Szerintem sok minden a folyadékokon fordul meg: ken, hűt, mozgat, nem mindegy mikori milyen friss. Az autó életét évekkel hosszabíthatja meg a megfelelő periódusban cserélt, motorolaj, váltóolaj, fék-és hűtőfolyadék. Mondom ezt úgy, hogy tervszerűen mindegyik eddigi autómban cserélve voltak ezek a folyadékok, és egyik sem hibásodott meg.
Én (mondjuk nem a reklám helye de megemlítem a márkanevet: Caramba hűtőfolyadék koncentrátumból kevertem a folyadékot, ami a TEGEE gyártmánya, eddig bevált, de szerintem Prevent vagy bármilyen más hűtőfolyadék is jó, ami a modern motorokhoz megfelel, ja és nem zöld, nem piros, hanem neonsárga színű :)) használok, régebbi Swiftben meg GM gyártmányt, mindegyik tökéletes.
Nem bonyolult a csere, radiátor alján van egy csap, ott le kell engedni, kissé meleg állapotban (nem forró), desztillált vízzel feltöltöttem, megjárattam, megint leenged, és bele a friss, légtelenítő csavart meg kell lazítani, amikor jön a folyadék akkor jó. Hűtőradiátort, kiegyenlítő tartályt feltölteni, és járatni, amíg el nem indul a ventilátor. Ha fogyott, akkor pótolni.
"... Akkor érdemes (3-4 évente) teljes fagyállót cserélni, amikor a fagyálló folyadékunk szemmel láthatóan szennyezett. Egyébként felesleges. ..."
Érdekes, hogy hasonló a vélekedése a szakembereknek a klíma hűtő folyadékáról is. Tavaly kérdeztem egy klímástól, hogy érdemes-e beméretni, vagy kell-e időnként pótolni? Azt mondták, hogy ha megfelelőnek érzem a hűtő teljesítményt, akkor mindkettő felesleges. Pedig érdekük lett volna, mert ott voltam Náluk (defekt javítás okán), csak rá kellett volna tenni a gépre a kocsit.
Ezzel kapcsolatban volt ismerősöm, aki azt mondta, hogy "Persze, mert a klímagenerátor javítás jobb üzlet!". Nem hiszem, hogy ilyen megfontolásból mondták volna, hogy felesleges a mérés, csere. Annál is inkább, mert egy klímagenerátor csere csak a beépítés árával több, mint a gáz csere és mennyivel több munka.
Hozzáértők szerint a benne levő oxidgátló adalékok kinullázódnak, érdekes lenne utána nézni, hogy nem lehet-e csak adalékolni, mert ha a tűrőképessége és a mennyisége megfelelő, akkor tovább lehetne használni. Mindjárt megpróbálok utánajárni, ha találok valamit, beírom.
Én azt is 3 évente cseréltetem, tehát idén az is aktuális lesz.
Van valami kimondottam alumínium öntvényhez ajánlott, tömény (-72fok), azt vettem bele legutóbb. 50-50%-os keverési arány desztillált vízzel, így kb. -36 fokos lesz. Egy 5 literes flakkon 2 autóhoz elég, én Karcsi barátommal szoktam felezni, vagy ha nincs akivel elfelezd akkor 3 db literes flakkon. Nem tudom mennyi a szavatossága - eláll-e újabb 3 évig, ha az 5 L felét elteszed.
Arra készülj fel - ha belevágsz - hogy a légtelenítés több óra is lehet. Nagyon nehezen dolgozza ki a levegőt a hűtőrendszer.
kösz, majd ma alánézek, kipufogó jó mert a hangja még jó, majd elviszem valakinek akinek van emelője h lesse meg és ha vmi nemjó majd eladom. Köszi azért.
Csak hogy kicsit komolyabbra fordítsam a szót, felemlegetném a hűtőfolyadék csere témát. Mikor kell és milyen kell bele? Most 2005-ös a kocsi (42 ezer km-rel) és még nem volt cserélve. Szakszervízben azt mondták nem kell még, de ha ragaszkodom hozzá megcsinálják. Valami olyan duma volt, hogy olyat nem tudnak bele tenni, mint a gyári, illetve nem lesz annyi ideig jó. Hát hogy is mondjam, kétségeim vannak azért. :)
15 ezer forint sima normál bőrrel, ha perforált bőrrel kombinálva varratod, akkor 22 ezer. Nekem legalábbis, gondolom minden helyen más árakkal dolgoznak, de nem hiszem, hogy jelentős mértékben eltérnének az árak egymástól.
Jóféle, én a gyári kormányra varrattam rá minőségi bőrt, 9 és 3 óránál ahol fogni kell perforált bőrrel lett bevonva, az elválasztások fehér cérnával lettek emgvarrva. Elég kényelmes a fogása, és a szaga is jó.
Tuning beindult. Bár nem mostanában terveztem, de a gyári mankókerék beszerzés közben belefutottam ebbe a gyári gyönyörű állapotú bőrkormányba, elég olcsóért. Színben tökéletesen passzol bónuszként kicsit vastagabb is a szélén ahol fogom.
Ha ennyire "sukar csavoka" vagy, akkor nevezz be egy amatőr rallysprintre. Van ahol csövezés nélküli autóval is lehet. Ott rángathatod a kéziféket meg mehetsz amennyivel tudsz. Ez az éjjel átvágok kézifékkel a játszótéren sztori több mint rémes...
Én nem vágom ezt az olajos témát nekem a szakemberek azt mondták amikor beletöltötték, hogy ehhez már hozzá nem kell nyúlni olyan megbízható technika. De hát ha valaki ennyire szereti az autóját végül is, az nyugodtan cserélhet olajat szerintem, gond nem lehet belőlle az tuti. Amúgy ma éjfél után jöttem haza, kicsit bódult voltam már, gondoltam levágom az utat, mint a Hazard megye lordjaiba szokták, kicsit berántottam a kéziféket kanyarba, tisztára felspanolt a dolog, de egy játszótér álta el az autam, kicsit dzsindzsás volt, nem láttam, hogy egy padkán kell lemenni, hogy átmenjek, így ahogy letettem egyszerre az első két kereket valami nagyon odaérhetett, mert egy elég nagyott pukkant kattant valami, na ott észhez tértem egy kicsit, gondoltam már mindegy átmegyek a másik oldalon, de ott még nagyobb volt a padka, ezért visszafordultam, és láttam, hogy kiszakította a kocsi alja a padkát a fűből, így a jobb kerékkel pont vissza tudtam így menni, aztán elhúztam onnan. Nem láttam a sötétbe hogy mi ért oda, de lehet ebből gondom szerintetek?
Amúgy nem kell túlbonyolítani. 5-10W40-el elvan a swift.
Én 5w30-at teszek bele, mert azzal valamivel könnyebben jár a motor, és az enyém még "szinte" új. Ez a kocsim nem versenyzésre van, így nem is nyomom neki. Aki viszont hajtja rendesen, sokat pályázik magas fordulaton vagy csak streetracing üzemmódban jár, annak jobb a vastagabb 10w40-en. Felette el kell felejteni. Ami egy ideális kompromisszum még valami jobbfajta szintetikus 5w40.