a Hungária ma csak Párkányig közlekedik, Párkánytól pótlószerelvény közlekedik Budapestig. A Jan Jesenius Budapestig jön, de azonnal visszaindul Párkányba, reggel onnan indul majd.
Holnaptól az összes EC/IC/EN csak Párkánytól és -ig közlekedik, a sztrájk végéig.
A Pannonia holnap reggel már csak Pozsonyig megy, és onnan is indul majd vissza.
A Bem ma még Hidasnémetiig jön (ott át kell szállni egy pótlószerelvényre), holnap onnan indul vissza Varsóba, a továbbiakban a sztrájk végéig csak Varsó és Kassa között jár majd.
Hűűű ez "jól" hangzik. :D Nah kíváncsi leszek majd, köszi a tapasztalatokat. Mondjuk jövő vasárnap akarnék menni de ezért elég kétséges az egész. Mindenesetre jó lenne ha összejönne. :)
Köszönöm szépen! Nem titkolom, csak pár napja regeltem be, máig kimaradt. Bocsi :))
A nemzetközi összeállítás már 3 éve létezik az oldalamon. Idéntől lesz rajta IC-összeállítás is, már egy része kész van. És tényleg örülök, ha hasznos. :D
Amúgy ettől eltekintve jókat lehet ott kajálni, 6-7 féle étel közül biztos választhatsz, és ha italt is fogyasztasz, akkor is bőven kijön borravalóval együtt 2000 forintból.
Általában Sopron felé menet inkább reggelizni szoktam, az jó szokott lenni. Visszaúton nem kajázom, mert addigra már Ausztriában vagy Sopronban teleeszem magam. :-D
Azon a vonaton esett meg, hogy az étkezőkocsi teljes személyzete mattrészeg volt.
Akartak nekünk csinálni rántottát, 8 tojásból. Mert szerintük abban rejlik a férfierő. Meg kínálgatták a cigánypecsenyét ezerrel. Aztán amikor kértük a számlát, csak tanácstalanul álltak, nem tudták mennyi az annyi. Megfogtam az étlapot, nekem kellett összedni a fogyasztásunkat. :-)
Egy tipp: Ha úgy köszönnek, hogy "Hutyutyu, rutyutyu!", akkor fordulj sarkon, és menekülj ki az étkezőből!
Ez egyébként nem Diacelles kocsi volt, de ez gondolom egyértelmű.
köszi szépen én is elég bizonytalan vagyok mikor az árra kerül a sor, tényleg mindenhol más.... Nyáron pl a kassai IC Wrbumz kocsijában még "menü" is volt 6euro körül de akkor annyira nem figyeltem a részletekre.
Most legközelebb egy félig belföldi félig nemzetközi (papíron belföldi) étkezőre lesz majd szükségem; amikor jövök haza Puchbergből az utolsó soproni IC-vel. Meg kell mondjam tartok tőle egy kissé minőségileg szóval lehet hogy marad a szendvics.
Egyébként itt csak sültkrupli meg valami rántott az opció vagy esetleg mást is összeraknak?
a főételek 8 eurósok, a sört nem tudom mennyibe került, azért ittam Szalont, mert ez volt az egyetlen magyar sör a készleten, hameg már Lengyelországban vagyok, miért igyak cseh sört a magyar kocsiban? :)
egyébként jót lehetett dumálni a személyzettel, az egész úton én voltam az egyetlen, aki evett is valamit, Krakkóig csak teáztak, Miskolctól csak söröztek a vendégek.
Hát, ez engem is érdekelne, hogy egy WRmz a Bem EC-n milyen árakkal dolgozik.
A minap EC 45-ön ettem Bécsből hazafelé jövet egy Diacelles WRbumz kocsin. Cigánypecsenye 8€ 80 cent. Ez volt a kaják átlagára nagyjából. Nem ittunk semmit, borravalóval együtt két cigánypecsenye és két adag sali nagyjából 6000 forintba volt. Odafelé nem ettem, kávézás közben azonban átfutottam az étlapot, akkor az egy szintén Diacelles WRmz volt, EC 46-on. Ott inkább 10-12 euros főétel árakat láttam, míg a két kávéért tejszínnel 5 €-t fizettem. Ez azért is volt meglepő, mert pár nappal előtte egy Diacelles WRbumz büfé részében a Kőrös IC-n mindössze 1 euro volt a kávé.
Ezeddig nem tudtam rájönni az árképzésük rejtelmeire, de annyit sejtek, hogy ugyanazon a viszonylaton a WRbumz olcsóbb mint a WRmz.
És az is biztos, hogy a Diacelles idők előtti árakhoz képest picit csökkentek az árak, bár ez talán a bécsi járatokon látszik a legkevésbé. (Most már talán nem drágábbak a magyar kocsik, mint az ICE vonatok étkezői...)
Jó lene, ha Szlovákiához hasonlóan nálunk is elérhetővé tennék az étlapokat, akár járatonkénti bontásban.
Alapvetően én is többet vártam ezektől a vagonoktól a külső alapján.
Ezekszerint nem kell is nagyon sajnálnom, hogy csak műanyagpohárban jött az áldás! Legalább volt! :)
Esetleg,ha ismét mennék Varsóba, akkor inkább a Galilei-n lévő hálóval. Régen a Cracovián is az volt a legrosszabb, amikor hazafelé kellőképpen álmos állapotban megszállták Miskolcon a belföldi utasok.
én az első napon próbáltam ki Varsótól Budapestig (többet nem vegyek vele végig, az biztos :)
A legjobban Varsó és Krakkó (50%) és Miskolc-Budapest (100%, igaz vasárnap) volt tele. A szlovák szakaszon is sokan utaztak rövid viszonylaton, igaz, ott minden második városban megáll és pótjegy se kell rá...
bár nem ültem végig az utat, de nekem az ülésekkel nem volt különösebb bajom, a lábam is elfért valahogy (persze azért megváltás volt leszállni a Kaletiben).
A Diacell ugyan jóval olcsóbban mér mindent, mint a nyugati járatokon, de azért még így is szép árak vannak. Ráadásul Lengyelországban állítólag nem szabad sört árulni az étkezőkocsiban, úgyhogy ők is kénytelenek lesznek pult alól adni (bár én azért legurítottam egy sört Tarnów után :)
Mentem ma ismét az Avala IC -vel... Feltűnően gyérebb volt az utasmennyiség... Gondolom egyi oka lehet ennek, hogy a 150-en ütemes a menetrend, és más vonatok (akár az Avala idejében) ugyanilyen gyorsan leérnek Kettő: ismét nem áll+ Szabadszállás és Soltvadkert állomáson
A harmadik és ami miatt ezt elkezdtem mesélni: OFF: Tesóm Baján tanul (fősuli...) és nagyon sok Szerbiai csoporttársa van, tehát sok nálunk a szerbiából érkező diák... Ők viszont NEM MERNEK ÁLLÍTÓLAG HAZAUTAZNI AZ ÜNNEPEKRE!!!!
Ennek oka: Valami őrületes katonai besorozásba fogtak a szerbék, gondolom a Koszovót érintő dolgok miatt és az egyetemista srácok attól félnek, hogy vissza már nem engednék őket!
ON: Ha ez igaz, akkor lehet, hogy 1. Csökkenni fog az utasforgalom ezirányba 2. Lehet egy magyarázat arra, hogy a Szerbek miért is nem szerették volna a BÁCSKA D-Zugot... :(
A szembejövő AvalaIC344 -ben pedig 3 ÖBB Bmz volt, az egyik pirosfajta volt... 14:00 -kor jött el mellettünk délegyházán, tehát nem ér be 14:09 -re a Keletibe! Mennyire késős fajta dec9 óta?
Nem vagyok egy nagy kritikus, de ez most az én várakozásaimat is alulmúlta. Régebben hasonló kocsik jártak a Poloniában is, akkor utaztam hasonlóban, de ezek nagyságrendekkel "lelakottabbak" lettek. A MÁV, de még a CD IC kocsijainak színvonala fényévekkel jobb ezeknél.
Abban igazad van, hogy ez náluk is relatív, nyáron pl. a Cracovia AB kocsijai voltak a kedvenceim, az ezerszer különb volt. De ez azért mégiscsak egy minőséginek nevezett EC vonat...
Sajnos nem! :( Mi mondjuk egy TLK márkanevű vonattal mentünk. Ezek csúcsidőn kivül járnak, féláron a rendes árhoz képest, ugyanazokkal a szerelvényekkel mint az egyéb belföldi Expresszek és IC-k. A büfékocsiban nem mértek sört, csak kicsit pult alól. Visszafelé be kellett érnünk az 1% alkoholtartalmú KARMI nevű karamellás alkoholmentes cuccal, mert sok szurkoló ment Varsóba válogatott focimeccsre és teljes alkoholtilalom volt, még Varsóban is. Amúgy normálisabb árak voltak, mint az Utasellátónál. 2 sör és 2 kávé volt kb. 7-800 forint környékén. Hogy ne legyen teljesen OFF, ime 3 kép a büfékocsiból (egy érdekes matricával):
Adnak még az IC-vonatokon enni-inni az utasoknak? 2001-ben még a helyjegy árában benne volt 2. osztályon egy nápolyiszelet, valami ital, meg egy frissítőkendő, az 1. osztályon ezen felül még szendvics is...
A fülkék szükségéről annyit, hogy ugyanolyan 11 fülkés 26,4 m hosszú kocsik ezek is, mint a mi CAF- vagy DWA-kocsijaink...
Szerintem meg a lengyel IC vagonok semmivel sem rosszabbak a magyar vagonoknál. Októberben hasonló vagonban utaztam oda-vissza Varsóból Gdanskba 4 óra egy irányban. Ott a másodosztályra nyolc helyjegy volt fülkénként eladva, nem hat. Ahhoz képest, ez a hatos verzió nagyon kellemes megoldás.
A kosz teljesen relatív, mindig vannak tisztább és koszosabb vagonok. A WC-k állapota pedig leginkább a MÁV-ot és a magyar utazóközönséget dicséri, ahhoz semmi köze a PKP-nak. Maximum ha befele jön. Vonatoztam eleget, de menetközbeni takaritást egyedül a CD-nél láttam EC-n.
Nem mondom, hogy hűde rendben lennének a lengyel vagonok,de nem olyan katasztrofális, mint ahogy leírtad.