Nehéz dolog ez a "... máshol elkelt ..." téma. Sokat vitáztunk már róla. Főképp nehéz ezt a jogi oldalról megfogni. Inkább korrektség kérdése. Én is adtam már el olyan tételt "házon kívül", ami aukcióra volt bocsájtva. Beléptem az oldalra, töröltem az aukciót (mivel nem volt rajta licit), és AKKOR mondtam a vevőnek, hogy viheti. Egyébként nem kapta volna meg; NEKI mondtam volna, hogy sajnos már elkelt... Én az ilyen "másholelkelt"-ezőket szó nélkül kivágnám az aukciós oldalakról az első alkalommal.
Üzletszerűen nem működik, egyszer eljátszhatod, vagy akár el is állhattok a vételtől ténylegesen. Sorozatban nem fog menni, ha nekem nem hiszel, próbáld ki ;-)
Ez egy játékpiactér, mindent lehet. Lehet elindítani valamit 1 forintról, aztán visszakozni, lehet 20 helyen árulni egyszerre, lehet kamunickkel saját magadra licitálni, aztán különböző indokokkal át nem venni (a jutalékot be nem fizetni magyarán)
Az ebayen ez nem megy, magadra licitálhatsz ugyan kamunickkel, de a jutalékot bevasalják kegyetlenül, és ha nem fizetsz, szó nélkül kipenderítenek és fújhatod a +100-as +1000-res visszajelzéseidet. Ez a fajta magyar virtuskodás, hogy meghalt a nagymama, meg hogy kicsi volt a méret, elkelt máshol stb. kurvára nem érdeki őket.
Arra vagyok kíváncsi, hogy vannak alcímként beírva azok a szövegek, hogy - " tájékozódj, mert máshol is árulom...." Ez a Vatera szabályai szerint megengedett, vagy csak csinálják?
Csókos a kispajtás, ez teljesen egyértelmű. Így én is szívesen indítanék licitet. 1 forint nincs minimálár, osztán ha nem halad a licit, akkor elkelt vaterán kívül.
sosem nézek meg olyan terméket aminek a leírásában a csodálatos, gyönyörű, stb szubjektív jelzők vannak, majd én eldöntöm. nekem túl gejl egy ilyen cím.
egzakt dolgok OK, az segít a kiválasztásban, rövidíti a keresést: kopott, újszerű, viseltes, leharcolt, jó állapotban. De a pompás meg a csodálatos szavak a leírásban nálam kiverik a biztosítékot:)
Tényleg. Ez egy bug. Ilyen egyszerű megoldani, hogy licitált tételnél leírást/fotot lehessen cserélni. A Vaterának le kellene tiltani a külső tárolóhelyeken lévő fotók behúzását. (Azokkal egyébként mást is lehet trükközni - hanyattestem, amikor először megláttam... Nagyon ügyes. Felteszel egy képet, aminek a neve pl. a telefonszámod vagy az e-mail címed: pl. "30-xxx-xxxx.jpg". A Vatera a hozzá feltöltött képeket átnevezi, tehát azokkal nem lehet így ügyeskedni.)
Ügyes... :-) Freeweb-en van a kép, nem a Vaterára van feltöltve. Egész egyszerűen OTT lecserélte a képet, és voila. Az alcímet nem értem, de lehet, hogy azt érvényes licit mellett is lehet módosítani, ill. beilleszteni (lehet, hogy eddig nem volt, csak most adta hozzá). Nem ismerem a dolog működését.
Mindenesetre az egész eljárás úgy ahogy van etikátlan.
Én meg most kaptam egy olyan számlát,hogy dobtam egy hátast.Kb 1 év alatt fizettem be eddig ennyit.És hiába a levél-jön a szokásos formaszöveg-meg az, hogy:ennyi!
Valljuk be; elég erős csúsztatás bármilyen egyenlőségjelet tenni egy mediaban megjelenő, szakemberek által készített reklám, és egy internetes árverési oldalon magánszemély által indított aukció közé... (Amúgy érdekelne, mit vettem korábban Tőled.)
A reklámokról megvan a véleményem (ami a lesújtóbbnál is lesújtóbb). Az ellenkezőjéről bármilyen szinten is felesleges győzködni, kereszteshadjáratot indítani; én kirekesztettem a reklámot az életemből, és nekem így jó. Lehet emiatt botorsággal vádolni; akkor én cserébe szánalmasnak tartom azt, ha valaki bármely termék/szolgáltatás iránti tájékozódásakor az arról szóló reklámban szereplő megállapítások/kijelentések bármelyikét is tényként fogadja el. A reklám nem lexikon; azért készül, hogy valamit rádtukmáljon (amit nem biztos, hogy amúgy megvennél, vagy pont azt választanád a sok "egyforma" közül). Ha valaki valami iránt tájékozódni akar, tegye azt egy független platformon (amennyiben egyáltalán létezik olyan hogy független), és ne hagyja magát befolyásolni egy anyagilag súlyosan érdekelt "véleménynyilvánító" (a reklámkészítő szakember) által; hiszen az nem a saját tapasztalatait, meggyőződését közvetíti a közönségnek, hanem azt a rózsaszín sablonszöveget, amit a termék/szolgáltatás kínálója ad a szájába - s imigyen egyáltalán nem nevezhető reálisnak, és minden részletre kiterjedőnek, legfőképp objektívnek. Még a "... tudósok bebizonyították ..." jellegű hirdetések is maximális fenntartással kezelendők; megfelelően megfizetett "tudósok" bármit bebizonyítanak, és ugyanakkor annak az ellenkezőjét is; az áltudományos szövegekről ehelyütt pedig még meg sem emlékeztünk.
Mivel egy időben magam is foglalkoztam (maximálisan amatőr módon) "reklámok" készítésével, így tapasztalatból tudom, hogy hazudni KELL, még az újsághirdetés szintjén is. A professzionális reklámoknál pedig semmi nem valódi; a sörhab, a zsírfolt a húsleves tetején, a "frissen mosott" ing - mind hazugság, illúzió, szemfényvesztés. Nem is beszélve a különféle "apróbetűkről" (olyannyira ismerjük ennek a jelentőségét, hogy a szó már önálló jelentéssel bír nyelvünkben!), amik mind jelentéktelenné zsugorítják azon "előnyöket", amiket a reklám kiemelt, és nem-tanulmányozásuk súlyos hátrányokkal fenyegeti az óvatlan vásárlót.
Száz szónak is egy a vége: én nem kérek a reklámokból, köszönöm. Aki akarja, nézze/olvassa/hallgassa; nem vagyunk egyformák (hála a jó Istennek).
A nőkkel kapcsolatos megjegyzés akár igaz is lehet (nem tudom), de hogyan jön ez ide? Nem értem a párhuzamot...
Viszont rendesen elkanyarodtunk az eredeti témától...
Pedig a vaterán vettél tőlem valamit még régen, azt is "reklámoztam". Ha hazudtam volna, akkor még most is mérges lennél. De én úgy gondolom, van tisztességes reklám is.
TV-adást nem nézek, csak filmeket DVD-ről. Egy olyan rádióadót hallgatok, ahol a reklámidő erősen konvergál a 0-hoz. Firefox + AdblockPlus + Flashblock. Utcán meg az útra figyelek, nem a plakátokra, mert nem szeretek nekimenni ennek-annak... :-D
Az a baj, hogy megkerülhetetlenek. Hiába mondod azt, hogy egyik füleden be a másikon ki. Tudat alatt rögzül. Én is letakarítottam a Vatera oldaláról minden reklámot. De máshol azért kapok rendesen, minden lépésben. Akár a neten, akár az utcán, Tv-ben. Szóval fertőznek. Nem úgy mint a disznó nátha. Vajon mi lesz az idei sláger a disznó éve után?
Szerintem meg határozottan visszafogtam magam, és erősen szépítettem a helyzetet a reklámok javára. Mindegy; én reklámmentesen élem az életemet, és nekem ez így jó.
Bocs. Egy pillanatig is felmerült Benned az, hogy ez a reklám igaz lehet...? Alapigazság: MINDEN reklám MINDIG hazudik. Akkor is, ha még el sem készült. Olyan reklámot még nem csináltak (meg nem is fognak soha), amiben akár csak egy írásjel is igaz lenne. Mind arra épít, hogy átverjen. Ezért rekesztettem ki az életemből a reklámokat. Nem nézem, nem olvasom - egyik fülemen be, a másikon ki; ilyen egyszerű. Ignorálni kell őket - hidd el, sokkal szebb így az élet. ;-)