Adnak még az IC-vonatokon enni-inni az utasoknak? 2001-ben még a helyjegy árában benne volt 2. osztályon egy nápolyiszelet, valami ital, meg egy frissítőkendő, az 1. osztályon ezen felül még szendvics is...
A fülkék szükségéről annyit, hogy ugyanolyan 11 fülkés 26,4 m hosszú kocsik ezek is, mint a mi CAF- vagy DWA-kocsijaink...
Szerintem meg a lengyel IC vagonok semmivel sem rosszabbak a magyar vagonoknál. Októberben hasonló vagonban utaztam oda-vissza Varsóból Gdanskba 4 óra egy irányban. Ott a másodosztályra nyolc helyjegy volt fülkénként eladva, nem hat. Ahhoz képest, ez a hatos verzió nagyon kellemes megoldás.
A kosz teljesen relatív, mindig vannak tisztább és koszosabb vagonok. A WC-k állapota pedig leginkább a MÁV-ot és a magyar utazóközönséget dicséri, ahhoz semmi köze a PKP-nak. Maximum ha befele jön. Vonatoztam eleget, de menetközbeni takaritást egyedül a CD-nél láttam EC-n.
Nem mondom, hogy hűde rendben lennének a lengyel vagonok,de nem olyan katasztrofális, mint ahogy leírtad.
Tegnap kipróbáltam az új BEM EC-t, hát mit mondjak... Mostanában sok kritika érte a Hasek EC szerelvényét, de a 80-ason ugyanebben az időfekvésben közlekedő BEM még ezerszer alábbvaló ennél is, én még sima IC-be se tenném be ezeket a lengyel vackokat, nemhogy egy 14 órás nemzetközi EC-be...
A vonat végig fülkés kocsikkal közlekedik, de az Ittasellátó magyar benne, ez a szerelvény legszínvonalasabb kocsija, természetesen ez az árakon is meglátszik (hosszú kávé 1,6€, darabját 250 Ft-ért "mérik"). Első osztályra vettem jegyet, egyből oda is szálltam. Itt még a kocsik elfogadható minőségűek, a MÁV DWA kocsijaihoz hasonlóak, 4-5 ember ha volt rajtam kívül.
Természetesen előre másztam a 2. osztályú részbe is, gyanús volt, hogy a büfé előtti kocsiban eléggé zsúfoltak voltak a fülkék, kiderült, hogy az első kocsiban NEM VOLT FŰTÉS. A fülkés kocsik amolyan "balkániak", betonkemény szövetülések, az ablak környékén és a befúvóknál piszokréteg (nagyjából mint a mi posta Bhv-inkon). A kedvencem, a csomagtartóra rögzített, alu olvasólámpa volt :) Néhány WC-t is teszteltem, nyitott rendszerúek, belépve oltári bűz fogadott, kéztörlők szétszórva a földön. Víz volt, de szappan már nem sok helyen... Hát a színvonal az megvan itt is, egyetlen pozitivum, az utastájékoztatás, minden kocsi, minden ajtaján, illetve az előterekben is volt "BUDAPEST-KALETI"-s iránytábla, a helyfogalalások is ki voltak cetlizve.
A kihasználtsága valamivel nagyobb volt, mint a tavalyi időszakban csak miskolcig közlekedő IC-nek, kb. 30-an utazhattak tovább Hidasnémeti felé. A cetlik alapján főleg Kraków-Varsó között a legkihasználtabb, Budapestről talán 2 hely volt Varsóig foglalva, 4-5 Kassáig, nagyjából ennyi a magyar foglalás.
Ezek után azt kell mondjam, a MÁV színvonala is alulmúlható, nem is kicsit...
1)Köszönöm szépen az infókat! 2)Csatlakoznék az előttem leírtakhoz. Jó párszor töltöttem már róla off témájú dolgokat, de megnéztem a nemzetközi vonatok összeállítását is.
Ja, és elfelejtettem mondani, hogy el ne felejtsd megnézni, hogy van-e a FIP-igazolványodon jobbra fent egy 2007-es vagy 2008-as matrica, mert csak azzal érvényes. A 2007-es ragasztmány 2008. január 31-ig érvényes.
Ha még nincs, akkor viszont már 2008-ast szerezz, mert az meg már 2007. december 1-től is érvényes.
A Leoben-Innsbruck szakasz Ausztria egyik leglátványosabb útja, arra még véletlenül se menj éjszaka :)))
A félárú jegy erre a darabra 23 €. Arra figyelj, hogy tervezd meg előre az utat és minél távolabbi pontok közé válts jegyet, mert úgy jóval olcsóbb. 300 km felett már elenyésző az árnövekedés. A jegy 101 km-en felül egy hónapig érvényes és az adott útirányon belül bármikor megszakítható.
Ha nem a lekérdezős menetrenddel akarsz vacakolni, akkor itt fent van az egész hivatalos ÖBB-menetrend: ÖBB Fahrplan
Konkrétan Wien-Villach valamint Leoben-Innsbruck vonalra gondoltam. Vonatnem szempontjából talán az IC lenne a legideálisabb az említett viszonylatokon. Utóbbit majd eldöntöm a mentrend alapján.
Elég. Mondom, Ausztriában bármire fel lehet ülni. Arra figyelj, hogy van néhány helyjegyes EN. Például a Zürichsee Grazból, meg az Olaszországba tartó Allegro vonatok.
Konkrétan milyen viszonylatra gondolsz? Hegyek, völgyek vagy szép vonatok, gyors vonatok, ilyesmi?
Sziasztok! Köszönöm szépen válaszaitokat kérdéseimre! Továbbá: mely viszonylatokon érdemes utazni, ha csak két napra mennék ki? EuroNight vonatok 2. osztályú kocsijánál is csak elég 50%-ot fizetnem?
Sem az usákoknak hozzánk, sem nekünk a szerbekhez nem kell vizum rövid időtartamra. A szerbekkel meg van valami megállapodás, aminek köszönhetően ők könnyebben kapnak hozzánk (ukránokkal dettó) - hogy az odaát élő magyarok is jól járjanak...
HLP: Foggalmam nincs, igazából nem akartam soha arra menni, így nem néztem utánna... Bár mi régen "egy baráti kör" tagjai voltunk :)))
BahnScorper Igaz lehet. Bár nem tudom, hogy pl. Usákoknak kell -e VISA, ha hozzánk jönnek, illetve nekünk kell -e SRB -ba... ? RO -oknak kell SRB -be tudtommal...
(Lehet, hogy jobban járnának a sógorok is, ha nemcsak Kijevbe, hanem Moszkvába is Szlovákián és Ukrajnán át járatnák a közvetlen hálókocsit, már csak azért is, mert úgy csak orosz vizumra van szükség, beloruszra nem...)
Mondjuk úgy, hogy ez egy láncreakció, mert a közvetlen kocsikat hozó Chopin összeszed ugyan némi késést Polákföldön - most nagyon túrnak Varsó és Katowice között - de a fő hunyó a Vltava (Moszkva-Prága), majdnem mindig az veri el a közvetlen Moszkva-Bécs és Moszkva-Budapest kocsik miatt (amelyekhez néha belorusz kocsi is társul Minszkből valamelyik fővárosba), amiket a Chopin visz tovább. A Silesia-val (Krakkó-Prága, bécsi és budapesti közvetlen kocsikkal) soha nincs nagy baj...
A FIP igazolványra rá van írva, hogy milyen kocsiosztályra érvényes (természetesen az első osztályú másodosztályon is jó). Belföldön arcképessel nem kell pótjegyet fizetned az EC-ken, ha a külföldi jegyeddel igazolod, hogy kiutazol.
Ausztriában semmire sem kell pótjegyet venni, még az ICE-re is fel lehet ülni. Néhány velencei vonatra belföldön kell helyjegy, de amúgy a többinél az sem.
Bármelyikkel mész, korán menj ki, hogy legyen helyed!
09:10 körül induló Semmelweis gyanúsan zsúfolt lehet.
18 év alatti korod semmilyen gondot nem okoz, hiszen nem lesz már ellenőrzés. Ellenőrzés mellet sem lehetne gondod.Személyi vagy útlevél legyen nálad azért...
Kedves topiclakók! A téli szünet alkalmával szeretnék utazni az osztrák vaspályákon. Édesanyám vasutas, ennek ellenére nem tudta kiváltani a nemzetközi szabadjegyet. Ellenben van egy névre szóló FIP-igazolványom. Ez 50%-os kedvezményt nyújt elvileg. Minden vonatra/viszonylatra és kocsiosztályra érvényes? A második kérdésem, milyen vonatokkal érdemes kiutazni, mire figyeljek? Továbbá mennyire jelent az gondot, ha még nem múltam el 18? Válaszaitokat előre köszönöm: Greg
valóban Břeclavban szedi be a késést, a csatlakozó vonat késése miatt.
kifelé rendszeres késési ok nincs, mivel Břeclavban csak levesznek róla kocsikat, az Excelsior meg, amiről Prágában kocsikat kap, meglehetősen pontos (még, mivel most éppen nem építik a vágányokat Olomouc környékén, de tavasztól ez biztosan változni fog).