Sziasztok.Szórópisztolyt szeretnék venni és a segítségetek kellene a döntésben.Bútorokat fújok általában 2K festékekkel dolgozom.Van két kiszemelt áldozat ,de nem tudom melyiket vegyem.Ebben kellene a Ti véleményetek is.Válaszotok előre is köszi.
Szia. Szöszt, szúnyogot, apróságot mézes kendővel(sváb rongy)törölgetve lehet eltávolítani. ha kell vizesen csiszolhatsz is de azt át kell legyezni újra.
Lenne egy olyan kérdésem,metál fényezés után néhány helyen vannak apróbb hibák,néhány szösz.Lakkozás előtt van,még csak szinre van fujva,sötét szürke.Lehet e valamit kezdeni velük lakk elött?Választ elöre is köszönöm.
Hali. aprósághoz, kis fúvókás pisztoly az igazi, nekem van egy 1,2 esem azzal szoktam ilyeneket csinálni, kevéske anyag, és látod, hogy mikor jó. aztán lakk ha fényesre akarod.
Bútorokat fényezek és lenne egy polírozással kapcsolatos kérdésem.Sajnos nem kamrában fújok és sajna elég sok szemcse van a felületben.Eddig a polírozás előtt vizes 2000es majd 2500 papírral csiszoltam be a festett felületet,de sajna elég sokáig tart.Arra gondoltam ,hogy excenteres csiszolóval szárazon csiszolnám be 1500as vagy esetleg 2000es gépi papírral mert talán így gyorsabb és utána polír.Szerintetek mély nyomott hagy a gépi papír?
Rendben :) "megjegyeztelek" és ha aktuális lesz mindenképpen keresni foglak. Őszre terveztem ezt a festegetés projektet , de elképzelhető , hogy előbb felkereslek, sajnos nem olcsó dolog úgyhogy inkább nem kapkodom el .
Még annyit kérdeznék meg , hogy az ilyen apróbb műanyag dolgokat , mint pl a vesék , hogyan tudom szépen lefújni , úgy hogy ne folyjon meg ?, van kompresszorom , meg szórópisztolyaim is , csak a szakértelem hiányzik :)
Szia. ne haragudj, ha összekevertelek valakivel. Így nagy vonalakban kb 180 ezertől fölfelé van egy teljes külső, de érdemes ránézni elötte. Ha gondolod keress meg.
Itt még nem hiszem hogy beszéltünk, ahogy nézem ez az első hozzászólásom .
Úgy gondoltam , hogy teljesen telibe ( full karosszéria kívülről) fújatnám , a gyári szín maradna , csak nem sima metálban , hanem gyöngyház metálban . Ennek kb mi lenne az ára ?
szép munka,gratula!Én az asztalos szakmával voltam így,ahogy te a fényezéssel.Akkor géplakatos szakmám volt még csak.Most meg abból élek,ami először csak hobbi volt.
Használj aktív szenes maszkot,akkor nem szívod be a sok mocskot.
Köszi. Igen, pontosan ez a jó kifejezés rám, hogy "lelkes amatőr" :-)
Alapszakmám gépészmérnök és szeretem a műszaki, szakmai kihívásokat. Épp ezért szeretem a dolgokat nem csak elméletben ismerni, bele szoktam kóstolgatni egy-egy szakmába, általában valami ügy apropója alkalmából. A fényezés is ilyen dolog. Gyerekorom óta festegetek, főleg motorokat, motoralkatrészeket, bringákat. Persze eleinte csak flakonos sprayvel, főleg neoluxxal. Egész jól ment, úgyhogy a haveroknak is én festettem mindenfélét. Aztán később sokat jártam egy ismerősömhöz, aki fényező, én kérdeztem tőle, ő meg szeretett magyarázni, megmutogatott sokmindent, szívtam magamba, mert érdekelt. Könyvtárból is vettem ki könyveket, de sajnos azokban a modern dolgok nincsenek benne, de alapnak jó volt. Aztán később hobbiból sérült robogókat, motorokat vettem, kipofoztam, lefestettem őket, használtam kicsit, aztán eladtam.
A kezdeti lökést az adta meg, hogy egyszer eldöntöttem, hogy rendes anyagokkal is megpróbálom. A szerencse is közrejátszott, mert barátom apjának a műhelyében pihent már 10-15 éve néhány profi szórópisztoly, vadi új, kibontatlanul (Sata Jet 90), meg sikerült beszereznem fillérekért Festo vízleválasztót, meg nyomáscsökkentőt. Nem akartam profi munkát, csak egy elfogadható szintűt, de ahol meg akartam venni a festéket, megmosolygott a tulaj, mikor mondtam, hogy én fogok festeni. Ezen kicsit felhúztam magamat, úgyhogy eldöntöttem, hogy profit fogok csinálni. Persze közben szívtam ezzel-azzal, de ő mindig segített, elmondta, hogy mi a probléma, mit kéne máshogy csinálni. A végére tényleg jól sikerült. Legutolsó munkám ez volt, (lásd kép) a hátsó motort fújtam én, senki sem tudta megmondani, hogy nem gyári, pedig az egész masina le lett fújva. Nagyon sziszifuszi meló volt, de megérte a végeredmény. Nagyon szeretek fényezni, de sajnos letettem róla, mert nincsenek megfelelő körülményeim, szerszámaim. Ezt a busát is kézzel csiszoltam, kézzel políroztam, összesen 1 hónapom ment rá délutánonként. Ahhoz, hogy hatékonyan tudjak dolgozni, be kéne feccölni jó pár fityinget. Meg a befejezést az adta meg, hogy mivel nem kamrában fújtam, szívtam be a sok mérgező gőzt és a vérképemen nagyon megmutatkozott, főleg a májfunkcióim voltak szarok. Amint abbahagytam a "kokózást", helyreállt minden.
Most kezdek majd építkezni, a ház alatt lesz egy 180 négyzetméteres műhely kialakítva, erősen gondolkozok, hogy hagyok ott egy helyet, ahol majd egyszer ha sok pénzem lesz, akkor kialakítok egy fényező fétis-sarkot :-)
Most is azért kezdtem el próbálgatni belőni a színt, mert ha én, amatőr létemre meg tudtam csinálni, akkor egy profi fényező nem mondhatja, hogy nem tudja.
Ősszel telibe szeretném fújatni az autómat , de nem nagyon vagyok tisztában a költségekkel , az autó egy szedán e36 bmw és gyöngyház metál laguna zöld színre szeretném festetni . Kb mekkora lenne a költsége anyag /munkadíj , esetleg Székesfehérvár közelében ismer e valaki szakembert aki elvégezné ?
Na végre egy lelkes"amatőr" aki veszi a fáradtságot és átnéz a ló túlsó oldalára is. Ez szimpatikus dolog,és ráadásul láthatóvá válik,hogy a fényezés egy igen összetett ,bonyolult folyamat aminek rengeteg buktatója lehet. Nem mindíg sikerül megnyugtatóan elmagyarázni az ügyfélnek,hogy az egyszerűnek látszó dolgok néha nagyon ki tudnak babrálni a szakmabeliekkel is. Azért elismerésem,hogy utánajártál és meggyőződtél a hibalehetőségek nem kevés számáról ,és ez még csak a jéghegy csúcsa!!
Köszi szépen, hogy megnézted. Közben találtam olyan helyet, ahol Lechler-ből ki tudták keverni ezt a színkódot, segítőkészek voltak, fújtak nekem kétféle próbakártyát, egy normál nedves, meg egy száraz fújásost. Érdekes, hogy ez mit jelent árnyalatban. Úgy nézett ki, hogy a száraz fújás hoz egész jó eredményt.
Itthon viszont nem tudtam egyértelműen eldönteni, hogy biztos jó-e ez a szín, meg mivel láttam, hogy mennyit jelent a pisztoly beállítása, nem akartam azt, hogy újrafényeztetem az elemeket, rossz lesz a színe a végén és a festékre fogja esetleg a fényező, ezért nekiálltam én is csinálni próbafújást, csak épp arra a gyári idomra, ami nem kerül vissza a motorra (eltört egy helyen). Először száraz festéshez lőttem be, de nagyon mellényúltam, mert eszméletlen világos lett a szín, köze nem volt a gyárihoz. Aztán vettem vissza a nyomásból, meg a levegőből, no az meg sötétebb lett, mint a gyári, de már előjött szépen a szín a szemcsék közül. Finomítottam még egy kicsit a beállításon és a 3. már szinte tökéletes volt, ezután fogtam a fejidomot, kimaszkoltam azt az ezüst részt, ami közvetlenül a gyári színű oldalidomhoz csatlakozik és lefényeztem. Aztán felszereltem a motorra és láss csodát, tökéletes lett a szín. Semmi szemmel látható eltérés nincs, minden szögből ugyanúgy néz ki, mesterséges fényben, napfényben, árnyékban, neonfényben is. Tökéletes lett. Most már csak az a kérdés, hogy a fényező is be tudja-e majd így lőni a pisztolyát, illetve veszi-e a fáradtságot hozzá... Ha ezt is elbaltázza, akkor azt hiszem nem vacakolok tovább, kiveszek egy hét szabit és kibérelem a helyi Opel szervíz kamráját és megcsinálom mostmár magam.
1000-el kezdtem,1200,majd 1500,2000, és végül 3000-el fejeztem be.Nagyon profin sima felületet kaptam,de kissé más szine lett a felületnek,mint a többi,nem polírozott felület.Ez egy asztallap,és a hozzá tartozó székeket természetesen nem políroztam.Az alapvető hiba az volt,hogy túl meleg van,és a normál nitro higító nem engedte kisimulni a lakkot.Így vettem lassú higítót,és kénytelen voltam újra fújni az egészet,így már sokkal jobb lett a minőség. Ja,ez a rohadt szilikon is betett,az antiszilokon adalék segített,de szopás volt így is.
Ha magasfényű lakkot akarok polírozni,akkor is a már általad leírt módszerrel csináljam?
Nem-nem! A két lépcsőben azt jelenti,hogy durva polírral kezdeni addig amíg a csiszolási karcok el nem tünnek és utána finom polírral befejezni a műveletet. Max 2000-es finomságú polírpapírral érdemes csiszolni.
A bútorlakkok általában poliuretán alapúak ezért igazándiból különleges bánásmódot nem igényelnek. Általában 1500-as körtárcsás csiszolóval érdemes csiszolni és utána a szokásos módon minimum 2 lépcsőben polírozni.
Ha HS lakkal dolgozott a fényező és rá is szárított kamrában ,akkor is minimun 2 hét amíg a teljes kikeményedést eléri a lakk,főleg ahogy írtad,hogy már nem az első javítás. Minél inkább több a rétegszám annál nehezebben szárad,sprődebb és sérülékenyebb a bevonat. Egyébként szinte minden újrafényezett elemnél fellépő probléma ,sajna tudomásul kell venni,hogy ez nem gyári minőségű és összetételű anyag,ezáltal másként is viselkedik a felhasználás során,még ha nagyon csúcs szuper minőségű anyagot használ is a fényező!
Még egy kérdésem volna. A kb 8-10 napos fényezés még eléggé lágy volt és mikor az idomot fogató csavart meghúztam (lájtosan, éppen csak), akkor kinyomta a csavarfej mellett a festéket. Most nem számít, mert úgyis újra lesz fújva, de legközelebb szeretném ezt elkerülni. Mivel lehetne gyorsítani a fényezés teljes kikeményedését, hogy ne keletkezzen ilyen festék szétnyomódás? Legalább a csavarok környezetében. Sajnos a napra nem nagyon tudom kitenni huzamosabb ideig, mert nincs udvarom.
sziasztok!Autófényezőt kérdeznék,polírozásról.Lakkot akarok felpolírozni.Milyen szemcsefinomságú papírral csináljam,milyen anyaggal?Excenter csiszoló van.Valójában nam autót,hanem bútort polírozok,de a technológia szinte ugyan az.Kösz előre is!
Jelenleg RM festékből Suzuki Y2D nevű van az idomokon, vagy Suzuki MB.Y2D, nem tudom pontosan, de ez nem az igazi, a szemcseszerkezete oké, de a színe nem annyira. Nem tudom, ez milyen, mert igazából a gyári színkódnak megfeleltetést nem láttam sehol a rendszerben, mikor keverték.