Ennyit hol kérnek érte? Meg lehet azt biztos sokkal olcsóbban is, amúgy a "gumi" cső ára asszem, olyan max 5-6 ezer, de van fele ennyiért is/m. A fitting lehet drágább, de 1 jó csőszerelő vissza tudja tenni a régit is.
"Ha a kompreszort a klímahűtővel összekötő fémcsőről van szó, akkor azt a nagy nyomásállóság miatt fémből készítik"
A kompresszor a motoron van, a kondenzátor a karosszérián. Meddig bírná a motor mozgását egy merev fémcső????? Nyomás a kompresszortól az expanziósszelepig egyforma, akár 30bar is lehet, itt nincs helye mezei csőbilincsnek.
Az elágazás után tedd, vagy húzzál újat a generátornak és az izzításnak is az akkuig, és ekkor lehet az akkuhoz. Ha a jelen állapotában teszed az akkuhoz, töltés nélkül maradsz, ha kiveri az izzítás a biztosítékot.
Ugyan akkora nyomás van a hűtő előtt és után is,és a szűrőnél is a hőmérséklet, ami különbözik. Egyébként ha csak fém cső lenne, eltörne. Amúgy mindenhova jó a "gumi" cső.
Ha a kompreszort a klímahűtővel összekötő fémcsőről van szó, akkor azt a nagy nyomásállóság miatt fémből készítik csavaros rögzítésűre a szárítószűrőtől, viszont rugalmas tömlő megy a kondenzátorig, és ahogy Alteás is írta az már bilincses rögzítésű.
Hello!Az lenne a kérdésem,hogy miért nem elég a klímacsövet bilinccsel megfogni,miért kell méregdrága csövet cserélni,mert az "elkopott",vagy hülyeség,nem értem,szerelő gyerek szerint csak csere,nem bírja el a nyomást?...Köszi.
Opel ascona izzítás. Kicseréltem az izzítórelé és a gyertyák közti vezetéket. Az akku+-ról megy egy vezeték a generátorra, ez van a relé előtt elágaztatva (gyári), hogy a relének meglegyen a +. Sehol egy biztosíték. Hova építsem be a biztit? Az elágazás után, közvetlen a reléhez, vagy az akku saruhoz?
mivel, hogyan szoktátok kitisztítani a 15 éves kormot a dugógyűrű hornyokból?
illetve az olajszivattyúm alá vettem egy új gyári tömítést de egy furattal kevesebb van rajta, mint az eredetin, azt mondták, hogy az eredeti cikkszám megszűnt és helyette ezt kell használni, de sztem azon a furaton olaj megy
Hogy konkrétan mi a baja azt nem tudom, de az égés kimaradás okait igen. Gyújtás Üzemanyag Mechanikai hiba
A gyújtás kiszűrhető az egyik működő henger alakrészeinek átcserélésével, jelen esetben gyertya/gyertyakábel, de a trafó is kiszűrhető a 2-es/3-as henger felcserélésével. (parazitaszikrás trafó) Az üzemanyag szintén, a befecskendezők átcserélésével. Ha ezek után is a 3. henger a hibás, akkor bizonyára mechanikai hiba van,--kompressziómérés, esetleg fals levegő.
van egy 2.0 new beetle-m, kb 2hete tankoltam azóta szaggat, főleg alapjáraton szaggat, feltolták computerre rendszeresen azt írja ki h, égés kimaradás a 3mas hengerben, előszőr gyújtáskábelre esküdtek 99%ig, persze nem az volt a hibás cserélve benzin szűrő, befecskendező fejek(4ből 2 el volt dugulva), AC pumpa ellenőrizve, de jó, szerelők nem tudják mi lehet a baja, szerintetek???
Nem az új pumpával kezdeném. Ha jól olvastam, akkor van a hsz-edben ok és okozat. Ok a nyálkás dzsuva, okozat a pumpa a kisebb ellenállás felé nyom. Szerintem előbb az okkal kezd.
Namost elvileg lehet hogy mindenféle jó benzin van a tankban, gyakorlatilag meg valami kocsonyás dzsuvaképző, ha jól értem. Innentől kezdve én nem a pumpát javítgatnám.
409 azt szeretné neked elmondani a maga finom módján, hogy ha azt a kis lyukat ledugózod az ahhoz vezethet hogy bizonyos körülmények között* begyulladhat/felrobbanhat a tank.
* bizonyos körülmények: a szűrő eldugul, vagy egyéb okból hosszan alacsony benzinfogyasztással jár a motor pl alapjáraton dugóban ül egy-két órát.
Szia Nekem meg még hihetőbbnek tűnik az hogy menetzárlatos az a forgórész. Mivelhogy a menetzárlat ívet csinál a kefénél így egyszerűen kiolvasztja a beforrasztott drótot, és az állandó szikrázástól amit a menetzárlat okoz a kefe "tűzzel" jár. Szabályozgatni lehet, értelme nincs mert ez csak okozati dolog. Az okot kellene megszüntetni. Ha visszaszereled mindenképpen polarizáld le többször a dinamót úgy hogy forgatsz rajta egy negyedet, mert így nagy az esély rá hogy azonnal elégeti a szabályozó érintkezőit !!!
Akkor mégsem érted. :-/ Mert annak a lyuknak az a dolga!! :-P
"ÉS mikor nincs megfelelő átáramlás?"
Pl. most. Amikor elől nem jön, azaz nincs szállított mennyiség. Ha nem lenne a lyuk, a szivattyúban is állna a benzin, csak erőlködne, melegedne, azt meg a benzin nem igazán szereti. Ha túlmelegszik, a folyadékban gőzbuborékok keletkeznek, azok meg képesek meggyulladni. Innen csak az a kérdés, van-e levegő a tankban......
A foszer azt is elmondta hogy lehet javittani az ilyen hibát . Vissza kell forrasztani vagy ha nem megy akkor két oldalrol éles csavarhuzoval megütni a kommutátort és beleszorul . brobát megér ! anno nagy afit-os volt az öreg .
Ha fojtod a szivattyút, ennek is kell tudnia 2.0-2.5bar nyomást, az 1.0bar az az üzemi nyomás, de hogy ezt biztonsággal tudja minden üzemi körülmény mellett többet kell tudnia. A lyuk kell rá, az azért van, hogy mindig legyen kellő mennyiségű átáramlás a szivattyún a hűtése miatt.
Biztos úgy van, képről a fene se látta. Valamitől az ott kiolvadt, alighanem menetzárlat vagy ilyesmi, szóval szerintem nem ártana cserélni, ezek után.
én csak javitom a gépet ügyfél meg mondja hogy mit ! jelen esetben a dinamo csapágyazását kérte az ügyfél +hogy járjon a motor ha a sajátom lenne én is máshogy gondolnám a dolgot :)
"Cocialista gépjárművekben nem ritka, hogy nem teljesen központos a kommutátor, de aztán középre kopik, mint ez is. :)"
Mivel én nem sok dinamot szettem szét lehet hogy elöbb kellett volna aszakmát kezdenem :) megkérdeztem az öreg foszer esztergályost hogy ez mitöl lett ilyen szerinte . és egy kicsit más válászt kaptam mint hogy kelete csoda illem!:( a forgorész tekercse ahol be van kötve a komutátorba ott van kiolvadva a forrasztás csavarhuzoval ki is lehet emelni a vezetéket a helyéböl ! és ettöl éget meg egyoldalassan a komutátor :
Egy Golf 3 AC-val kapcsolatban vetődött fel kérdésem. Tankban van jobb hátul az AC.
Adott egy Golf 3, 1.8 AAM (1992) Központi befecskendezővel.
Azzal a panasszal hozták, hogy nem indul. Nem volt benzin elörefelé, hátul a szűrő elött is csak csöpögött. Szivattyú tetején is alig...
Volt otthon egy komplett szivattyúm ami ebbe való, betettem, nyomás 1 bar hátul, 0.8 bar elöl (szürö 1000 éves).
Mondom oké ez volt a gond!
Elindult pöccre nyomás stabil terhelésre is, minden ok, próbakör ment rendesen.
Egyszer csak hivtak, hogy megállt... :-(
Elmentem megnézni, benzin elöl nulla...
Hátul 0.0....
AC fedél le, belenéztem a tankba és érdekes látvány fogadott... Gyújtásra ment a szivattyú, de a benzint nem az elöremenő csövön tolta, hanem a csö mellett, a pumpa tetején van egy kis lyuk ( 3 mm átmérőjű), és ott nyomta ki a benzint...
Ha befogtam a lyukat ment előrefelé rendesen a nafta... Gondoltam ledugózom és hátha.
Ledugóztam, összekötöttem, elöl 0.8 bar és jár a motor!
KÉRDÉSEM:
Mi a feladata annak a lyuknak és baj-e hogy le van dugózva? A válaszokat köszönöm!
Képet mellékeltem: Ezen a szivattyún csak apró lyuk van nem ilyen vágás mint a képen, de szerintem ugyan az!
Na, csak összejön ez. (Ilyen motort még nem láttam belűlről, úgyhogy csak tippelgetek.) Kérdés, hogy ez épp ilyen csapszegköpködős-e, mert ha nem, akkor szerintem csak arról van szó, hogy a furatos meg a tömör hajtókarokhoz is ugyanazt a csapágyfedelet adják.
Csapágyfedélben sincs egy apró furat? (Bár én inkább a hajtókar lábára gyanakodnék, de mindegy) Sputter = köpködő, a gugli fordítója szerint, amiből arra tippelek, hogy vagy föl, vagy le köpködnie kéne. :)
Miért nem cserélitek ki generátorra? Ezeknek a dinamóknak sose volt "kielégítő" a töltése, "rövid utakon", kispolákkal meg rizikós messzire menni :) Persze csak ha kapni a bontóba még...
Hát azok a kis réz szeletkék, köztük szigeteléssel, ottan a képen. Ma már leginkább csak önindítóban van ilyen, meg mindenféle villanymotorokban.
Viszont ha fogsz egy kefés, állandó mágneses motort, akkor ha áramot adsz neki forog, ha meg forgatod áramot termel. Talán Steyr-Puchban így is volt, Dynastarternek hívták, oszt vagy önindított, vagy töltötte az akkut, mikor hogy. :)
Hát ha szabájzással nem is, de szabályzással alighanem rendbe jön. Cocialista gépjárművekben nem ritka, hogy nem teljesen központos a kommutátor, de aztán középre kopik, mint ez is. :)
A polcki dinamo ! szerintetek ez szabájzással orvosolhato ? Ilyennel még ne találkoztam amin csak a kumotátor egy része van megégve vagy ez valaminek a jele mondjuk zárlatos ?? kefék jok csak valami végett igy félrekopott! töltés is jo volt elvileg, csapágy zaj végett szettem szét .de ekkorát nem logott hogy igy kopjon meg !
rakj ra neki 2 dupla webert :-) [amugy nem ertem mi a gondja a kozponti befecsivel... Mondjuk ha az olcsosag nem fo szempont akkor at lehetne epiteni GTI-re 112-le. Digifant ugyanugy ramegy. A kritikus pontok:
- vizcsatalkozas(szivosorfutes) lezarasa a HF-ben. lehet bele siman menetet furni, es egy csavar bele
- uj szivosor
- gti vezermutengely (szelepek, rugok ugyanazok)
- legmennyisegmero]
tehat anyagban a plusz a masik szivosor es legtomegmero
Ohhhh, egyre briliánsabb ötletek!!!! Majd ha a sugárhajtómű projekttel is végzett a gazdi szólj, van itthon normális pierburg, max egy pucolás kell neki mert fenn van a polcon vagy 2 éve.
De jó lenne a fiatalok közzé tartozni, bár az az 51 még nem is olyan sok. Egyébként az injektor ötletem el vetette az ügyfél. Most 1 lada karbi projekt jön.
Az Opel gyújtása kicsit bonyodalmasabb, az osztófej csak egy referencia jelet ad a motorvezérlőnek, majd az adja vissza az előgyújtásnak megfelelő vezérlést az osztófejben lévő gyújtáselektronikának. Tehát az Opel osztófejét is át kellene építeni a VW motorra, úgyhogy ezen nem spórolna semmit.
Én csak azt tudom hogy az audinál csak a síma porlasztós és a jetronikos osztófej volt 4-5 impulzus adására képes, a többibe csak sima 1-es henger jeladós volt+ a főtengely jeladó. Polóban szintén ez van, de ott az első szíjtárcsa adja a jelet. Az astra meg a suzuki aminek az osztófejtől megy minden, legalábbis a régieken.
bar ha jol remlik a C14/16NZ opel motorok ECU-jai is a gyujtaselosztorol szedik (mas jeladot nem lattam, es ha lenne mas jelado akkor nem lenne HALL a gyujtaselosztonal), de opelt meg nem bojgattam annyit
osztofej miert ne lenne egyforma?? Monojet a VW-nel a gyujtaseloszto HALL jeladojarol szedi a jelet (es a gyujtas nem jellegmezovezerelt!). ra lehet kozvetlenul kotni a gyujtaselosztora, vagy a gyujtasmodul erre kitalalt labara (arra a labra amelyikre a trabant-wartburg tolouzemi lekapcsoloelektronikaja. ill a kesobbi VW modellek fordulatszammeroje van kotve.
kb ennyit kell forrasztani + berakni a hojelados vizcsocsonkot + lerelezni az AC-t. A tobbi cucc mind rajta van a kb 1-1,5 meteres kabelkotegen, amit egyben ki lehet venni, majd berakni es csak a csatikat kell dugdosgatni. Az egesz atalakitasban az AC elhelyezese, rogzitese vmint a legszurohaz raillesztese* a legnagyobb feladat.
*vagy gyari fedel ra es annak a vegere egy sportlegszuro 3999-ert
az osszes ilyen VW motor a gyutjaselosztorol szedi a fordulatszamjelet(meg az 1,8 digifantok is). lendkerekrol csak 2E szedi, meg valszon a G60 is
a karburator gumitalp 1:1 csereszabatos a RP-s befecsi gumitalpaval (febi max kedv-s kb 3500Ft).
vezermutengely is ugyanaz, szelepek ugyanazok. mivel hagyni fogod szivosort is, ezert a legnyeles jellegmezo is stimmelni fog. lecsavaroz racsavaroz es boldog.
még a felso vizcsocsnkor erdemes olyanra cserelni amiben gyarilag benne vannak a hojeladok (de van VW alkatreszkent van olyan felso vizcsobe "toldhato" muanyag, amibe be lehet raknia a gyari hojeladot.)
Az ótó passat 85-ös pierburg 2e karbival. Ko a szivató termoelem, kopott a pillangó tengely és maga a szelep (lap) a fúvokák csak fogóval szerelhetőek, kemények a membránok, és a legfontosabb!!!!!!! 1 alapjaiban maximalista,szőrszálhasogató,netfüggő, rendkívül sok ,,okos'' baráttal megáldott ember.
ja és még valami. a kopogás szenzor 2 vezetékes és van egy harmadik ami az árnyékolás. ez csak végig fut a vezérlőtől a szenzorig. a fűtéses is 2 vezetékes? Mert ha igen, akkor lehet, hiányolni fogja az árnyékolást
és ekkor mi fog történni? sőt, azt sem tudom melyik az és hol kell keresnem :) Elképzelhető, hogy a kopogásérzékelőnek a kábele van haldoklóban? (na ezt jól megírtam szenvedőbe) :D
A karbinál 1000x tökéletesebb az biztos. Szerintem szívócsövestül felmegy rá komplett az egész, az osztófej is átrakható. A szondának csinálsz egy menetet az öntvénybe. Egyedül ami nehézkesebb az a szivattyú beszerelése, de én keresnék inkább abból egy külsőst mert azt könnyebb felrakni. Kapcsolási rajzot tudok adni hozzá. Mondjuk nem egy egyszerű művelet, de kivitelezhető. Még ami cinkes végig ki kell cserélgetni az üzemanyag csöveket.
Ha lehet válogatni én megcsinálnám a karbit inkább. Van hozzá felújító készlet, vagy vennék egyet a bontóba. Gondolom a sima varnyúcsoda van rajta?
Én is gondoltam, mert ha egy padlógázt is bőven kitud szolgálni az 1.6, akkor lehet ez is jó lenne. Az opelnél olcsóbb és megbízhatóbb rendszer nem jut az eszembe a suzukin kívül, mert az már valószínű túl kicsi lenne. Neked mi a véleményed?
Köszi! Az ügyfelet akarom meggyőzni, hogy megérné átalakítani a karbist, mert nem lehet semmit hozzá kapni már ( szarból várat nem lehet építeni bár ő ezt nem hiszi) így jött a gondolatom, hogy beajánlom ezt az alternatívát. Immós volt a rendszer?
Van 1 felesleges C18NZ ecum (komplett kábelrendszerrel), nem drága, olcsoé vettem. (eladtam a kocsit C18Nz és megmaradt, kipróbálva nem volt, tartalék) Minden más szerintem megegyezik C16NZ-C18NZ (nekem a C18NZben C16NZ injektor volt)
Az karcsú lenne nagyon, egy izzító kb 10-15-A körül vesz fel. Illendő kicsit túlméretezni mert hidegen még jobban szeretik az áramot egy pillanatig. Én 60-70 amperest javasolnék. Van a boltban egy halom típus, én olyat szoktam berakni amelyik sima nagyméretű rádugós saruval beköthető. Sok kocsiban gyárilag nincs biztosítva ez az áramkör, hisznek nagyon abban hogy soha nem lesz zárlat. Néha nem jön be. :):):)
Azaz még sem értem! Mert ugye a hengerből lejutó kartergáz elég magas hőmérsékletű. Akkor a szuszogóig eljutva képes annyira lehűlni hogy télen befagyjon és kárt tegyen benne?
Nemtom mivan. Csináltam a vezérlést, akkor szóltam a tulajnak. Ígérte, hogy elviszi villanyászhoz. Ma volt nálam, látom, hogy ugyanúgy áll, ill. lóg a csupasz vezeték. Na mondok inkább megcsinálom neki, mielőtt galiba lesz belőle. Azt mondta, volt már ilyen gondja. Gondolom akkor is új vezetéket kapott.
Relé előtt vagy kell újraszigetelni, vagy nem (hőzsugorcső királyság), te látod - relé után meg teszel új drótót oszt viszonlátás. Hogy nincs biztosíték, arra nem vennék mérget, mert szokott lenni - csak sajnos itt a zárlati áram, meg az üzemi izzítóáram között nincs túl nagy különbség, ha vékony (akár gyári, sokszor elb@sszák, spórolásilag) a drót. Pont ezért érdemes vastagabb drótot tenni, hogy a zárlati áram elég nagy legyen ahhoz, hogy kicsapja a biztosítékot. Az územi áram meg annyi amennyi, az csak egészen kicsit függ a drótvastagságtól.
Az izzítás nincs biztosítékkal védve, mert a köteg a gyertyáktól végig olvadt a reléig (a bandázsolást is kiégette). A relétől már kisebb károsodással, de megindult az olvadás az utastér felé.
Elektromos szempontból nem tudod túlméretezni. Az a kérdés, hogy az adott vastagságú drótra még rá lehet-e nyomni (forrasztani) az alkalmas sarukat. 10-15 mm2-es drót alkalmas szokott lenni.
De benzinesnél miért fontos hogy pont a kartergáz legyen télen meleg? Mert dízelnél megértem hogy azért kell előmelegíteni a üzemanyagot hogy könnyebben berobbanjon.
A Wankel motorban ugyanúgy zajlik az olajcsere mint a hagyományos társaiban? A szüröt már látom az nem lesz gond, csak a többi, ilyenhez még nem volt szerencsém.
Illetve ehhez a járgányhoz valamiféle leirást, szerviz-itinert, mit mikor kell cserélni honnét tölthetnék le?
hát ennél a motornál elég nehéz lehet kisseb szelephézagot állitani :)
De a kopogásérzékelő uj akkor végig kell nézni a motorvezérlőig a vezetéket mert valoszinű ott lesz a baj ! valoszínű lesz csatlakozó is azt nézd meg elsőként majd a vezeték szint követve eljutc a motorvezérlőig . Ha nincs szakadás akkor próbára bele kellene dobni egy motorvezérlőt ! szerintem.
nemártana ránézni a vezérlésre is ! és még náhány csatira a motor környékén ahol elöfordolhat kontakt!
Attól hogy kisebb lett a szelephézag még nem ver bele, kevésbé, mert a szelep útját inkább a nagyobb hézag csökkenti. Úgyhogy ott inkább valami elektronikai gubanc lesz
így van, de gondolom ezt orvosolták azzal, hogy kisebb szelephézagot állítottak be, úgy hogy a kopogásérzékelőt kiiktatták. így viszont nem ver bele, viszont nincs is nyomaték.
Kispóckinál kicsire nem adunk, nagy meg nem számít alapon megy. Símán beállítod váltásra a szelepeket és felső holtpontra a főtengelyt azt mehet fel a lánc. :):):)
Igen, gondoltam, de legalább háromszor cseréltettek már velem kopogásérzékelőt és a hiba ugyanúgy fennállt. Most persze nem csörög, mert úgy kötötték be, hogy azt érzékelje, hogy nem működik így visszaállt az alap 6fokos szelephézagra. Ezért elég lusta is az autó.
Nos. Adott egy Golf 4, (AHW) 1.4 16V A VAG-Com írja, hogy kopogásérzékelő szakadás van. pedig be van kötve. Namost, ekkor gyorsításnál elkezd csörögni a motor. Ez mitől lehet? Már kb 4 szerelőnél volt, de egyik sem tudta megcsinálni. Az én feltételezésem, hogy túl nagy előgyújtást kap. De persze mindent visszaállítottak a műhelyben a gyári értékekre. Létezik hogy egy motorvezérlő-csere megoldja a problémát? Egyébként most úgy kötöttek valamit, hogy nincs előgyújtásom. ettől igen lusta az autó. Azaz van előgyújtás, de az alapértelmezett (azt hiszem ez a 6 fokos szelephézagnak felel meg).
a kérdés valakinek a látoterében esetleg nincs véletlenül :be ajto , be sárvédö , bh ajto ez nem lenne annyira fontos ! és mindez kék szinben szinkodot este tudok mondani!!
csoro magyar igy probál sporolni a javitásonn!!!!:)
Hali! Na igen, Toyota... :-) Ha már a szerelési minőségnél tartunk, a minap Golf V légzsák hibával jött, törlés után később újra visszairta " vezetőold. old. légzsák ellenállás tul kicsi" Az ülés alatti kis szerelőaknánál levő csati nem volt összekattintva. Van benne az a bizonyos rövidrezáró lemezke az nem engedte...amig közbe nem avatkoztam. Ez a kocsi és az ülése nem volt soha bontva, a szerelősoron nem nyomták össze a csatit rendesen. Szerintem.
az izzito relé érinkezöjét amin a két valtag vezeték van , ez a pozitv vezeték van megszakitva a gyergyák fele!(Megszakitoját összezárom izzit)gyujtás nélkül
tudom hogy én mondtam de ha belegondolok akkor csak ez okozhatta az aksi teljes lemerülését ! mivel ha esetleg a világitás maradt rajta és a kulcsot kiveszik belölle csak a helyzetjelzö marad ugye ez szerintem 4 ora alatt nem képes olyan szinten nullára szivni az aksit hogy még a kontrol lámpák sem világitanak!
de viszont ha az izzito relé ragad szerintem az 5db izzito gyergya képes ilyesmire
(én bizom benne hogy ez volt a baja és nem valami olyan pozitiv vezeték ami nincs biztositékon és az monddjuk kidörzsölidött)
Ez igaz de a csapágyban, mint a nevében is benne van egy forgócsap, van beleágyazva. Na most! A hengerfal és a dugattyú és a hengerfal között van ilyesmi?
A következö a probléma az autoval : A fötengelyt forgatva (kézzel) egyszer viszi az eloszto tengely és emeli a szelepet majd egy darabig nem ! Szerintem talán a vez láncnál lesz probléma vagy nem :(! de mivel qurva régen csináltam valamikor ilyen motort de már nem emléxem hogy a vezérlést hogy kell összerakni láncszemet kell számolni vagy vannak egyértelmü jelek és oda kell állitani ??
Üdvözletem a szakiknak! Megy a Toyota! A képeken látható mi volt a hiba, a motortéri kábelkötekben az ECU tápvezeték elkorrodált, és elszakadt! Egyértelmüen gyártási hiba... Miben bizzunk ha már egy 2004-es Toyota is ilyen hibát produkál!? Az átverés ott volt, hogy multival és próbalámpával minden megfelelő helyen megvolt az ECU tápellátása, de amikor megterheltem a csatit egy 20W-os izzóval kiugrott a hiba! Nem volt egyszerü a motorteret végigbontani és 20 centinként a kanyarokban lecsipogtatni a vezetéket! Nagyon köszönöm Mindenkinek a segitséget!
megnéztem az izzitorelét és gyujtás nélkül ha összezárom az érinkezöket a relébe akkor izzit! Ugyhogy valoszinü ez okozta az aksi teljes lemerülését!! kivettem a relét és megcsiszoltam az érinkezöket azota nem fotdult elö hogy lemerült az aksi! csaknem két hete semmi probléma nincs mindig indul:) ja és agyergyáknak semmi baja nem lett!!!
Ezeknél a motoroknál a résolaj visszavezetés az adagoló gázolaj szívócsövébe van bekötve. Minimális repedés a résolajcsövön már levegősödést idéz elő. Kb 2 hete egy C vectra ugyanilyen hibával jött. A résolajcsöveket kicseréltem azóta hibátlan.
sztem aki laikus az azt mondja :,, amikor benyomom a kuplungot........
ami sűrűbben van mint a ,,csúsztatott kuplung,, amit Ő mondott
ezért nem 1forma a 2 érthető?
nem tudom van-e csapágy , nem csináltam és rajzot se találok csak tippeltem és ez a tipp : kuplung de ezen nem szoktam agyalni mert ha kérik a hang eltüntetését akkor nagy valószínűséggel szét kell szedni........
Tudod, a bolond mérnökök, - mert lökött ám mind - azt találták ki, hogy a síkból ha kivágsz egy darabot, nem más, mint egy végtelen átmérőjű henger palástjából egy darab. Lököttek ezek mind! Nem? Namost ezért aztán ezt a francos siklócsapágyat annyira el tudják bonyolítani, mert mint már mondottam, lököttek, hogy a végén nem is görbül sehová, pedig ha csapágy, kellene neki. Nem? De nem érdemes velük foglalkozni, mert mint már biztosan említettem buggyant mind...
Azt mondtam már, hogy ez a végletes gondolkodás szinte csak a mérnökökre jellemző?
Szerintem sem mert ha csapágyazás nélküli csak sínen csúszó fiókot bekened zsírral az hasonló lehet mint amikor a dugattyúgyűrű csúszik az olajozott hengerfalon.
Sziaztok!! Lenne egy kérdésem hogy valaki tudna-e egy autószerelöt pest megyében aki látott már peugeot 307-est. és csak azt fizeteti ki velem amit ténylegesen kicserélt nem csak rámondja hogy ez + ez kilett cserélve és semmi nem cserélt ki, Szerelöre lenne szükségem, Aki korrekt!!!
A Wankel motorban ugyanúgy zajlik az olajcsere mint a hagyományos társaiban? A szüröt már látom az nem lesz gond, csak a többi, ilyenhez még nem volt szerencsém.
Illetve ehhez a járgányhoz valamiféle leirást, szerviz-itinert, mit mikor kell cserélni honnét tölthetnék le?
2. A turbóról érdekelne általánosságban, hogy ha ilyen hangja van egy turbónak a motor inditásakor a kipufogó végén akkor az baj lehet-e? Úgy hallottam az elkormolódás is lehet a baj.
Ha attól félsz, hogy a vízpumpa hibájából elszakad a vezérműszíj és tönkremegy a motor akkor inkább, keress egy olyan autót, amin a generátorszíj hajtja. Mert az nem fog működni, amit leírtál. De ha a vezérmű szíjcserével egy időben azt is lecseréled, akkor nem történhet baj
Üdv a Szakiknak! Továbbra is keresem a nem induló Toyota megoldását. A riasztó kiiktatva, +15-ön megy az áram, de a müszerfalon nem ég a MIL lámpa, nem jelez a immo- kulcs ikon, és persze nem kap vezérlést a benzinpumpa sem. Kérésem ha Valakinek rajza a relédoboz bekötéséről esetleg lenne, ossza meg velem. A biztik és relék elhelyezése megvan, a csatlakozások és vezetékszinek érdekelnek. Talán egy újabb verziójú tolerance-ben megvan? Az autó: Toyota corolla terra 1.4 4ZZ motorral 2004-es. Köszi előre is!
nem veled van a gondom, nem te dobtad be a fiókot. :) de azért engedtessék meg, hogy aki idejár, az meg tudja különböztetni, ha egy fiók csúszik, vagy görgőkön mozog. aztán én itt akadtam fenn, mert a csúszós fiók sehogy nem csapágyazott, akárhogy is nézem.
A vezérműszíjat a vízpumpa feszíti. Szeretném ezt kicserélni feszítőgörgősre. Tudja valaki, hogy miket kell még kicserélnem? Az összes fogaskereket? (főtengely, veztengely, vízpumpa) Vagy a hosszabb szíj fogosztása ugyanaz, csak a hossza més?
kellene nekem a Lada elso kerekagyba, tamcsapagy, tudnal szerezni? :) a szohasznalatot pedig azert pontositjak hogy ne legyen mellebeszeles, ez foleg a szakamberek szajabol hangzana rosszul.
Axiális terhelés: toronycsapágy a kocsidban. Mindkettő támasztja a tengelyt, a maga módján.
Ugyanígy tesz a hengergörgős csapágy is. Csak azzal a különbséggel, hogy egy szabadságfokkal többet enged a tengelynek, mint pl. egy mélyhornyú golyós. Ettől még, ha a tervező a tengely megtámasztására tervezte, hívhatjuk támcsapágynak.
Ugyanakkor tényleg többnyire az axiális csapágyakat hívják többen támcsapágynak, ámde ez csak szóhasználat kérdése.
Trebitsh szaki hsz-et ajanlanam a figyelmedbe, a kakan csomot kereses helyett. az egyszeru prizma is tamaszthatja a tengelyt megsem hivjuk tamcsapagynak.
de, igen de ezeket mikor alkalmazzuk? mikor a tengely axialisan is terhelve van. egyebkent biztos hogy mindig a tengely forog??? normal csapagyazasnal eleg ugyebar a gorgo kosar. a vita kiindulasat generalo " nyelestengely tamcsapagy" speciel egy ilyen szokott lenni.
Arra nem gondoltatok, hogy attól támcsapágy a támcsapágy, hogy támasztja a tengelyt? Ha radiális a terhelése a tengelynek, akkor radiálisan támasztja, ha axiális, akkor axiálisan.
Alátámasztáson kívül minél kisebb súrlódási ellenállással biztosítani a tengely forgását ========== Erőátadás szempontjából mi a különbség a sikló és a gördülő csapágyak között?
A siklócsapágyaknál az álló és a forgó elemek egymáson elcsúsznak, a gördülőcsapágyaknál gördülőelemeket használunk
Terhelés szempontjából hogyan csoportosíthatók a csapágyak?
no akkor bontsuk külön és úgy még értelmesebb lesz: "Forgómozgást végző tengelyeknél és gépszerkezeteknél a mozgás vezetésére" ezek a radiális csapágyak "a tengely megtámasztására szolgáló gépelemek a ...csapágyak"
Eccer jött egy mókus, aksicserére.Kérdezem, van-e az autóban riasztó, kódos rádió, kp zár?Á, ebben nincsen semmise.Jó, akkor saru le, aksi ki-be, saru fel...ordít a sziréna, mint állat...aszongya az ember,mi ez?Mondom, hogy a riasztó...ne mondjam már, mert ebben nincsen...
Én meg száraz, rozsdás, begyógyult kinyomócsapágyra tippelek, egyszer szivatott egy ilyen. 1-2 alkalommal nem forgott kinyomáskor, hanem csúszott a kuplungrugókon, és érdekes visító hangja volt. Aztán ha egyszer megmozdult, utána már forgott, amíg megint nyugton nem hagyták pár órára. Mondjuk amikor forgott, akkor meg kinyomócsapágy-hangja volt. :) Aztán meg a fene tudja, de nagyjából mindegy, úgyis rá kell nézni a kuplungra.
tudod milyen egy támcsapágy? tengelyek extrém Axiális irányú terhelése esetén alkalmazzák, esetenként kiváltható ferdehatásvonalú golyós, vagy kúpgörgős csapágyazással. melyik nyelestengelynél van ilyen?
A féltengelyre gondoltál , vagy a kerékcsapágyra ? Nekem úgy tűnik hogy a kuplung környékéről jön a hang .Hiába viszem szerelőhöz , mivel viszonylag ritkán csinálja , pont a szakinak nem fogom tudni megmutatni a zajt
sziasztok! remélem van közöttetek nagy autószaki mert nemtudom mi lehet a baj a seat leonommal. mert néha ha tolatok esetek 80%ába lefullad és úgy h tövig nyomva van a kuplung, és eddig kétszer 1esnél is előfordúlt de alig lehet kiszúrni h lefuladt mert be sem rángatózik meg semmi olyan mintha kulcsal állítanám le... a légszűrőt kicseréltem de így is csinálja... akinek van tippje az írjon mert nekem a kuplung elkopása gyanús még...
Van 1 nagy szíjtárcsa, ami 1 35-ös tengelyen van nem kúpos csak -nem akarok nagy hülyeséget mondani- kb 1-2 tized millis illesztéssel van rajta, és ékpályával reteszel és tengelyre merőleges csavarral fixált, kb 15cm hosszan van a tengelyen, és a nehezítő elem benne, hogy 32 éve nem volt fedél alatt. Szóval az a tervem, hogy ha szét kell szedjem levágom a tengelyt és elviszem 1 esztergályoshoz, hogy fúrja ki belőle:)) Az ilyet jobb esetben nagyon nagyon fárasztó, de inkább lehetetlen szétszedni, meg a tengelyt se nagy ügy újat csinálni, mert csak ékpályát kell bele maratni.
Jó Estét Uraim! Van kettő hírem! A maruti még megy! ( a trafó függőlegesen van) A másik csak egy rövid történet! Egy ember a múlthéten (csütörtökön) megkeresett, hogy az autónak lejárt a műszakija de!!!!!!! nem akar sok pénzt költeni csak annyit, hogy át menjen. Gyors számolás 24000 huf vizsgadíj és még semmit sem csináltam. Az autó körbe fóliázva, kipufogó végig nyitott és azért , hogy még jobban menjen katalizátor sincs rajta. (59 KW) A csáposra alig lehet ráállni olyan alacsony. A légzsák lámpa világít állandóan.!!! ÁÁÁÁÁÁÁÁ ennyit nem költök, ez volt a válasz mert ajánlottak neki egy embert aki elintézi a problémákat. És most jön a java: ma jön ember, hogy valamit elbasztak rajta mert qurvára kopog az eleje, pedig csak átvitték a soron semmit nem csináltak rajta! Felemelem és majd kiesik a kerék mert a kerék csavarok nem voltak meghúzva!! Ekkor eszembe jut, hogy pl.engem elküldtek mert az ablak mosó nem működött, vagy az autó esztétikai állapota miatt. vagy az első irányjelző sárga izzója elég fakó (szemre). Ennyi jutott hirtelen eszembe. Most pedig iszom egy sört mert az ember biztosan nem fogja sokallani ha kérek a kerék meghúzásáért 1000 huf-ot. Jó éjt
Megmértem, a generátornál 14,5V az akkuknál 12,5V Hmm... gondoltam meg nézem a műszertáblán az ampermérőnél is, épp hogy hozzáértem rögtön 45A töltőáramot mutatott -dögöljek meg, ha ez nem javítás kézrátétellel :DDD Szóval az 1ik kábel volt kontóakthibás az A-mérőn.
Szerintem kösd ki a fenébe, vagy rakjatok bele egy újat. Esetleg keresd meg hogy hol van elvágva a kötegben vagy a gyújtáskapcsoló környékén a 15-láb drótja és kösd ki a riasztót onnan.
Nem induló Toyota... Végül is nagy valószinüséggel a riasztó bolondult meg, a műszerfal mögött rátaláltam egy komoly HPB 2-es Meta riasztóra. Úgy tünik őkelme blokkolja a +15-öt. A tulaj nem tudta hogy riasztó van a kocsiban !? most várom hogy hoz egy másik kulcsot, vagy a papirok között a riasztókódot ha megtalálná. DE. Ha ez nem jön össze, Valakinek leirása hogy melyik kivezetés szolgál a motorblokkolásra ennél a riasztónál? Ahogy nézegetem a leirását a karosszériavédelem külön van a motorblokkolástól, talán nem kéne az egészet kinyirni.
sziasztok.nekem egy skoda 120-assal gyűlt meg a bajom:-Dés szeretném a segítségeteket kérni.fékbetéteket kell cserélnem. az elsőket még sikeresen megoldottam,viszont a hátsóknál elakadtam.még azt se tudom hogy hogyan fogjak hozzá.valaki esetleg ha tudna segíteni ,leírással,tanácsokkal,nagyon megköszönném.msn: baskatibor@freemail.hu skype: Baska Tibor előre is köszönöm szépen a segítségeteket
409! Persze, ott volt a fesz, esélyes a benzinpumpa, de a MIL lámpa zavar, és hogy az ECU nem engedi magát diagolni. Holnap első lesz megnézni hogy valóban nincs hibajel az ECU-tól, vagy esetleg kiment az izzó? (LED?)
Van benne valamiféle riasztó, de hogy csak úgy menet közben leállitja? Ennek a riasztónak a biztijét is megnéztem, ez is OK. Nem tudom még mit tilt le, ha azt feltételezem hogy a benzinpumpát még elmegy ,de az ECU áramellátását ? Nagy marhaság lenne. Mindez persze csak akkor ha riasztó baj van.
Még egy kicsit a Toyotáról! Az imént olvastam az Autotechnika újságban a nem induló Pug. ról. Itt ugye egy BSI relé volt a ludas, de szöget ütött a fejembe, hogy amikor a Toyotánál a relétáblát néztem a a müszerfal alatt, van ott egy un. gyújtásrelé, (ez kattan gyújtásráadáskor) van egy másik gyújtásrelé (leirás szerint) ennek üres a helye, és van egy "leválasztórelé". Ennek mi a szerepe, és müködése? Tud erről Valaki infót?
Üdvözlet a Szakiknak! Toyota Corolla Terra 2004-es 1.4-es 4ZZU motorral. A tulaj elmondása szerint menet közben egyszer csak leállt a motor. Az első gyors diag, nem ég a motorhiba ikon a müszerfalon, a müszer nem csatlakozik a motorvezérlőhöz. (Bosch M 9.7) A többi vezérlőt felismeri (ABS pld) tehát nem lehet műszergond. Úgy tünik nincs feszültségellátása az ECU-nak. A biztositékok relék jók, gyújtáskapcsoló jó, semmi csatlakozási érintkezési problémát nem látok. Az üzemanyagszivattyú reléjét áthidalva nem hallom a működését, ezért ugyan leállhat, de nem magyarázza a diagproblémát. Ha Valakinek van esetleg ehhez a vezérlőhőz rajz, elküldhetné. A tűk bekötése, számozása kellene. Na meg persze egy-két jól irányzott tipp! :-) Honnan támadjak holnap! Köszi előre is!
Fura hangokat halok Nissan Almera N16-os 1.5 benzines 2005-ös évjáratú autómból.Úgy írnám körbe a problémát hogy az autó hibátlanul működik egész nap ,aztán este leteszem ,és reggel indulásnál ahogy csúsztatom a kuplungot fura nyekergő hang (ÚÚÚÚÚÚÚ) kb 2-3 másodpercig ,aztán jön az első kereszteződés ,megállás ,újra indulás ,hang ismétlődik a kuplung csúsztatásánál ,aztán többet nem csinálja egész nap ,majd este leteszem és reggel minden kezdődik előröl .Kb 3 hónapja megy ez így ,azóta nem fokozódott és nem is enyhült a hang.Első gyanúm a fék volt ,arra gondoltam hogy enyhén befog ,de tartok attól hogy ez a hang inkább a kuplung ,váltó környékéről jön.Van e valakinek ötlete,tapasztalata hogy mi lehet ez??
Behúzót kézifékkel sebességbe téve a váltót ,csúsztat kuplunggal , a mozdulatlan autóval szintén elő tudom idézni ezt a nyekergő hangot .
Gariban visszahoztak egy Lagunát aminek javítottuk az indítóját, hogy nem indul. Start/stop rendszer. Próbálom-próbálom, mindig indul. Ember beül, neki nem indul. Mondom, mi lenne, ha a gombot be is nyomná a rámutatás helyett?? -Jé, így indul. 6éve használja, napokig tologatták.
Nincs színültig olajjal, szárazra kerül a tekercs és azt nem szereti. Ladákéból meg szokott szivárogni is, mert elég sokszor nem túl jól van ráperemezve a bakelitre.
Van, hogy újra menteni kell. Szerdán mentettem egy 410D mercit. Másnap telefonáltak, hogy megint lerobbant. Telón megbeszéltük, hogy megpróbálja úgy, hogy ne fogyjon ki a dízel, azóta nem szólt. :)
ehhez kepest az okamynirodaban a hölgy nagyon stressztürö :-D
penteken 11h45-kor beallitottam (12h kor zarnak), hogy itt van 3 vizsgaigazolas es egy nemet jogositvany. (en alapbol elkuldtem, volna magamat a jo edes anyamba...), de a holgy telefonalgatott, es mindent elintezett
Tehát a többség csak vizsgára készíti fel az autóját, addig meg megy amíg megy. Se gátló, se fék, gömbfejek, stb... Viszont, ha hibátlan is az autó, akkor lejárt műszakival egy tapodtat sem mehetsz:(
oda fele adtam a hulyet: beszelgetes: REndor: hol a regisztracios matrica? EN: Mi? R: 2006-s a kocsi, kene lenni a szelvedo jobb also sarkaban egy regosztracios matricanak En: hmmm.
Rendor 2: ugy vettek? Rendor 1: nem, ujonnan vettek
Rendor 1: szevedo cseres volt? En: ja, tenyleg igen. rendor1: mikor? en talan 2007-ben (rajta van a 2009-s cseh matrica..) rendor 1: es nem vagtak ki a matricat? en: hat nem tom
rendor 1: hat tudja, hogy igy le kell venni a ocsirol a rendszamot? en: ???
rendor 1: na akkor mi most nem talalkoztunk. be kell menni az okmanyirodaba es kerni egy ujat. Ha nincs meg a matrica, akkor valoszinuelg rendzsamcseres lesz.
(visszafele csak megneztek es mondta, hogy jun 12-n lejar a muszaki es potoljuk a matricat. tehat az nem szivozott...)
Hát igen,ha lejárt a műszaki érvényesség,onnantól az autód egy roncs,csak útvonal engedéllyel mehetsz el vizsgára,ha balesetezel akkor "egyből fejlövés",de amíg érvényes a forgalmid bármilyen szutyokkal mehetsz:(( Érdekes dolgok ezek!!!
jövök haza. benzinkut elott all egy ilyen clio (http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/clio/renault_clio-2586638) nyitott motorhaztetovel.
par perc mulva jon a csako es keri a kutast hogy segitsen, nem megy a kocsi es vmi folyik belole. (vegeztem a guminyomasellenorzessel es odamegyek)
1, a benzincso gyorscsatlakozasa ment szet es benzin nelkulk az sem megy ( 2, kocsiban belul eszmeletlen por (olyan komuves auto szeru)) (3, akksin nincs kupak) 4, jobb elso lengescsillapito szara eltörve, kerek ferden.
benzincso osszetolasa utan ment a motor, ok meg akartak tovabbindulni (kertem varjanak 20percet... ha mar az uj gatlo draga...)
persze NKH szerint ez biztos rendben van, csak az en automrol akartak mult heten oda es visszafele is levenni a rendszamot a horvat hataron, mert nem volt a szelvedon regisztracios matrica...
Azt hiszem jobban járok ha felgyújtom ezt a sz...t, vagy a kardomba dőlök. Akkor leveszem és megrázom, hogy olajos-e. Made in románia a tipusa. Egyébként jól emlékszel a fekvését illetően. Viszont most megráztam a régi fektetett maruti trafót, és az is olajos. Na erre varjál gombot.
Na,csak bonyolódik az élet,szóval vettél rá egy lada trafót. Azt meg se kérdezem hogy ugye állítva szerelted rá,mert ha nem az nagyon meg fog viccelni ha tényleg az. Az eredeti lada trafók olajosak,azt nem lehet fektetve szerelni, de ha jól emlékszem a Marutiba pont fektetve van a helye.
Ez nem gáz. Arra gondoltam, amit szét kell húzni, és alatta van a szerszámtartó. Ez azért nem jó, mert utaztatni kell és ahhoz a full fiókos a legjobb.
Nekem is lenne kérdésem. Szerszámkocsit akaródzok venni. Új, használt, nem kikötés. Görgős, fiókos, fix tetejű legyen. Ezt találtam legolcsóbban. Esetleg ha tud valaki jobb beszerzési forrást, az kérem ne tartsa magában. Kösz!
Kedves Tanár Úr! Tegnap este írtam ezeket csak túl sokat írogattam, bocsánatot kérek! LÁSD: Igen ezt a fontos elemet kifelejtettem! Nem hiszem, hogy üzem anyag probléma van, mert a gyertyák szárazak, a féktisztítóra sem reagál, nagy gázra had szellőzzön ki, arra se. Már a szelep hézagot is néztem, de az is jó. 1 órája beindult pöcre azóta ha kulcs a zsebembe megcsörren már jár a rohadék. Dunsztom sincs miért indult be, de azóta is jó. Nem merem haza adni nehogy úgy járjak mint tegnap, hogy mehetek menteni. Most már újak : megszakító, kondi, trafó, rotor,fedél. gyertya. Ja és egy fontos dolog még. Le van szerelve a légszűrő ház így aztán a levegő hiány kizárva. És ha beindul úgy jár mint egy doxa óra.
Hasonlót produkál egy szamuráj, szintén a suzukitól, csak az el is bírt indulni, utána állt le. A gyujt.kapcs-tól a trafóhoz menő vezetéken volt egy gyári csúszósaru, abban volt valami nyálkás matyi. Csatit kiiktattam, okés lett a jószág. Persze előttem már cserélték a szokásos gyújtás alkatrészeket.
Namost ha esetleg leírtad volna egyszerre, hogy miket cserélgettél, meg hagytál ki a rendszerből, akkor azért kicsit egyszerűbb dolgunk lett volna. Hagyományos Lada trafó jó lesz így ahogy van.
Értem vagyis sejtem amit mondasz, csak én azt a trafó kicseréltem egy mezei régi ladára való új trafóra, amire 12 volt van ráírva. A régi ladákon sem volt semmi hókuszpókusz: megszakító,kondi, trafó. Nem jól gondolom???? És mióta ez az összeállítás van (kényszerből ) mert a gyári trafó drága azóta indul. Lehet, hogy a régi trafó+ellenállás duó volt a bűnös csak. Szerinted így nem lesz jó? Nem az eredeti trafó!!!!! Vagy keressek régi 105-120-as skodri trafót? Úgy emlékszem az is ilyen ellenállásos szisztéma volt.
Szia Az ellenállást kösd bele szépen vissza, mert azzal egybe van méretezve a trafó áramfelvétele. Nem lehet kihagyni belőle. Szerencsétlen megszakítót pillanatok alatt elpusztítja az a rengeteg áram, ráadásul a kondi se arra van méretezve így erős anyagvándorlást okoz az érintkezőknél. Egyedül az indítás idejére lehet áthidalni,de akkor meg nincs meg a 12V az indító áramfelvétele miatt. Úgy értelmezd kb hogy a trafó az ellenállással 12 voltos, anélkül magában csak kb 9 voltos. Indításkor megengedett egy kis túlterhelés mert azt még kibírja,de ahogy az indító nem megy akkor már csak ellenálláson keresztül működhet.Indításkor a leesett feszültséggel is megvan bőségesen a gyújtófeszültség. Ezen ne változtass, ezt így találták ki. Ne csodálkozz ha nem akar így menni,pár perc járatás után már beég a kalapács. Reszeld simára /nem csiszoljuk!!!!/ és az ellenállással jó lesz.
Jó reggelt Tisztelt Kollégák! Az én drága barátom (maruti) úgy indult ma reggel, hogy az autótól 10 méterre megálltam, a slusszkulcsot laza mozdulattal megráztam és az autó úgy indult ahogy kell: pöcre!!! Végül is a gyújtásnál a gyújtókábelek kivételével mindent kicseréltem így lehet, hogy valamelyik hibás volt. A trafónál lévő porcelán ellenállást, és az önindítótól jövő + energiát is kihagytam, csak a gy.kapcs. tól jövő 15-ös és a megszakító 1-es van felhasználva. Abból gondolom, hogy így is jó lessz hiszen a ladák is így mentek annó. Ezt a feszültség esést még megnézem a primer oldalon, az alaplapnál lévő test vezeték jó! Végül is egy fontos dolgot kínomban elfelejtettem meg írni! Volt olyan hogy pöcre beindult majd 5 mp. után leállt mintha elvágták volna és utánna nem indult 1-2 percig hiába indítóztam kisgáz-nagygáz-szívatóval. Utána viszont úgy indult mintha semmi sem történt volna.
Ha majdnem minden új, akkor hátha már csak valamelyik régi alkatrész rossz:-).
Amiket meg kellene nézni:
1.gyújtás primer oldalon negatív feszültségesés.Ráadod a gyújtást, a megszakító zárva, és megméred az akku negatív pólusa, valamint a trafó 1-es kivezetése közötti feszültségkülönbséget.Ha minden jó, akkor ennek 0,1V alatt kell lennie.Miután Nálad ez nem lesz jó, meg kell majd forrasztanod az elosztó és a trafó1 közötti vezetéket, az alaplap átvezető kábelét*, és az új megszakító vezetékét is(!).
Természetesen előtte végig kell nézned/mozgatnod szakadásra/testzárlatra ezt a részt - szakadás valószínűbb(hol van megszakítás, hol nincs).
2.Gyertyakábelek állapota, szigetelésre, ellenállásra, szakadásra is.Az, hogy a gyertyánál kívül van szikra, az önmagában kevés...nyomás alatt is kell lennie, belül.Lehet, hogy 7-8mm-t simán ugrik, mégse fog indulni, mert nyomás alatt nagyobb szekunder feszültség kellene áthúzni a gyertyahézagot, mint ami a nagy ellenállású/szakadozott kábelen át bír menni(megszakítós gyújtásnál teljes szekunder körön 10-15Kohm-nál nagyobb ellenállás ne nagyon legyen).
Ha drasztikussá válik a hang ,vagy erösödik ,zakatol,akkor javitás vagy csere.Más estben: vedd hangosabbra a zenét ! Mennyi a kilóméter benne?Az én régi nissan t12 -esem is szól ,közel 300 ezernél .Most csináltam egy focust ,320 nál már az is sipol.Céges mitsu 470-nél alig hallható.De mind teszi a dolgát hibátlanul!Tehát ha sok a kilométer :hadd szoljon!
Szia Nincs rajta véletlen egy porcelán ellenállás a trafó környékén? Szokott lenni azokon egy ilyen 1-2 ohm-os ellenállás. Az szokott megszakadni és akkor csinál ilyen hol megy hol nem megy attrakciót.
szerintem még most kellene szétborítani és megkeresni a hibát, ha valóban csak halk a hang akkor még menthető. minden váltó javítható ha van hozzá cucc, az egy másik tészta hogy, anyagilag megéri vagy nem.
Lenne egy kérdésem így látatlanban, a probléma a következő:
A váltó kizárólag negyedik fokozatban halk süvítő hangot ad. Semmi drasztikus, csak hallani valalmit, ami a fordulatszám növelésével tovább erősödik.
Szerelő még személyesen nem látta, egy embert megkérdeztünk, ő azt mondta, hogy lehet hogy némi olaj beletöltés megoldja a gondot, ha nem akkor az egészet cserélni kell, mert javítani nem érdemes. Igaz ez? Részenként nem javítható a váltó?
Az autó elég ritka, Nissan 100NX GTI, szóval ha új váltó kellene annak beszerzése eléggé nehézkes.
Szerintetek mi lehet az a hang, mennyire lehet komoly a baj?
Szia! Ha csak alapon képes indulni, és a gyertyák is szárazak lehet alacsony benzinszintre gondolni. A vékony visszafolyócsövön áramlik az üzemanyag járó motornál? Van egy kis szűrő a befolyócsonk alatt, esetleg eldugulhat. Konkrétan jártam úgy, hogy a tűszelepet valami kis gumidarab eldugitotta, néha leállt a motor, de legtöbbszőr jól ment. ( leállás a tulajnál általában) Jól megbonyolitották azt a karbit a jap-indiaiak.
Igen ezt a fontos elemet kifelejtettem! Nem hiszem, hogy üzem anyag probléma van, mert a gyertyák szárazak, a féktisztítóra sem reagál, nagy gázra had szellőzzön ki, arra se. Már a szelep hézagot is néztem, de az is jó. 1 órája beindult pöcre azóta ha kulcs a zsebembe megcsörren már jár a rohadék. Dunsztom sincs miért indult be, de azóta is jó. Nem merem haza adni nehogy úgy járjak mint tegnap, hogy mehetek menteni. Most már újak : megszakító, kondi, trafó, rotor,fedél. gyertya. Ja és egy fontos dolog még. Le van szerelve a légszűrő ház így aztán a levegő hiány kizárva. És ha beindul úgy jár mint egy doxa óra.
Hát ja, levegő is kell hozzá. :) Jó alaposan elpiszkolódott levegőszűrő, elállítódott szivató vagy ilyesmi, amitől túldúsul. Ilyenkor, ha semmiképp se indul, lepadlózod a gázpedált és úgy maradsz, nix pumpálás, attól legtöbbször beindul.
ez tipikus uzemanyagszuro dugulas. mikor sok uza folyik at, eltomodik teljesen a beszukult keresztmetszet, leallitaskor "megnyugszik" visszaul keves meg mozogni tudo kosz, es enged kicsi ataramlast........
Semmi nem tapasztalható, megy ahogy a 3 henger csak mehet. Bár most van egy új észrevételem, és pedig az, hogy ha a gázra lépek akkor nem indul. Ha gáz nélkül indítózok jó hosszan akkor beindul és utána megy rendesen. Ebben a pillanatban jut eszembe: vajon nem "pálinkát" tankolt az ember?
Sziasztok! segítséget kérnék! öreg zastavám mostanában elég sokat rakoncátlankodik, főleg ha egy nap sokat megyek vele, egy idő után hirtelen elkezd fulladni gázadáskor. Le kell állni alapjáraton szépen jár a motor de ha odalépek a gázra fullad, nem veszi. Hagyni kell alapjáraton pár percig és aztán valamiért megjavul. Csak elég cink mikor a főút kellős közepén döglik meg. Karburátort szétszedtem már nem volt eldugulva. Valami ötlet?
A beteg Maruti névre halgat. Teljesen mezei gyújtás ohne elektronika, teljesen eredeti még a trafó.A hétvégén húzták hozzám, hogy nem indul. Egy félórás keresgélés után indult. Haza adtam, hogy nincs ennek semmi baja. Píízt nem kértem érte!!! (szerencsémre) Tegnap 5 km után megállították és újra már nem indult, mert nincs szikra!!!(én állapítottam meg) Ma reggel új megszakító, mert gyanúsan néz ki + 1 új trafó,= a szikra akkora, hogy ökör sütéshez is elegendő, na gondoltam most már jó!!!!!!!! Nem indul!!!! persze benzin van!!!! A 15-ös láb folyamatosan kap gyújtás ráadása után + direktet is adtam az akku +-ról áramot de nem indul. A gyertyáknál is van szikra! Na itt sírtam el magam, hogy ilyen nincs. NEEEEM INDUUUUUL. Ebéd után próba és 1 pöcre indult úgy, hogy az ebéd előttihez képest csak én változtam (jó laktam) az autóhoz senki nem nyúlt. És én már azt hittem, hogy ilyen autónál más nem kell, csak benzin és szikra. De neeem ehhez valami még kell.
Biztos belevaló a trafó? Az elektronikus gyújtások trafója sokkal kisebb ellenállású, mint a megszakítósoké, viszont beépítik előszeretettel a megszakítóhoz is, mer csak. Ohmmérő, 3-4 ohmnál többnek kéne lennie, ha megszakítóhoz való.
Jó reggelt Urak! A reggeli kávé mellé egy kérdés! Adott egy ótó aminek már sokadik megszakítóját cserélem természetesen kondival együtt. Nem lehet, hogy trafó hiba miatt kell sűrűn cserélni?
Értem a célzást;) . Hidd el eleinte engem is zavart :-) Az élet viszont ilyen , vannak új dolgok és 1 idő múlva ráragad az emberre. Aki 10 újjal gépel , 9el keres 1el üt örül ,hogy össze hozza valahogy a mondanivalóját .;-) Engem is idegesít sok hülyeség de nem vagyunk 1formák. pl kisbetűvel nem ,,illik + szólítani, stb és felesleges kiírni : meg = + egy = 1 stb-stb Én még ,,új,, vagyok, elolvasok mindent, nem finnyáskodok;) de igyekszem olvashatóan írni ,hogy elolvassanak engem is ..............;)