzemeltetése igencsak messze áll a VIZIG profiljától, ettől függetlenül folyamatosan napirenden van a hajó parti szemléje. Talán a Tiszalöki rekonstrukció után sikerülhet. Én gépésznek tartom magam, és nem kívánok asszisztálni egy ilyen hajó tönkretételében, annál jobban tisztelem. Ezért inkább várakozok a lehetőségre, és azonnal kihasználom amint adódik. Sajnos azt sokan nem veszik számításba, hogy a Tiszán "kicsit" másak a lehetőségek, mint a Dunán! Itt jelenleg még nem adott az a technika, ami biztosítja az alu testű hajók sérülés, és csavarodásmentes kivételét. Egyenlőre.....
Állítólag ezen hajók sorszámozottak és valahol az orrészén kellene lennie a beütésnek. Amennyiben valakit érdekel - és ez az infó tényleg így van - akkor szívesen megkeresem ha ez segítségére lesz Valakinek.
Elég szomorúnak, már-már tragikusnak tartom azt, hogy 2018-ban Magyarországon egy olyan faék egyszerű és évtizedek óta működő hajótipúst, mint a vizibusz, se egy önkormányzat, se egy Vízügyi Egység nem képes egy-egy példányban üzemben tartani, pénztelenség miatt...
Ez természetesen nem Neked szólt, drukkolok hogy előbb utóbb újra mehessen. Csak ez marha bosszantó...
Tudom csak ritkán írok a Topikba, de nem azt jelenti, hogy ne lennék folyamatos figyelője. Most ismételten felreppen egy olyan téma, amihez reagálni tudok. Tehát az egységem kezelésében van a HULLÁM II vízibusz. Ezt mondhatom, hogy MHE tagok elég jól ismerik.....igazából egy kikötőlátogatás alkalmával ismerkedtünk meg igazából:-) Ez a vízibusz rendelkezik egy hátsó nyitott fedélzettel is, motorjai, tengelyrendszere korábban felújításon esett át. Jelenleg Cummins motor van a hajóban. Viszonylag sokáig üzemeltettük a hajót saját bejárásokon, illetve megrendelések során "bárkinek". De aztán eljött a mumus...parti szemle. Sajnálatosan eddig a saját sólyatéren nem tudták volna úgy kivenni a hajót, hogy annak bordázata, lemezelése ne sérült volna meg, így a kísérletezést nem is engedtem meg. A hajó kidaruzása 2-3 M közt állna meg, melyre sajna nincs forrás a rendszerben. Úgyhogy jelenleg kihasználatlanul állomásozik a kikötőnkben. Motorokat szoktuk néha járatni, hogy ne menjen tönkre. Röviden ennyi.