Üdv!
Ez a korszak (1949-56) elég zűrös. Vázszámilag még nincs feldolgozva, de
azért talán akad pár támpont magam és Marton Bálint vázszámgyűjtéséből:
- A számbeütők nagy méretűek voltak - sem előtte, sem utána nem használtak akkorát.
- A kezdeti években 50-52 előfordult , hogy pár kerékpáron nem volt betűjelzés -csak 5 jegyű szám, hogy ennek mi a magyarázata, csak találgatni lehet, ha majd előkerül több bizonyítható évszámú kerékpár, akkor esetleg lehet összefüggést keresni, de ennek az idő előrehaladtával - egyre kevesebb az esélye...
- Még az első 3-4 évben (1949-50,51,52) viszonylag könnyű megállapítani a kort, mert a kontrakaron fent voltak az évszámok.
Pár tipus vázszám és az év kapcsolata:
- RM Csepel férfi gépeknél F240000-290000 vázszámok 1950-51-ben és matricás T180000-380000 51-53között
- RM Csepel női gépeknél N180000-205000 1950-ben
- RM Tura férfi gépeknél A130000-170000 1950-ben majd T180000-380000 1951-53között
- RM Tura női T20000-T80000 1951-ben
- Luxus ffi F230000-280000 1949-50
- Luxus női N140000-205000 1949-50
- RM Sport S2000-30000 1951-ben
- RM Touring ffi C és D betűvel kor ismeretlen
- Rm Mátra ffi A és B jelekkel
- RM fiú (20-24") F 5000-6000
A későbbi évek (1953-56) számairól kevés adat van.
- RM Touring ffi C63340 1953-ból
- RM Balaton A45521 1954-ből
- Robusta A180173 - 1956-ból
pár kép:
RM Balaton 54-ből:
RM Csepel ~53-ból:
RM Mátra év?:
Robusta 56-ból: