Keresés

Részletes keresés

Nandesz2 Creative Commons License 2007.12.14 0 0 2463
11 másodperccel gyorsabb voltál. :-D
Előzmény: BahnScorper (2461)
Nandesz2 Creative Commons License 2007.12.14 0 0 2462
A hely minden 2.o fülkés EC vagonban szűk. A magyar DWA kocsikban ugyanúgy, mint akár az ÖBB fülkéseiben.

A kocsik hossza adott, a fülkék száma szintén adott, csodákat innentől kezdve nem lehet várni.
Előzmény: HLP (2460)
BahnScorper Creative Commons License 2007.12.14 0 0 2461

Adnak még az IC-vonatokon enni-inni az utasoknak? 2001-ben még a helyjegy árában benne volt 2. osztályon egy nápolyiszelet, valami ital, meg egy frissítőkendő, az 1. osztályon ezen felül még szendvics is...

 

 

A fülkék szükségéről annyit, hogy ugyanolyan 11 fülkés 26,4 m hosszú kocsik ezek is, mint a mi CAF- vagy DWA-kocsijaink...

Előzmény: DVB (2459)
HLP Creative Commons License 2007.12.14 0 0 2460

A hely bizony elég szű a 2. osztályon...

 

Előzmény: alex_86 (2458)
DVB Creative Commons License 2007.12.14 0 0 2459
Hello!

Szerintem meg a lengyel IC vagonok semmivel sem rosszabbak a magyar vagonoknál. Októberben hasonló vagonban utaztam oda-vissza Varsóból Gdanskba 4 óra egy irányban. Ott a másodosztályra nyolc helyjegy volt fülkénként eladva, nem hat. Ahhoz képest, ez a hatos verzió nagyon kellemes megoldás.

A kosz teljesen relatív, mindig vannak tisztább és koszosabb vagonok. A WC-k állapota pedig leginkább a MÁV-ot és a magyar utazóközönséget dicséri, ahhoz semmi köze a PKP-nak. Maximum ha befele jön. Vonatoztam eleget, de menetközbeni takaritást egyedül a CD-nél láttam EC-n.

Nem mondom, hogy hűde rendben lennének a lengyel vagonok,de nem olyan katasztrofális, mint ahogy leírtad.

Üdv.
DVB
Előzmény: alex_86 (2458)
alex_86 Creative Commons License 2007.12.14 0 0 2458

1. osztály2. osztály2.o folyosóIránytáblaTegnap kipróbáltam az új BEM EC-t, hát mit mondjak... Mostanában sok kritika érte a Hasek EC szerelvényét, de a 80-ason ugyanebben az időfekvésben közlekedő BEM még ezerszer alábbvaló ennél is, én még sima IC-be se tenném be ezeket a lengyel vackokat, nemhogy egy 14 órás nemzetközi EC-be...

A vonat végig fülkés kocsikkal közlekedik, de az Ittasellátó magyar benne, ez a szerelvény legszínvonalasabb kocsija, természetesen ez az árakon is meglátszik (hosszú kávé 1,6€, darabját 250 Ft-ért "mérik"). Első osztályra vettem jegyet, egyből oda is szálltam. Itt még a kocsik elfogadható minőségűek, a MÁV DWA kocsijaihoz hasonlóak, 4-5 ember ha volt rajtam kívül.

Természetesen előre másztam a 2. osztályú részbe is, gyanús volt, hogy a büfé előtti kocsiban eléggé zsúfoltak voltak a fülkék, kiderült, hogy az első kocsiban NEM VOLT FŰTÉS. A fülkés kocsik amolyan "balkániak", betonkemény szövetülések, az ablak környékén és a befúvóknál piszokréteg (nagyjából mint a mi posta Bhv-inkon). A kedvencem, a csomagtartóra rögzített, alu olvasólámpa volt :) Néhány WC-t is teszteltem, nyitott rendszerúek, belépve oltári bűz fogadott, kéztörlők szétszórva a földön. Víz volt, de szappan már nem sok helyen... Hát a színvonal az megvan itt is, egyetlen pozitivum, az utastájékoztatás, minden kocsi, minden ajtaján, illetve az előterekben is volt "BUDAPEST-KALETI"-s iránytábla, a helyfogalalások is ki voltak cetlizve.

A kihasználtsága valamivel nagyobb volt, mint a tavalyi időszakban csak miskolcig közlekedő IC-nek, kb. 30-an utazhattak tovább Hidasnémeti felé. A cetlik alapján főleg Kraków-Varsó között a legkihasználtabb, Budapestről talán 2 hely volt Varsóig foglalva, 4-5 Kassáig, nagyjából ennyi a magyar foglalás.

Ezek után azt kell mondjam, a MÁV színvonala is alulmúlható, nem is kicsit...

Törölt nick Creative Commons License 2007.12.13 0 0 2457
1)Köszönöm szépen az infókat!
2)Csatlakoznék az előttem leírtakhoz. Jó párszor töltöttem már róla off témájú dolgokat, de megnéztem a nemzetközi vonatok összeállítását is.
Előzmény: diesirae (2454)
diesirae Creative Commons License 2007.12.13 0 0 2456
Igen, köszönöm szépen. Továbbra is örülök, ha tetszik és hasznát veszitek :D
Előzmény: Siemens113 (2455)
Siemens113 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 2455
Nem tudom jó helyre megy-e (név alapján gondoltam); gratulálni szeretnék a nemzetközi vonatos oldalhoz. :)
Előzmény: diesirae (2454)
diesirae Creative Commons License 2007.12.13 0 0 2454
Ja, és elfelejtettem mondani, hogy el ne felejtsd megnézni, hogy van-e a FIP-igazolványodon jobbra fent egy 2007-es vagy 2008-as matrica, mert csak azzal érvényes. A 2007-es ragasztmány 2008. január 31-ig érvényes.

Ha még nincs, akkor viszont már 2008-ast szerezz, mert az meg már 2007. december 1-től is érvényes.
diesirae Creative Commons License 2007.12.13 0 0 2453
A Leoben-Innsbruck szakasz Ausztria egyik leglátványosabb útja, arra még véletlenül se menj éjszaka :)))

A félárú jegy erre a darabra 23 €. Arra figyelj, hogy tervezd meg előre az utat és minél távolabbi pontok közé válts jegyet, mert úgy jóval olcsóbb. 300 km felett már elenyésző az árnövekedés. A jegy 101 km-en felül egy hónapig érvényes és az adott útirányon belül bármikor megszakítható.

Ha nem a lekérdezős menetrenddel akarsz vacakolni, akkor itt fent van az egész hivatalos ÖBB-menetrend:
ÖBB Fahrplan
Előzmény: Törölt nick (2452)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.13 0 0 2452
Konkrétan Wien-Villach valamint Leoben-Innsbruck vonalra gondoltam. Vonatnem szempontjából talán az IC lenne a legideálisabb az említett viszonylatokon. Utóbbit majd eldöntöm a mentrend alapján.
Előzmény: diesirae (2451)
diesirae Creative Commons License 2007.12.13 0 0 2451
Elég. Mondom, Ausztriában bármire fel lehet ülni. Arra figyelj, hogy van néhány helyjegyes EN. Például a Zürichsee Grazból, meg az Olaszországba tartó Allegro vonatok.

Konkrétan milyen viszonylatra gondolsz? Hegyek, völgyek vagy szép vonatok, gyors vonatok, ilyesmi?
Előzmény: Törölt nick (2450)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.13 0 0 2450
Sziasztok!
Köszönöm szépen válaszaitokat kérdéseimre!
Továbbá: mely viszonylatokon érdemes utazni, ha csak két napra mennék ki?
EuroNight vonatok 2. osztályú kocsijánál is csak elég 50%-ot fizetnem?
Előzmény: diesirae (2441)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2007.12.13 0 0 2449
Így van, pedig az usákokat sem látjuk szívesen :D
Előzmény: BahnScorper (2448)
BahnScorper Creative Commons License 2007.12.13 0 0 2448
Sem az usákoknak hozzánk, sem nekünk a szerbekhez nem kell vizum rövid időtartamra. A szerbekkel meg van valami megállapodás, aminek köszönhetően ők könnyebben kapnak hozzánk (ukránokkal dettó) - hogy az odaát élő magyarok is jól járjanak...
Előzmény: csabyke (2447)
csabyke Creative Commons License 2007.12.12 0 0 2447
HLP: Foggalmam nincs, igazából nem akartam soha arra menni, így nem néztem utánna... Bár mi régen "egy baráti kör" tagjai voltunk :)))

BahnScorper Igaz lehet. Bár nem tudom, hogy pl. Usákoknak kell -e VISA, ha hozzánk jönnek, illetve nekünk kell -e SRB -ba... ? RO -oknak kell SRB -be tudtommal...
Előzmény: BahnScorper (2446)
BahnScorper Creative Commons License 2007.12.12 0 0 2446
Ez csak a viszonosság miatt van... vizumot általában azoktól szoktunk kérni, akiket nem látunk szivesen... vagy akik minket nem látnak szivesen.
Előzmény: csabyke (2444)
HLP Creative Commons License 2007.12.12 0 0 2445

A magyarok is, nem?

Előzmény: csabyke (2444)
csabyke Creative Commons License 2007.12.12 0 0 2444
OFFFFFF

Hmm az Osztrákok vízumkötelesek RUS és Belorusba? :DDDDDDDDD

ez röheyyyyyyyyy

Nehogy leakarjanak telepedni :DDDDDD

(BocccsazOFFért :D)
Előzmény: BahnScorper (2443)
BahnScorper Creative Commons License 2007.12.12 0 0 2443
(Lehet, hogy jobban járnának a sógorok is, ha nemcsak Kijevbe, hanem Moszkvába is Szlovákián és Ukrajnán át járatnák a közvetlen hálókocsit, már csak azért is, mert úgy csak orosz vizumra van szükség, beloruszra nem...)
Előzmény: BahnScorper (2442)
BahnScorper Creative Commons License 2007.12.12 0 0 2442
Mondjuk úgy, hogy ez egy láncreakció, mert a közvetlen kocsikat hozó Chopin összeszed ugyan némi késést Polákföldön - most nagyon túrnak Varsó és Katowice között - de a fő hunyó a Vltava (Moszkva-Prága), majdnem mindig az veri el a közvetlen Moszkva-Bécs és Moszkva-Budapest kocsik miatt (amelyekhez néha belorusz kocsi is társul Minszkből valamelyik fővárosba), amiket a Chopin visz tovább. A Silesia-val (Krakkó-Prága, bécsi és budapesti közvetlen kocsikkal) soha nincs nagy baj...
Előzmény: gw (2437)
diesirae Creative Commons License 2007.12.11 0 0 2441
A FIP igazolványra rá van írva, hogy milyen kocsiosztályra érvényes (természetesen az első osztályú másodosztályon is jó). Belföldön arcképessel nem kell pótjegyet fizetned az EC-ken, ha a külföldi jegyeddel igazolod, hogy kiutazol.

Ausztriában semmire sem kell pótjegyet venni, még az ICE-re is fel lehet ülni. Néhány velencei vonatra belföldön kell helyjegy, de amúgy a többinél az sem.
Előzmény: Törölt nick (2438)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.11 0 0 2440

09:10 körül induló Semmelweis gyanúsan zsúfolt lehet.

 

Az biztos, hogy tele lesz! Akárcsak az EC 42.  Előző menetrendi évben Hegyestől alig találtam normális helyet Bécsbe menet a Liszt Ferin:(

Most a többin is ugyanez lesz a helyzet:(

 (személyeg megj: Muszáj leszek 1. osztályon utazni, ha el akarom kerülni a tömeg nyomort a 2. osztályon.)

Előzmény: HLP (2439)
HLP Creative Commons License 2007.12.11 0 0 2439

Bármelyikkel mész, korán menj ki, hogy legyen helyed!

 09:10 körül induló Semmelweis gyanúsan zsúfolt lehet.

18 év alatti korod semmilyen gondot nem okoz, hiszen nem lesz már ellenőrzés. Ellenőrzés mellet sem lehetne gondod.Személyi vagy útlevél legyen nálad azért...

Előzmény: Törölt nick (2438)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.11 0 0 2438
Kedves topiclakók!
A téli szünet alkalmával szeretnék utazni az osztrák vaspályákon. Édesanyám vasutas, ennek ellenére nem tudta kiváltani a nemzetközi szabadjegyet. Ellenben van egy névre szóló FIP-igazolványom. Ez 50%-os kedvezményt nyújt elvileg. Minden vonatra/viszonylatra és kocsiosztályra érvényes?
A második kérdésem, milyen vonatokkal érdemes kiutazni, mire figyeljek? Továbbá mennyire jelent az gondot, ha még nem múltam el 18?
Válaszaitokat előre köszönöm: Greg
gw Creative Commons License 2007.12.11 0 0 2437

valóban Břeclavban szedi be a késést, a csatlakozó vonat késése miatt.

kifelé rendszeres késési ok nincs, mivel Břeclavban csak levesznek róla kocsikat, az Excelsior meg, amiről Prágában kocsikat kap, meglehetősen pontos (még, mivel most éppen nem építik a vágányokat Olomouc környékén, de tavasztól ez biztosan változni fog).

Előzmény: HLP (2434)
PLACI Creative Commons License 2007.12.11 0 0 2436

Úgy veszem észre, a legnagyobb vesztese az új menetrendnek az 1-es vonali EC-k.

  1. Rövid, zsúfolt szerelvények
  2. Jó vonatok, viszonylati kedvezmények sztornózva (Bp-Nuernberg 29€)
  3. Hh-Gv között időfelesleg, ugyanakkor Gv-Klf között rendkívül szoros, tarthatatlan menetrend.

Nincs is gond a 3. ponttal onnantól, hogy a 27-es indulási időt 20-ra cserélik ki. Más minden maradhatna!

Előzmény: Nandesz2 (2430)
csabyke Creative Commons License 2007.12.11 0 0 2435
Az ÖBB Topicban pont írtam, hogy van felháborodás ÖBB-Országban, ugyanis a Westbahn ÖBB EC-in igen csak megcsappant az ülőhelyszám!!! :-)

(Rádióban hallottam)

De mi történt ott nemértem? ÖBB szerelvények helyett ICE -k járnak, vannak felszabadult kocsik és mégis elfogytak? Grrr :((
Előzmény: Nandesz2 (2431)
HLP Creative Commons License 2007.12.11 0 0 2434

Kifelé nem volt jelentős késése.

A szlovák on line szerint Kuty előtt még pontos, és ott kap késést.

Előzmény: Andó Gergely (2433)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!