Üdv! Időnként felbukkan a hirdetésekben egy Mex Sahara nevű körváltós gép, külsőre megejtően hasonlít az Innovára, de ha jól látom, csak 50 köbcentis. Van valakinek infoja ezekről a masinákról?
Egy gyors és egyszerü kérdés, hogy egy angol papiros CUB 90 angliábol (ami még EGT ország) forgalomba állítható szerintetek itthon? Mert ugye tudjuk, hogy ami 3-ik országból behozott az nem, de anglia nem 3. ik ország, viszont ennek a kismocinak nincs itthon tipusbizonyítvanya(ha jol tudom). Ilyenkor mi van?
Láott már valaki magyar rendszámos CUB 90-et Magyarországon valaha?
Találkozott már valaki azzal a jelenséggel, hogy szelephézag állítás után a beállított érték elmászik? Nem rögtön, beállítás után kb. 500 km-rel hallhatóan elkezd csattogni a - valószínűleg - kipufogó szelep. Ezt most tapasztalom sorozatosan harmadszor. Az állítócsavart rendesen meghúzom.
A kormányszitálás nálam is jelentkezik, a kétkezes kormányfogás rá a megoldás. Eleve farnehéz a motor, ha van még doboz és csomag is, akkor pedig tényleg nincs min csodálkozni. Bár nyilván nem örömteli jelenség, de ez a konstrukcióból fakad.
A gumitémához annyit fűzök hozzá, hogy mindenki olyat válasszon, ami a saját használatához passzol. Aki megy húszezret egy évben, az akár vehetne is az alsóbb polcról származó típust, mert előbb kopik el, mint hogy repedezni kezdene. Aki keveset megy, annak pont az öregedés miatt érdemes márkás gumit venni, mert tapasztalatom szerint azokra ez kevésbé jellemző. A Heidenau jelentem sajnos reped.
Most néztem meg, mert nem emlékeztem rá, én több mint 2000 km-et tettem meg a felújítás ( és olajcsere ) óta, és azóta sem kellett rátölteni semmit, maximum szinten áll az olaj. Elképesztő, ilyet a megvétele óta nem tapasztaltam. :-) És a fogyasztása is visszaesett majd 3 decivel, pedig jobban is megy, és jobban is húzom neki persze.
Nekem is gumicsere jön, a ContiGo gumikban több mint 30.000 km van, és idén lesznek 4 évesek. Enyhe repedezés látszik a futófelület mélyebb részein, de elkopva nincsenek. Kipróbálom a Michelint én is, már szemeztem vele az előző cserénél is.
Meghozták a gumikat. Egy repedés nincs rajtuk. Tapintásra puha az anyaguk, szerintem jó lesz a tapadásuk. Vettem belsőket is, kettő darabot. Egy Mitast és VeeRuben - a kettő együtt volt 2100 Ft.
Ha érdekel valakit akkor a belsők forgalmazóját is megkeresem. Még egy dolog. Mint korábban írtam, kísérleti jelleggel Manoil 10-40-ről átáltam 20-50-re. Nagyjából ezer km-t mentem olajcsere óta, és nem kellett rátöltenem.
Sziasztok! A gumihelyzet fokozódik! A múltkori erősen nem várt defektem miatt mostanság többet pillantok a gumikra. Tegnap ahogy szedtem le a lakatot indulás előtt az első kerékről - nézegettem az abroncsot, és megdöbbenve vettem észre, hogy egy hosszú keresztvágás van rajta, és hogy itt egy a mintázatból kiinduló komoly leválást is konstatáltam. Az erős repedezettségről nem is beszélve. Kicsit aggódva indultam haza, de szerencsére nem volt gond. Otthon foltragasztóval bekentem a leválást mindkét oldalát, és szigszalaggal rögzítettem. Reggel leszedtem a szigszalagot, és láttam, hogy a ragasztó megfogta a leválást. Persze tudom, hogy ez így veszélyes, ezért még este nekiálltam gumiabroncsot kereseni. Az alábbi oldalon találtam egy érdekes megoldást: http://www.gumicorner.hu/index.php?page=webshop/shop_detail&id=9983&actmenu=31_77533
Lejárt DOT számú Metzeler abroncsokat árulnak 2,5-17-es méretben. Mivel a nagy motoromon volt és van Metzelerem, és a gumit kifejezetten jónak találtam, ezért bevállaltam a rizikót, hogy a gumi állt a raktáron - és rendeltem belőle kettőt. Így végül is 5.800 Ft-ért lesz egy márkásnak nevezhető abroncsom szállítással együtt. Ha nagyon repedezett akkor az internetes vásárlás szabályai szerint 2 héten belül visszaküldhetem a cuccot.
hat ja egyszer beszeltem egy zsernyakkal, nem hulyek messzirol ismerik mi rendszamos mi nem, aztan vagy megallitanak vagy nem. de az igazi baj balesetnel van. az egyik itteni topicban leirta valaki hogy csinalt egy koccos balesetet, semmi komoly csak meghuzott egy sarvedot. a masik fel rendort hivott. kiderult hogy kicsitt tobb a ccm mint otven, iszonyat mennyisegu penzt fizetett, es meg egy csomo eljaras is indult ellene a jogosulatlan kategoriatol, a biztositasi csalasig, kgfb nelkuli visszamenoleges buntik, a karokozasi javitasi dijak, stb-stb.
Defektjavító spray van nekem is - persze otthon, és már vagy 8 éves. A nagy Hondához vettem. Aztán ma olvastam, hogy egy év után el lehet hajítani. A barátommal beszéltem, aki elmondta, hogy ő egy komplett szettet hord magával - igaz az tubelles gumihoz való. Rendeltem én ma egy szettet, de csak jövő hét után lesz - több mint 5500 pénz akciósan. Néztem az alin 15-20 eur között vannak kisméretű, kimondottan motorhoz jó kompresszorok, amik elférnek dobozban, nyereg alatt - ez még vakarózás szintjén van. A kompresszorhoz lehet venni valami folyadékot, ami tömlős és nélküli gumihoz is. Be kell ruházni, ez egyértelmű. Ma egyébként egy pótkocsis traktor állt ott, ahol én a defektet összeszedtem - a pótkocsija bal hátsó kereke volt összeesve. Most már minden esetre erősen nézem az utat magam előtt ezen a szakaszon.
Akkor már nem csak széles utat kívánok, hanem defekt menteset is :)
Én a saját kertemben kaptam defektet, valami elszórt csavartól, azután a szerelés közben még két helyen kiszúrtam a belsőt. :-) De Tip-Top készlet van, szóval ez nem gond. :-) Nálam van mindig egy defektjavító spray, vagy működik vagy nem, remélem nem lesz rá szükség. Még anno az ETZ-n egyszer próbáltam egy régebbit amit évekig hurcoltam magammal, na az pont nem működött amikor kellett volna. :-) Viszont már kétszer toltam a motort benzin kifogyása miatt, legutóbb több mint 3 km-et nyáron. :-) Erősen gondolkodom egy fél literes benzineskanna vásárlásán, csak irreálisan drága. Persze lehetne pet palackban is a tartalék benya, pont ugyanúgy bírja, de az mégis hogy néz már ki. :-)
Sziasztok! Nos ez a legendásan megbízható gép tegnap cserben hagyott :(
Mielőtt összedőlne bennetek a márkába vetett hit, hát el kell mondjam, hogy a csatolt kép szerinti acél lapka tehetett róla, amelyik beleállt a hátsó gumiba :)
1982 óta motorozom, és ez volt az első defektem.
A motorkár mintegy 1,5 km-t tóltam, mire egy biztonságos házban le tudtam tenni. Ide egy barátom jött, aki hazavitt. Otthon szerszámokat magamhoz véve visszamentem, majd kiszedtem a hátsó kereket, és egy gumis segítségével sikerült urrá lenni a káoszon.
Ha már így alakult, akkor futottam egy kört gumi ügyben. A legolcsóbb valami dél korei gumi volt 5,5 eFt-ért. Mitas-t találtam 6400-ért, Mishelin legolcsóbban valamivell 10 eFt alatt volt.
Azt hiszem a következő Heidenau lesz. Az valamivel 7 eFt felett volt. Teljesen hagyomáson a mintázata, olyen szocreálos. Hátul nekem ContiGo van, amit anno nagyon baráti áron vettem meg, de nem vagyok elájulva tőle. Kopik elég rendesen. A Mitas jó lenne, de annak a súlyindexe csak 38-as, és ez kevés lesz hátra.
Motorolajban most Mannoil 20-50-est kap a kicsike, mintha puhább lenne a váltás - kíváncsi vagyok az olajszürcsölés mértékére. A motorka a múlt héten átlépte a 90 ezredik kilométerér. Ebből az alkalomból kapott egy szelepállítást, és egy olaszűrő takarítást :)
Nem tudom mennyire gyorsan húzol kesztyűt, nekem 1-2 másodperc alatt beszitál a kormány. :-) De ez így van évek óta, nem lehet elengedni a kormányt, ez van, tudomásul vettem. :-) ( Az ETZ-immel simán lehetett elengedett kézzel menni. ) Ez legyen a legnagyobb baja.
Én nem vettem észre még, hogy lenne valami zavaró lógása a futóműnek. Az tény viszont, hogy most már nem nagyon motorozok vele elengedett kormánnyal, mert ha van a hátsó dobozban valami, akkor azért beficánkol a kormány, és ezt nem a túl sok lóerő miatt teszi. Annyi még belefér, hogy kesztűt lehúzzak, meg fel egy gyors mobilra pillantás miatt. Mondjuk ez a ficánkolás kis miska ahhoz képest, amit Simson Schwalbén éltem át sok-sok évvel ezelőtt :)
Ami az alkatrész árát illeti - teljesen egyetértek Veled!
Az enyémben kikoptak a hátsó lengőkar szilentjei, oldalirányban jól érzékelhető lógása lett a hátsó keréknek.
Néztem a robbantott ábrát, ami alapján a szilentek csak a lengőkarral együtt (!) cserélhetők. Nem fér a fejembe, hogy egy ilyen funkcionális motornál hogy lehet az, hogy egy kopó alkatrész nem cserélhető külön, csak a lengőkarral együtt (ami 50e Ft körüli áron szerezhető be, és amúgy semmi baja)...
Az enyémben a héten meglesz a 90 ezer km. A következő olaja Mannol 20-50-es lesz. Most lesz esedékes egy olajcsere, szelepállítás, meg szűrő tisztítás - hogy az milyen utálatos munka!
Nem rég kész lett az Innovám, beletekertem már pár száz km-et, végre nem füstöl és nem eszi az olajat. :-) Na meg úgy egyáltalán megy, mert tavaly november táján mikor letettem, már azért is kellett letenni mert nem ment. Dugó-gyűrű csere volt, kipufogó szelepvezető és szelep csere, dörzsárazás, szelepszár szimeringek cseréje, és a szelepek becsiszolása. Új csapszeg, biztosító gyűrűk is lettek persze. Minden gyári ami belekerült, az oem-parts.hu volt ahonnan eredetileg rendeltem, de 1 hónap alatt jöttek meg a cuccok, ráadásul a dugó és a gyűrűk nem is voltak jók, túl-méretest küldtek alapméret helyett, azokat visszaküldtem, és a Karasnától rendeltem meg, az itt volt 3 nap alatt ugyanannyiért, ami azért elgondolkodtató. :-) Ettől eltekintve elégedett vagyok az oem-parts-al, korrekt az ügykezelésük. Remélem most vagy 100.000-ig megint nem kell hozzányúlni a mocihoz. :-)
Úgy néz ki az alapvető probléma az volt, hogy beszorult az olajlehúzó gyűrű, elkezdte nagyon enni az olajat, ettől kokszosodott az égéstér, végül már annyira, hogy nem zárt rendesen a kipufogó szelep, ez okozhatta, hogy a pair rendszer sem működött rendesen, nem volt alapjárat, állandó furcsa anomáliák voltak, füst volt, menés meg nem volt. Becsületére mondva még az utolsó nap is haza tudtam vele jönni. Tanulság, hogy ha elkezdi nagyon enni az olajat akkor azonnal szét kell szedni, mert oka van. A szerelés problémamentes volt, vettem egy kisebb tartományra való nyomatékkulcsot is, így mindent előírásnak megfelelően tudtam lehúzni.
Pöpec lett a gép. Most azon gondolkodom, hogy a nyereggel kellene csinálni valamit, nagyon összeült benne a szivacs, nem látszik, de érzem. :-) Úgy nézem gyári ülés egyben lenne csak 34 rugóért, szóval elsőre valami alternatív megoldást keresek. :-)
Ja és ezeken kívül a hengerfej, forgattyús ház, generátor ház, kuplung ház, szelepszár szimering, stb. utángyártott tömítés szettet 5000.- ért vettem itt:
Én pár kilométer híján 90 ezerrel tettem le szunnyadni az Innovátort, és úgy gondolom, hogy ennek a szezonnak még nekiveselkedünk gyári állapotban - szeretném a százezret megtenni vele bontás nélkül.
De semmi nem fog örökké tartani, ezért arra kérem azon fórumtársakat, akik már átestek egy motorfelújításon - tegyék közzé, hogy hol érdemes alkatrészeket venni, hogy gyárit vettek-e, vagy szabad utángyártottban is gondolkodni?