jó napot az volna a kérdésem.hogy a danamid anyagba szeretnék csapágyat illeszteni ,esztergálással és a furat átmárőtt milyen türréssel esztergáltasam ki ha a csapágy mérete D:35 d10.én úgy tudom hogy kissebb türéssel kell elvégezni a müanyag esetén mint a fémnél.
Előre is köszönöm a választ, ha van valakinek a danamid esetében egy türés táblázata megköszönném ha fel rakná id.
Bármilyen gépen használhatsz szíjhajtást. Nekem az E2N gépen az egyik leghangosabb terület a cserekerekek háza volt, mert ott nem olajban futó fogaskerekek keltették a zajt. Régen szerettem volna egy ékszíj hajtást a fogaskerekek helyére, mert csendesebb és állítólag jobb felület minőséget lehet úgy esztergálni. De gyakran vágok menetet és az mindig szerelgetéssel járt volna, ezért lett végül bordás szíj. Neked ha jól látom nincs gépi előtolás az esztergádon csak vezérorsó van menetvágáshoz. Nincs norton így minden menethez más fogaskereket kell szerelni, így szvsz nem éri meg azon a gépen szíjhajtást kiépíteni. Az esetek nagy részében nem használod a fogaskerekes lassító áttételt, és kikapcsolod az vezérorsó felé menő hajtást. Ilyenkor a géped bőven csendesebb lehet mint az enyém a bordás szíjakkal.
3 fázis az jó! Sajnos évekig nekem sem volt, mindig mókolni kellett, most van és örülök.:-)
Valahol láttam, hogy egy illető fékdobból csinálta meg a szalagfűrész kerekeit, olyanból amiben benne vannak a csapágyak. Már nem emlékszem milyen autókban van ilyen megoldás, pedig már szereltem ilyet régen, de majd utána nézek, hátha prímán összehozható belőle.
Az is eszembe jutott, hogy vágatok ki vastag acéltárcsát és megesztergálom, akár ki is könnyíthetem valamennyire , az agy résznél meghagyom rendesen a csapágy, csapágyaknak. Nehezebb mint az alu, de nem baj.:-)
250-300 átmérő körül gondolkodtam én is, még nem tudom.
Egyedi méretre csináljam vagy kapható méretben? Milyen széles és vastag lenne jó?
Ha már cserekerék a téma, megmutatom a most elkészült cserekerék helyett használható csendes hajtásom E2N géphez. Felhasznált anyagok 3 db 24 fogú, egy 60, és egy 48 fogú bordás kerék és három szíj 370, 400, és 425 mm Ezekkel tudja az összes metrikus menetet, ha pedig valami egzotikus kell akkor mehet vissza a cserekerék. Az egész kb 15eFt volt.
Remek, akkor direktbe használhatod a korábban küldött kalkulátort, a te "leadscrew"-TPI, a fogasokat fel kell sorolni "my gears", aztán pedig szépen beirogatni a "target" mezőbe, hogy mekkora emelkedést szeretnél. minden megoldást közöl, ami közelében van a pontos értéknek, volt olyan, hogy 100-t is kiadott. Ez ezért is hasznosabb, mint az ideálisan számolt táblázat, mert nincs mindig pontos megoldás, de ha nem egy hosszú orsót, hanem csak 5-10 menetet esztergálsz egy csavarnak vagy abnyának, akkor 0.1% hiba nem lesz gond.
Annyira nem sok, de azért sok. A maga konkrétságában, ha 22 különbözö cserekerék van, akkor 22*21*21*19/4=43890 variáció van (azért per 4 mert az elsőt a harmadikkal ill. másodikat a negyedikkel megcserélve ugyanazt az áttételt kapjuk)
Ha a vezérorsón levő kerék nem cserélhető, akkor csak 22*21*20/2=4620 kombináció van, de még ehhez is jó nagy tábla kell, vagy igen apró betűk.
Igen, egy kis kombinatorikával ki is lehet számolni az elvi határt. De azért nem olyan sok, mint amit az egyszeri perzsa sakkmester kialkudott a sejktől...
Találtam egy jó kis progit, amivel ki lehet számoltatni, hogy adott fogaskerék szett mellett adott menetemelkedést/előtolást milyen fogaskerék kiosztással lehet közelíteni vagy pontosan megkapni. Ez jobb, mint a nyers adathalmaz, amit én tudnék generálni.