Van három vándorunk.Elfáradnak, megéheznek, betérnek egy fogadóba.Esznek, isznak, majd kérik a számlát.A fogadós mondja, hogy 30 ft.
10+10+10=30
Megköszönik, elmennek.Kis idő múlva a fogadós hívja a fiát. -Fiam, véletlenül becsaptam a vándorokat, csak 25 ft-ot kellett volna fizetniük, itt van 5 ft, szaladj utánuk, add nekik vissza.A fiú útközben gondolkodik. -Visszadok nekik 3 ft-ot, még így is örülni fognak, kettőt elteszek magamnak.
Ezért kellett volna az én megoldásomat beadnod (5767-es üzenet), bár az másért keltett volna gyanút (túl szép). A legjobb stratégia megérteni a megoldást és saját szavaiddal leírni. Ha pedig valami nem világos, kérdezni és agyalni, ameddig nem világos.
a14= na most ugye ezek azt jelentik,hogy a1-első,második,harmadik,negyedik megoldása.
de az indexekkel voltak a gondok,és amikor megkérdezte a tanár,hogy mi ez az a11,12,13 14 nem tudtam rá válaszolni,illetve mondtam neki,h a1 4 megoldása,de neki az nem tetszett hogy nem így van jelölve: a1'=, a1''= , a1=''', a1''''
Amit kb 1 hete írtam ide a -12,75-ös mértani sorozat,azt pedig nem fogadta el ,mert nem értettem,amit írtatok,tehát azért mondom,hogy nekem nem egyetemi szinten kell,hanem lépésről lépésre mit miért írtok hogyan........stb.
A felkínált megoldások középiskolai (vagy inkább általános) iskolai szintűek voltak, amilyen a feladat is. Ha valamelyik lépést nem értetted, meg kellett volna kérdezned! Ha egyik lépést sem értetted, akkor sok a lemaradásod, de ezen is tudunk segíteni, hiszen erre van ez a fórum.
Szeretném jelezni,hogy nem azért kértem segítséget az oldalon,hogy te kritizálj engem,ahogy észrevettem,nagyon szereted osztani a népet.A lényeg az,hogy én nem azt mondtam,hogy a tanárom tévedhetetlen,csak valakinek válaszoltam,arra amit írt,és akkor még nem olvastam végig,hogy ki milyen megoldásokat vázolt nekem.
Ha pedig nincs türelmed a fiatalsághoz,,akkor menj valami másféle fórumra veszekedni,és elvenni a diák kedvét az élettől is.
Sajnos a tanárodat még nem választották pápáva, de ha meg is tették volna, akkor is csak a hit dolgaiban lenne csalhatatlan, nem pedig a mértani sorozatokban. Vagy te értetted félre.
Legalább hárman leírtuk neked a megoldást, ha az nem segít, akkor lehet, hogy egy (élő, nem dróton áti) korrepetítor segítségét kellene igénybe venned.
Én nem keveredhettem el,nekünk a tanár írta fel a táblára az egészet,és mondta,hogy csütörtökre fejezzük be.....
Amit kb 1 hete írtam ide a -12,75-ös mértani sorozat,azt pedig nem fogadta el ,mert nem értettem,amit írtatok,tehát azért mondom,hogy nekem nem egyetemi szinten kell,hanem lépésről lépésre mit miért írtok hogyan........stb.
Nem értek egyet azokkal, akik túlbonyolításról beszélnek. Persze a feladatnál mindegy, hogy melyik tagot nevezzük elsőnek, mert végső soron a teljes (két irányba végtelen) mértani sorozat a kérdés, amit meghatároz bármelyik tagja és a kvóciense, legalább is eltolás erejéig. Másfelől ezen indoklás szükséges a javasolt egyszerűsítéshez, tehát amit nyerünk a vámon, azt elveszítjük a réven.
Én értékelem, hogy az első egyenlete pontosan a feladat szövegét tükrözte. A második egyenlete viszont nem, ez volt a hiba, nem a túlbonyolítás. Lásd az előző üzenetemet.
A második egyenletet rosszul írtad fel. Ugyanis nem az eredeti sorozat második tagjáról van szó, hanem a három egymást követő tag közül a másodikról. Tehát a második egyenlet helyesen:
4.Egy osztályban a diákok két idegen nyelvet, angolt és németet tanulnak. Angolul az osztály 80%-a, németül az osztály 50%-a tanul. Tizenkét diákmindkét nyelvet tanulja, és mindenki tanul legalább egy idegen nyelvet. Hánydiák van az osztályban?
Legyen x a diákok száma az osztályban. 80% angolul tanul, azaz 0,8x számú diák jár angolra. 50% németül tanul, tehát 0,5x számú diák jár németre. Összesen 0,8x + 0,5x nyelvórán vesznek részt. Az ám, de 12-en mindkét nyelvet tanulják, őket duplán is összeszámoltuk, vagyis az előbbi összegből ki kell vonnunk azokat, akiket duplán is számoltunk. Ezzel megkaptuk az osztály tanulóinak számát:
0,8x + 0,5x - 12 = x
Már csak meg kell oldani az egyenletet. Nekem x = 40 jött ki, azért ellenőrizd le, nem számoltam-e el magam! Így tehát 0,8*40 = 32 diák tanul angolul (ebből 32-12 = 20 diák csak angolul tanul), 0,5*40 = 20 diák pedig németül tanul (közülük 20-12 = 8 diák csak németül tanul. 32 + 20 - 12 = 40, vagy 20 + 8 + 12 = 40, tehát meg vannak mind!
Egy zsebszámológép árát előbb 30%-kal csökkentették, majd 20%-kalfelemelték. Így 480 Ft-tal lett olcsóbb az eredeti áránál. Mennyibe kerülteredetileg a zsebszámológép?
"Egy 6 cm élű kocka minden csúcsát levágjuk egy-egy olyan síkkal, amely acsúcsból induló éleket a csúcstól 2 cm távolságra metszi. Állapítsd meg akeletkezett test csúcsainak, éleinek, lapjainak számát!"
Lécci lgalább erre ne mondd, hogy nem tudod összeszámolni!
Volt a kockának
6 lapja,
12 éle,
8 csúcsa.
A farigcsálással keletkezett még
régi csúcsonként 1-1 új lap (igaz?)
régi csúcsonként 3-3 új él (igaz?)
régi csúcsonként 3-3 új csúcs, de itt a régi csúcsok elvesztek, tehát a csúcsok száma régi csúcsonként 2-2-vel nőtt. (igaz?)
Az szorzásokat-összeadásokat hadd ne végezzük el! ;-)
Sziasztok 13 éves lány vagyok és van 5db matek feladatom ami 2 nap múlva kellene iskolába, sajna én nem tudom őket megoldani és 1-est sem akarok kapni. Ha bevisszük (házidolgozat) akkor egy 5-öst kapunk érte. Lécci aki tudja oldja meg nekem, levezetve, részletesen.1.Nyári táborozásra 252 tanuló érkezett. A fiúk és a lányok aránya 3:4 volt. Egyheti táborozás után a lányok egy részét elvitték kirándulni. Ezután a táborbanmaradt fiúk és lányok számának aránya 6:5-re változott. Hány lány ment elkirándulni?2.Egy zsebszámológép árát előbb 30%-kal csökkentették, majd 20%-kalfelemelték. Így 480 Ft-tal lett olcsóbb az eredeti áránál. Mennyibe kerülteredetileg a zsebszámológép?3.Egy 6 cm élű kocka minden csúcsát levágjuk egy-egy olyan síkkal, amely acsúcsból induló éleket a csúcstól 2 cm távolságra metszi. Állapítsd meg akeletkezett test csúcsainak, éleinek, lapjainak számát!4.Egy osztályban a diákok két idegen nyelvet, angolt és németet tanulnak.Angolul az osztály 80%-a, németül az osztály 50%-a tanul. Tizenkét diákmindkét nyelvet tanulja, és mindenki tanul legalább egy idegen nyelvet. Hánydiák van az osztályban?5.Egy cég felmérést készít üzletei forgalmáról. Az egyik üzletben 3 fajtaárucikket árulnak: A-t, B-t és C-t. Az eladó így számolt be a napi forgalomról.„Az üzletben 50-en fordultak meg, közülük 15-en nem vettek semmit. Az Aárucikkből 15-en vásároltak, a B-ből 14-en,a C-ből 12-en. 6 vevő vásárolt A-bólés B-ből, egy vevő B-ből és C-bıl, 3 vevő C-ből és A-ból, 2 vevő mindháromfajta áruból.” Az árukészlet és a pénztár rendben van. Hol a hiba abeszámolóban?Köszönöm