Keresés

Részletes keresés

karikaon Creative Commons License 2021.06.27 0 1 42785

Szia!

Az M&H-nál írja a leírásban:

Előzmény: zetaman (42775)
Cosinus66 Creative Commons License 2021.06.27 -1 0 42784

Ok! Elengedtem!

Előzmény: M63,008 (42783)
M63,008 Creative Commons License 2021.06.27 -1 1 42783

OK, tiszta.

De ezt követően beszúrtál egy képet egy simaoldalú 019-ről, a másik illető meg ez alapján elkezdte elemezni, bekarikázni az eltéréseket.

Én meg ezért írtam amit (ha esetleg nem ment volna át...).

Előzmény: Cosinus66 (42769)
kavicsasínen Creative Commons License 2021.06.27 0 0 42782

Bocs, de ha te nem találtad meg a revíziószámot, akkor nem tudsz olvasni.

 

Érdemik hozzászólásnak ott volt pl. a két link a két Szergejhez, ahol a leírásban ott van a kért infó. Arról nem tehetek, hogy nem tudsz élni vele.

Előzmény: zetaman (42781)
zetaman Creative Commons License 2021.06.26 -4 3 42781

Érdemi hozzászólások híján folyamatosan csak ekézést olvasni tőled bárkiről.

Kár.

Kérlek, ne reagálj a hozzászólásaimra.

Köszönöm.

Előzmény: kavicsasínen (42780)
kavicsasínen Creative Commons License 2021.06.26 -2 0 42780

"egyik forgalmazó és a gyártó oldalán sem látok revíziós számot"

 

Ember, ez komoly?...

Előzmény: zetaman (42775)
Bad Schandau Creative Commons License 2021.06.26 -3 6 42779

Ez a jó ebben a fórumban, hogy a "nagyokosok" messze nem tudnak mindent és a nagy magabiztosan előadott "tényeket" pillanatokon belül képanyaggal megcáfolják. Mindig csak lesek, milyen képanyag van magánkézben és kerül elő ha a helyzet megkívánja. Elnézegetve a "történelmi" képeket, az jut eszembe, hogy volt itt mindenféle-fajta festés, ahogy sikerült alapon. Mindenesetre annak örülök, hogy bebizonyosodott, hogy a Quabla Szergej jó, mert én is vettem.

Előzmény: zetaman (42771)
Förster Creative Commons License 2021.06.26 0 0 42778

Az ACME műanyaga szerintem is határeset. Talán ők használják a legvékonyabb falvastagságot.

Előzmény: tomi0927 (42773)
Förster Creative Commons License 2021.06.26 0 1 42777

Roco motoros. 2018 Novemberében vettem, közvetlenül a megjelenésekor. A 2020 márciusi FlixTrain Vectronomban is még Roco motor van. Viszont a Roco 71948-as SBB Cargo Vectronomban már Mabuchi van. Ez 2021-es kiadás már.

Előzmény: kicsamo (42774)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.06.26 0 0 42776

Az alkatrész listája alapján még nem.

https://www.roco.cc/doc/ET/1/DE/8073980930.pdf

Előzmény: kicsamo (42774)
zetaman Creative Commons License 2021.06.26 0 0 42775

Romlik a szemem, egyik forgalmazó és a gyártó oldalán sem látok revíziós számot, de biztos rossz helyen keresem.

 

Viszont az M&H-nál készleten írja, hétfőn megkukkantom élőben.

Előzmény: kavicsasínen (42772)
kicsamo Creative Commons License 2021.06.26 0 1 42774

A Roco GySEV-es Vektronja már Mabuchi motorral jött ki?

Előzmény: Förster (42751)
tomi0927 Creative Commons License 2021.06.26 0 0 42773

A műanyaggal ill. annak jellemzőivel kapcsolatban nekem is pontosan ez a tapasztalatom. Inkább kezd hasonlítani az ACME által használt műanyaghoz. Mindenesetre egyértelműen érzékelhető, hogy nem olyan mint a korábbi modellek esetében.

Előzmény: Förster (42751)
kavicsasínen Creative Commons License 2021.06.26 0 0 42772

"Ezért gondolom, hogy ep4-es lesz mindkét friss Piko gép, hiába írnak néhol még ők is ep3-at."

 

 

Ha nem volt elég a már kész modellről készült kép, akkor ott van a revízió dátuma is, egyértelműen 4. korszak.

Előzmény: zetaman (42770)
zetaman Creative Commons License 2021.06.26 0 0 42771

Viszont a 037 és 040-en, amiket a Quabla kiadott, már fent van a gyári ováltábla, tehát jó helyen van, nem hibás.

 

Lásd: M63,008 által beszúrt képeken.

Előzmény: Schtroumpf á lunettes (42764)
zetaman Creative Commons License 2021.06.26 0 0 42770

„Az ütköző színébe inkább ne menjünk bele, az valóban lehetett volna inverz ...”

 

Pont a két kiadott pályaszámnál is eltérés van, de azt hiszem, ez nem túl nagy munkával javítható a 037-nél. Persze ez sem hibátlan így kiadva, de fene tudja, milyen kép alapján készültek.

 

Az ún. IV. korszakban kerültek rá a tetejükre az a lapos nem tudom mi? (Nem vagyok sem vasutas, sem csak a vasút iránt érdeklődő, fogalmam sincs, mi a funkciója annak a laps, nagy felületű szerkezetnek. Lehet hörögni ... :-)  ) Az első éveikben semelyiken nincs, annyi bizonyos.

 

Ezért gondolom, hogy ep4-es lesz mindkét friss Piko gép, hiába írnak néhol még ők is ep3-at.

Előzmény: M63,008 (42768)
Cosinus66 Creative Commons License 2021.06.26 -1 1 42769

Akkor leírom neked is, mert úgy látom nem ment át! Én arra reagáltam, hogy a kolléga az M62 001 oldalán jelenleg látható vastag krém színű csíkot vette etalonnak, holott ilyen az eredeti gépeken pályaszámtól és bordázattól függetlenül sohasem volt!

Előzmény: M63,008 (42767)
M63,008 Creative Commons License 2021.06.25 -3 5 42768

Így van, az általad linkelt 021-es képen jól látható az oldaldíszítőcsík hossza, vastagsága (vagyis vékonysága), és a gyári tábla a csík felett.

Az ütköző színébe inkább ne menjünk bele, az valóban lehetett volna inverz (bár nem minden gépre igaz ez sem), és a kürtök sincsenek jó helyen, ez talán a legszembetűnőbb.

 

Előzmény: zetaman (42760)
M63,008 Creative Commons License 2021.06.25 -4 2 42767

Nem simaoldalú gépet adott ki; olyan pályaszámot keressetek amit ténylegesen kiadott (037 és 040 talán), és azoknak a képeit hasonlítgassátok a modellel...

Előzmény: Cosinus66 (42766)
Cosinus66 Creative Commons License 2021.06.25 0 0 42766

Való igaz, ezek a különbsègek az általam berakott, a valódi mozdonyról készült fotó, és az általad berakott, a modellről készült kép között megvannak. Viszont én csak arra mutattam példát, hogy a jeleleg a 001-en lévő vastag, krémszínű csík csak a gép utolsó festésekor került rá, ilyen korábban sohasem volt.

Előzmény: Schtroumpf á lunettes (42764)
Schtroumpf á lunettes Creative Commons License 2021.06.25 -1 3 42765

Bocs, most már "észszerű", még szoknom kell :)

Előzmény: Schtroumpf á lunettes (42764)
Schtroumpf á lunettes Creative Commons License 2021.06.25 -1 3 42764

Nos a te képedről néhány eltérés:

1. a csík nem halad végig az oldalán

2. a gyári tábla nem a csíkon van

3. az ütköző fehér alap és fekete keret, nem fordítva

(4. fekete-fehér kép lévén a színt nem tudom megítélni, de ennyire okkersárga nem hiszem, hogy volt a csík, sem a bajusz)

 

Ettől függetlenül ebből az alapból ésszerű költségekkel ezt lehetett kihozni, ezt értem, de engem ezek pontosan annyira zavarnak, mint a két részes zsalu.

Előzmény: Cosinus66 (42762)
Schtroumpf á lunettes Creative Commons License 2021.06.25 -3 7 42763

A kor nem érdem, hanem állapot, Mórickát pedig nem is említettem.

QuaBLA munkásságában is vannak szép átalakítások, de ez - és sok mostani is, amit mások is említettek - a minimál befektetéssel megúszható változat. A bordó Piko MÁV szergejek ára anno tükrözte is ezt, a gőzösöknél ez nem volt igaz.

QuaBLA tizensok éve készített a Roco M62-230 modellből szép átalakításokat (trepni, korlát, stb.), akkor sem voltak olcsók, de tényleg sok mindent megcsinált, így nem a munkásságát, hanem egy-egy munkáját mertem kritizálni.

Előzmény: mejzi71 (42761)
Cosinus66 Creative Commons License 2021.06.25 0 7 42762

Bizony-bizony! Ez az az eset, mikor nem a modell a hibás, hanem az (újra festett) eredeti! :)))

 

A kép szintén a szergejes fórumról!

Előzmény: zetaman (42760)
mejzi71 Creative Commons License 2021.06.25 -14 3 42761

Hogy kritizalsz olyan embert aki mögött 30 éves vasúti múlt és modellezői van mellesleg olyan archivált tudásanyaggal  amivel csak kevesen rendelkeznek idehaza....... És te erre azt mondod Móricka amit csinál hmm

Előzmény: Schtroumpf á lunettes (42758)
zetaman Creative Commons License 2021.06.25 0 3 42760

Bár mintha az őseredetin is keskeny csík lett volna:

_

 

Az általad hozott kép a 001-est a 842. átfestés állapotában mutatja, nem az eredetiben.

 

(Képek az M62 barátok fórumoldalról.)

Előzmény: Schtroumpf á lunettes (42758)
zetaman Creative Commons License 2021.06.25 0 2 42759

Színigaz.

 

Viszont nem sokkal több munkáért később az említetteknél már nem 10, hanem 80%-os felára volt a „magyarosításnak”.

Előzmény: Schtroumpf á lunettes (42758)
Schtroumpf á lunettes Creative Commons License 2021.06.25 -4 5 42758

És azért tegyük hozzá azt is, hogy legalább annyira "fantázia" modell, mint a mostani, a német végigérő vékony sárga vonal maradt rajta a magyar szélesebb krémszínű rövidebb helyett.

És továbbá tegyük hozzá, hogy sok munka sem volt vele, kapott négy pályaszám táblát és a két MÁV feliratot.

 

 

Előzmény: zetaman (42757)
zetaman Creative Commons License 2021.06.25 0 3 42757

„A Quabla szergeje nagyon jó lett, el is vitték, mint a cukrot.”

 

Azért tegyük hozzá, hogy az nagyon korrekt áron ment, ellentétben a szintén Quabla 520-as és 431-es gőzösökkel.

Előzmény: Bad Schandau (42753)
Förster Creative Commons License 2021.06.25 0 3 42756

Érdekes amit írsz. Nekem semmi ilyenirányú tapasztalatom sincs. Éppen a napokban bütyköltem egy kicsit. Egy katonai sínteherautó prototípusát készítem egyenlőre háromdarabos nyúzószériának a klubbunk számára, amihez egy Roco N-es mozdony meghajtását kellett átalakítanom a célnak megfelelően. Ott a pattintható karmok, vagy inkább karmocskák annyira filigránul vannak legyártva, amennyire az anyag tulajdonságai ezt megengedik. Ennek ellenére sem tör el belőlük egy sem, pedig számtalanszor kellett szétszedni összerakni a fejlesztés során. Elég sok Roco gyártású modellem van az elmúlt negyven évből és nagyon kevés problémám volt eddig velük. A hozzászólásomban leírtakat azokra a modellekkel kapcsolatos tapasztalataimra alapoztam, amelyeket valami okból mégis szét kellett szednem. Ha akadt is gond, az általában a legújabb szériáknál fordult elő. Kiemelkedően jó volt dolgozni pl. egy harminc év körüli SBB mozdony modelljével, amellyel az Atlas Laminátkáját tettem mozgásképessé. Ebből hat darabot alakítottam át, mindegyik donor anyaga nagyon jó minőségű volt. Lehetett fúrni, marni, vágni, ragasztani stb, mindenféle gond nélkül. Ezzel szemben legutóbb egy Y vagonnon akadt némi marni valóm és nagyon oda kellett figyelnem a fordultaszámra illetve arra, hogy hányélű marót is használjak, mert hamar kenődni kezdett az anyag. Végül folyamatos hűtést alkalmaztam, a kívánt minőség érdekében. 

Előzmény: nazareth (42752)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!