Karosszériára külön nem térek ki, érdemes horpadásokat keresni stb...
Én amit néztem vásárláskor:
- Csomagtartó, pótkerékhez be. Ha hátulról törték, akkor ezt nehéz javítani, így érdemes megnézni elsőként. Ha itt görbe gurba akkor lehet elköszönni.
- Rozsdásodás miatt én nem izgattam magam, minimális felületi rozsda van csak hátul, attól nyugodtan meg lehet venni. Le kell majd utána csiszolni, és kezelni. Alkunál jól is jön, ha van egy kicsi.
- Elemek illesztései rendben vannak-e
- Alánézni, hogy pl. a kipuff tartófülek egyben vannak-e, nincs-e legyalázva valahol az alja
- Motortér: olajpárával nem foglalkoztam, de ha van olajfolyás, akkor azt jó látni, hogy a szelepfedél szélétől jön-e (pár ezer forintos tömítés, 15 perc meló otthon), vagy a főtengely szimmering könnyezik (sok ezer forint-->szerelő, irtó nagy szívás, ha pl. a vezérlés oldalán van). Megnéztem mostanában vagy 20 swiftet, volt közte pöpec, volt leharcolt, de az összesnek a motorja úgy járt mint egy svájci óra. Én még be szoktam lesni az olajbetöltő nyíláson, hogy a vezérműtengely hogy néz ki. Ha be van feketedve, esetleg a kupakban is van fehéres hab, akkor az nem jó jel. Ha szép tiszta, aranysárga, akkor van rá esély hogy karban tartották.
- nyelestengelycsapágyat érdemes megfülelni, hogy énekel-e.
- Nyelestengely csapágynak jellemzően FELENGEDETT pedálnál van hangja, ha benyomott pedálnál zörög, búg, csörög (jellegzetes csapágyhang), akkor a kinyomó csapágy gyengélkedik. Kuplung nem olcsó ezt érdemes nézni.
- Próbaúton fekvőrendőrt vagy kátyút érdemes útba iktatni, kopogás az elejéből jellemzően toronycsapágy elfárádására utal. Fékezéskor ha félrehúz az se jó jel. Továbbá az se jó pont, ha a kocsi nem fut egyenesen, és akkor a kormány nem középen áll.
Árulkodó jelek, ha hiányoznak itt-ott bolhák az nem túl kímélő használatra, vagy berhelésre utal. Ha pl. össze van karcolva a panel az ajtókilincs mellett, akkor tuti hogy nő használta (nem feltétlenül előny). Ha hátul nem mennek vissza a hátsó övek, akkor nagy valószínűséggel gyerekek is voltak, sőt az is látható, hogy anyu mennyire tartotta őket kordában a hátsó rész esztétikai állapotából.
Van a vásárlásnak egyfajta pszichológiája is. Nem veszünk autót hirtelen fellelkesülésből, illetve én mindig kérdeztem, hogy "mennyire volt törve a kocsi?" Nem az érdekelt, hogy volt-e... :) Legtöbb természetesen törésmentesnek volt hirdetve, festékvastagságmérő többnyire megmutatta az árulkodó jeleket. Akkor volt aki meg is sértődött, mikor a nyilvánvalóan törött autónál újra megkérdeztem a mérések után, és csak egy flegma választ kaptam, hogy mondjam meg akkor én...
Nagyon gyanús az is, ha a kocsi furcsa - nem jellemző - hibákat produkál. Volt egy gyönyörű piros GLX nagyon olcsón. Elemek is gyáriak voltak, ám gyanús volt, hogy nem ég az első helyzetjelzője, cserébe a ködlámpa folyamatosan hátul. Utána kérdeztettem és kiderült, hogy 2x volt totálkárra törve, megvette valamilyen lelkes kereskedő a roncsbörzéről, és gyári elemekkel újra összerakatta. Nice.
Amúgy mindenki lehet okos, elővigyázatos, hozzáértő, de a használtautó vétel akkor is lutri! 100%-ra nem lehet menni itt sem, maximum minimalizálni a mellényúlás esélyét.
Sziasztok, sok jót olvastam a suzuki ról, gondolkodunk egy 2008 as 1,3glx cd ac 41 ezer km es autó vásárlásán, másodautónak szeretnénk, évi 4-6 ezer km használatra. Szeretném megkérdezni hogy megtekintésnél kipróbálásnál, mire kell figyelnem, miket kell megnéznem hogy minden jó legyen, gondolok itt az esetleges tipushibára, rejtett hibákra, rozsdásodásra, beázásra, kopásra, kopogásra. Előre is köszönöm.
Tegnap megcsináltam a hátsó ajtók zajcsillapítását is + kaptak rendes hangszórókat oda is.
Ajtót öntapadadós zajcsillapítólapokkal csillapítottam. Én nem hiszek a telibe a ragasztásba, hisz a rezgések 99%-hoz elég csak 3-4 csíkot feltenni az ajtó belsejére. Így súlyban is elhanyagolható, valamint az anyagból is kevesebb kell. A hangszóró mögé tettem telibe, oda azért illik.
Az ajtókárpit belsejére tettem még 1cm-es filcből egy réteget, a megfelelő helyeken kivágva (hangszóró, ajtó kilincs, ablak tekerő).
Nem kicsit másképp szól így a zene, azt hiszem mélynyomó nem is fog kelleni. :)
Ha az egyik kezeddel megnyomod a tekerőkar körül a kárpitot befelé, akkor mindjárt akkora hely lesz a tekerő és a műanyag gyűrű között, hogy minden gond nélkül beférsz egy sima csavarhúzóval is, nincs szükség görbített szerszámra. A csavarhúzót bedugva, és fixen tartva megakasztod a gyűrű egyik végét, majd a kart forgatva szépen kipattan a helyéről a gyűrű, csak figyelj rá, hogy el ne ugorjon. ;-)
A Fabiámban nem kellett volna, de én cseréltem. Nem volt egyszerű, mert annyira nem kell, hogy leeresztőcsavar sincsen. A kivett tolatógombán lett leeresztve, de az az elején van, így egy csápossal hátulróll meg lett emelve, hogy előre menjen az olaj. Az adott nyíláson nem lehetett a vákuumos kiszívót betolni. Meg máshol sem. Szóval annál komolyan vették a nem kell hozzányúlni dolgot a tervezők.
Asszem nem bowdenes de az 1-3 összebarátkozott nálam is.Multkor mutter vezetett,mert be voltam,rugvameg a lábam is el volt törve.azt anyám állandóan lefulladt.valahogy 3 lett 1 helyett elkezdem rángatni a váltókart és akkor valahogy visszaakadt na ez ilyenkor miez?????
Idáig még nem jutottam, lekopogom! Úgy tudom, hogy olyan problémák voltak a kulisszákkal, hogy ha beraktad 3.-ba akkor onnan simán áttudtad húzni 1.-be egy balra írányitott mozdulattal!
Azt mondták a bovdennek nem lehet semmi baja. Úgy mutatta, hogy a gömb körüli gyűrűben azoknak a kis körmöknek nem szabad kimozdulni a gyűrűből mikor sebességben van és kicsit oldalra húzod a kart! Na ez nálam kimozdul egy hajszálnyit, de hogy miért csak néha akad, ezt nem tudom?
Már többször gondoltam rá, hogy megkérdezem, de visszatartott az, hogy nem igazán ismerem a felépítését a Suzuki váltójának és nálam hozzáértőbbek adtak tanácsot.
Nem a bowdenek állítódtak csak el?
A ritka hiba jelenség miatt kérdezem.
Nagyon ritkán én is érzek akadást egyik-másik sebesség kapcsolásakor, de ilyenkor egy picivel nagyobb erővel simán beveszi. Ez a jelenség szinte mindegyik autómmal előfordult ezért nemis tartom hibának és eddig pont ezért nem is tudatosult. Simán betudom annak, hogy a szinkrongyűrűk ricnijei _pontosan_ szembetalálkoznak és azért kell egy kicsivel nagyobb erő a kapcsolódás kikényszerítéséhez. Ha hülyeséget írtam, a hozzáértők javítsanak ki.
Mellesleg ezt a kocsit kenni kell szinte minden ponton: ajtózsanérok, (hajlamos megszorulni), gázpedál nyekergett (azt hittem az ülés, de kiderült hogy a pedál tengelye), kuplung gömb a motortérben, kuplungpedál tengely az utastérben, zárak, a tankajtó retesze, néha a szilentek is kapnak zsírt, váltókulissza, szóval lehet a zsírsprayt használni rendesen.
Akadozik a váltóm, mielőtt fixen a helyére menne megakad néha(nem mindig), egy picit erősebben tolva azután a helyére megy. A servicében mondtád, hogy kezdődő kulissza probléma! :(( 4év és 45000km után! Szomorú dolog!