Keresés

Részletes keresés

prolarka Creative Commons License 2010.11.10 0 0 5809

Ez csak azt mutatja, h nem hisz(mint cselekedet), hanem tud a hittel kapcs.-ban mindent. Vagyis jól hiszi, h nem hisz. Ellentmondás nélkül. Nem?

Előzmény: Törölt nick (5803)
NevemTeve Creative Commons License 2010.11.10 0 0 5808

Olyan számokat ad össze, amiket nem kellene.

Eredetileg 31 tallér volt, és most is annyi van: 25 a fogadósnál, 3 a vendégeknél, 2 a fiúnál.

 

Jobban kifejtve: Nem azt kell nézni, 3*9  +2 <> 30, hanem azt, hogy 3*9 = 25 + 2

Előzmény: firmitudo (5807)
firmitudo Creative Commons License 2010.11.10 0 0 5807

Sziasztok!

Hol van itt a hiba? Talán magában a kérdésben?

 

Van három vándorunk.Elfáradnak, megéheznek, betérnek egy fogadóba.Esznek, isznak, majd kérik a számlát.A fogadós mondja, hogy 30 ft.

 

10+10+10=30

 

Megköszönik, elmennek.Kis idő múlva a fogadós hívja a fiát. -Fiam, véletlenül becsaptam a vándorokat, csak 25 ft-ot kellett volna fizetniük, itt van 5 ft, szaladj utánuk, add nekik vissza.A fiú útközben gondolkodik. -Visszadok nekik 3 ft-ot, még így is örülni fognak, kettőt elteszek magamnak.

 

10   10   10

 -1   -1   -1

-------------

  9 + 9 + 9=27+2 = 29  és akkor hol az 1 ft?

 

Köszönöm.

XtraP Creative Commons License 2010.11.10 0 0 5806

Elég különös. A másodfokú egyenlet két megoldása az nála x' és x'' ? No mindegy.

Előzmény: Renna20 (5804)
Gergo73 Creative Commons License 2010.11.10 0 0 5805

Ezért kellett volna az én megoldásomat beadnod (5767-es üzenet), bár az másért keltett volna gyanút (túl szép). A legjobb stratégia megérteni a megoldást és saját szavaiddal leírni. Ha pedig valami nem világos, kérdezni és agyalni, ameddig nem világos.

Előzmény: Renna20 (5804)
Renna20 Creative Commons License 2010.11.10 0 0 5804

Egyetlen probléma volt! mégpedig : a11=

                                                          a12=

                                                          a13=

                                                          a14=   na most ugye ezek azt jelentik,hogy a1-első,második,harmadik,negyedik megoldása.

 

de az indexekkel voltak a gondok,és amikor megkérdezte a tanár,hogy mi ez az   a11,12,13 14     nem tudtam rá válaszolni,illetve mondtam neki,h a1 4 megoldása,de neki az nem tetszett hogy nem így van jelölve: a1'=,     a1''= ,     a1=''',    a1''''

Ezt nem értettem először.

És mégegyszer köszi.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Gergo73 (5802)
Gergo73 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5802

Amit kb 1 hete írtam ide a -12,75-ös mértani sorozat,azt pedig nem fogadta el ,mert nem értettem,amit írtatok,tehát azért mondom,hogy nekem nem egyetemi szinten kell,hanem lépésről lépésre mit miért írtok hogyan........stb.

 

A felkínált megoldások középiskolai (vagy inkább általános) iskolai szintűek voltak, amilyen a feladat is. Ha valamelyik lépést nem értetted, meg kellett volna kérdezned! Ha egyik lépést sem értetted, akkor sok a lemaradásod, de ezen is tudunk segíteni, hiszen erre van ez a fórum.

Előzmény: Renna20 (5797)
Renna20 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5801

oké,köszönöm szépen így már menni fog!!!!!

Előzmény: mmormota (5800)
mmormota Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5800

Teve és magyarpityu részletes megoldást adott.

 

Én és Gergo73 megmutattuk azt is, te hol rontottad el. Nem nagyon látom, mit lehetne még hozzátenni. 

Előzmény: Renna20 (5797)
Renna20 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5799

Szeretném jelezni,hogy nem azért kértem segítséget az oldalon,hogy te kritizálj engem,ahogy észrevettem,nagyon szereted osztani a népet.A lényeg az,hogy én nem azt mondtam,hogy a tanárom tévedhetetlen,csak valakinek válaszoltam,arra amit írt,és akkor még nem olvastam végig,hogy ki milyen megoldásokat vázolt nekem.

 

Ha pedig nincs türelmed a fiatalsághoz,,akkor menj valami másféle fórumra veszekedni,és elvenni a diák kedvét az élettől is.

 

 

Előzmény: NevemTeve (5798)
NevemTeve Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5798

Sajnos a tanárodat még nem választották pápáva, de ha meg is tették volna, akkor is csak a hit dolgaiban lenne csalhatatlan, nem pedig a mértani sorozatokban. Vagy te értetted félre.

 

Legalább hárman leírtuk neked a megoldást, ha az nem segít, akkor lehet, hogy egy (élő, nem dróton áti) korrepetítor segítségét kellene igénybe venned.

Előzmény: Renna20 (5797)
Renna20 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5797

Én nem keveredhettem el,nekünk a tanár írta fel a táblára az egészet,és mondta,hogy csütörtökre fejezzük be.....

 

 

Amit kb 1 hete írtam ide a -12,75-ös mértani sorozat,azt pedig nem fogadta el ,mert nem értettem,amit írtatok,tehát azért mondom,hogy nekem nem egyetemi szinten kell,hanem lépésről lépésre mit miért írtok hogyan........stb.

Előzmény: mmormota (5790)
Gergo73 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5796

Nem értek egyet azokkal, akik túlbonyolításról beszélnek. Persze a feladatnál mindegy, hogy melyik tagot nevezzük elsőnek, mert végső soron a teljes (két irányba végtelen) mértani sorozat a kérdés, amit meghatároz bármelyik tagja és a kvóciense, legalább is eltolás erejéig. Másfelől ezen indoklás szükséges a javasolt egyszerűsítéshez, tehát amit nyerünk a vámon, azt elveszítjük a réven.

 

Én értékelem, hogy az első egyenlete pontosan a feladat szövegét tükrözte. A második egyenlete viszont nem, ez volt a hiba, nem a túlbonyolítás. Lásd az előző üzenetemet.

Előzmény: magyarpityu (5794)
mmormota Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5795

Látom sokan belelkesedtünk, végre valami amit meg tudunk fejteni... :-)

 

Előzmény: magyarpityu (5794)
magyarpityu Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5794

Szia!

 

Túlbonyolítottad!

 

A mértani sorozat elemei:

 

a1

a2 = q*a1

a3 = q*a2 = q*q*a1

 

Ezek összege:

 

a1 + a2 + a3 = (1 + q + q*q) * a1 = 105

 

A második és első tag különbsége:

 

a2 - a1 = q*a1 - a1 = (q - 1) * a1 = 15

 

A második egyenletből: a1 = 15/(q-1)

 

Ezt visszahelyettesítve az elsőbe: (1 + q + q*q) * 15 / (q - 1) = 105

 

Néhány átalakítás után:

 

1 + q + q*q = 7 * (q - 1) --> q2 - 6*q + 8 = 0 --> q1 = 4, q2 = 2

 

Innen két megoldás lehetséges:

 

a) a1 = 15/3 = 5, q = 4

b) a1 = 15/1 = 15, q = 2

 

Tehát:

 

a) 5, 20, 80

b) 15, 30, 60

 

 

Előzmény: Renna20 (5789)
mmormota Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5793

jav

ebben az első tagnak egyszerűen a1-nek kellene lennie, vagyis q(n-1)-1=1   

Előzmény: mmormota (5790)
NevemTeve Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5792

a + aq + aq2 = 105

-a + aq = 15

 

különbség: 2a + aq2 = 90

 

a-t kifejezve: a = 90 / (2 + q2) és a = 15 / (q - 1)

 

90 / (2 + q2) = 15 / (q - 1)

 

90 (q - 1) = 15 (2 + q2)

 

15q2 - 90q + 120 = 0

 

q1= 4, a1 = 5

q2 = 2, a2 = 15

Előzmény: Renna20 (5789)
Gergo73 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5791

A második egyenletet rosszul írtad fel. Ugyanis nem az eredeti sorozat második tagjáról van szó, hanem a három egymást követő tag közül a másodikról. Tehát a második egyenlet helyesen:

 

an - an-1 = 15.

 

Innen már menni fog a dolog szerintem.

Előzmény: Renna20 (5789)
mmormota Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5790

Kicsit elkeveredtél a jelölésekben, azért lett ilyen bonyolult. Normálisan másodfokű egyenletre vezet.

 

Konkrétan a hibád a következő:

"a2-a1=15" ha ez igaz, vagyis olyan jelölésekből indulsz ki ahol ez igaz akkor:

 

"a1q(n-1)-1+a1*qn-1+a1qn=105"

ebben az első tagnak egyszerűen a1-nek kellene lennie, vagyis a1q(n-1)-1=1     

:-)

 

pl. így írhattad volna:

a1 + a1q + a1qq =105

 

 

 

Előzmény: Renna20 (5789)
Renna20 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5789

Egy mértani sorozat három egymást követő tagjának összege 105.A második tagból az elsőt kivonva 15-öt kapunk .Adja meg a sorozatot.  

 

Nem tudom befejezni a feladatot,légyszi valaki segítsen,de ha lehet akkor ezen a "szinten" maradva:)FONTOS!!!

Köszi előre is

 

 

 

I. an-1+an+an+1=105

 

II. a2-a1=15

a1q-a1=15

a1(q-1)=15

  

a1q(n-1)-1+a1*qn-1+a1qn=105

a1qn-2+a1qn-1+a1qn=105

  

a1(qn-2+qn-1+qn) / a1 (q-1)= 105/15

  

qn-2 +qn-1+qn /  q*1= 7             / *(q-1)

 

qn-2+qn-1+qn=7q-7

 

qn/q2 + qn/q +qn= 7q-7              / *q2

  

qn+qn*q+qn*q2=7q3-7q2

 

qn(1+q+q2)=7(q3-q2)

 

 

prolarka Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5788

Most már tudom hogyan kezdjem a hsz-omat, h minél többen segítsenek. :)

wfw Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5787

Sikerült megoldanom, köszi azért mindenkinek.

wfw Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5786

köszi, az utolsót még valaki megoldaná?:)

magyarpityu Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5785

4.Egy osztályban a diákok két idegen nyelvet, angolt és németet tanulnak. Angolul az osztály 80%-a, németül az osztály 50%-a tanul. Tizenkét diákmindkét nyelvet tanulja, és mindenki tanul legalább egy idegen nyelvet. Hánydiák van az osztályban?

 

Legyen x a diákok száma az osztályban. 80% angolul tanul, azaz 0,8x számú diák jár angolra. 50% németül tanul, tehát 0,5x számú diák jár németre. Összesen 0,8x + 0,5x nyelvórán vesznek részt. Az ám, de 12-en mindkét nyelvet tanulják, őket duplán is összeszámoltuk, vagyis az előbbi összegből ki kell vonnunk azokat, akiket duplán is számoltunk. Ezzel megkaptuk az osztály tanulóinak számát:

 

0,8x + 0,5x - 12 = x

 

Már csak meg kell oldani az egyenletet. Nekem x = 40 jött ki, azért ellenőrizd le, nem számoltam-e el magam! Így tehát 0,8*40 = 32 diák tanul angolul (ebből 32-12 = 20 diák csak angolul tanul), 0,5*40 = 20 diák pedig németül tanul (közülük 20-12 = 8 diák csak németül tanul. 32 + 20 - 12 = 40, vagy 20 + 8 + 12 = 40, tehát meg vannak mind!

Előzmény: wfw (5784)
wfw Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5784

Értem köszi, a 4-es és 5öst be is segítenétek még léci?

XtraP Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5783

Egy zsebszámológép árát előbb 30%-kal csökkentették, majd 20%-kalfelemelték. Így 480 Ft-tal lett olcsóbb az eredeti áránál. Mennyibe kerülteredetileg a zsebszámológép?

 

(x-(30/100)*x)*(1+20/100) = x-480

 

0,7x*1,2 = x-480

0,84x = x-480

0,16x = 480

x = 3000

Előzmény: wfw (5779)
XtraP Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5782

"Egy 6 cm élű kocka minden csúcsát levágjuk egy-egy olyan síkkal, amely acsúcsból induló éleket a csúcstól 2 cm távolságra metszi. Állapítsd meg akeletkezett test csúcsainak, éleinek, lapjainak számát!"

 

Lécci lgalább erre ne mondd, hogy nem tudod összeszámolni!

 

Volt a kockának

6 lapja,

12 éle,

8 csúcsa.

 

A farigcsálással keletkezett még

régi csúcsonként 1-1 új lap (igaz?)

régi csúcsonként 3-3 új él (igaz?)

régi csúcsonként 3-3 új csúcs, de itt a régi csúcsok elvesztek, tehát a csúcsok száma régi csúcsonként 2-2-vel nőtt. (igaz?)

 

Az szorzásokat-összeadásokat hadd ne végezzük el! ;-)

Előzmény: wfw (5781)
wfw Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5781

Köszi szépen. De a nagyapám sem tudja sajnos:( Csak rátok számíthatok a másik négy megoldásában is, hálás lennék érte:)

dr.Akula úr Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5780

Az elsőt megoldom, de csak azért, mert én is majdnem ilyen fiatalon kezdtem fórumozni, mondjuk én inkább az észt osztottam:

252 = 3x +4x

x = 252/7 = 36

 

A fiúk száma nem változott, azaz 3*36 = 108 = 6y

innen y = 18

 

azaz a lányok 90-en maradtak, eredetileg pedig 144-en voltak, így 54 ment el.

(remélhetőleg a jó csajok azért ott maradtak :))

 

A többit nagyfatertól, ha nem érted.

 

Javaslat: találj ki önnön szórakoztatásodra feladatokat, meglásd 100szor annyit tanulsz belőle, mint az órákon.

Előzmény: wfw (5779)
wfw Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5779

Sziasztok 13 éves lány vagyok és van 5db matek feladatom ami 2 nap múlva kellene iskolába, sajna én nem tudom őket megoldani és 1-est sem akarok kapni. Ha bevisszük (házidolgozat) akkor egy 5-öst kapunk érte. Lécci aki tudja oldja meg nekem, levezetve, részletesen.1.Nyári táborozásra 252 tanuló érkezett. A fiúk és a lányok aránya 3:4 volt. Egyheti táborozás után a lányok egy részét elvitték kirándulni. Ezután a táborbanmaradt fiúk és lányok számának aránya 6:5-re változott. Hány lány ment elkirándulni?2.Egy zsebszámológép árát előbb 30%-kal csökkentették, majd 20%-kalfelemelték. Így 480 Ft-tal lett olcsóbb az eredeti áránál. Mennyibe kerülteredetileg a zsebszámológép?3.Egy 6 cm élű kocka minden csúcsát levágjuk egy-egy olyan síkkal, amely acsúcsból induló éleket a csúcstól 2 cm távolságra metszi. Állapítsd meg akeletkezett test csúcsainak, éleinek, lapjainak számát!4.Egy osztályban a diákok két idegen nyelvet, angolt és németet tanulnak.Angolul az osztály 80%-a, németül az osztály 50%-a tanul. Tizenkét diákmindkét nyelvet tanulja, és mindenki tanul legalább egy idegen nyelvet. Hánydiák van az osztályban?5.Egy cég felmérést készít üzletei forgalmáról. Az egyik üzletben 3 fajtaárucikket árulnak: A-t, B-t és C-t. Az eladó így számolt be a napi forgalomról.„Az üzletben 50-en fordultak meg, közülük 15-en nem vettek semmit. Az Aárucikkből 15-en vásároltak, a B-ből 14-en,a C-ből 12-en. 6 vevő vásárolt A-bólés B-ből, egy vevő B-ből és C-bıl, 3 vevő C-ből és A-ból, 2 vevő mindháromfajta áruból.” Az árukészlet és a pénztár rendben van. Hol a hiba abeszámolóban?Köszönöm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!